handdator

Visa fullständig version : Hugger till höger om svanskotan.


Dreas
2011-09-11, 09:48
Halloj, det här är ett försök att undvika att behöva gå till någon som tar ut 500kr timman*4 besök för att fixa mig.

Det är såhär att när jag ibland går, eller bara lutar mig framåt så hugger det till just som rubriken säger, lite till höger om svanskotan, övre skinkan nära mitten av ryggen.

Har lyckats bli av med det ibland då jag suttit vid datorn och dragit ut höger ben med hjälp av vänster ben, men nu vägrar det helt att släppa.

Kan köra marklyft utan problem, ibland då jag kör känner jag av det, även när jag lutar mig framåt utan vikter så kan det kännas. När det började vette tusan.

Inte för jag vet om denna hjälper, men sämre kan den inte göra det tycker jag: http://images.clipartof.com/small/57050-3d-Closeup-Of-A-Muscle-Male-Body-Characters-Back-Version-1.jpg

Där det blir en lite ljusare ring nära skåran.

Kan väl tilläggas att när det håller i sig så haltar jag lite smått.

Dreas
2011-09-14, 20:00
Körde reverse hyper och då högg det till. Även ibland när jag skjuter fram höften kraftigt nyper det.

Ifall det underlättar?

Degpekka
2011-09-14, 21:04
Är det i musklerna eller vad tror du det hugger i? Varför inte kolla hos en sjukgymnast? är inte så dyrt och om du skulle behöva gå många gånger finns det ju högkostnadsskydd som man når upp i efter 900:- eller nåt, och det är ju ganska billigt för en bra fungerande rygg. :)

Dreas
2011-09-15, 18:54
Är det i musklerna eller vad tror du det hugger i? Varför inte kolla hos en sjukgymnast? är inte så dyrt och om du skulle behöva gå många gånger finns det ju högkostnadsskydd som man når upp i efter 900:- eller nåt, och det är ju ganska billigt för en bra fungerande rygg. :)Jag tror det hugger i musklerna, för det gör ont när jag spänner/slappnar av på vissa än oidentifierade sätt.

Skulle kunna gå till en sjukgymnast, men då först vårdcentral för remiss, sen bli slussad iväg right? Tid är inget jag har i direkt överflöd mellan 08 och 17 :/

burkmannen
2011-09-15, 20:50
Gå till en sjukgymnast. Antingen så går du till någon du vet är bra så du slipper skickas runt eller så går du till vårdcentralen och ser vad dom säger.

Tolkia
2011-09-15, 22:20
Skulle kunna gå till en sjukgymnast, men då först vårdcentral för remiss, sen bli slussad iväg right? Tid är inget jag har i direkt överflöd mellan 08 och 17 :/
Nej, sjukgymnast i primärvården brukar det inte vara remisstvång på. Du avtalar tid själv.

Dreas
2011-09-18, 20:52
Gå till en sjukgymnast. Antingen så går du till någon du vet är bra så du slipper skickas runt eller så går du till vårdcentralen och ser vad dom säger.

Nej, sjukgymnast i primärvården brukar det inte vara remisstvång på. Du avtalar tid själv.Tack för det svaret, får ta och försöka pallra mig iväg då.