handdator

Visa fullständig version : lunchbuffe/brunchbuffe i stockholm


bagmol
2011-09-12, 14:03
Hej ska till Stockholm kommande helg och är nyfiken på tipps angående prisvärda buffeer. Måste finnas någon typ av vegetarisk mat (tjejen veggo) och inte ligga för off.

Har någon något förslag så skriv gärna vart det ligger och vad det kostar *popcorn*

Snobbe
2011-09-12, 14:11
Hej ska till Stockholm kommande helg och är nyfiken på tipps angående prisvärda buffeer. Måste finnas någon typ av vegetarisk mat (tjejen veggo) och inte ligga för off.

Har någon något förslag så skriv gärna vart det ligger och vad det kostar *popcorn*

Berns asiatiska om den fortfarande körs har jag hört ska vara rätt nice. Hur mycket vegetariskt dom har vågar jag dock inte svara på.

Jazen
2011-09-12, 14:34
eh vart ska du vara ? stockholm är stort

kaer
2011-09-12, 14:42
eh vart ska du vara ? stockholm är stort

Åja, så stort är det inte, inte värre än att man kan ta sig mellan stadsdelarna. Om man nu med stokcholm menas innanför tullarna.

On topic: Rätt säker på att det finns en tråd om brunch redan kolla om du hittar något där.

Poxeman
2011-09-12, 14:43
För den vegetariska biten rekommenderar jag Hermans Cafe (tror jag det hette) på Söder. Riktigt smarrigt!

bagmol
2011-09-12, 14:46
För den vegetariska biten rekommenderar jag Hermans Cafe (tror jag det hette) på Söder. Riktigt smarrigt!

Tackar så mycket! Ska kollas in.

Vet inte riktigt vart vi ska bo, ska besöka en bekant. Får ta och kolla upp vart hon bodde någonstanns :em:

Cilia
2011-09-12, 18:57
Hermans har bytt ägare och är inte lika bra längre.

Frågan är vad du menar med off?

De flesta hotell har brunch. Det finns massor av buffer av enklare stuk längs Sveavägen och Kungsgatan.

Jokester
2011-09-12, 19:05
Vad spelar det för roll om hon är vegetarian? Jag har då aldrig stött på en buffé som inte har sallad och grönsaker.

Xtronal
2011-09-12, 19:10
Finns ju nån Kina restaurang vid slussen som har Kina buffé , har för mig att dom har vegetariska rätter med.

Tror dom tar 75 Kr för en buffé, har ätit där flera gånger när jag besökt Stockholm.

Poxeman
2011-09-13, 06:17
Vad spelar det för roll om hon är vegetarian? Jag har då aldrig stött på en buffé som inte har sallad och grönsaker.

Du är uppenbarligen inte vegetarian!

bagmol
2011-09-13, 08:10
Finns ju nån Kina restaurang vid slussen som har Kina buffé , har för mig att dom har vegetariska rätter med.

Tror dom tar 75 Kr för en buffé, har ätit där flera gånger när jag besökt Stockholm.

Kina buffe är perfekt och priset likaså! Tackar för det tippset.

Angående vegetarian-skämtet så är det just "bara sallad" jag vill undvika ;)

Snobbe
2011-09-13, 08:43
Asså random kinabuffé finns ju överallt.... Likaså random buffé överhuvudtaget. Sen finns det ju finare ställen men dom kostar ju därefter också.

Juxta
2011-09-13, 10:04
Kör på Hermans på söder. Även köttisar som jag tar med mig dit gillar den buffén.
Fjällgatan 23.

http://gastrogate.com/restaurang/hermans

mij82
2011-09-13, 10:07
Det finns en vegetarisk buffé i Östermalmshallen vid östermalmstorg. http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article19813.aos

Poxeman
2011-09-13, 10:16
Hermans har bytt ägare och är inte lika bra längre.


Då måste det ha varit fruktansvärt bra tidigare...

Var där för tre veckor sedan och tyckte att det var riktigt bra.
(Grillbuffén som de har på kvällen var dock lite menlös)