handdator

Visa fullständig version : Utbilda sig inom näringslära

Beelz
2011-09-14, 08:23
Letar efter utbildningar som man kan läsa på distans över internet. Finns så sjukt många kurser osv men kan tänka mig att en del är skit... Någon som vet vart man kan hitta en vettig utbildning. Jag har inte tänkt att jobba som dietist eller liknande utan jag gör det främst för eget intresse :).

Sitter på mobil enhet på taptalk och sökfunktionen är helt åt helvete ;)

RandomC
2011-09-14, 08:43
Om det endast är av eget intresse skulle jag rekommendera att du skaffar lite grundläggande litteratur inom området och läser på egen hand. Näringslära för högskolan är väldigt lättläst och ger goda grundkunskaper.

Distansutbildningar på basnivå inom nutrition tror jag det är ont om. Om du inte syftar på privata kurser och utbildningar, men då är ofta kvaliteten bra mycket lägre.

z_bumbi
2011-09-14, 09:06
Sätt dig vid en dator och leta igenom utbudet på studera.se.

vicarious
2011-09-14, 09:10
Låna egen litteratur och häng på Kolo mer. :thumbup:

Eddie Vedder
2011-09-14, 09:19
Låna egen litteratur och häng på Kolo mer. :thumbup:

Kombinationen är inte dum annars. Även "Koloscience" behöver kritiseras. Ordentligt. :D Men att utbilda sig och hänga på Kolo samtidigt tror jag absolut gör en bättre bildad i området än att (som många) bara okritiskt svälja allt som sägs i föreläsningssalen och få G på tentan vars innehåll man sedan glömt efter en vecka.

vicarious
2011-09-14, 09:24
Även "Koloscience" behöver kritiseras. Ordentligt. :D Men att utbilda sig och hänga på Kolo samtidigt tror jag absolut gör en bättre bildad i området än att (som många) bara okritiskt svälja allt som sägs i föreläsningssalen och få G på tentan vars innehåll man sedan glömt efter en vecka.

Ja, absolut. Det positiva med forumet tycker jag är att saker och ting upprepas så många gånger så det är svårt att glömma saker :D

Eddie Vedder
2011-09-14, 09:27
Ja, absolut. Det positiva med forumet tycker jag är att saker och ting upprepas så många gånger så det är svårt att glömma saker :D

Ja det kan vara positivt, det kan också vara just det sämsta med foumet. ;)