handdator

Visa fullständig version : Behöver tips och råd om kost


kort87
2011-09-08, 22:06
Hej,

Jag är en tjej som är 24 år,159 cm lång och väger 53 kg och tränar ca 4 dagar i veckan, både styrka och kondition varvat med yoga och pilates.
Skulle behöva lite tips ang. kost för att gå ner de sista 3-5 kg för min målvikt samt minska min fettprocent = få en fastare kropp.

Har funderat på lite olika kost och dieter men är osäker på vilket som är bäst. Många förespråkar idag lchf, är det en bra kost för att uppnå önskat resultat enligt ovan? Eller ska jag istället endast äta mindre kolhydrater, men ändå inkludera det i min kost? Vad bör mitt dagliga kaloriintag ligga på?

Tack på förhand!

vicarious
2011-09-09, 07:02
Har funderat på lite olika kost och dieter men är osäker på vilket som är bäst.

För att gå ner i vikt måste du göra av med mer energi än du stoppar i dig. Således är ingen diet egentligen bättre än någon annan.


Vad bör mitt dagliga kaloriintag ligga på?


Läs igenom den här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Sparven från Minsk
2011-09-09, 08:43
Surfa in på traningslara.se där finns en hel del matnyttigt.
Kontakta en PT eller kunnig person på ditt gym/ort.

Att dra allt du söker i textform blir väldigt krävande samt att det finns säkert 1000 liknande trådar som berör dit ämne.
Sen finns det en uppsjö med vettig litteratur i detta ämnet med som är hyfsat billigt. :thumbup:

kort87
2011-09-09, 09:36
Tack så mycket för tipsen! Är ny här så har inte hittat fram till alla bra trådar än.