handdator

Visa fullständig version : Mitt väg att gå ned i vikt (bilder)


anonym94
2011-09-06, 22:00
Hey allihopa!

Denna tråd kommer jag att följa och uppdatera dagligen för att hålla motivation till mig och samtidigt andra! Det ger mig motivation att ge andra!
Har ni kritik, kläm gärna fram det så det blir bättre.

Jag tänker inte börja på dag 1 här utan jag kommer att copypaste att annat inlägg som jag skrev på forum för några veckor sedan.
Denna får ni naturligtvis också följa men kommer skriva likadant på båda två.
Jag lägger in det jag har uppdaterat änsålänge så ni hänger med i svängarna!

"


Tjena, jag heter Anton och jag är 17 år.
Jag väger 114 kg och är 190.
Jag har ett bmi runt 31,9.

Jag tänker uppdatera denna tråd dels för att ge motivation till andra men samtidigt mig.
Jag har tagit fyra st bilder på mig för någon måna sedan, jag har kört 6 ggr i veckan, 2 ggr om dan träning så inom kort bör det märkas resultat.

Jag hoppas ni kan ge motivation till mig & andra som vill gå ned i vikt. För kollar man på bilderna håller man på att kräkas, am I right?

Vad kan jag göra för att gå ned i vikt snabbare än vad jag redan gör?

* Jag käkar nyttigt, då vet jag vad nyttigt är för något.
Absolut inte socker, överdrivet mycket fett och godis och så.
* Jag rör på mig. * Jag spammar vatten. * Jag styrketränar * Jag cyklar/powerwalk. Cykeln brukar ligga på 2-4 mil per dag. Powerwalk bara några km.

Vad mer kan jag göra för att gå ned i vikt?

Bild1: [url]http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e37b10cd5b94_Bild1.jpg
Bild2: [url]http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e37b12ff2056_Bid2.jpg
Bild3: [url]http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e37b14662320_Bild3.jpg
Bild4: [url]http://data.fuskbugg.se/skalmann02/4e37b15d223dd_Bild4.jpg


Diskussion: Är det överdrivet mycket tjocka personer i Sverige?
EDIT #1:
Jag vet att det inte kommer gå på 20 sekunder att märka resultat, men desto mer man väger desto snabbare ger det ju resultat. Jag har kört över en månad nu och kommer inom kort länka nya bilder så får ni avgöra.
Ni får gärna komma med tips hur jag kan gå ned snabbare? Jag har inte märkt så ytterst mycket resultat direkt. Bara att jag känner mig lite kryare.

EDIT #2:
Jag vägde mig ännu en gång, nu väger jag tydligen 111,5-112. Det är alltså en minskning på ca 2-3 kg sedan senast jag vägde mig då det var förra tisdagen.

EDIT #3
Jag kan även ta ett exempel på vad det kan bli för mat på en dag.
Frukost: Havregrynsgröt (utan salt), 0,5 dl mjölk, wasa knäckebröd husmans, rökt emilskinka.
Lunch: Musli, knäckebröd. (Frukosten och lunchen ligger nära intill varann)
Mellanmål: 1dl A-fil med skurna äppelbitar inblandad i. (INGET SOCKER)
Middag: Har hjärnsläpp såhär från morgonen men bruakr iallafall vara 50 % sallad, 50 % kött.

EDIT ###4 ----------
Kom nyss hem, var å shoppade kläder ! Totalt gick vi ungefär 1mil, och då menar jag raskt tempo så man blir andfådd (stavning). Sedan gick alla på donken (mcdonalds) och käka. Jag gick och köpte lite keso, tonfisk och drack massvis vatten. Kände mig ordenligt nyttig efter det.
Kan säga att jag blev ordenligt frestad av deras varma hamburgare, rinnande dressing och låtande coca cola. Men jag skippade det och backade två steg. Körde ju 1h mage + 1h ben idag sååå! :)
Måste även tillägga att tack för alla som tror på mig och att era meddelanden privat och inlägg verkligen håller mig mer motiverad kan jag garantera!

###### - EDIT #5 - ###

Jag hade tiden att kopiera hela mitt träningsschema till er! Enjoy =D

Måndag 10.00 - 11.00: Cykla - 15.00 - 16.00 - Bröst/triceps Tisdag 10.00 - 11.00 Cykla - 15.00 - 16.00 - Ben/vader Onsdag: 10.00 - 11.00 - Cykla Torsdag: 10.00 - 11.00: Cykla - 15.00 - 16.00 Axlar/Mage Fredag: 10.00 - 11.00: Cykla - 15.00 - 16.00 Rygg/Biceps Lördag: 10.00 - 11.00 Powerwalk/Promenad , ev fri styrketräning om rastlös

###### - EDIT #6 -__---#####

Folk undrar hur jag har tid med detta. Jag jobbar inte, jag gör inget viktigt på dagarna förutom vara med kompisar, och dem stöttar mig igenom detta också :) Det är för jag _VERKLIGEN_ vill gå ned i vikt, inte bara sisodär utan detta är snart livsfarligt att väga såhär mycket. Jag har inte ställt mig på vägen på ett tag och jag tänkte ut och gå sedan dra en motionssrunda i skogen. Det blir nog skönt!
Jag har eventuella planer att gå tillbaka till skolan i augusti och då kan jag självklart inte träna lika mycket. Men jag hoppas mycket har hänt tills dess! Och jag kanske trappar ner en halvtimme, timme om det blir så att skolan startar. Jag tänker ABSOLUT inte sluta träna för allt sker inte på en månad, det förstår jag också!
Återigen, tack för alla kommentarer och meddelanden! :)

EDIT #### 7 ####_______

Kom nyss in från 40 minuter powerwalk/jogging i terrängen, skogen. Grymt störande med alla mygg. Glömde vatten, forsade svett som fan. När jag kom hem drog jag i mig 5 stora glas med vatten, varje glas ryms det 3-4 dl i. Då började det forsa ännu mer svett hehe! :) Känns skönt, riktigt skönt!
Som tur har jag en måltid som väntar på mig att bli uppäten. Frukost: Fiberhavregryn 1dl, vatten 2dl, 2 hård knäckebröd WASA, nyttigt smör (?) 2 skinkbitar. Dryckbart, hm? Tips?

