Visa fullständig version : Vilka nackdelar finns det om min enda fettkälla kommer från..
Vilka nackdelar finns det om min enda fettkälla kommer från cashewnötter?
Rostade och saltade:)
Getbiffordietryin
2011-09-12, 20:08
äter du bara cashewnötter? ^^
äter du bara cashewnötter? ^^
Nej. Kvarg, keso, kyckling pasta är de jag äter mest.
Men tänkte på som enda fettkällan i min kost.
Getbiffordietryin
2011-09-12, 21:09
nackdelen är kanske att du äter för mkt å du blir fet!!
nackdelen är kanske att du äter för mkt å du blir fet!!
De är inte det vi diskuterar vi pratar enbart om fett intaget.
Jag blir fet av att äta mer än vad gör av med som vi redan vet.
Frågan handlar om ifall de finns några nackdelar med att fettet enbart kommer ifrån nötterna som jag nämde.
Getbiffordietryin
2011-09-12, 21:44
omättat fett är bättre än mättat, svar på frågan?
Trashcan
2011-09-12, 21:59
Softa lite. Antingen är du ny eller så trollar du. Vet du inte, så kom inte med en massa trams.
On topic: Är inte så fördjupad i fetter osv, men jag har sunt förnuft och det du gör känns inte så smart. Försök variera lite i alla fall. Det är sällan nyttigt att hålla på med extremer när det gäller kost. Komplettera med lite avokado, smör, ägg eller nåt annat då och då också så är du garanterat safe vad gäller fett. Varför chansa liksom.
Degpekka
2011-09-12, 21:59
Hur menar du då?
Softa lite. Antingen är du ny eller så trollar du. Vet du inte, så kom inte med en massa trams.
On topic: Är inte så fördjupad i fetter osv, men jag har sunt förnuft och det du gör känns inte så smart. Försök variera lite i alla fall. Det är sällan nyttigt att hålla på med extremer när det gäller kost. Komplettera med lite avokado, smör, ägg eller nåt annat då och då också så är du garanterat safe vad gäller fett. Varför chansa liksom.
Tack för ett seriöst svar. Jag gör inte så idag, det var mest en fundering.
Om vi säger såhär då... Säg att jag idag får i mig ca 50 g fett från ägg, avokado å rapsoljan som jag steker i. Och om jag sedan varje dag kompletterar med 30 g fett från nötter för att komma upp i mitt fett mål per dag 80 g, kan de va negativt?
Frågan handlar om ifall de finns några nackdelar med att fettet enbart kommer ifrån nötterna som jag nämde.
ja
nackdelarna är att du inte får någon balans mellan de olika fetterna och heller inte mellan specifika fettsyror
Degpekka
2011-09-12, 22:25
Det jag tänkte på vad gäller enbart fett från nötterna är den låga andelen omega 3.
Det jag tänkte på vad gäller enbart fett från nötterna är den låga andelen omega 3.
+1.
Kan fungera med ägg. TS bör nog fundera på fet fisk någon gång i veckan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.