handdator

Visa fullständig version : Födelsemärken av kreatin???


Speec
2003-12-25, 00:22
Hej!

Är det möjligt att få födelsemärken av kreatin ??
Har märkt att jag får mer födelsemärken av kreatin men det kanske är ren inbilning ?
Kanske är helt ute o cyklar :confused:

Prankie
2003-12-25, 00:34
Födelsemärke av kreatin? :confused:
Har du rökt på nu när det är Jul? :D

Halib
2003-12-25, 00:42
Jag har fått dubbelt så många leverfläckar det senaste året så det skulle kunna stämma på mig... men det är nog solarier m.m. som är boven bakom det hela... :cryout:

Solle
2003-12-25, 00:46
Leverfläckar kanske men knappast födelsemärken ;)

maximuscle
2003-12-25, 01:02
Originally posted by Prankie
Födelsemärke av kreatin? :confused:
Har du rökt på nu när det är Jul? :D



haha...:thumbup:

Speec
2003-12-25, 01:03
Då måste det varit ren inbillning allstå :)...vilket glädjer mig.
Tacksam för svar!

hulken
2003-12-25, 12:33
Jo se på faan,upptäckte imorse i duschen ett litet märke på vänstra skinkan,och när jag tog fram förstoringsglaset och min fru fick titta så stod det EISELT där :naughty: :notme: :D

Speec
2003-12-25, 14:13
Originally posted by hulken
Jo se på faan,upptäckte imorse i duschen ett litet märke på vänstra skinkan,och när jag tog fram förstoringsglaset och min fru fick titta så stod det EISELT där :naughty: :notme: :D

haha :smash:

oath5
2003-12-31, 23:46
Har oxå märkt sen jag började med träning/tillskott att jag har fått en massa leverfläckar :insane:

Har hört att leverfläckar försvinner med åren, stämmer det? :confused:

lauria
2004-01-01, 01:40
Nja det är nog knappast födelsemärken, för om du tänkar dig in i ordet födelse märke... Det är märken som man föds med och man får dras med livet ut, så vidare man inte opererar bort dem... Men lever fläckar skulle de kunna vara, men då ha du otur för ja och alla ja känner ha inte haft några problem med sådant när vi ha käka kreatin...


///Tobbe

gasoliner
2004-01-01, 04:37
Originally posted by Speec
Hej!

Är det möjligt att få födelsemärken av kreatin ??
Har märkt att jag får mer födelsemärken av kreatin men det kanske är ren inbilning ?
Kanske är helt ute o cyklar :confused:

Skulle kanske vara o du skitit på dig av Kreatinet och misstagit dig då?..

Nu kör du tamefan hela Tour de France,skulle inte tro det påverkar det ÖHT.. ;)

PEACE! -full o otrevlig med glimten-//gass..:devil:

Nils.R
2010-07-26, 16:28
Bump!

Vet inte om det är inbillning eller inte med tycker mig ha fått mer födelsemärken/leverfläckar på sistone sen jag började träna igen.

De enda tillskott jag tar är EAA,Rage,Kreatin och proteinpulver.

Tilläggas ska att jag inte vistats nåt i solen mer eller mindre och inte solat solarium.


Kan det finnas nåt samband?

Kischen
2010-07-27, 08:59
Bump!

Vet inte om det är inbillning eller inte med tycker mig ha fått mer födelsemärken/leverfläckar på sistone sen jag började träna igen.

De enda tillskott jag tar är EAA,Rage,Kreatin och proteinpulver.

Tilläggas ska att jag inte vistats nåt i solen mer eller mindre och inte solat solarium.


Kan det finnas nåt samband?

Om det fanns ett samband skulle det vara känt, för ingen lär sitta och trycka på en sådan hemlighet :)

Nils.R
2010-07-27, 10:59
Mjo, antagligen bara jag som är nojjig.
Har dessvärre en tendens att kunna nojja upp mig över småsaker, inte ens helt säker på att jag faktist har fått fler eller om de har varit där hela tiden bara att jag inte tänkt på det. *screwy*

Tolkia
2010-07-27, 11:18
Nu vet jag inte vilken startpunkt du jämför med, men med tanke på att det gått ett par sommarmånader så är det mycket sannolikt att de du redan hade syns bättre p.g.a. solen (de brukar kunna komma fram på sommaren). Även om du inte har solat "medvetet" så har din hud garanterat exponerats mer för sol om du inte gått i dykardräkt hela sommaren. Sedan brukar man även kunna få fler prickar med stigande ålder, särskilt om man är av den "prickiga typen" från början.

daff__
2010-12-13, 18:40
jag har fått MÅNGA leverfläckar, speciellt på underarmarna det senaste... jag misstänker också att det är kosttillskott eller nått som är orsaken.
jag har läst det på flera forum nu att flera har märkt av detta.
jag blev lite rädd tom när jag upptäckte det idag. det ser ju bisarrt ut nu när man vet om det och tänker på det.

jag tar whey-100 gold standard protein och EAA-XX :(
jag hade ju ganska många leverfläckar innan lite här och var, jag vill fan inte få mer alltså...

Lillleif
2010-12-13, 19:44
Undrar om det är så här kost- och träningsmyter uppstår...

JJOHANSSON
2010-12-13, 23:20
jag har fått MÅNGA leverfläckar, speciellt på underarmarna det senaste... jag misstänker också att det är kosttillskott eller nått som är orsaken.
jag har läst det på flera forum nu att flera har märkt av detta.
jag blev lite rädd tom när jag upptäckte det idag. det ser ju bisarrt ut nu när man vet om det och tänker på det.

jag tar whey-100 gold standard protein och EAA-XX :(
jag hade ju ganska många leverfläckar innan lite här och var, jag vill fan inte få mer alltså...

vart har du fått dom? är du säker på att det inte är fräknar?

MejjA
2010-12-14, 00:12
Kanske brist på Selen (antioxidant som finns i flertalet livsmedel) ?

En av bieffekterna vid brist är just leverfläckar/åldersfläckar

Värt att kolla upp.

daff__
2010-12-14, 07:09
vart har du fått dom? är du säker på att det inte är fräknar?
jag är säker. jag har fått mest på underarmarna, några på ryggen och några få på överarmarna. som jag tänkt på iaf.

Kanske brist på Selen (antioxidant som finns i flertalet livsmedel) ?

En av bieffekterna vid brist är just leverfläckar/åldersfläckar

Värt att kolla upp.
Hmm, efter lite googlande så hittade jag:
"Livsmedel med Selen
Fisk och skaldjur, ostron, musslor, lax, makrill, tonfisk, alger, kelp, kött, inälvsmat, ägg, paranötter."

Jag äter tonfisk, ägg och kött dagligen så det är nog inte brist på selen iaf.




isakt
2010-12-16, 23:20
Hur det hänger ihop:
(min teori)

Börjar träna, käkar kreatin och kollar nöjt i spegeln.
Därefter tar man en sväng till solariet för att fixa en snygg bränna så musklerna ser större ut, och vips kommer ett par extra leverfläckar..