handdator

Visa fullständig version : 18 åriga brudens väg mot superform


Sidor : [1] 2

conlerc
2011-09-06, 18:39
Namn: Madicken
Ålder: Född 1993
Längd: 160 cm
Vikt: Ingen koll just nu. Men skulle tippa på 55 någonstans.

Lite kort om mig och mina ambitioner:
Jag har enda sedan jag var liten tävlat hästhoppning och lyckats ta mig på på elit nivå. I övrigt har jag tränat konditionsträning och lite styrka till och från i 2 år. Efter ätstörningar och andra självskadebeteenden som jag hade under 07-08-09 så har jag kämpat hårt med självkänslan och med att äta och träna rätt. Jag har har perioder där jag har haft min riktiga drömkropp men jag har haft så svårt att hålla kvar det eftersom jag haft svårt att hålla alkohol och mat på rätt nivå.
I våras tränade jag otroligt mycket men kollapsade efter en del psykiska påfrestningar och började festa,röka och käka onyttigt igen. Men nu är jag tillbaka igen för att träna för att må mycket bättre psykiskt och nå min drömkropp!

Just nu har jag satt igång med träningen och börjat smyga över på nyttigare mat igen. Jag är även inne på min första vecka som rökfri och alkohol fri. I denna journal kommer jag mest skriva om mitt psykiska mående, kosten jag stoppar i mig och självklart en del träningen.

Alla tips och råd uppskattas! :)

Niwah
2011-09-06, 18:45
Vad har du för träningsplaner?
Grymt att du är rökfri, bra jobbat!
Tycker inte att du ska slopa allt som är onyttigt bara för att det är en ny satsning. Det ska ju vara hållbart i längden, viktigast är kontinuiteten och framförallt att det är kul.
Ät nyttigt, träna regelbundet, rök inte och drick inte varje helg. Ibland är det ju helt okej :)

conlerc
2011-09-06, 18:51
Dagens träning:
Pass 1: Idag så började dagen med att jag hade träningslära från 8:15 till 11:00 på schemat i skolan. Perfekt! Först så blev de 4 kilometer jogging på spåret bakom skolan. Gick ganska segt idag, kände mig helt genomblöt av svett och trött efter bara någon kilometer konstigt nog. Men pressade mig runt dom där 4 kilometerarna sedan så begav jag mig in till gymmet. Väl där inne blev de lite bänkpress (30 kilo, 10x3), knäböj (20 kilo 5x2) och små övningar med hantlarna. Avslutade på motionscyckeln i cirka 30 minuter. Jag har inte varit på gymmet på ett halvår och de märks inte. Har blivit riktigt svag..

Pass 2: En joggingtur på cirka 4 kilometer efter skolan. Gick lättare nu, skönt!

agazza
2011-09-06, 18:53
Som sagt blir oftast problemet att man går på för hårt med träning och diet, det klarar man aldrig att hålla i längden och mår bara sämre av det.

Först och främst bör man ta tag i psyket och lära sig att vara nöjd.

Annars blir det dom här extrema lägena.

Det är bra att du är öppen om dina problem, även ifall det skulle vara så det bara är här och inte privat så är det ändå bra att få höra andras tankar.

Lycka till.

PS. en annan viktig grej är att det finns massa godsaker man kan göra som är bra för träningen också, proteinfluff, cheesecake osv osv

conlerc
2011-09-06, 18:55
Vad har du för träningsplaner?
Grymt att du är rökfri, bra jobbat!
Tycker inte att du ska slopa allt som är onyttigt bara för att det är en ny satsning. Det ska ju vara hållbart i längden, viktigast är kontinuiteten och framförallt att det är kul.
Ät nyttigt, träna regelbundet, rök inte och drick inte varje helg. Ibland är det ju helt okej :)

Träningsplanerna är att förbättra konditionen och bli starkare! Främst för att jag önskar mig en slankare kropp och en bättre mående kropp. Men mina mål för nästa vår är att ställa upp i en del lopp som t.e.x tjejmilen och sådant.

Tack för tipsen! :)

conlerc
2011-09-06, 18:59
Som sagt blir oftast problemet att man går på för hårt med träning och diet, det klarar man aldrig att hålla i längden och mår bara sämre av det.

Först och främst bör man ta tag i psyket och lära sig att vara nöjd.

Annars blir det dom här extrema lägena.

Det är bra att du är öppen om dina problem, även ifall det skulle vara så det bara är här och inte privat så är det ändå bra att få höra andras tankar.

Lycka till.

PS. en annan viktig grej är att det finns massa godsaker man kan göra som är bra för träningen också, proteinfluff, cheesecake osv osv

Tack du!
Jag tror de är det felet jag gjort förr. Jag har förbjudit mig till mycket och tillslut var de enda jag tänkte på godsaker,mat och alkohol vilket gjorde att jag kollapsade helt och sket i det. Jag har svårt att hitta något "mellanting". De är allt eller inget liksom. Men jag ska försöka tänka ett steg i taget, sen att kunna unna sig något någongång i bland! (Ska ta en titt på godsakerna du tipsade om!:))

soulie
2011-09-06, 19:05
kul! brukar hjälpa att skriva av sig då man tränat och känner sig extra stolt, starkt att ta tag i det psykiska måendet trots nedgångar.

hejja!

Pansartax
2011-09-06, 19:06
Försök inte att göra allting rätt i början heller, mycket handlar om "trail and error" dvs försöka och misslyckas, nederlag är nödvändigt för att kunna komma tillbaka starkare/klokare.

conlerc
2011-09-06, 19:58
Såhär på kvällskvisten blev de även en promenad på 20 minuter, skönt!

Förövrigt packade jag om min träningsväska till imorgon nyss.. Och herregud vad jag har saker i min väska. Kanske är de för jag är tjej?

Långbyxor, tunn tröja, linne, shorts, skor, strumpor, två par handdukar, sportbh + extra underkläder, sminkväska, hårspray, hårborste, deo, duschkräm, tidning + plattång..? Har även också en vattenflaska i väskan!
http://conler.blogg.se/images/2011/400-005_165023453.jpg


Hehe.. Någon som proppar ner lika mycket saker som mig?

Lavesson
2011-09-06, 20:01
Inte behöver du ha med dig en tidning ;) Kört hårt nu, lycka till framöver! :)

Sundqvist
2011-09-06, 20:01
Kör hårt! Kommer följas!

Jailbaitwarrior
2011-09-06, 20:07
Plattång :D

conlerc
2011-09-06, 20:15
Tack så mycket alla. Jag ska köra på hårt!
Känner mig så grymt peppad just nu, jättekuL! :)

Exdiaq
2011-09-06, 20:18
Kan rekommendera EliteFTS.com (http://articles.elitefts.net/)

Må se ut att vara hardcore och bröl rakt igenom, men där finns väldigt mycket recept, kvinnliga skribenter som inte heter Helga och ser ut som bulgariska kulstöterskor också. Den här artikeln har många kvinnliga bekanta uppskattat efter att jag tipsat dem om den:

What Women Should Never do (but often do) While Trying to Get in Shape; Part 1 of 6 (http://articles.elitefts.com/articles/training-articles/what-women-should-never-do-but-often-do-while-trying-to-get-in-shape-part-1-of-6/)

conlerc
2011-09-06, 20:22
Kan rekommendera EliteFTS.com (http://articles.elitefts.net/)

Må se ut att vara hardcore och bröl rakt igenom, men där finns väldigt mycket recept, kvinnliga skribenter som inte heter Helga och ser ut som bulgariska kulstöterskor också. Den här artikeln har många kvinnliga bekanta uppskattat efter att jag tipsat dem om den:

What Women Should Never do (but often do) While Trying to Get in Shape; Part 1 of 6 (http://articles.elitefts.com/articles/training-articles/what-women-should-never-do-but-often-do-while-trying-to-get-in-shape-part-1-of-6/)

Tack så mycket för länken. SKa se till att skumma igenom den nu ikväll. :) Finns nog alltid något nyttigt att fånga!

persson93
2011-09-06, 20:38
Kul att se en jämnårig tjej på ett träningsforum! du kommer säkert lyckas bra, kör bara på nu i början och ät normalt, deffa kan du alltid göra senare, kör hårt! :)

Exdiaq
2011-09-06, 20:53
Tack så mycket för länken. SKa se till att skumma igenom den nu ikväll. :) Finns nog alltid något nyttigt att fånga!

