handdator

Visa fullständig version : Frisk mintkänsla i näsan?


svag74
2011-09-07, 17:26
Har sedan i förmiddags haft en frisk mintkänsla i näsan, och lite i svalget med om jag andas med munnen.
Väldigt påtagligt om jag andas genom näsan, det luktar någon sorts mint helt enkelt.

Jag har inget minne av att jag satte tandkrämen i halsen och hostade upp den genom näsan i morse, och jag har inte ätit något annorlunda (förutom en voltaren pga axelont). Framförallt har jag inte ätit något mintrelaterat på jag vet inte hur länge.

Lite irriterande faktiskt, undrar vad fasen det kan bero på.
Någon som har en idé, eller upplevt liknande konstigheter med luktorganet?

JB12K
2011-09-07, 17:50
Om man upplever smaker/lukter som inte existerar är det inte så bra....men förmodligen så har du tandkräm i näsan.

svag74
2011-09-07, 18:16
Aj då, jag som tänkte det i alla fall inte borde vara farligt eftersom det kom så plötsligt liksom. Skumma saker som har med hjärna/nerver osv att göra brukar väl smyga sig på under en lång tid ... kanske, vad vet jag.

Men ska jag gå till husläkaren om det inte är borta imorgon eller?
Eller finns det 100 normala åkommor som kan resultera i liknande symptom och som man bara väntar ut?

svag74
2011-09-07, 18:56
Sköljt näsan med lätt saltat ljummet vatten, så det rann igenom liksom.
Ingen skillnad.

Är egentligen inte så mycket själva lukten av mint/menthol/whatever, utan mest känslan av att det är kallt och friskt i näsan och ev svalget när jag drar in luft.

Osten80
2011-09-08, 09:25
Var glad att det är doften av frisk mint du känner.

Shut teh face plågades av en lite mindre angenäm doftsensation. :D

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146699

ddewe
2011-09-08, 09:54
Var glad att det är doften av frisk mint du känner.

Shut teh face plågades av en lite mindre angenäm doftsensation. :D

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146699
Word

Lafayette
2023-03-18, 21:09
Mint är gott.

svag74
2023-03-18, 21:20
Ifall någon undrar så försvann det efter några månader - jag överlevde! :cool: