handdator

Visa fullständig version : 50-års present till morsan, förslag?


Onigiri
2011-09-08, 13:36
Ja.. hon fyller i november så det är väl ett tag kvar men jag tänkte för en gångs skull vara ute i god tid och jag har faktiskt ingen aning om vad jag tänkt ge henne. Vi (syskonen) har snackat om några nätter över lucia på ice hotel i jukkasjärvi men det stiger lite över vad ekonomin tillåter för tillfället men det är inte helt bortsållat ännu.

Har ni några förslag?

Grotesk
2011-09-08, 13:46
http://www.tampaforums.com/forums/attachments/health-fitness/6446d1187039359-supplements-anyone-take-dat-dere-cell-tech-datdereadvertisement.jpg

bustz0rz
2011-09-08, 13:47
Vad gillar hon? Har hon några hobbys? Vilken kostnadsnivå pratar vi om?

Några tips:
Kryssning med hela familjen
Spaweekend
Luftballongfärd

Fartman
2011-09-08, 13:54
Ta en ordentlig och fin bild (hos en fotograf) där alla ni barn är med. :)
+ fin ram osv så att den går att hänga på väggen

LadyG
2011-09-08, 13:56
Det här skulle få tacka nej till: http://www.yasuragi.se/

Sen är det ju frågan om ekonomin tillåter det, men de tär ju en annan sak.

Onigiri
2011-09-08, 14:07
LadyG: Tusen tack, ditt förslag ser ut att vinna! Helt perfekt ju.

Minimjölk
2011-09-08, 14:12
Har du tid och lite pengar så låter en personlig gåva som en bra sak. Sätt ihop material från er uppväxt, varvat med bilder och personliga minnen som kretsar kring bra saker kring er relation. Skriv ihop varför ni anser henne vara den bästa mamman i världen etc. Lägg på lite fina dikter och citat att krydda med. Sätt in alltihop i en fin bok som hon sedan får på den stora dagen. Tror att en sådan personlig gåva slår alla materiella gåvor med hästlängder.

LadyG
2011-09-08, 14:15
LadyG: Tusen tack, ditt förslag ser ut att vinna! Helt perfekt ju.

Det blir ett minne för livet. Det är svårt att inte älska att bli bortskämd, ompysslad och uppassad :D

Grotesk
2011-09-08, 15:02
LadyG: Tusen tack, ditt förslag ser ut att vinna! Helt perfekt ju.

Dat dere cell-tech? *cry*

z_bumbi
2011-09-08, 15:10
Finns det något i hus/bostad som hon har pratat om att hon vill ha/göra/ändra på? Att bygga om köket etc är också en bra present.

Minimjölk
2011-09-08, 15:56
Att bygga om köket etc är också en bra present.


jag har nog aldrig hört någon som gett detta i present till deras 50åriga mamma. Köp en trisslott och en ask Aladdin istället. ;)

frambogir
2011-09-08, 15:59
Barnbarn.

z_bumbi
2011-09-08, 16:04
jag har nog aldrig hört någon som gett detta i present till deras 50åriga mamma.

Tänk dig då överraskningen det blir och vilken avundsjuka det väcker bland vänninor/vänner. :thumbup:
Jag har bland annat varit med om att ge bort ett staket inklusive uppsättning, iofs inte i femtioårspresent men skulle inte tveka en sekund att göra det om det var något personen skulle bli glad för.

Minimjölk
2011-09-09, 07:44
Missförstå mig rätt, jag gillade tanken men ett nytt kök är dels väldigt dyrt och väldigt personligt gällande smak etc. Jag tror Mamsingen gärna vill vara med och bestämma.

Fanns det inte en tråd för några år sedan där Gabber totalrenoverade hela lägenheten utan frugans vetskap när hon var iväg på en 2v semester? har för mig att många där blev upprörda pga just detta. :)