handdator

Visa fullständig version : Träningshjälp - Akut


Candlemuscles
2011-09-10, 18:44
Hej! Jag ska börja träna då och behöver lite tips. Jag kommer fettförbränna hela september, jag kommer gå på sallader och hektiska promenader på 6-10 km. Sedan i oktober kommer jag börja gymma och behöver lite tips på hur jag ska göra. Målet är främst att få synliga magrutor, kan ni lägga fram ett program för hur och när jag ska träna?

Kan ni ge lite tips? Vad borde jag äta för att först fettförbränna och sedan helt enkelt få magmuskler? När jag är klar med magmuskelträningen tänkte jag börja träna rygg och därefter armar.

Hur låter allt detta? Kan ni lägga fram fler förslag?

Pretorian
2011-09-10, 19:20
En kortis: börja träna alla delar av kroppen, inte först mage och sen gå vidare till nästa muskelgrupp.

Lychgate
2011-09-10, 19:33
Styrketräna hela kroppen. Att börja sådär med antagligen svältkost för att sedan börja styrketräna är bara negativt för slutresultatet.

Zorban
2011-09-10, 19:50
1. Lev inte på sallad. Få i dig lite protein iaf.
2. Styrketräna medan du går ner i vikt också, annars får du ägna en massa tid åt att bygga upp dig igen.
3. Magrutor får du främst genom låg fettprocent. Du kan inte bara köra magträning och tro att magmusklerna ska börja växa en massa. Vad jag vet har mina magmuskler inte vuxit märkbart på ett år.

Av nyfikenhet, varför måste du ha magrutor akut?

Lazaroo
2011-09-10, 21:34
Av nyfikenhet, varför måste du ha magrutor akut?

Är det inte obvious att det är då han har simlektioner i skolan?

lofito
2011-09-10, 22:57
Det går inte att punktförbränna. Ät mindre helt enkelt och börja röra på dig, alternativt börja styrketräna vilket är en stor stor fördel.

Jokester
2011-09-10, 22:58
Det går inte att punktförbränna. Ät mindre helt enkelt och börja röra på dig, alternativt börja styrketräna vilket är en stor stor fördel.

Nej, men om han i nuläget har en i stort sett otränad mage kan lite ordentlig magträning göra mycket estetiskt rätt så fort.

lofito
2011-09-10, 22:59
Nej, men om han i nuläget har en i stort sett otränad mage kan lite ordentlig magträning göra mycket estetiskt rätt så fort.

Ja, absolut. Det har jag inga invändningar emot, och jag menade inget
annat heller. Gå ner i vikt för att få bort lite fett samtidigt som han tränar
mage lite extra hårt.