handdator

Visa fullständig version : Gainer och Konditionsträning/Boxning


bolla
2011-09-10, 17:54
Tjenare Kolozzeum!

Hade tänkt ta upp boxningen igen, sen jag slutade har jag endast styrketränat 4 dagar i veckan och lagt på mig ungefär 15 kg i bra vikt sen min sista match, och jag har ett problem.

När jag boxades så gick jag sakta ner i vikt och jag tyckte väl att det var ok, nu när jag gymmat upp kroppen ordentligt och blivit starkare så vill jag ju inte förlora det utan sikta på att hamna runt 85kg klassen, jag hade tänkt börja jogga varannan dag för konditionen och såklart boxningsträningen och gymträning antingen 2 eller 3 ggr i veckan för att bli ännu starkare och större.

Ork har jag så det är inte ett problem men kosten är det, jag käkar tillräckligt bra för att gå upp i vikt såhär långt, men jag ska ju lägga till konditionsträningen och boxningsträningen utan att tappa vikt.

Jag undrar då när jag ska använda min gainer, förutom efter träningen. Går det efter att jag sprungit eller ska jag ta innan jag lägger mig eller efter jag gått upp på morgonen?

MVH B

King Grub
2011-09-10, 18:18
Efter löpningen låter lämpligt, om du nu behöver gainer för att komma upp i energimängden du behöver.