handdator

Visa fullständig version : Slog till knät, vätska under knäskålan.


Dav0d
2011-09-15, 17:45
Jag har lyckats med min 12 skada på 5 år nu verkar det som.

Jag halkade då jag kickboxades på hårt golv. Jag landade med hela vikten på mitt vänstra knä, eller mer exakt precis under korsbandet (typ). Nu känns det som jag har någon vätskebubbla där inne som gör fruktansvärt ont då jag bara nuddar på den. Det har gått en vecka och det har blivit lite bättre.

Jag undrar, vad är detta?

Mvh

Dav0d
2011-09-19, 14:33
Jag har lyckats med min 12 skada på 5 år nu verkar det som.

Jag halkade då jag kickboxades på hårt golv. Jag landade med hela vikten på mitt vänstra knä, eller mer exakt precis under korsbandet (typ). Nu känns det som jag har någon vätskebubbla där inne som gör fruktansvärt ont då jag bara nuddar på den. Det har gått en vecka och det har blivit lite bättre.

Jag undrar, vad är detta?

Mvh

Ingen som upplevt något som detta tidigare? Jag har hört talas om slatter. Men finns det någon som upplevt samma sak då egen behandling fungerat?

Tolkia
2011-09-19, 15:04
Det är inte Schlatter; du har ju brukat våld mot knät (ganska mycket våld också, vad det verkar). Exakt hur det våldet har tagit är rätt omöjligt att säga utan att se knät.

creperiet
2011-09-19, 15:13
Jag lyckades dra stången rakt in i knät en gång så att hela knät svullnade upp ordentligt, precis som en vätskebubbla. Troligen fick slemsäcken sig en liten kyss. Bildgoogla typ "bursit patella", om det ser ut lite åt det hållet kan det vara det. Tror jag blev helt bra på en månad. Behövde inte göra något utöver undvika det som gjorde ont.

Dav0d
2011-09-21, 12:11
Jaha va bra, hoppades på att det gärna inte skulle vara schlatter. Dock vet jag inte hur schlatter uppkommer.

Det var väldigt våldsamt ja, det jag gör är att ta anti-inflammatoriskt varje dag, då jag tror det kan blivit en inflammation av den våldsamma smällen. Får väl vänta och se. Bursit patella verkar vara något sker i den övre delen på knät, det jag har är dock på undersidan. Kanske inte är samma sak men ska ändå läsa på lite om det, tack.

Väntar någon månad och hoppas på att voltaren gel och ingefära gör susen :)

Tolkia
2011-09-21, 13:10
Det finns iofs ett helt gäng slemsäckar runt knät, så du kan ju ha råkat ge någon annan en kyss. (Obs: Jag garanterar inte att det är problemet, dock.)