Där finns väldigt mycket att hämta, oberoende vilka mål man har. Då menar jag inte träningsupplägg, bra recept och sådant annat skit som inte spelar någon roll om huvudet inte hänger med. Jag menar de psykologiska bitarna som skribenterna delar med sig. De är guld värda, tro mig. Ge det en månad så lär du också bli frälst. Garanterat.

Utifrån att ha läst din blogg men inte för den delen känna dig det minsta tror jag det kan ha en väldigt positiv påverkan på dig.

Wipflash
2011-09-06, 20:58
Såhär på kvällskvisten blev de även en promenad på 20 minuter, skönt!

Förövrigt packade jag om min träningsväska till imorgon nyss.. Och herregud vad jag har saker i min väska. Kanske är de för jag är tjej?

Långbyxor, tunn tröja, linne, shorts, skor, strumpor, två par handdukar, sportbh + extra underkläder, sminkväska, hårspray, hårborste, deo, duschkräm, tidning + plattång..? Har även också en vattenflaska i väskan!
http://conler.blogg.se/images/2011/400-005_165023453.jpg


Hehe.. Någon som proppar ner lika mycket saker som mig?
trodde den röda var en dildo först :D

Jailbaitwarrior
2011-09-06, 20:59
trodde den röda var en dildo först :D
+1

Tänkte skriva det men vågade inte :D

conlerc
2011-09-06, 21:10
Kul att se en jämnårig tjej på ett träningsforum! du kommer säkert lyckas bra, kör bara på nu i början och ät normalt, deffa kan du alltid göra senare, kör hårt! :)

Tack så mycket, detsamma! :D

Där finns väldigt mycket att hämta, oberoende vilka mål man har. Då menar jag inte träningsupplägg, bra recept och sådant annat skit som inte spelar någon roll om huvudet inte hänger med. Jag menar de psykologiska bitarna som skribenterna delar med sig. De är guld värda, tro mig. Ge det en månad så lär du också bli frälst. Garanterat.

Utifrån att ha läst din blogg men inte för den delen känna dig det minsta tror jag det kan ha en väldigt positiv påverkan på dig.

Tror de är de psykologiska delarna jag behöver ta del av mest! DU har väldigt rätt i de du skriver. Har läst lite nu och redan fastnat. Tackar åter igen!

+1

Tänkte skriva det men vågade inte :D
Hahaha aa de vore något!

Galningen
2011-09-06, 21:13
Lycka till.

Ponitus
2011-09-06, 21:15
Jag vill se bilder på formen. :)

conlerc
2011-09-06, 21:23
Lycka till.
Tack! :)

Jag vill se bilder på formen. :)
De kommer!

Exdiaq
2011-09-06, 23:27
Tror de är de psykologiska delarna jag behöver ta del av mest! DU har väldigt rätt i de du skriver. Har läst lite nu och redan fastnat. Tackar åter igen!

Nemas problemas!

De kommer!

Ytterligare ett tips: Strunta i det till en början. Det är redan på god väg att bli en lekstuga här inne.

Timme
2011-09-06, 23:32
hahah :D

Postar du Bilder på formen kommer folk gå bananas här ;)
Du startade journalen nyss och den är redan proppfylld med glada ungtuppar

conlerc
2011-09-07, 14:49
Dagens träning:
Vaknade upp med hyfsad träningvärk. Ser de som ett gott tecken på att jag skötte mig igår! Men idag började dagen med ett gympass. Vart dock bara lite maskiner och sedan lite bänkpress ( 20 kilo 8x3 sen 40 kilo 4x3)
När kom hem idag vart de även 30 minuter jogging. Ganska lugnt och skönt sådär!

Här gymmar jag just nu. På södertälje atlet klubb.
http://conler.blogg.se/images/2011/__0_165100371.jpg

StartOver
2011-09-07, 15:26
Ytterligare ett tips: Strunta i det till en början. Det är redan på god väg att bli en lekstuga här inne.

Bra tips.

Viljan finns och i detta tempo du kör med är det bara att bita ihop och inte ge upp! Lycka till :)

Exdiaq
2011-09-07, 19:33
Här gymmar jag just nu. På södertälje atlet klubb.
http://conler.blogg.se/images/2011/__0_165100371.jpg

Bra val av gym :thumbup:

PatJack
2011-09-07, 19:39
Kör så det ryker! Lycka till att nå din drömform! =)

conlerc
2011-09-08, 14:39
Dagens träning har varit att spela golf med klassen i flera timmar De var kul att prova på något nytt, men en sak är säker - golf är inget för mig!
Resten av dagen ska bestå av vila. Det behövs idag känner jag!

LeBron
2011-09-08, 14:45
Japp, tråd-titeln drog/lockade hit mig med!

Lycka till :)

conlerc
2011-09-08, 21:32
Tack så hemskt mycket alla för all pepp! :)

conlerc
2011-09-08, 21:55
Okej det här blir inte något roligt träningsinlägg, men det är iallafall ett ärligt inlägg.

Jag har funderat rätt mycket på det här med psyket när man tränar. För mig krävs de disciplin för att hålla mig ifrån alkoholen, skräpmaten och rökningen. De flesta säger till mig att "ibland gör ju inget" men för mig blir det aldrig eller alltid. Jag kan inte käka lite godis på lördagar, utan de blir lätt godis varje dag istället. Likadant gällande alkohol och rökningen.
Jag vet att jag inte är tjock, utan jag är normal. De flesta tycker jag är fin. Men jag trivs inte. Jag mår inte bra i den här formen. Jag mår bra när jag är vältränad och rökfri/alkoholfri. Men jag har svårt att hitta motivationen och svårt att hålla mig ifrån alkoholen så fort jag känner mig lite nere. Även fast jag tränar känns de som de går långsamt. Jag vet ju att de tar tid att få kroppen jag vill ha men ändå tror jag att de ska bli resultat efter 1 veckas hårdträning.
Usch just nu vill jg bara få resultat snabbt. Jag är så peppad, men otlig. Jag tror nog inte att jag är den enda dock. Men jag behövde bara skriva av mig lite.

Men nu kör jag! Jag älskar ju träningen och mår så himla bra efter varje träningspass.

krellik
2011-09-08, 21:59
Men nu kör jag! Jag älskar ju träningen och mår så himla bra efter varje träningspass.

Du är inte den enda som är "allt eller inget" människa, det är svårt det där när man är sån att hitta balansen i livet, dit där man är konsekvent snarare än intensiv.

