handdator

Visa fullständig version : Gainer, vilka kör ni på?


Boombam
2011-09-10, 16:03
Hej,

Tänkte ta tag i träningen nu och samtidigt köra på Gainer för att få lite hjälp med viktökningen. Skulle vara kul om ni kunde svara på mina frågor.

1. Kör ni på färdigblandat eller blandar ni er Gainer själv?

2. Färdigblandat, vilken produkt/märke köper ni?
Blandar själv, vilka produkter/märken köper ni?

3. Har ni provat på flera märken och finns det skillnader?

4. Gainers är helt säkra? Det är väl minimal chans att de innehåller AAS osv? (Skrattar själv när jag frågar detta men jag måste ändå :P )

Väntar spänt på era svar!

Eddie Vedder
2011-09-10, 16:11
4: Köper du på svenska etablerade webshops så ja.

Fugly
2011-09-10, 16:14
Kanske off-topic men varför tror folk att det finns steroider i billig gainer?

Boombam
2011-09-10, 16:25
4: Köper du på svenska etablerade webshops så ja.

Även om det är jätte billiga märken såsom Star Nutrition, Fx serien och Self?

Kanske off-topic men varför tror folk att det finns steroider i billig gainer?

Ehm kanske dum fråga egentligen men varför skulle det inte finnas? Menar sånt ger ju boost i viktökning och muskelmassa, så då skulle deras produkt leva upp till förväntningarna. Dock är jag inte så insatt, sånt kanske är jätte dyrt och det inte skulle vara lönsamt för dessa då det handlar om 400 kr Gainer.

Eddie Vedder
2011-09-10, 18:02
Ehm kanske dum fråga egentligen men varför skulle det inte finnas? Menar sånt ger ju boost i viktökning och muskelmassa, så då skulle deras produkt leva upp till förväntningarna. Dock är jag inte så insatt, sånt kanske är jätte dyrt och det inte skulle vara lönsamt för dessa då det handlar om 400 kr Gainer.

Skulle du själv riskera att bli straffad om du var försäljare? Gainers säljer ju redan, varför tillsätta något så dyrt?

fredrik1
2011-09-10, 18:05
Det har väl bevisats att vissa gainers/kosttilskott innehåller steroider såsom Jungle Warfare.

Eddie Vedder
2011-09-10, 18:06
Det har väl bevisats att vissa gainers/kosttilskott innehåller steroider såsom Jungle Warfare.

Jungle Warfare har inget med tråden att göra. Tråden handlar om gainers.

Boombam
2011-09-10, 18:15
Skulle du själv riskera att bli straffad om du var försäljare? Gainers säljer ju redan, varför tillsätta något så dyrt?

Ja det har du rätt i, så har fått en av mina frågor besvarade.

Några som nu kan svara på de andra såsom vilka gainer de kör på och om ni blandar själv eller ej? :)

MrBulk
2011-09-11, 08:29
Om en gainer skulle innehålla AAS så det ger märkbar effekt skulle ju gainern bli sjukt dyr.

Pepz
2011-09-11, 08:47
Hej,

Tänkte ta tag i träningen nu och samtidigt köra på Gainer för att få lite hjälp med viktökningen. Skulle vara kul om ni kunde svara på mina frågor.

1. Kör ni på färdigblandat eller blandar ni er Gainer själv?

2. Färdigblandat, vilken produkt/märke köper ni?
Blandar själv, vilka produkter/märken köper ni?

3. Har ni provat på flera märken och finns det skillnader?

4. Gainers är helt säkra? Det är väl minimal chans att de innehåller AAS osv? (Skrattar själv när jag frågar detta men jag måste ändå :P )

Väntar spänt på era svar!

1.blandar själv
2. Body Science
3. ja massvis och nej skillnaden ligger endast i smak och löslighet
4. Ja speciellt om du köper etablerade svenska märken

Sheogorath
2011-09-11, 08:54
Rent vassleprotein under och efter träning, sen två bananer när jag kommer hem. Sen dusch, sen en rejäl laddning pasta. Det är min gainer för tillfället.

Boombam
2011-09-11, 09:38
1.blandar själv
2. Body Science
3. ja massvis och nej skillnaden ligger endast i smak och löslighet
4. Ja speciellt om du köper etablerade svenska märken

Tackar!

Rent vassleprotein under och efter träning, sen två bananer när jag kommer hem. Sen dusch, sen en rejäl laddning pasta. Det är min gainer för tillfället.

Det lät bra! Vilket märke kör du på din protein?

Sheogorath
2011-09-11, 09:44
Tackar!



Det lät bra! Vilket märke kör du på din protein?

Whey Fx eftersom det är godast smak per krona. ;)

Boombam
2011-09-11, 09:54
Whey Fx eftersom det är godast smak per krona. ;)

Tackar!

Det lutar åt att köpa antingen från FX serien eller star nutrition, har lite beslutsångest.

