handdator

Visa fullständig version : Åldersgräns servicejobb, tex coop


Forqie
2011-09-07, 13:27
Är det någon som vet ifall man kan få jobb på t.ex ett lager/som kassör på coop/dylikt ifall man inte är 18? Själv är jag 17 och skulle vilja hitta ett sådant jobb.

StarkaUlf
2011-09-07, 13:31
Det bör gå utmärkt att få jobb på sådana ställen. Känner flera som gjort det när dom gick skola.

Forqie
2011-09-07, 13:36
Det bör gå utmärkt att få jobb på sådana ställen. Känner flera som gjort det när dom gick skola.

tack så mycket!! :)

Jens.Andersson
2011-09-07, 13:37
På ett lager är nog osannolikt om du är under 18. Men att jobba i butik är inga problem.

forslund
2011-09-07, 13:40
Man måste väl vara 18 för att få sitta i kassan?

Dirty South
2011-09-07, 13:58
Man måste väl vara 18 för att få sitta i kassan?

Nepp, verkar inte vara så på Coop där jag bor iaf :)

Scratch89
2011-09-07, 15:16
Det finns mycket annat man kan göra istället för att sitta i kassan också, plocka varor o sådär. Att sitta i kassan när man är 18 verkar bero lite på; finns det pengaboxar där man inte behöver hantera stora mängder kontanter, samt att tobaken inte säljs i den kassan man sitter, så tror jag att man kan vara yngre än 18.

n1tro
2011-09-07, 16:03
jag började jobba på ica när jag fyllt 17, fick sitta i kassan o göra allting. plocka, mejeri osv..

Forqie
2011-09-07, 16:18
tack för alla svar :)


Hur gjorde ni för att få jobbet? antar att det bara är att maila och säga ungefär vilka tider man inte har skola, sen om de har lediga tider då så svarar dom väl med det?

StarkaUlf
2011-09-07, 16:21
tack för alla svar :)


Hur gjorde ni för att få jobbet? antar att det bara är att maila och säga ungefär vilka tider man inte har skola, sen om de har lediga tider då så svarar dom väl med det?

Gå dit. Då tycker dom att du är mycket mer seriös än om du mailar/ringer, vilket ger större chans att få ett jobb.

Forqie
2011-09-07, 16:22
Gå dit. Då tycker dom att du är mycket mer seriös än om du mailar/ringer, vilket ger större chans att få ett jobb.

okej! vem är det som hanterar dessa frågor?

Xtronal
2011-09-07, 16:24
tack för alla svar :)


Hur gjorde ni för att få jobbet? antar att det bara är att maila och säga ungefär vilka tider man inte har skola, sen om de har lediga tider då så svarar dom väl med det?

Forqie, jag tror att det bästa du kan göra är att gå till Coop och prata med han som styr och ställer. Tror man har större chans att få jobb om man går runt och frågar ansikte mot ansikte, istället för att tex maila.

Man kan ju alltid skriva ett CV.

Det är som att du ska göra slut med en kvinna som du har ett förhållande med, jag tror att själen mår bättre om man berättar det ansikte mot ansikte istället för att skicka ett sms - det är över.

ansikte mot ansikte? heter det verkligen det.

Larsson85
2011-09-07, 16:41
tack för alla svar :)


Hur gjorde ni för att få jobbet? antar att det bara är att maila och säga ungefär vilka tider man inte har skola, sen om de har lediga tider då så svarar dom väl med det?

Man får inget jobb av att maila till en butik, man går dit och ber att få prata med butikschefen eller annan ansvarig.

LeBron
2011-09-07, 16:44
Japp, men man får inte lika mycket betalt (iaf inte på willys).