Tror att fokusera på ovanstående är en del av nyckeln att hitta dit, lycka till!:)

conlerc
2011-09-09, 12:55
Idag blev de ingen skola så gick upp rätt sent och tog en rask promenad på 30 minuter innan frukosten.
Sen efter lunch blev det ett joggingpass på 30 minuter. Men jag börjar få ont i benhinnorna igen.. Får väl byta ut jogging mot cykel om de inte släpper.

Frukost: Ingenting. Fick inte i mig något så blev bara ett stort glas vatten.
Lunch: Ett stekt ägg + 1 dl stekta kantareller (MUMS!) + en kopp te
Efter träning: 1 glas mjök

Får se vad de blir till kvällsmat idag, är inte speciellt hungrig idag. Och nu till kvällen taggar jag nykter utgång med vännerna! :)

Thompao
2011-09-09, 12:57
shit du äter ju typ ingenting:S

Sundqvist
2011-09-09, 12:57
Som thompao säger, du måste äta mer, det där är alldeles för lite du! du kommer garanterat prestera bättre på gymmet med mer mat också!

conlerc
2011-09-09, 13:00
Som thompao säger, du måste äta mer, det där är alldeles för lite du! du kommer garanterat prestera bättre på gymmet med mer mat också!

Lugn i stormen! Igår käkade jag frukost = gröt, lunch: stor pastarätt och middag stor pastarätt :) Idag har bara varit en "dålig mat dag" Helt naturligt en period i månaden för mig!

cconnyw
2011-09-09, 14:42
Mer protein. Pasta och gröt i all ära men mer kött på tallriken.
Edit: Kul med en tjej som för journal :) Lycka till!

Prez
2011-09-09, 20:01
http://www.eierfeilen.de/Funpics/Zeichentrick/eat-more-chicken.jpg

Försök få i dig tillräckligt med näring varje dag, även de "dåliga" dagarna. Sätt en minimum gräns för dig själv, att du måste iaf äta x gram protein, fett och kolhydrater varje dag. Så klart ökar du maten de dagar du tränar.

Lycka till.

Chaliza
2011-09-09, 20:05
Kul med jämnårig tjej!

Bor du i södertälje? bor själv i Gnesta men går gymnasium i södertälje :)

Lycka till dessutom!!!

digidii
2011-09-09, 20:09
kvällen taggar jag nykter utgång med vännerna! :)

Har också testat det men lyckades inte! :( Smaka inte för då kommer suget....

conlerc
2011-09-10, 17:44
Kul med jämnårig tjej!

Bor du i södertälje? bor själv i Gnesta men går gymnasium i södertälje :)

Lycka till dessutom!!!

Jag bor i mellan gnesta och vagnhärad, går på igelstavikens gymnasium! Vart går du? :D
Tack!

Tack för alla tips!
Dagens mat har frukost med gröt och kycklingsallad till lunch. Tyvärr så vaknade jag med världens hosta så blev bara en promenad idag. Typiskt nog.

conlerc
2011-09-11, 17:35
Fasiken, jag är ännu sämre idag. Hostat hela natten, näsan rinner och febern har smygit fram också. Känns inte alls bra nu när jag är så peppad på att träna!

Kalle Axelsson
2011-09-11, 18:28
Det är bara att ligga i och vänta ut förkylningen.. Inge bra att träna med feber åtminstone... Suger att vara sjuk.... Var det i veckan som gick...

conlerc
2011-09-17, 13:25
Back on track!
Efter en vecka med feber,hosta och snorig näsa så är jag äntligen mycket bättre! Idag tränade jag för första gången på en vecka och de kändes otroligt bra.
Blev bara 40 min jogging i skogen - men ändå.

Mitt härliga joggingspår
http://conler.blogg.se/images/2011/292789_2347353319979_1134445604_32834122_194065180 4_n_166458574.jpg

conlerc
2011-09-21, 23:53
Gårdagens träning.

Bänkpress: 25 kilo10x3 30 kilo10x3 40 kilo5x2
Benpress: 40 kilo8x3 50 kilo6x3
Knäböj: 20kilo8x3 25kilo8x2 30kilo1x2 40kilo 1x2

Värmde upp med 3 kilometer på spåret innan jag gymmade lite. Men jag är så otroligt okunnig så jag vågar inte testa på så mycket.. Skönt att jag fick hjälp av en kille igår som hjälpte mig att få till knäböjarna, mycket snällt!
Egentligen skulle man hitta någon kunnig träningspartner.. Hm någon som bor i södertälje området som känner för att träna tillsammans med mig? :)

agazza
2011-09-22, 00:06
Sömn är rätt viktigt för välmåendet och träningen också :)


Glöm inte heller bort att va kritisk mot folk som hjälper dig, endel är totalt värdelös trots PT utbildning med mera.

BigNick
2011-09-24, 15:45
Gårdagens träning.

Bänkpress: 25 kilo10x3 30 kilo10x3 40 kilo5x2
Benpress: 40 kilo8x3 50 kilo6x3
Knäböj: 20kilo8x3 25kilo8x2 30kilo1x2 40kilo 1x2

Värmde upp med 3 kilometer på spåret innan jag gymmade lite. Men jag är så otroligt okunnig så jag vågar inte testa på så mycket.. Skönt att jag fick hjälp av en kille igår som hjälpte mig att få till knäböjarna, mycket snällt!
Egentligen skulle man hitta någon kunnig träningspartner.. Hm någon som bor i södertälje området som känner för att träna tillsammans med mig? :)

Fina bänkpressar!

Exdiaq
2011-09-24, 16:18
Gårdagens träning.

Bänkpress: 25 kilo10x3 30 kilo10x3 40 kilo5x2
Benpress: 40 kilo8x3 50 kilo6x3
Knäböj: 20kilo8x3 25kilo8x2 30kilo1x2 40kilo 1x2

Värmde upp med 3 kilometer på spåret innan jag gymmade lite. Men jag är så otroligt okunnig så jag vågar inte testa på så mycket.. Skönt att jag fick hjälp av en kille igår som hjälpte mig att få till knäböjarna, mycket snällt!
Egentligen skulle man hitta någon kunnig träningspartner.. Hm någon som bor i södertälje området som känner för att träna tillsammans med mig? :)

Om du fortfarande tränar på atletklubben lär där finnas all kunskap som du behöver imho.

stockinger
2011-09-24, 16:36
Grym journal, kommer följas!
Skulle vara kul med dagsformsbilder :)

conlerc
2011-10-16, 20:56
Okej nu ska jag sätta igång och skriva!
Träningen har gått bra, skrivningen dock inte.

Veckans träning i korta drag har iallafall varit:
Måndag: Jogging 40 min
Tisdag: Gym 1,5 timme morgonen, boxning 1,5 timme på kvällen
Onsdag: Gym 1 timme morgon, kondition 1 timme på kvällen
Torsdag: Vilodag
Fredag: Jogging 1 timme
Lördag: Jogging 30 min
Söndag: Vilodag

Har gått ner 2 kilo sedan senast jag skrev. Äter som en häst gör jag dock men träningen tar väl sitt! Veckans upplägg var inte de bästa, men har haft väldigt mycket att göra, bland annat haft en del körlektioner och kört halkbanan. Då har de blivit dubbelpass när jag har haft tiden.

conlerc
2011-10-16, 20:57
Om du fortfarande tränar på atletklubben lär där finnas all kunskap som du behöver imho.

