handdator

Visa fullständig version : Knäböj-styrka.


BIGHAL
2011-09-12, 18:10
Hjälp, nu e jag där igen.....
Har gjort en comeback och är gammal elitbyggare eller i allafall nästan....
Ett problem som jag hade även som stor.... finns fortfarande kvar!
Träningen har gett klart schyssta resultat inget att hymla om men jag e fan lika stark i bänk som i knäböj och det e ju inte riktigt rätt.
Har inte storkben och har aldrig haft men jag klarar inte utav att bli starkare i böjen och benen har alltid släpat trots att jag aldrig fuskat med benträningen.
Har bra teknik, stark rygg, håller emot ner och så explosivt det går upp samt att jag går ända ner i backen med rumpan.
Kör låga reps 3-4 och avslutar och höga set, avslutar alltid med pump på ca 100 kg.... Hur fan ska jag bli starkare i ben, utan rosa piller?

Fettecke
2011-09-12, 18:22
för mig så har ett klassiskt 5x5 schema gjort susen för att de ska släppa, samt en dag i veckan köra 2-3 set avslutande hockeyböjar med överdrivna vikter...

Men alla är vi olika =)

SirOrigami
2011-09-12, 18:31
För lite mat? För lite tunga set?

Alexton
2011-09-12, 18:33
Skulle nog rekommendera att du vänder dig till styrkelyftarna på "deras del" av forum. De om några borde ha bra tips och upplägg att komma med, dessutom är de väldigt kunniga.

BIGHAL
2011-09-12, 18:36
För lite mat? För lite tunga set?

Nja... äter riktigt hyfsat ligger nog på + vad gäller kolhydrater o protein, tunga set, va fan lassar på så mycket att jag ligger på gränsen för vad jag klarar...
Kör ben två gånger i veckan, sover ordentligt, det här e en gåta........

BIGHAL
2011-09-12, 18:37
Skulle nog rekommendera att du vänder dig till styrkelyftarna på "deras del" av forum. De om några borde ha bra tips och upplägg att komma med, dessutom är de väldigt kunniga.

Ja, kanske ska leta upp deras del i forumet....
Tänkte inte på det:)

SirOrigami
2011-09-12, 18:40
Jag kör 1-4 reps tunga. Totalt 15-25 rep tunga utspritt över en 5-8 set.

Även måste ja böja oftare för att öka i styrka. Har provat 2x per vecka i böj men ökade inte i styrka då.