handdator

Visa fullständig version : Periodisk fasta upplägg. Kommentarer!


HardAsHell
2011-09-08, 17:11
Jobbar tvåskift. Kl 07-15 alternativt kl 13-22.

Om vilodag är första målet det största.
Om träningsdag är målet efter träning det största.
På träningsdagar äter jag rätt rejält med kolhydrater (potatis, ris, pasta), på vilodagar äter jag ganska minimalt med kolhydrater.

Morgonskift
06 Vaknar, EAA+kreatin (vilket jag förstått nu jag borde skita i?).
14 Bryter fastan/första måltiden.
15 Träning
16/17 Måltid nr 2
21/22 Måltid nr 3

Kvällsskift
07 Vaknar, EAA+kreatin
11:30 Träning, EAA före & efter.
14 Bryter fastan/första måltiden
16/17 Måltid nr 2
21/22 Måltid nr 3

Således fasta mellan kl 22-14.
Har svårt att orka äta mer än 3 måltider märker jag.

Finns många med bra kunskap och liknande erfarenhet på forumet vet jag. Synpunkter?
Tacksam för feedback!
OBS!
Har sökt i forumet, men inte hittat liknande upplägg och nått bra svar. Och innan nån surt hänvisar mig till andra PF-trådar; har postat där, men inte fått nått bra svar då tråden fortlöper med andra frågeställningar.

vicarious
2011-09-08, 17:14
Allvarligt talat:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449

vicarious
2011-09-08, 17:15
Således fasta mellan kl 22-14.


Nä. Mellan 22 och 06/07 är det ju.

HardAsHell
2011-09-08, 18:02
Allvarligt talat:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449

Ja, allvarligt talat!

Och innan nån surt hänvisar mig till andra PF-trådar; har postat där, men inte fått nått bra svar då tråden fortlöper med andra frågeställningar.[/I]

Jag vill ha feedback på just mitt upplägg, tiderna, etc.
Kan du hjälpa mig? Tackar och tar emot!
Ödsla inte tid annars.

Nä. Mellan 22 och 06/07 är det ju.
Och som jag skrev i den andra tråden: om kaffe, te, light-läsk tillåts under fasta torde rimligen inte EAA heller anses bryta fastan (?).

vicarious
2011-09-08, 18:05
Och som jag skrev i den andra tråden: om kaffe, te, light-läsk tillåts under fasta torde rimligen inte EAA heller anses bryta fastan (?).

Läs vad vi svarade i den tråden då :) EAA innehåller energi. Jag förstår inte varför man ska hålla på med EAA om man ska fasta. Antingen fastar man eller så fastar man inte? Ska du ha det där upplägget kan du väl lika väl äta som vanligt..

HardAsHell
2011-09-08, 18:40
Läs vad vi svarade i den tråden då :) EAA innehåller energi. Jag förstår inte varför man ska hålla på med EAA om man ska fasta. Antingen fastar man eller så fastar man inte? Ska du ha det där upplägget kan du väl lika väl äta som vanligt..

OK. Men bryter den verkligen fastan såpass att det är speciellt påverkande? Är ju inte att jämföra med måltid eller ostmacka, you get the picture.

Hur ser upplägget med mat/träning ut tycker du?
Vid kvällspass tränar jag ju som syns fastande med mat ca två timmar efteråt...

Bjern
2011-09-08, 19:01
Är ju inte att jämföra med måltid eller ostmacka, you get the picture.



Varför inte? EAA ger energi, som en måltid eller en ostmacka.

vicarious
2011-09-08, 19:02
OK. Men bryter den verkligen fastan såpass att det är speciellt påverkande? Är ju inte att jämföra med måltid eller ostmacka, you get the picture.

Jag fattar hur du menar men jag tycker ändå det känns onödigt med EAA kl 06. Du tillför ju ändå inte något mer protein fram till första måltiden. Det känns bara helt poänglöst.


Hur ser upplägget med mat/träning ut tycker du?
Helt OK.


Vid kvällspass tränar jag ju som syns fastande med mat ca två timmar efteråt...
Nej du är inte fastande eftersom du tar aminosyror. Men för att svara på frågan så ser det bra ut.

HardAsHell
2011-09-08, 19:12
Jag fattar hur du menar men jag tycker ändå det känns onödigt med EAA kl 06. Du tillför ju ändå inte något mer protein fram till första måltiden. Det känns bara helt poänglöst. Nej du är inte fastande eftersom du tar aminosyror. Men för att svara på frågan så ser det bra ut.

OK. Då hoppar jag aminosyrorna på morgonen, och tar dem endast efter träningen. Ska man hoppa dem innan träningen också då?

vicarious
2011-09-08, 19:13
OK. Då hoppar jag aminosyrorna på morgonen, och tar dem endast efter träningen. Ska man hoppa dem innan träningen också då?

Låter vettigt. Jag hade hoppat EAA före träningen de dagar du har ätit innan träningen. Varför? Då har du redan aminosyror i omlopp från maten.

Spridis
2011-09-08, 19:18
06 Vaknar, EAA+kreatin (vilket jag förstått nu jag borde skita i?).


Javisst ska du skita i den drinken!

HardAsHell
2011-09-13, 16:45
En undran till, om än fånig eller med uppenbart svar:

Hur gör ni som håller på med PF de dagar/tillfällen när det inte håller att äta så? Skiter man helt enkelt i det, eller försöker med nått liknande eller annat upplägg?
Fuckar man upp den rytm/klocka man lyckats ställa kroppen i mycket tror ni?

Ska nämligen på semester och bo hos gäster, där 1-2 mega-måltider per dygn blir svårt att fixa....

vicarious
2011-09-13, 16:49
En undran till, om än fånig eller med uppenbart svar:

Hur gör ni som håller på med PF de dagar/tillfällen när det inte håller att äta så? Skiter man helt enkelt i det, eller försöker med nått liknande eller annat upplägg?
Fuckar man upp den rytm/klocka man lyckats ställa kroppen i mycket tror ni?

Ska nämligen på semester och bo hos gäster, där 1-2 mega-måltider per dygn blir svårt att fixa....

Jag skiter i det och anpassar mig till dit jag kommer.

HardAsHell
2011-09-13, 17:51
Jag skiter i det och anpassar mig till dit jag kommer.

Och sen bara tillbaka på vanliga schemat väl hemma?
Märkt mycket skillnad i kroppen / resultaten?

vicarious
2011-09-13, 18:39
Och sen bara tillbaka på vanliga schemat väl hemma?
Märkt mycket skillnad i kroppen / resultaten?

Ja, nej.