Jag tränar endast där under skoltid eftersom skolan betalar det. På "fritiden" tränar jag på friskis i södertälje.

conlerc
2011-10-17, 21:46
Dagens träning:
Först så drog jag och en polare cirka 1 timme på löpbandet. Sedan gick vi och käkade och medans vi satt där så kom vi på att vi nog skulle köra lite spinning, så vi drog oss tillbaka till gymmet och bokade 75 minuters spinningpass. Jag säger bara omg för spinning. Så sjukt tråkigt men jobbigt skönt!

Efter spinningen så kände jag att jag behövde gymma lite så idag blev de bröst,axlar och armar. Bara maskiner men men. Efter de blev de promenad på löpbandet igen.

Sholder press 3kilox10 3kilox10, 3kilox10
Chest press 4kilox10 4kilox8 4kilox8
Abominal machine: 3kilox10 3kilox10 3kilox8
Dips 5x3
Bänkpress 20kilox10 25kilox10 30kilox8
Armhävningar 20 stycken
Sen vart de lite hantel träning men har ingen koll på rep eller vikter.

Aja, spenderade typ 4 timmar på friskis idag iallafall. SKönt!
Men är helt jävla slut i kroppen nu

Chaliza
2011-10-17, 22:05
Haha lät som en jobbig dag! Bra jobbat.

conlerc
2011-10-17, 22:35
Haha lät som en jobbig dag! Bra jobbat.
Lovar att de var! Thanks! :)

TyskenGBG
2011-10-18, 10:00
Eller hur är det skönt när man bara kan fortsätta träna i timmar ;) !
Bra jobbat !

mgamhov
2011-10-18, 15:30
Bra bänkpressar :D stark för å vara tjej :)

conlerc
2011-10-18, 15:31
Morgonens gympass på träningsläran:
Vart inte så mycket träning, eftersom min kompis skadade sig under träningspasset så resten av dagen spenderades på akuten.. Men innan detta hände så gjorde jag de här:

Benpress:
1x10 30 kilo
3x10 40 kilo

Bänkpress:
1x10 30 kilo
1x8 40 kilo
1x5 50 kilo
1x3 55 kilo

Knäböj:
1x10 30 kilo
1x10 35 kilo
1x10 40 kilo

Knäböjen gick för övrigt väldigt segt idag. Jag tror dock jag inte är tillräckligt stark ännu, eftersom de känns i knäna när jag går för djupt.

Well, nu laddar jag om för kvällens pass men lite mat och en dusch.

conlerc
2011-10-18, 15:36
För övrigt så kan jag med handen på hjärtat säga att jag inte är så bra i bänk som de ser ut haha.. Jag tränar med "fast" (som vi kallar de) strång. Eftersom jag känner mig tryggare med det än med en "fri" stång. Dessutom är de lättare att träna ensam utan att vara orolig att tappa stången på sig själv, och behöver inte tänka så mycket på balsen när den är fast. Vet inte om de är rätt, men det känns iallafall bra.
Som sagt, nybörjare på gymmet men tekniken och kunskapen kommer nog med tiden!

Sundqvist
2011-10-18, 15:51
Grymma bänkpressar! :thumbup:

AlexEr
2011-10-18, 17:17
Stark i bänken och angående "fri" bänk, så är det mer fördelaktigt att köra. Tar ett tag innan man får in rätt bana och det kommer kännas onaturligt i början, men sen kommer det bara flyta på.
Kör hårt och lycka till! Kul att se lite fler unga tjejer på forumet :D

matsson
2011-10-18, 21:06
Riktigt imponerande bänkpressar! :D

Lavesson
2011-10-18, 21:57
Bänkpressen är riktigt bra måste jag säga! Så det ska va! :)

conlerc
2011-10-19, 09:22
Tack så mycket alla. Bänk är min starka sida, önskar dock jag var lika stark i hela kroppen som jag är i det partiet.. :$ Känns skönt iallafall att ta grabbarna i klassen i bänken! ;)

Stark i bänken och angående "fri" bänk, så är det mer fördelaktigt att köra. Tar ett tag innan man får in rätt bana och det kommer kännas onaturligt i början, men sen kommer det bara flyta på.
Kör hårt och lycka till! Kul att se lite fler unga tjejer på forumet :D
Tack!
Ja det kanske de är.. Men jag har så himla svårt att hitta balansen och de blir riktigt vingligt ofta. De kanske bara är att öva på som gäller..

conlerc
2011-10-19, 09:25
Gårdagens kvällspass:
Först blev de 1 timme på löpbandet. Otroligt nog gick den timmen riktigt snabbt och de blev ju ett par kalorier minus iallafall. Skönt!

Sedan vart de några maskiner men dum som jag var så skrev jag inte upp vikter, reps och så. Men satsade iallafall mest på magen under kvällen,eftersom armar och ben fick sig en liten omgång på morgonen.

Pernam
2011-10-19, 10:21
Skummat igenom din journal. Bra jobbat att lägga av med rökandet, antagligen bland det bästa du kan göra! Och lycka till med träningen och allt, mens sana in corpore sano!

Tompann
2011-10-19, 10:35
Instämmer med föregående talare. Hur går det med rökningen? Inte rökt alls sen du slutade? Jag la av i mitten av Augusti men blir fortfarande några bloss lite ibland. Kanske har du något bra tips för att koncentrera sig på annat? :)

conlerc
2011-10-19, 10:46
Nejnej jag tar absolut några bloss ibland! "Kan" inte klara mig utan de ibland än så länge. Gick bra i början men under skoltid och jobb så har de blivit lite som en flykt att ta några bloss. Svagt men sant!
Annars funkar de ju bra att träna istället för att röka ;)

312
2011-10-19, 10:54
Nejnej jag tar absolut några bloss ibland! "Kan" inte klara mig utan de ibland än så länge. Gick bra i början men under skoltid och jobb så har de blivit lite som en flykt att ta några bloss. Svagt men sant!
Annars funkar de ju bra att träna istället för att röka ;)

Fick nyss reda på detta:
"Rökning nedreglerar proteinsyntesen med ungefär 40%, vilket är väldigt, väldigt mycket. Dessutom ökar myostatinnivåerna (myostatin är ett protein som är till för att hämma muskeltillväxt och är till stor del ansvarig för det s.k "genetiska maxet") och allmänhälsan försämras kraftigt.

muscle protein FSR was much less (0.037±0.005 vs. 0.059±0.005 %/h, respectively; P=0.004) and myostatin and MAFBx (but not MuRF-1) expression was much greater (by ~33% and 45%, respectivley; P<0.05) in the muscle of smokers than of non-smokers."

Dog lite då, sen slutade jag röka. Har rökt hela gymkarriären, sen får man veta detta. :MrT:

Lycka till med träningen! :thumbup:

Tompann
2011-10-19, 11:01
Nejnej jag tar absolut några bloss ibland! "Kan" inte klara mig utan de ibland än så länge. Gick bra i början men under skoltid och jobb så har de blivit lite som en flykt att ta några bloss. Svagt men sant!
Annars funkar de ju bra att träna istället för att röka ;)

Mjo har väl vart liknande för mig och kvällar när det är mörkt ute, vet inte varför men e svårare att låta bli när det är mörkt... Morgonen brukar vara no problemo.

Fick nyss reda på detta:
"Rökning nedreglerar proteinsyntesen med ungefär 40%, vilket är väldigt, väldigt mycket. Dessutom ökar myostatinnivåerna (myostatin är ett protein som är till för att hämma muskeltillväxt och är till stor del ansvarig för det s.k "genetiska maxet") och allmänhälsan försämras kraftigt.

muscle protein FSR was much less (0.037±0.005 vs. 0.059±0.005 %/h, respectively; P=0.004) and myostatin and MAFBx (but not MuRF-1) expression was much greater (by ~33% and 45%, respectivley; P<0.05) in the muscle of smokers than of non-smokers."

