handdator

Visa fullständig version : istället för marklyft?


bacon1
2011-09-14, 19:23
Hade tänkt att vila från marklyft ett tag för att läka ryggen lite. Böjen är inga problem så det kör jag på.
Har funderat på goodmornings och vändningar. Har ni några kommentarer och andra förslag så skulle jag uppskatta det.

Sheogorath
2011-09-14, 19:38
Hade tänkt att vila från marklyft ett tag för att läka ryggen lite. Böjen är inga problem så det kör jag på.
Har funderat på goodmornings och vändningar. Har ni några kommentarer och andra förslag så skulle jag uppskatta det.

Om du kan köra någon av kabelrodd, skivstångsrodd eller T-bar-rodd samt knäböj så lär du ju klara dig fint.

bacon1
2011-09-14, 19:45
Om du kan köra någon av kabelrodd, skivstångsrodd eller T-bar-rodd samt knäböj så lär du ju klara dig fint.

Ok tack. Du tror inte att goodmornings kan ge mycket?

Sheogorath
2011-09-14, 19:55
Ok tack. Du tror inte att goodmornings kan ge mycket?

Visst, men good-mornings kör i alla fall jag för att träna hamstrings. Man kan såklart modifiera övningen och böja mer i knäna så att man kan lasta på en massa mer vikt (och på så vis belasta ländryggen mer), men du håller väl upp med marklyften av en anledning?

bacon1
2011-09-14, 20:01
Visst, men good-mornings kör i alla fall jag för att träna hamstrings. Man kan såklart modifiera övningen och böja mer i knäna så att man kan lasta på en massa mer vikt (och på så vis belasta ländryggen mer), men du håller väl upp med marklyften av en anledning?

Det är sant, men ska testa den med lite lätta vikter och känna efter.

Pjotor
2011-09-14, 20:34
Good mornings har jag provat och nästan alltid fått fel slags ont av.

För hamstrings gör jag finnen och för ryggen marklyft, stångrodd och ryggresningar. Ryggresningar går att lasta ganska tungt utan större svårigheter.