handdator

Visa fullständig version : deffa eller sluta och börja bulka.BILDER


Mez
2011-09-11, 21:17
hej alla glada

jag började deffa för cirka 18 mån,gick när från 107kg till morons vikt idag 73kg,.i början va det mycket konditionträning.

Sen några mån efter hittade jag Kolozzeum forum:thumbup: på nätet,(fick mycket hjälp)tack så jättttttttttttttttte:thumbup:.när jag läste deffguide så började jag med styrketräning,det va mycket hård och tungt.

Nu undrar jag hur ska jag göra? ska jag försätta deffa några kilo till eller börja bulka? ska jag förstätta väga mat?

jag har tyvär inte förebilder.

ålder 32år
väger 73kg
längd 177

Sheogorath
2011-09-11, 21:20
Jag skulle deffat 3-5 kg till på den hårdheten! Kommer bli ett sant nöje att bygga sen, och du kommer ha råd att lägga på dig lite fett också och det kommer fortfarande se bra ut.

begt
2011-09-11, 21:27
Deffa åtminstone något kg till. Men du har redan kommit väldigt långt. Grattis!

lofito
2011-09-11, 22:02
Som föregående säger. 5 kg på detta och du har grymt bra förutsättningar för bra muskelbygge, absolut. Stort grattis till viktnedgången förresten, skitbra jobbat! :)

SirOrigami
2011-09-11, 22:09
Instämmer. 3-5 kg.

Mez
2011-09-11, 22:59
Tack ni allihopa,då kör jag på 5kg

Nelli
2011-09-12, 10:54
Bra jobbat!
Ett litet tips, lägg dig på kcal balans ett tag innan du börjar bulka.

greenfish
2011-09-12, 15:44
Very nice!!!!

Håller med ^^ lägg dig på en kcal balans

Nutrid
2011-09-12, 18:21
Bra jobbat!
Ett litet tips, lägg dig på kcal balans ett tag innan du börjar bulka.

Varför?

Nelli
2011-09-12, 18:51
Nu hittar jag inte källan ;)
Men om man har dietat ett bra tag och är tömd och sen börjar äta på överskott kommer man gå upp rejält och det är jobbigt för huvudet och kan vara påfrestande för kroppen.
Man går upp i vikt när man börjar äta mer och om man lägger sig på kcal balans så har man lite koll på vad som är "normalt" för kroppen och kan känna efter hur kroppen känns och får en bra utgångs punkt för bulken så man inte hamnar allt för högt...

Sheogorath
2011-09-12, 18:53
Nu hittar jag inte källan ;)
Men om man har dietat ett bra tag och är tömd och sen börjar äta på överskott kommer man gå upp rejält och det är jobbigt för huvudet och kan vara påfrestande för kroppen.
Man går upp i vikt när man börjar äta mer och om man lägger sig på kcal balans så har man lite koll på vad som är "normalt" för kroppen och kan känna efter hur kroppen känns och får en bra utgångs punkt för bulken så man inte hamnar allt för högt...

Instämmer!

nifo6
2011-09-12, 23:14
Nu hittar jag inte källan ;)
Men om man har dietat ett bra tag och är tömd och sen börjar äta på överskott kommer man gå upp rejält och det är jobbigt för huvudet och kan vara påfrestande för kroppen.
Man går upp i vikt när man börjar äta mer och om man lägger sig på kcal balans så har man lite koll på vad som är "normalt" för kroppen och kan känna efter hur kroppen känns och får en bra utgångs punkt för bulken så man inte hamnar allt för högt...

+1 Bra där..

antebrachium
2011-09-14, 13:18
34 kgs viktnedgång, det var inte illa. Hade du styketränat nånting innan du började deffa? Hur upplevde du det under deffen, gick det att bygga muskler på kaloriunderskott? Det ser förövrigt riktigt bra ut!

MVH