Dog lite då, sen slutade jag röka. Har rökt hela gymkarriären, sen får man veta detta. :MrT:

Lycka till med träningen! :thumbup:


Vet inte varför, men får en känsla av att dendär studien inte är riktigt rättvis.

312
2011-10-19, 11:02
Vet inte varför, men får en känsla av att dendär studien inte är riktigt rättvis.

Det var dock testat på folk som rökt i 20år, med minst 20 cigaretter per dag. Jag har rökt 5år, med ungefär lika mycket cigaretter. Men men, du kan ha rätt. :)

Sundqvist
2011-10-19, 11:25
allt är ju relativt, tar man 1-10 cigg i veckan så påverkar det nog inte det alls :)

madballz
2011-10-19, 11:36
Nice bänkpress! :D Kommer följas, var tränar du i Södertälje?

Tompann
2011-10-19, 12:21
Det var dock testat på folk som rökt i 20år, med minst 20 cigaretter per dag. Jag har rökt 5år, med ungefär lika mycket cigaretter. Men men, du kan ha rätt. :)

Man borde väl kanske även väga in den aspekten att fler icke rökare tränar seriöst och därför har ett större intag av protein. Om man tänker procentuellt på rökare/icke rökare.

conlerc
2011-10-19, 18:37
En sak är ju jävligt säker iallafall. Rökning är ren skit! Jag har jätte mycket emot att röka i huvudtaget, och varje litet bloss förstör min träning men jag har inte riktigt karraktären att tacka nej till ett bloss alltid. Men den kommer!

Nice bänkpress! :D Kommer följas, var tränar du i Södertälje?
Friskis och svettis sen även på södertälje atletklubb :)

conlerc
2011-10-19, 18:38
Fick nyss reda på detta:
"Rökning nedreglerar proteinsyntesen med ungefär 40%, vilket är väldigt, väldigt mycket. Dessutom ökar myostatinnivåerna (myostatin är ett protein som är till för att hämma muskeltillväxt och är till stor del ansvarig för det s.k "genetiska maxet") och allmänhälsan försämras kraftigt.

muscle protein FSR was much less (0.037±0.005 vs. 0.059±0.005 %/h, respectively; P=0.004) and myostatin and MAFBx (but not MuRF-1) expression was much greater (by ~33% and 45%, respectivley; P<0.05) in the muscle of smokers than of non-smokers."

Dog lite då, sen slutade jag röka. Har rökt hela gymkarriären, sen får man veta detta. :MrT:

Lycka till med träningen! :thumbup:

Helt klart värt att läsas.. Omg..

conlerc
2011-10-19, 18:47
Dagens träning:
Efter skolan så drog jag och en polare till gymmet för att hinna träna innan jag skulle med min buss hem. Så det bliev cirka 40 minuter på löpbandet sedan lite vikter. Dock koncentrerade jag mig mest på armarna i början och sedan när jag skule börja med benen och magen så insåg jag att klockan var för mycket så de var bara att ta väskan och springa till bussen.
Men vad brukar man säga, bättre med lite än inget..

Chins 10x3

Cheast press
10x1 4 kilo
10x1 5 kilo
5x1 7 kilo

Shoulderpress
8x3 5 kilo

Abominal machine (Döden för magen)
10x4 2 kilo

Benpress
10x1 30 kilo
10x2 40 kilo

För övrigt så är jag väldigt försiktig med benpress, knäböj osv eftersom jag har problem med ett knä som kan hoppa ur led. Har dock fått rådet att försöka träna upp knäna så mycket som möjligt, men med vikter som känns lätta.

Känns som jag har tränat jävligt mycket armar,bröst och axlar senaste veckan hehe.. Men de ska de bli ändring på! Ska även få hjälp av en duktig kompis som gymmat länge med teknik och bra övningar. Det blir bra!

conlerc
2011-10-19, 20:24
Kvällens träningspass blev 30 minuters jogging. Behövde rensa tankarna.

Lobello
2011-10-19, 20:28
En sak är ju jävligt säker iallafall. Rökning är ren skit! Jag har jätte mycket emot att röka i huvudtaget, och varje litet bloss förstör min träning men jag har inte riktigt karraktären att tacka nej till ett bloss alltid. Men den kommer!


Friskis och svettis sen även på södertälje atletklubb :)

:thumbup: Äckligt är det också!

apnisse
2011-10-19, 21:10
Riktigt bra chins! :)

Sundqvist
2011-10-19, 21:13
bra chinups! starkare än många killar här på forumet!

teo123
2011-10-19, 21:17
Åjävlar vilka bänkpressar!
Va inte rädd för att ta ut dig nu, kom i superform - No matter fucking what!

Lycka till nu fan

viktorkillz
2011-10-19, 21:37
ladda upp lite pics :naughty:

http://img818.imageshack.us/img818/4797/img1051u.jpg



hurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrr:furious:

conlerc
2011-10-19, 21:53
Åh vad ni är snälla, blir så glad! Eftersom jag har hållt på med hästar, kånkat höpåsar, mockat osv, så tror jag att jag alltid vart stark i arm,bröst och axlar utan att lägga märke till de förens nu. Känns jävligt bra att ta grabbarna i klassen på bänk med 10-15 kilo över iallafall :hbang:

Målet är väl inte att bli speciellt stark, mest vältränad och muskulös. Men fortsätter de vara såhär kul att bänka så kommer jag väl sluta som biff:em:

Tack!

conlerc
2011-10-19, 21:59
ladda upp lite pics :naughty:

(Bild)

hurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrr:furious:

Det kommer! :)

conlerc
2011-10-19, 22:14
Sitter och käkar min sista bulle på ett bra tag nu. Inte för att jag stoppat i mig något speciellt onyttigt på senaste men ändå. (förutom alkoholen...)
Imorgon börjar deffen! Tror de kommer gå bra, alkoholen är de jag har svårast att stå emot. Men nu jävlar, det här ska gå!

Några kilo ska bort till att börja med, så jag känner mig nöjd. Men självklart kommer jag spara lite fett på kroppen så jag har något att bygga muskler på ;). Mer synliga muskler och nått kilo fett minus på kroppen sen kommer jag vara riktigt nöjd!

Chaliza
2011-10-19, 22:30
Lycka till! Ge inte upp!!!

Lavesson
2011-10-19, 22:34
Lycka till med deffen, hoppas du blir nöjd när du är klar med den! :)

312
2011-10-19, 22:36
Men självklart kommer jag spara lite fett på kroppen så jag har något att bygga muskler på ;).

Jag antar att jag missuppfattar, men jag säger det ändå: Du menar inte att fettet omvandlas till muskler va? För det går ej. Jag är nästan helt säker på att du inte menade så, men var tvungen att påpeka det. Bättre för mycket information än för lite. :D

Lycka till nu, kör hårt! :thumbup:

(PS. Min tjej blev så peppad av din journal att vi ska dra och träna nu.. kl 23.30..*screwy*)

conlerc
2011-10-19, 23:06
Haha nej jag vet mer drog de mer som en "bortförklaring" om jag inte klarar av att gå ner så mycket som jag vill gå ner ;)
Åh herregud, GYM klockan 12?!

