handdator

Visa fullständig version : Deffdags och lite frågor


SvingarN
2011-09-15, 19:52
Tja! Är newb på det här med deff, men jag ska prova på det nu iaf! Jag skriver upp hur jag tänkte lägga upp det så får ni säga vad som ska ändras. :)

Hade tänkt köra halvkroppspass med fokus på att köra basövningar 3x4-6 och lite isoleringsövningar efteråt beroende på vad jag orkar. Tidigare har jag kört 3-split med kanske för många isoleringsövningar. Tungt har jag förstått att man ska köra under deff, och basövningar som knäböj bränner väl mycket mer energi också, jämfört med t.ex. hantellyft åt sidan. Mejkar bytet någon sense i deffsyfte? :)

Gym 3-4 dagar i veckan och löpning cirka 5km 2-3 gånger i veckan.

Jag jobbar som brevbärare 8 timmar om dagen och då rör man sig hela tiden även fast det kanske inte är ansträngande. Lägg till antingen löpning eller gym på det så tror jag jag kommer upp i 1.4-1.5 i aktivitetsnivå. Med 19 år och 78-80 kg betyder det runt 3100kcal per dag har jag för mig. Rimligt?

Funkar 2000-2500 kcal per dag OK tro? Vill helst inte tappa några muskler under deffen, men samtidigt vill man ju ha resultat... Om jag kör detta i 10 veckor, tror ni det blir något resultat? Kan inte ändra huvudmålen drastiskt men fokusera på att äta mig mätt på protein och sallad och minska andelen ris/potatis/pasta? Även käka kvarg, keso, bulgur, fiberprodukter.. mer bra deff-mat??

Bild:83465

Alla åsikter och kritik välkomnas!

Tacos
2011-09-17, 10:17
Vill inte vara grinig och tråkig, men har du läst deff guiden?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Den beskriver mycket av det du undrar över. Läs den ett par gånger och ställ sedan frågor. Lovar att du kommer få ett mycket bättre utbytte av dina frågor om du först läser guiden.

Torwald
2011-09-17, 13:50
Brevbärare på heltid, 3 löppass och styrketräning 3-4 gånger i veckan - absolut MINST 1.5 aktivitetsnivå, sannolikt mycket mer.

Sheogorath
2011-09-17, 13:59