Star N har rea nu så man får andra produkter på köpet

Fx är mer populär verkar det som.

Vet ej om det finns några kvalitetsskillnader förutom smaken osv.

Pepz
2011-09-11, 09:59
Tackar!

Det lutar åt att köpa antingen från FX serien eller star nutrition, har lite beslutsångest.

Star N har rea nu så man får andra produkter på köpet

Fx är mer populär verkar det som.

Vet ej om det finns några kvalitetsskillnader förutom smaken osv.

personligen väljer jag FX och body science före star nutrition alla dagar i veckan

Crocker
2011-09-11, 10:00
Ett tips, ta inte star nutrition. Det är det äckligaste jag smakat, kvalitén på SN är nååågot högre om jag minns rätt, men det är inget som är mer värt att köpa det för. Whey FX choklad tycker jag är god. :)

Sheogorath
2011-09-11, 10:01
Tackar!

Det lutar åt att köpa antingen från FX serien eller star nutrition, har lite beslutsångest.

Star N har rea nu så man får andra produkter på köpet

Fx är mer populär verkar det som.

Vet ej om det finns några kvalitetsskillnader förutom smaken osv.

Nej, det är med största sannolikhet likvärdigt. Med tanke på hur billigt det är oavsett vilken du väljer hade jag gått efter smak. Det är det värt. Man får lite prylar från GV också om man köper mycket. T-shirts, shaker, ibland någon bar.

ChrisDEFC
2011-09-11, 11:34
Jag skulle vilja slå ett slag för star nutrition. Är allmänt emot den webshoppen pga nonchalant bemötande och lite krånglel men just deras ganer är det godaste jag provat. Jag väljer färdigblandad enbart pga smaken. Deras gainer pro är grymt god och man kommer bort från den där känslan att äta rent socker som annars blir när man blandar själv. Prova nyligen mass FX och den är vidrig i jämförelse. Men om du väljer att blanda själv så tycker jag absolut du ska välja Whey FX just för att det är det godaste och billigaste proteinet. Sen skadar det ju inte att man får bars/tshirt/shaker/kreatin på köpet för en, inte allt för dyr penning. Är man student (mecenat) så har man dessutom 10%.

MrBulk
2011-09-11, 11:44
Det är det äckligaste jag smakat, kvalitén på SN är nååågot högre om jag minns rätt, men det är inget som är mer värt att köpa det för.

Är kvalitén något högre?

FX innehåller 80g pro/100g och SN 76g pro/100g

Boombam
2011-09-11, 12:04
Alla verkar ju ha sina egna åsikter då det främst verkar handla om smak, då kvalitet verkar vara detsamma.

Eftersom jag inte vet smakerna och inte bryr mig så mycket så är det väl priset som avgör. Har fått fram detta.

Fx serien:
2400 gram protein 400 kr 4 st Whey Fx
3000 gram kolhydrater 117 kr 3 st Carbo Fx
517 kr

Hade tänkt mig blanda 30/70 blandningar för Gainer och det som blir över av proteinet tar jag som protein drink varje dag osv.

Star Nutrition:
1720 gram protein
2680 gram kolhydrater
Det här är då en Gainer Pro och en Whey 80 tillsammans.

Eftersom de har studentrabatt och erbjudanden på Gainer så man får bonusar får man också av det jag valt:
1 st. Gojibär, 250 g
1 st. Creatine Monohydrate, 500 g
1 st. * Goodlife, 50 g, Mint Temptation
Samt 3 st Swebar för att komma över 500 kr gränsen (frifrakt).

Allt blir 505 kr.

Så är fortfarande lite tveksam haha, för fx får man mer protein och carbs för pengarna, egentligen så är det enda bra med att köpa från GG att man får en färdigblandat gainer och lite små bonusar som jag kanske inte ens får användning till.

Uppdaterar sen med vad jag väljer :D

Crocker
2011-09-11, 13:28
Det var någon jämförelse grub hade postat, jag minns dock inte vart den var ifrån Mrbulk.

ChrisDEFC
2011-09-11, 15:26
Smakmässigt är det nästan alltid godare med en färdigblandad variant. Däremot kan du köpa storpack (25kg) av malto och blanda själv och då blir det rejält mycket billigare. Just nu va det lite dåligt med bonusprodukter på GG men sist jag beställde så va det kreatin, omgega3 och multivitamin bland tillvalen och sånt går ju alltid ner. Sjukt billigt med studentrabatten: 330kr för 4kg gainer, ½kg kreatin, 100kapslar Omega3, 1proteinbar. När det gäller protein så är dock whey FX så pass mycket godare så även om jag tjänat på att köpa whey80 så hade det inte fallit mig in.

exevision
2011-09-12, 17:19
Om jag kör på gainer så använder jag Skips Bulk från gymgiganten. Gärna Vanilj och i säck.