312
2011-10-19, 23:47
Haha nej jag vet mer drog de mer som en "bortförklaring" om jag inte klarar av att gå ner så mycket som jag vill gå ner ;)
Åh herregud, GYM klockan 12?!

Japp.. gick bra i alla fall. Hon tränade f.ö. i Södertälje hon också, för något år sedan. :)

iPad
2011-10-20, 05:14
Som sagt blir oftast problemet att man går på för hårt med träning och diet, det klarar man aldrig att hålla i längden och mår bara sämre av det.

Först och främst bör man ta tag i psyket och lära sig att vara nöjd.

Annars blir det dom här extrema lägena.

Det är bra att du är öppen om dina problem, även ifall det skulle vara så det bara är här och inte privat så är det ändå bra att få höra andras tankar.

Lycka till.

PS. en annan viktig grej är att det finns massa godsaker man kan göra som är bra för träningen också, proteinfluff, cheesecake osv osv
Ber om ursäkt att jag citerar ett så gammalt inlägg men det du säger om psyker är intressant. Att vara till freds med sig själv är nog bland det viktigaste, hur du gör det spelar väl mindre roll så länge du inte skadar andra. Mitt sätt är att träna och jag börjar bli mer och mer till fredsmed mig själv. Sen kommer nog det bli bättre ju äldre man blir tror jag.

Madicken, kämpa på förhelvete! :whipped::)

juulia_
2011-10-20, 07:11
Lycka till med deffen! :)

conlerc
2011-10-20, 08:08
Tack alla!
Några tips till deffen?

NordKD
2011-10-20, 08:11
Tack alla!
Några tips till deffen?

Du har räknat ut vilket kaloriunderskott du skall ligga på ?

conlerc
2011-10-20, 08:18
Mitt dagsbehov är cirka 1400 kcal enligt uträkning, så jag tänkte ligga på runt 500-600 i underskott. Dvs cirka 800-900 kcal/dag. Låter de rimligt för att gå ner ungefär 1 kilo i veckan?
Tänk på att jag är en liten tjej på ungefär 160 cm lång också.

Becky
2011-10-20, 08:24
Mitt dagsbehov är cirka 1400 kcal enligt uträkning, så jag tänkte ligga på runt 500-600 i underskott. Dvs cirka 800-900 kcal/dag. Låter de rimligt för att gå ner ungefär 1 kilo i veckan?
Tänk på att jag är en liten tjej på ungefär 160 cm lång också.

För lite! Hur mycket tränar du? Du måste ju räkna med aktivitetsnivån också. Tycker 1 kg i veckan är för mycket för dig, du är ju inte stor.

NordKD
2011-10-20, 08:26
Nu är jag ingen expert på detta, men har du ett underskott på ca 500 kcl bör du gå ner ca 0,5kg i veckan vilket är alldeles lagom. 1400 kcl tycker jag låter lite för en dag vid hård träning.

Har du räknat ut enligt denna tabell?
BEE för kvinnor:
655.1 + (9.563 x vikten) + (1.850 x längden) - (4.676 x åldern)

Vi multiplicerar BEE med en faktor som styrs av hur mycket vi tränar.
Soffpotatis = 1.2
Småtränar ibland eller tar nån promenad emellanåt = 1.4
Tränar regelbundet typ gymmar/joggar nån gång i veckan = 1.6
Seriös tränare som kör 4-6 dagar i veckan och ibland två pass per dag, typ löpning morgon och gym eftermiddag = 1.9

NordKD
2011-10-20, 08:28
För lite! Hur mycket tränar du? Du måste ju räkna med aktivitetsnivån också. Tycker 1 kg i veckan är för mycket för dig, du är ju inte stor.

Precis. om ditt dagsbehov för en dag där du bara är ute och går med hunden, tvättar, diskar osv är 1400 så måste du multiplicera de dagar du tränar/löper med något av de alternativ jag postade. Rimligtvis 1,6. du får då ett dagsbehov på 2240kcl vid dagar med träning. För att gå ner ca 0,5kg i veckan vid träning skall du ligga på runt 1700-1750 kcl om dagen.

AlexEr
2011-10-20, 08:34
För lite! Hur mycket tränar du? Du måste ju räkna med aktivitetsnivån också. Tycker 1 kg i veckan är för mycket för dig, du är ju inte stor.

Håller med det är alldeles för lite. Tänk på att 1400kcal endast är dit basala energiintag, dvs det du gör av med genom att vara sängliggandes ett dygn. Därefter tillkommer energiförluster från träningen och allmäna vardagslivet. Att gå ner 1kg i veckan är väldigt mycket, även för medeltunga män. Jag antar också att du redan nu inte väger speciellt mycket, även med tanke på din längd. Jag skulle max gå ner 1kg varannan vecka, redan det är mycket. Kom ihåg också att det är långt till sommaren så man hinner lägga på sig lite muskler till dess, roligare att dieta fram resultaten man jobbat för under en lång tid.

Bra med en tjej som insett att lite muskler är snyggt även på tjejer :thumbup:

NordKD
2011-10-20, 08:46
Som Alex skriver så tror jag att du skulle kunna plussa på de där 1400 kcl till i varje fall 1850 - 1900kcl. Dvs 1400 kcl om dagen = en dag där du ligger sjuk i sängen, bara sitter i soffan och pissar i en potta istället för att gå på toa :P 1800 - 1900= en dag då du tex går i skolan, går te bussen, shoppar på stan osv och som vi sa innan ca 2200 kcl vid en dag vid träning. Sen ett underskott på ca 500 kcl i veckan, inte mer! Kör detta som riktlinjer några veckor och se hur det funkar:)

Verkar det vara åt helvete det jag skrivit får någon gärna rätta mig.

conlerc
2011-10-20, 16:05
Ijdå! Jag räknade enligt BEE men glömde helt att gångra med faktorn! Tyckte också de lät lite men tänkte; Äsch vafan jag kanske alltid fått i mig för mycket kalorier innan. Hehe.
Då blev det verkligen ett helt annat resultat ;)

conlerc
2011-10-20, 16:13
Dagen har tillbringats på sjukhuset med en nära vän som råkade ut för en sak så jag hade varken ork eller lust att träna efter skolan. Ville bara hem.
Får se om jag orkar träna senare ikväll.

Chaliza
2011-10-20, 17:38
Tränar du kommer du nog förhoppningsvis kunna tänka på annat så länge och må bättre, eller så blir du orklös och omotiverad vi får väll hoppas på det första.

Capten
2011-10-20, 18:14
Grymt roligt med tjejer som tar träningen seriöst! Varför finns det inte fler som är som du?!

Lycka till med deffen :)

kwame
2011-10-20, 19:18
Grymt roligt med tjejer som tar träningen seriöst! Varför finns det inte fler som är som du?!

Lycka till med deffen :)


Det finns det att! Vi har ju flertalet på Kolo! ;)

Lycka till med deffen, tänk på att mat är bra, bli inte undernärd och ligg på 500 kcal underskott. Det är vinter, behöver du verkligen gå ner snabbt? 0.5kg i veckan borde ju vara lagom.

benacii
2011-10-20, 19:20
grymt med en sån ung tjej som faktiskt tar sin träning seriöst :) kul journal, kommer följas!

