handdator

Visa fullständig version : Ont i insida av höger knä (Vastus Medialus?) vid knäböj


Bendermannen
2011-09-07, 08:47
Jag har på sistone fått väldigt ont i insidan av höger knä när jag knäböjer (ungefär där Vastus Medialus slutar). Har ingen direkt aning om vad det beror på mer än att jag ökat på belastningen en del vad det gäller mitt böjande. Antagligen beror det på utförandet, men jag har svårt att komma på vad jag kan göra aktivt för förbättra tekniken just vad det gäller knät.

Någon som har en aning om vad det kan bero på och hur jag kommer tillrätta med mitt problem?

octol
2011-09-07, 10:12
Jag har också successivt de senaste månaderna fått ont på insidan av högra knäet vid knäböj, speciellt när jag försöker gå djupt. Detta även när jag böjer utan vikter och håller i dörrkarmen t.ex, så det är inte relaterat till vikten för mig.

Tror jag löst det genom att stretcha i fjärilsposition före jag böjer. Jag kommer inte djupare pga det, men rörelsen känns mycket lättare/bättre. Det verkar som att man kan dra ut de berörda musklerna utan att belasta knäleden lika mycket när man har knäet helt böjt.

Bendermannen
2011-09-07, 10:30
Låter som vi upplever samma sak så det ska jag definitivt prova. Tack för tipset!

Supermicke
2012-07-13, 21:26
bump.. fungerade det åt dig bendermannen? :) Känner också av liknande fast vid uppvärmningen sen kan det gå över Oo..