handdator

Visa fullständig version : pre-workout + svårt o sova


kwame
2011-09-13, 13:51
Hur som helst, jag börjar tro att det jag tar gör att jag får svårt att sova. Igår t.ex tränade jag kl 4 och tog det cirka halv4. Gick och la mig runt 10 tiden, kände mig lite trött och seg i huvudet. Men ändå var det omöjligt att sova, vid kl 2 somnade jag och var tvungen att gå upp till jobbet kl halv6.

Kan även nämna att jag säkert sovit 5-6 timmar de senaste 4 nätterna, därav borde jag inte ha några problem med att sova (inget vänt dygn osv)

Känns iaf som att på träningsdagar har jag svårare att somna, även fast det egentligen borde vara lättare på träningsdagar.

Hur är det för er? Ska nog testa köra utan det idag och se ifall jag somnar lätt idag. Fast ändå sjukt sugen på att ta det då jag ska köra bröst idag..

JojjeG
2011-09-13, 13:54
Koffein?

kwame
2011-09-13, 13:55
Ja, det är koffein i. Men det borde väl knappast göra så stor skillnad att jag inte kan sova 7 timmar senare? Speciellt då det inte ens går att jämföra med en kopp kaffe koffeinmässigt..

aijou
2011-09-13, 14:15
Jag har hört flera som får problem med att sova av PWO. Vet inte vad det är de har tagit. Men jag tycker att det låter ganska logiskt. Märkte själv av det lite grann när jag testade Jack3d. PWO's innehåller ju oftast flera uppiggande ämnen. inte alls konstigt om de påverkar sömnen.

Om jag var du så kulle jag nog sluta med, dra ner på eller byta PWO, då jag värdesätter min sömn betydligt mer än effekten av en PWO. Men det är ju så klart upp till dig.

kwame
2011-09-13, 14:23
Jag har hört flera som får problem med att sova av PWO. Vet inte vad det är de har tagit. Men jag tycker att det låter ganska logiskt. Märkte själv av det lite grann när jag testade Jack3d. PWO's innehåller ju oftast flera uppiggande ämnen. inte alls konstigt om de påverkar sömnen.

Om jag var du så kulle jag nog sluta med, dra ner på eller byta PWO, då jag värdesätter min sömn betydligt mer än effekten av en PWO. Men det är ju så klart upp till dig.

Jo, helt klart. Den lilla extra kraften jag får av mitt PWO ger ju inte alls lika stor effekt som 8 timmar sömn.

Men idag testar jag det jag kör med för sista gången, om jag har svårt att sova idag så kommer jag sluta med det helt och säljer resterande burkar. Men brukar oftast behöva det för att orka mig iväg till träningen. Har ett väldigt fysiskt jobb och det är stressigt så brukar vara slut i kropp och huvud efteråt så det brukar va skönt o få lite extra energi, fast den mesta energi får jag när jag väl är nere på gymmet och börjar köra på (dvs av träningen)

Grotesk
2011-09-13, 14:23
Ja, det är koffein i. Men det borde väl knappast göra så stor skillnad att jag inte kan sova 7 timmar senare? Speciellt då det inte ens går att jämföra med en kopp kaffe koffeinmässigt..

PWO brukar innehålla mycket mer koffein än en kopp kaffe.

vicarious
2011-09-13, 15:50
Är det några andra stimulanter i?

Koffein har väl en halveringstid på ca 4h.

Bluesparv
2011-09-13, 16:40
Livssituation (läs: stress) tror jag personligen spelar en större roll, av egna erfarenheter.

flashigt
2011-09-14, 12:02
Testa att halvera dosen, fick svårt att sova då jag körde Berzerker normaldos (2 skopor) så drog ner till en och då var det inga problem. Kan väl tillägga att när jag tog 1 skopa tränade jag senare på kvällen än gången jag tog två också.

luderlasse
2011-09-15, 22:29
Slutade med pre-workout pga sömnproblem, känns jävligt onödigt med enligt mej. För mej funkar det att kolla youtube å dricka kaffe innan träningen :)

Niwah
2011-09-16, 06:43
Samma effekt för mig.

rooz
2011-09-16, 07:19
Vilken PWO kör du då?

Vissa verkar ju få världens kick av lite koffien och Dmaa:confused:

Talus
2011-09-16, 09:40
Jag får inga sömnproblem av PWO, tar vid 14 och lägger mig vid 23-00.

Dock så får jag alltid ångest ett tag efter passet när jag kört PWO. Någon annan som upplever samma sak? Kör på N.O-Xplode.

Grotesk
2011-09-16, 09:45
Jag får inga sömnproblem av PWO, tar vid 14 och lägger mig vid 23-00.

Dock så får jag alltid ångest ett tag efter passet när jag kört PWO. Någon annan som upplever samma sak? Kör på N.O-Xplode.

Nej.

Kischen
2011-09-16, 09:49
Är det några andra stimulanter i?

Koffein har väl en halveringstid på ca 4h.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=104810

Samuelelel
2011-09-16, 13:03
Har provat flertalet olika PWO's (no.xplode, jack3d, rage, hot blood, crack och vanligt svenskt ekologiskt mörkrostat kaffe) och det enda som gav mig sömnproblem var Crack. Tilläggas bör att jag alltid tränar 20:30-21:30 och tar således PWO'n ca 20:00. Försöker lägga mig runt 23:30 och det brukar oftast inte vara några problem.