Capten
2011-10-20, 20:47
Det finns det att! Vi har ju flertalet på Kolo! ;)

Lycka till med deffen, tänk på att mat är bra, bli inte undernärd och ligg på 500 kcal underskott. Det är vinter, behöver du verkligen gå ner snabbt? 0.5kg i veckan borde ju vara lagom.

det må så vara, men hur många hittar man där ute när man letar då? zero *gah!*

conlerc
2011-10-20, 21:01
Tack alla, vad söta ni är!
De blev 30 minuters lätt jogging lite senare iallafall. Behövde plugga och rensa tankarna lite så jag begav mig inte till gymmet idag utan förde springspåret i skogen. Men imorgon laddar jag upp för ett dunderpass!

För övrigt har första deffdagen gått dåligt. Blir frusterad i skolan när jag måste uppskatta ungefär hur mycket mat jag tar osv. Kan inte följa "magkänslan" heller för jag äter som en jävla häst då.. Hahah

conlerc
2011-10-20, 23:14
Det är frusterande att inte kunna sova.
4 natten i rad sömnlös.

vicarious
2011-10-20, 23:29
Det är frusterande att inte kunna sova.
4 natten i rad sömnlös.

Vadan detta? Ätit för lite?

conlerc
2011-10-21, 09:21
Nejdå, de tror jag inte! Har sömnproblem sedan tidigare och dom brukar dyka upp mer och mer mot vintern, tyvärr. Gillar inte denna årstid! Blir stressad och har då svårt att sova.

NordKD
2011-10-21, 10:46
Nejdå, de tror jag inte! Har sömnproblem sedan tidigare och dom brukar dyka upp mer och mer mot vintern, tyvärr. Gillar inte denna årstid! Blir stressad och har då svårt att sova.

Det är samma för mig och det beror på en rad olika faktorer tyvärr.
Men äter du ordentligt innan du lägger dig? Långsamma proteiner är bra att slänga i sig innan man går till sängs, jag själv märker en grym skillnad iaf. Äter jag inte något som underhåller kroppen under sömnen kan jag vakna till uppemot 20 gånger på en natt (grymt störande), äter jag dock något innan brukar jag sova som en stock ;)

conlerc
2011-10-21, 19:32
Idag har ännu 2,5 timmar avverkats på gymmet. Jag varvade som vanligt mellan lite maskiner och löpbandet. För både styrkan och fettminskningens skull.

Dock så började min vänsterarm göra riktigt ont plötsligt..

Roddaskin
vattentyngd 20, 600 meter

Chest press
10x1 3 kilo
10x2 5 kilo
5x1 7 kilo
10x1 4 kilo

Chins 8x1

Adominal machine
10x1 1 kilo
10x2 2 kilo
10x1 3 kilo
8x2 4 kilo

Shoulder press
8x2 3 kilo = Armen paja

Sen blev de cirka 1 timme på löpbandet.

Tycker för övrigt att friskis har dåligt med makiner för att täna benen.. Är mest maskiner för överkroppen. Men en gid vän ska ju som sagt lära mig att jobba mer med fria vikter och olika övningar där. Då blir de nog enklare!

conlerc
2011-10-22, 12:18
Moprgonens träning:
40 minuter lätt jogging i skogen. Var perfekt väder för att ta en joggingtur i morse! :)

mangemani
2011-10-22, 12:26
är det du på avataren så skulle iaf inte jag rekommendera en deff, vad har du egentligen att deffa bort och fram?
varför inte bygga istället? du har ju redan bra förutsättningar, känns mest som bortkastad tid med en deff enligt mig.
ta det inte på fel sätt, menar inget illa, ta det som konstruktiv kritik.

conlerc
2011-10-22, 12:36
Ja det är jag på avataren.

Såhär är det, jag trivs verkligen inte i den kroppen jag har nu. Har nu under en period vägt mer än aldrig förr. Jag har inte varit tjock, men jag började bli lite smårund i somras nu innan jag började träna och framför allt så har jag inte vart "tight" som tidigare.
Jag har mått jättedåligt över min kropp nu och därför känner jag att några kilo ner skulle göra gott för mitt psyke och göra mig ännu mer taggad för att träna mer. Mitt mål är inte att bygga heller, utan att sakta träna fram en slank och vältränad kropp :)
Tack för tipset ändå!

mangemani
2011-10-22, 12:39
ahaa, det handlar om det psykiska och har en historia bakom det, ok ja då förstår jag:)
då är det bara att tuta och köra då:)

conlerc
2011-10-22, 12:41
LOvar att jag ska köra :hbang: *cupid*

conlerc
2011-10-22, 16:06
Har för övrigt släpat en jävla massa nersågat sly genom hästhagen till brasan som vi gjort upp utanför hagen. Tungt,svettigt och sjukt jobbigt. Måste väl räknas som lite träning? Hehe.

TyskenGBG
2011-10-22, 18:38
Svar : Ja !

conlerc
2011-10-23, 21:02
Hej ångest.
Idag har jag inte tränat för att jag har legat med baksmälla hela dagen och jag känner mig så dum. Jag kan inte gå ut utan att dricka. Bara en shot blir till 10 och tillslut spårar det. Jag skäms över mig själv för att jag är så svag. Nu är hela förra träningsveckan förstörd pga alkohol.

Men imorgon blir det nya tag med satsning inför den nya veckan.

century
2011-10-23, 21:12
Näe men du... Känner du att du är svag för alkohol och det är ett problem så kanske det är något att jobba på, men klart man kan festa ibland även om man tränar. Återhämtningen blir kanske inte lika bra som om du inte druckit, men det är ju bättre att träna och festa än att inte ha tränat alls.

Sarwien
2011-10-23, 21:37
Klart inte hela träningsveckan är förstörd. Man måste ju släppa lös ibland, ha kul och inte bara tänka på träningen. Med det sagt behöver man ju inte dricka varje vecka, men nån gång per månad/varannan månad ska nog inte vara några problem. :)

vicarious
2011-10-23, 21:53
Nu är hela förra träningsveckan förstörd pga alkohol.


Verkligen inte. Alkoholens negativa effekt på träningen är ofta grovt överdriven.

vicarious
2011-10-23, 21:56
Tycker för övrigt att friskis har dåligt med makiner för att täna benen.. Är mest maskiner för överkroppen. Men en gid vän ska ju som sagt lära mig att jobba mer med fria vikter och olika övningar där. Då blir de nog enklare!

Knäböj, kungen av benövningar :bow: Allt man behöver!

Mitt tips till dig är att inte gå ut så hårt i början. Man behöver inte köra helt slut på sig och man måste inte träna varje dag för att få resultat :) Glöm inte det!

conlerc
2011-10-23, 22:15
Tack för tipset!
Ska försöka få till knäböjarna bra. Måste hitta balansen och tekniken bättre. Men den kommer nog! :)

conlerc
2011-10-23, 22:15
Tack till er andra också!
Kanske inte var så farligt, men är besviken på mig själv.

mystic[-_-]
2011-10-23, 22:18
Lite fest ibland är inga problem är nog det jag lärt mig efter 6 år på gymmet. :)

conlerc
2011-10-24, 14:31
Sitter just nu i skolan och väntar på att få pröva studentmössor, de närmar sig! Efter detta ska jag bege mig till gymmet och jag är grymt peppad förutom illamåendet. (Mått illa till och från i cirka 2 veckor nu)

Än så länge har jag bara hunnit få i mig runt 350-400 kcal så ska snart dra i mig en drink också. Tycker de funkar bra att räkna kolorier förutom att jag borde väga maten mer. Men tror de skulle bli lite blickar om jag drar fram matvågen i skolan, haha.

