handdator

Visa fullständig version : Ska börja träna från och med idag.


darthvader
2011-09-07, 14:35
Tjenare.

Är 181 cm lång och väger 82 kg och tänker fan ta tag i detta nu så att jag kan må bra, äntligen.

Här är bilder hur min överkropp ser ut nu.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/hejfetto1.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman02/hejfetto2.JPG

Jag hade tänkt att träna tre gånger i veckan och springa två eller tre gånger i veckan samtidigt.

Nu undrar jag, någon som har ett träningsschema jag kan köra på eller vad jag kan börja med idag?

MVH

Tabbe
2011-09-07, 14:48
Bra att du tar tag i det ;)

Kolla längst upp i träningsdelen efter z_bumbis nybörjar schema.

Ang. konditionen så öka långsamt.

darthvader
2011-09-07, 17:14
Då var första träningspasset avklarat. Jag funderar på om man ska beställa hem något från *************. När jag vill bli smalare och tighta till min överkropp ska jag ta proteinpulver då eller ska jag beställa hem något annat?

MtotheM
2011-09-07, 17:53
Då var första träningspasset avklarat. Jag funderar på om man ska beställa hem något från *************. När jag vill bli smalare och tighta till min överkropp ska jag ta proteinpulver då eller ska jag beställa hem något annat?

Beror på hur mycket protein du får från maten och hur många kalorier. Fixa kosten först, tänk på tillskott sen.

darthvader
2011-09-07, 18:09
Beror på hur mycket protein du får från maten och hur många kalorier. Fixa kosten först, tänk på tillskott sen.

Jag äter faktiskt inte så mycket. Blir slut med läsk och godis nu fast åt inte mycket av det innan heller. Ska man köpa några förbränningspiller?

vicarious
2011-09-07, 18:30
Jag äter faktiskt inte så mycket. Blir slut med läsk och godis nu fast åt inte mycket av det innan heller. Ska man köpa några förbränningspiller?

Nej, pengar i sjön. Ett vassleprotein att ta direkt efter styrketräningen kan vara bra. http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/kolozzeum-pure-whey-900gr.html

Hreidmar
2011-09-07, 18:33
Jag äter faktiskt inte så mycket. Blir slut med läsk och godis nu fast åt inte mycket av det innan heller. Ska man köpa några förbränningspiller?Jag upplevde att jag blev mer peppad att faktiskt ta promenader eller en springtur när jag körde på förbränningspiller, om det var placebo eller ej vet jag inte ;)

darthvader
2011-09-07, 20:20
Nej, pengar i sjön. Ett vassleprotein att ta direkt efter styrketräningen kan vara bra. http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/kolozzeum-pure-whey-900gr.html

Vad gör vassleproteinet?

kettlebellGuden
2011-09-07, 20:30
y0 TS. När du väl är igång och ska reda upp saker (diet + träning).. fixa då din hållning samtidigt.

Lychgate
2011-09-07, 20:30
Jag upplevde att jag blev mer peppad att faktiskt ta promenader eller en springtur när jag körde på förbränningspiller, om det var placebo eller ej vet jag inte ;)

Placebo + en massiv dos koffein som vissa av dom pillerna innehåller, antagligen. ;)

Vassleprotein hjälper muskelåterhämtningen efter träning. Det gör allt protein. Vassle är dock enkelt och det "vanliga" man köper.

darthvader
2011-09-07, 20:35
Någon skrev på ett forum. "82 kg på 181cm är ju inte så mycket, nån skrev att du skulle gå ner 15 kg, tycker det är för mycket. Tycker du ser "smalfet" ut, köp hem proteinpulver och gymma ist, spring typ 2 ggr i veckan, annars kommer du bli enbart smal och utan muskler (Om du enbart springer)."

Ska jag köra på det eller?

kettlebellGuden
2011-09-07, 20:39
Någon skrev på ett forum. "82 kg på 181cm är ju inte så mycket, nån skrev att du skulle gå ner 15 kg, tycker det är för mycket. Tycker du ser "smalfet" ut, köp hem proteinpulver och gymma ist, spring typ 2 ggr i veckan, annars kommer du bli enbart smal och utan muskler (Om du enbart springer)."

Ska jag köra på det eller?

Du behöver inte proteinpulvret. Men någon form av träning för att utveckla muskelmassa är helt klart att rekommendera. Sen om du gymmar eller inte är upp till dig.

Lychgate
2011-09-07, 20:40
Någon skrev på ett forum. "82 kg på 181cm är ju inte så mycket, nån skrev att du skulle gå ner 15 kg, tycker det är för mycket. Tycker du ser "smalfet" ut, köp hem proteinpulver och gymma ist, spring typ 2 ggr i veckan, annars kommer du bli enbart smal och utan muskler (Om du enbart springer)."

Ska jag köra på det eller?

Funkar säkert. Prioritera styrketräningen över kondition/förbränningsträning för att bygga massa underifrån. Just nu ser det inte ut att vara någon nämnvärd muskelmassa. Förutsatt att ditt mål inte är att bli sticksmal, det vill säga.

Proteinpulver är vilket som, får du i dig tillräckligt genom övrig kost är det onödigt.

Magganyo
2011-09-07, 20:44
Härligt att du tar tag i det! Lycka till! Glöm inte att det finns inga tillskott som kommer göra särskilt stor skillnad, det finns inga genvägar. Du kan likväl ha något lätt (ej tillskott) att dricka/äta efter träning. Glöm inte heller att det är motivationen som är 110%, ett tips är att skära ner på kolhydraterna (börja med hälften) och byta ut mackorna.
Bestäm dig för att det är nu det är dags. Sätt delmål!

darthvader
2011-09-08, 07:52
Nu undrar jag, vilket proteinpulver ska jag köpa? Jag vill ju inte ha någon viktökning utan vill bara att det ska hjälpa till att återhämta musklerna lite för lite muskler vill jag ha.

vicarious
2011-09-08, 07:55
Nu undrar jag, vilket proteinpulver ska jag köpa? Jag vill ju inte ha någon viktökning utan vill bara att det ska hjälpa till att återhämta musklerna lite för lite muskler vill jag ha.

