handdator

Visa fullständig version : Träna tyngdlyftning i Vitryssland?


Jens Hellberg
2011-09-07, 18:16
Hej, har lite frågor till er som varit med ett tag.

Jag undrar hur det går till om man vill åka till tex Vitryssland eller annan stor lyftarnation och träna samt bo där.

Först och främst är det möjligt?

Hur söker jag upp klubb samt tränare? Åker jag bara dit och frågar mig runt eller bör jag kontakta dem innan?

Finns det möjligheter att bo/äta kombinerat med lyftning?

Finns det svenskar som gjort det tidigare, har hört att Gyllenhammar har haft kontakt med Vitryssland men inte bott och tränat på plats?

:devil:

C.E.J.
2011-09-07, 18:39
Nu syftade du kanske inte på endast Vitryssland, men just Vitryssland är nog ett väldigt dåligt val med tanke på all censur där, även om man är utlänning.

Jens Hellberg
2011-09-07, 19:01
Syftade på Vitryssland, MEN finns det bättre lyftarnationer att vända sig till är ju det såklart bättre.

Vad menar du med censuren? Hur påverkar det?

z_bumbi
2011-09-07, 21:13
Finns det svenskar som gjort det tidigare, har hört att Gyllenhammar har haft kontakt med Vitryssland men inte bott och tränat på plats?

Han har varit iväg i perioder men om det var Vitryssland eller ett annat land i samma region är jag osäker på.

Edit: Jo det var Vitryssland.

sweetkarolina
2011-09-07, 21:14
Norska Marte Elverum (eller var det den andra Marte?) har jag för mig bor och tränar i Vitryssland.

Jim har jag också några diffusa minnen om att han hade något träningsutbyte med ett östland, kommer inte ihåg vilket men du kan väl mejla han och fråga?
http://ask-eskilstuna.se/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=28

spoon
2011-09-07, 21:18
Jo det är Marte Elverum som pluggar och tränar där. Leta upp henne på FB och fråga?

C.E.J.
2011-09-07, 22:00
Vad menar du med censuren? Hur påverkar det?

Det är inte ett land där man får säga och göra vad man vill.

Timme
2011-09-07, 23:31
Marte Elverum är ju dock styrkelyftare

LadyInsane
2011-09-07, 23:50
Norska Marte Elverum (eller var det den andra Marte?) har jag för mig bor och tränar i Vitryssland.



Marte är styrkelyftare och pluggade bara där under höstterminen. Dock gick träningen inget bra för henne där (enligt henne själv) och hon har ökat massor sen hon kom hem till Norge igen.

Jens Hellberg
2011-09-08, 02:47
Nu hade jag väl inte tänkt att dra dit och bo/träna. Var mest intresserad av hur sånt fungerade, då min tränare nämnde att det inte är helt omöjligt att genomföra. Men ja kanske hör mig för endå, av ren nyfikenhet.

Tack för svaren så länge.

sweetkarolina
2011-09-08, 05:41
Marte Elverum är ju dock styrkelyftare

Marte är styrkelyftare och pluggade bara där under höstterminen. Dock gick träningen inget bra för henne där (enligt henne själv) och hon har ökat massor sen hon kom hem till Norge igen.

Same shit different name...

gunhamn
2011-09-12, 12:10
Same shit different name...

Fast.......

Jens Hellberg
2011-09-17, 02:00
Fast.......

+++

L-Sami
2011-09-24, 13:38
Låter intressant. Åka till demokratins och mänskliga rättigheters paradis och träna lyftning.

MagnusLindqvist
2011-09-25, 16:08
Låter intressant. Åka till demokratins och mänskliga rättigheters paradis och träna lyftning.

Det är ju länder med tveksam syn på demokrati som dominerar tyngdlyftningen så det är nog en bra idé.

sunetdanne
2011-09-29, 14:28
Hej, har lite frågor till er som varit med ett tag.

Jag undrar hur det går till om man vill åka till tex Vitryssland eller annan stor lyftarnation och träna samt bo där.

Först och främst är det möjligt?

Hur söker jag upp klubb samt tränare? Åker jag bara dit och frågar mig runt eller bör jag kontakta dem innan?

Finns det möjligheter att bo/äta kombinerat med lyftning?

Finns det svenskar som gjort det tidigare, har hört att Gyllenhammar har haft kontakt med Vitryssland men inte bott och tränat på plats?

:devil:

Hej, Min erfarenhet av Ryssland är att du är helt lost om du inte kan Ryska. Varit där 8 ggr och prata nu hyffsad ryska.

Varför vill du åka dit och träna, känns lite onödigt.

Satsa på något annat land i stället t.ex Polen eller Bulgarien med reservation för språket. Annars kan nog gamla östtyskland vara något.

Ryssland och Vitryssland kräver visum, ska du vara där mer än 3 månadar så kan det bli jobbigt att skaffa visum(du måste ha inbjudan och en massa mer om du ska bo privat och inte på hotell alt betala en visumbyrå(mellan 1300-2500kr beroende på typ av visum) i Sverige pengar för att dem fixar det åt dig.

Hälsningar
Daniel