#### EDIT (8) ######
Hej.
Började med att motionssimma runt 14.00 och kom hem nu. Det innebär ordenligt timmar. Jag har varit i vattnet hela tiden, upp för kanten, ner, upp, ner och ordenligt långt simmat. Jag har rört på mig ordenligt idag och har följt mina kalorier, kolhydrater, protein, fett ordenligt. Nu väntar jag på sallad & grillspett efter en hel dags akitivitet. Kan säga att det har varit väldigt roande och nyttigt samtidigt.
Känns verkligen att jag har rört på mig och gjort något bra idag! peace

############ EDIT 9#############

Vaknade upp 09.00, började dagen med att äta två knäckebröd och 2 skinkskivor. Smaskens! Tillsammans med det drog jag i mig 1,5 dl Proviva som var super gott! Nu far man och motionssimmar i det underbara vädret!

############ EDIT 10 #######
Kom nyss hem från motionssim. Jag simmade ungefär 5000 meter, ett x antal längder :) Kändes bra, vräkte dock i mig 2 st vårrullar som jag inte är helt säker på att det är så ubernyttigt!

########### EDIT 11###############

För er som tror att detta är en myttråd, så är det inte det. Inom månadens slut kommer jag lägga upp nya bilder på mig så får ni avgöra och säga vad ni tycker och tänker. Angående träningen, så kan styrketräningen variera allt ifrån 1h till 2h. Jag cyklar alltså 3mil på ungefär 1h på gym, och inte ute då har inte har någon cykel.
Detta är absolut inte omöjligt för min vikt och så, det handlar bara om hur mycket man vill! Jag vill verkligen detta och gå ner många kilon. Mitt mål är ganska mycket! Jag ägnade min dag på ett utomhusbbad minst 3-4h, jag har simmat sedan jag var 3 år (med ett uppehåll tills denna sommar) och jag är ganska stor, flyter ganska bra. Däremot funderar jag att byta ut lite cykling till promenader istället, frågan är vilken som tar mest.

########## EDIT 12 #############
Ny vecka, nya tag. Helgen har ju inte varit alltför nyttig men det ska det bli ändring på. Jag har fått massvis med tips på kost & träning och jag har valt att dra ned lite på styrketräningen till 1-1,5 h per dag och köra 2 promenader istället per dag. Kosten skulle jag behöva hjälpa med, lite rätter och sisodär som middag. Inga kolhydrater.

####### EDIT [ 13 ]# # ###

Hej allihopa! Jag har faktiskt inte vägt mig på ett tag och har bestämt mig att ta bort vågen ett tag till. Jag har inte märkt så mycket på mig själv på utsidan men insidan däremot. Jag mår mycket bättre och jag känner mig allmänt friskare! Jag har kört schemat ett bra tag nu och det går bara bra! Jag tränar och äter rätt nu.
Många andra har märkt resultat på mig, men jag vet nte riktigt om det bara är för att vara snäll. Jag har inte märkt mycket, ytterst lite. Jag får väga mig igen snart och ta ett kort på långt håll så får jag verkligen se hur jag ser ut!
Nu blir det dags för en promenad och gymmet senare ikväll!

#EDIT 14 ####
Hej allihopa! Det var ett tag sedan jag hade en update men det är för att träningen går så bra att det tar lite tid, hinner inte med så mycket annat. Som jag skrev innan så har jag inte märkt uber-resultat men har loosat några kilon och jag tror inte det syns för er men det känns ordenligt. Jag tänker ladda upp bilder i slutet av denna månad (augusti).
Detta är ingen myttråd och tack för erat stöd.

##### UPDATE 15 (6e september) ###### ::::
En ny update!

Nu ska jag vara ärlig med er. Schemat har inte riktigt fungerat som det har gjort. Jag har tagit i schemat alldeles för mycket och har bara inte haft tid med det. Första månaden fungerade alldeles utmärkt.

Träningen blir bara jobbig och tråkig, och då spelar det ingen roll hur viljestark man är för i längden klarar man inte att köra på med ren viljestyrka och disciplin. Det är väldigt få som har lyckats med det och jag är inte en av dem. Därför kommer jag dra i ett enklare schema och ni ska få se på resultat. För er som spammar mig angående varför jag har gör detta och hur jag kan skämma ut mig är för att detta är hur jag får motivation.

Att andra glädjer sig av det, att jag gör det & massor av andra får motivation är MIN motivation. Förstår ni? Detta är det jag vill och jag skiter i vad ni andra tycker. Tänk er för innan ni släpper lös era negativa & omogna kommentarer. Jag tar gärna emot kritik fast hellre på ett moget och seriöst sätt.

Somsagt, jag kommer med bilder inom kort så får ni komma med kommentarer. Jag ser ingen stor skillnad förutom på vågen. Jag har gått ned ungefär 3,5-4,5 kg men jag tycker inte det märks i spegeln. Ni får avgöra!
Denna tråd is back on TRAAACK

anonym94
2011-09-06, 22:01
Det kanske är jobbigt att läsa, men det får ni leva med! ;)

Limpanz
2011-09-06, 22:40
Gör sig bättre som en journal! Lycka till dock.