Gå efter pris och smak.

Viktökning får man inte direkt av enstaka livsmedel eller tillskott. Viktökning får man av ett kaloriöverskott, med andra ord - äter man mer än man gör av med går man upp i vikt.

aijou
2011-09-08, 08:20
Nu undrar jag, vilket proteinpulver ska jag köpa? Jag vill ju inte ha någon viktökning utan vill bara att det ska hjälpa till att återhämta musklerna lite för lite muskler vill jag ha.

Kör på Vassleprotein ELLER EAA av valfritt märke. Kolozzeums Pure Whey (vassleprotein) smakar bra. EAA smakar oftast ganska illa.

darthvader
2011-09-08, 08:49
Hade Gainer Pro eller Whey-80 varit bäst för mig som finns på g y m g r o s s i s t e n?

darthvader
2011-09-08, 08:51
Vad är det för skillnad på vanligt proteinpulver och vassleprotein?

Eddie Vedder
2011-09-08, 08:53
Vad är det för skillnad på vanligt proteinpulver och vassleprotein?

Det är ju det vanligaste.

Spridis
2011-09-08, 08:55
Whey-80 duger gott och väl.

vicarious
2011-09-08, 09:25
Hade Gainer Pro eller Whey-80 varit bäst för mig som finns på g y m g r o s s i s t e n?

Whey-80.

Vad är det för skillnad på vanligt proteinpulver och vassleprotein?

Vassle (whey på engelska) är den vanligaste sortens proteinpulver.

aijou
2011-09-08, 09:33
Hade Gainer Pro eller Whey-80 varit bäst för mig som finns på g y m g r o s s i s t e n?

Eftersom du vill bli av med lite fett så skulle jag inte rekommendera Gainer då det innehåller väldigt mycket kalorier. Kör på protein och ät mat. Tycker dock inte att whey-80 smakar speciellt bra. Men det får du avgöra själv vad du vill prioritera.

darthvader
2011-09-08, 10:22
Jag vill bli av med fett ja. Så jag ska ta vassleprotein då?

vicarious
2011-09-08, 10:29
Jag vill bli av med fett ja. Så jag ska ta vassleprotein då?

Det beror på hur hela din kost ser ut. För att gå ner i vikt måste du åstadkomma ett kaloriunderskott, det spelar ingen roll om du tar vassleprotein eller inte.

darthvader
2011-09-08, 10:30
Det beror på hur hela din kost ser ut. För att gå ner i vikt måste du åstadkomma ett kaloriunderskott, det spelar ingen roll om du tar vassleprotein eller inte.

Till frukost tar jag antingen en risifrutti med mjölk eller två knäckebröd med smör.

Skolmaten så tar jag det som finns men ingen stor portion alls och så lite ris, potatis osv som möjligt.

Sedan tar jag ett knäckebröd innan jag ska äta.

Maten, samma där undviker pasta och det.

Kvällsmat en frukt.

vicarious
2011-09-08, 10:34
Till frukost tar jag antingen en risifrutti med mjölk eller två knäckebröd med smör.

Skolmaten så tar jag det som finns men ingen stor portion alls och så lite ris, potatis osv som möjligt.

Sedan tar jag ett knäckebröd innan jag ska äta.

Maten, samma där undviker pasta och det.

Kvällsmat en frukt.

Det du skriver hjälper inte då vi inte vet vilka mängder det rör sig om. Det kan beskriver kan vara 1500 kcal eller 3000 kcal eller vilken annan siffra som helst.

Det är antalet kalorier som du får i dig i förhållande till mängden kalorier din kropp förbrukar som avgör hur din vikt och kropp förändras.

darthvader
2011-09-08, 10:36
Det du skriver hjälper inte då vi inte vet vilka mängder det rör sig om. Det kan beskriver kan vara 1500 kcal eller 3000 kcal eller vilken annan siffra som helst.

Gör det inte så krångligt. Dra ner på maten och/eller rör på dig mer. Märker du att du går ner i vikt och blir smalare så gör du rätt, om inte måste du justera ytterligare.

Det brukar oftast vara ca 1500 kalorier då jag räknar. Men ska jag köra på Vassleprotein också då efter träningen?
Lite muskler vill jag ändå ha inte en bli som en nål.

vicarious
2011-09-08, 10:36
Det brukar oftast vara ca 1500 kalorier då jag räknar. Men ska jag köra på Vassleprotein också då efter träningen?

Om du vill. Det är inte dåligt iaf, men inte heller något krav eller måste.

darthvader
2011-09-08, 10:38
Om du vill. Det är inte dåligt iaf, men inte heller något krav eller måste.

Då beställer jag hem det.
http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/kolozzeum-pure-whey-900gr.html jag ska köra på?

darthvader
2011-09-08, 10:38
http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/kolozzeum-pure-whey-900gr.html?

aijou
2011-09-08, 10:51
http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/kolozzeum-pure-whey-900gr.html?

Kör på det. Det är vad jag skulle rekommendera. Bra smak och helt OK pris.

mattilainen
2011-09-08, 10:59
lycka till :)

darthvader
2011-09-08, 11:33
Fan, har inte dom Shakers att beställa på Kolozzeum?

forslund
2011-09-08, 12:54
http://shop.kolozzeum.com/sv/tillverkare/fairing/fairing-shaker.html