handdator

Visa fullständig version : skada i armbågen.. tips?


fernemark
2003-12-25, 01:24
Efter att ha genomfört vasaloppet i våras, ganska dåligt tränad bör tilläggas, så fick jag en skada i vänster armbåge som inte vill ge sig.
Den uppstår endast när jag belastar den hårt i tex tricepsövningar och även vid bröstövningar såsom hantelpress och bänkpress (flyes går bra).

Tänkte kolla om någon här har något användbart tips innan ja går iväg till dyr sjukgymnast.

Jag tycker själv jag har testat lite olika grejor såsom vilat och kört lite lugnare, men så fort jag börjar öka vikterna så sticker det till igen. Börjar bli måttligt trött på det.

tips mottages tacksamt.

King Grub
2003-12-25, 07:28
Du har alltså gått med en gnagande smärta i snart ett år utan att ta reda på vad det är?

Jorgen
2003-12-25, 09:54
Iväg till en dyr sjukgymnast med dig. Du kan inte få en bra diagnos via ett forum. Inte ens detta. ;)

//jörgen

Arne Persson
2003-12-26, 11:44
Originally posted by fernemark
Efter att ha genomfört vasaloppet i våras, ganska dåligt tränad bör tilläggas, så fick jag en skada i vänster armbåge som inte vill ge sig.
Den uppstår endast när jag belastar den hårt i tex tricepsövningar och även vid bröstövningar såsom hantelpress och bänkpress (flyes går bra).

Tänkte kolla om någon här har något användbart tips innan ja går iväg till dyr sjukgymnast.

Jag tycker själv jag har testat lite olika grejor såsom vilat och kört lite lugnare, men så fort jag börjar öka vikterna så sticker det till igen. Börjar bli måttligt trött på det.

tips mottages tacksamt.

Gå ner till Väggahallen (om du nu inte redan tränar där) och fråga Ronny Runesson som tränar där. Han är en av sveriges bästa byggare och dessutom sjukgymnast. Han kan titta på din skada och ge dig goda råd.

Jag hoppas att du inte fått någon stressfraktur eller dylikt stressrelaterat, det kan vara ganska segt att få att läka.

fernemark
2003-12-29, 20:08
ok, tack för tipsen iallafall

Tränar inte där just nu, men ja vet att det är en bra kille så jag ska nog fråga honom.