Visa fullständig version : Protein
Jag har precis börjat en skola där vi tränar en hel del och även börjat träna mer på fritiden, och har börjat med protein pulver. Undrar nu hur mycket de egentligen påverkar, bör ja köra nått mer typ gainer eller nått återhämtning.
Jag kör en protein drink efter träningspass 1-2ggr per dag..
Hur ser ditt dagliga intag av mat ut?
På morgon äter jag oftast två smörgåsar(ligon grova) med skina och philadelphia ost.
Sen ett par knäckebröd runt 10tiden.
Lunch vid 12 då de är husmanskost, brukar jag äta rätt rejält...
Sen nån frukt och lite nötter på eftermiddagen och sen på kvällen blir de ett par smörgåsar igen och kanske även en tallrik yogurt med musli eller havregryn...
Varför ingen mat på kvällen? Bara mat till lunch låter lite lite.
StarkaUlf
2011-09-07, 18:13
Ät en riktigt middag på kvällen efter träning, annars lär du inte få ut så mycket av din träning skulle jag tro. Om du nu inte käkar extremt mycket mackor med mycket pålägg.
Eftersom jag har lite problem med att laga mat, bor i en liten etta med kokvrå så att laga mat i den är inte de lättaste...
Sämsta ursäkten idag!
Ät mat dude, det tjänar du på, ät mycket kött så blir du stor och stark!
Eftersom jag har lite problem med att laga mat, bor i en liten etta med kokvrå så att laga mat i den är inte de lättaste...
Att lära dig laga mat även under sådana omständigheter är skills som kommer vara dig till fördel resten av livet, börja laga sånt som är enkelt o snabbt att steka. :)
Kyckling och köttfärs comes to mind.
Pff. Det har jag gjort i 2 år, och det går utmärkt att laga bra mat där!
Eddie Vedder
2011-09-11, 09:01
Jag har två kokplattor och en micro. Det där är en ohållbar ursäkt. Visst saknar jag ugn men det får jag leva med.
Jag har två kokplattor och en micro. Det där är en ohållbar ursäkt. Visst saknar jag ugn men det får jag leva med.
Jag har en ugn som jag aldrig använder och ingen micro. jag föreslår ett byte!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.