Tompann
2011-10-24, 14:32
Hej ångest.
Idag har jag inte tränat för att jag har legat med baksmälla hela dagen och jag känner mig så dum. Jag kan inte gå ut utan att dricka. Bara en shot blir till 10 och tillslut spårar det. Jag skäms över mig själv för att jag är så svag. Nu är hela förra träningsveckan förstörd pga alkohol.

Men imorgon blir det nya tag med satsning inför den nya veckan.

Känner igen mig. Som flera stycken skrev är det ju kanske lite överdrivet när man nämner hur mycket alkoholen sinkar träningen. Men visst drar det ner, inte minst för hur slö man blir en till två dagar efter. Bör väl undvikas så ofta som möjligt egentligen men har märkt att det inte finns så mycket annat att göra. Blir därför minst en utekväll i veckan.

strango
2011-10-24, 20:41
Sitter just nu i skolan och väntar på att få pröva studentmössor, de närmar sig! Efter detta ska jag bege mig till gymmet och jag är grymt peppad förutom illamåendet. (Mått illa till och från i cirka 2 veckor nu)

Än så länge har jag bara hunnit få i mig runt 350-400 kcal så ska snart dra i mig en drink också. Tycker de funkar bra att räkna kolorier förutom att jag borde väga maten mer. Men tror de skulle bli lite blickar om jag drar fram matvågen i skolan, haha.

Jag tycker det skulle vara grymt hardcore om en tjej drog fram matvågen i skolan! :hbang:

conlerc
2011-10-25, 20:58
Godkväll.
Igår så gick gymmet sådär. Vart mest en massa lallandes och flummigt pass. Dock höjde jag mig i chest press där jag faktiskt tog 8 kilo. Sen även i "magmaskinen" där jag tog 6 kilo.
Konstigt att jag nästan ökar ett kilo för varje pass.. Kanske blir tekniken bättre och bättre så jag orkar mer.
Skrev tyvärr inte upp reps och set.

Inatt sov jag ingenting (som vanligt) men bröt ihop i skolan så jag åkte hem och sov innan jag skulle börja jobba vid 4. Så de blev ingen träning idag.

conlerc
2011-10-25, 22:04
Första bilden på mig här i jornalen hehe. Efter träning igår.
Här får ni ju även ett litet "hum" hur jag ser ut i kroppen. Sen är de klart, bylsig t-shirt kanske inte är de bästa men men.
http://conler.blogg.se/images/2011/2011-10-24-20-31-25_172129971.jpg

Här är en bild utan kläder. Dock är bilden några månader gammal men de är såhär jag ser ut i kroppen ungefär, något kilo mer väger jag nu som har satt sig på magen.. blä
http://conler.blogg.se/images/2011/kopia-2-av-171-022_172131040.jpg

ChrisA
2011-10-25, 22:10
Första bilden på mig här i jornalen hehe. Efter träning igår.
Här får ni ju även ett litet "hum" hur jag ser ut i kroppen. Sen är de klart, bylsig t-shirt kanske inte är de bästa men men.
http://conler.blogg.se/images/2011/2011-10-24-20-31-25_172129971.jpg

Här är en bild utan kläder. Dock är bilden några månader gammal men de är såhär jag ser ut i kroppen ungefär, något kilo mer väger jag nu som har satt sig på magen.. blä
http://conler.blogg.se/images/2011/kopia-2-av-171-022_172131040.jpg

Najs :)

Knaz
2011-10-25, 22:14
Denna ska följas.

Är alltid imponerad av personer som tar sig ut olika beteenden och beroenden ! Nu är de bara att kämpa på mot dina mål så kommer de komma tidigare än du tror :)

Lavesson
2011-10-25, 22:26
Ser bra ut! :) Kör hårt imorgon!

Forqie
2011-10-25, 22:30
fortfarande är faktiskt en femma på 50 jävligt vasst :)

För övrigt tror jag att du kommer gynna mer på att lära dig proper teknik med fri stång nu istället för att avfärda den för att du tror att du är "för nybörjare".

Börja med stången och leta fram ett läge att ligga som känns stabilt för att sedan progressivt lassa på med vikt.
Passare finns i stort sett alltid, då det bara är att fråga någon på gymmet, och i värsta fall kan du alltid rulla stången ner till höftena för att sedan sätta dig upp, man blir förvånad över hur lätt detta är efter lite träning på stången.

Knaz
2011-10-25, 22:33
För övrigt tror jag att du kommer gynna mer på att lära dig proper teknik med fri stång nu istället för att avfärda den för att du tror att du är "för nybörjare".


Så sant som de är sagt !

När jag börja så började jag med maskiner och körde på de i kanske 1 år innan jag börja hänga här och lärde mig mer. Sen när man skulle börja på fria vikter va de som att börja om igen .. Så gör inte samma misstag som mig ! :)

conlerc
2011-10-26, 09:31
fortfarande är faktiskt en femma på 50 jävligt vasst :)

För övrigt tror jag att du kommer gynna mer på att lära dig proper teknik med fri stång nu istället för att avfärda den för att du tror att du är "för nybörjare".

Börja med stången och leta fram ett läge att ligga som känns stabilt för att sedan progressivt lassa på med vikt.
Passare finns i stort sett alltid, då det bara är att fråga någon på gymmet, och i värsta fall kan du alltid rulla stången ner till höftena för att sedan sätta dig upp, man blir förvånad över hur lätt detta är efter lite träning på stången.

Tack så mycket för tipset! Ska nog börja och köra fria vikter men känner mig lite små töntig som inte riktigt vågar göra fel på gymmet och så. Men vafan, alla har väl varit nybörjare?
Och tack för tipset om att rulla ner stången på höfterna, hade jag inte ens tänkt på!

conlerc
2011-10-26, 09:33
Denna ska följas.

Är alltid imponerad av personer som tar sig ut olika beteenden och beroenden ! Nu är de bara att kämpa på mot dina mål så kommer de komma tidigare än du tror :)

Tack så mycket, värmer!

Och Lavesson och chrisA för komplimangerna!
*cupid*

Och jag ska tänka på de som du säger Knaz, för "börja" om vill man ju inte! Visst ger fria vikter bättre resultat än maskiner också..?

Krogbyggaren
2011-10-26, 09:50
Credd att du lägger upp bilder.
Kör hårt och lycka till!

conlerc
2011-10-26, 09:58
Dagens frukost

Gröt 1 portion 130 kcal
Mandarin 20 kcal
= 150 kcal
Sen strör jag lite kanel över och dricker citronvatten till. Den här frukosten är både god och mättande

http://conler.blogg.se/images/2011/2011-10-26-10-44-25_172156058.jpg

Chaliza
2011-10-26, 11:38
Ser bra ut :) Bara att köra på!

benacii
2011-10-26, 11:39
kanske ta en proteinshake ist för citronvatten? verkar lite proteinfattig frukost :) en shake på 30g ligger på runt 120kcal

vicarious
2011-10-26, 11:44
kanske ta en proteinshake ist för citronvatten? verkar lite proteinfattig frukost :) en shake på 30g ligger på runt 120kcal

+1. Ser lite protein och energifattigt ut faktiskt. 150kcal är inte särskilt mycket.

Ponitus
2011-10-26, 17:47
Helt off-topic, men är mandarin och klementin samma sak..? :em:

Och som andra påpekade - lite mer protein och energi till frukost skulle nog inte skada. :)

kramfle
2011-10-26, 18:33
Ser riktigt fint ut.

Kämpa på! :hbang:

conlerc
2011-10-28, 12:38
Haha jag tror de är samma sak, eller?
Tack för tipsen! Ska tänka mer på de.

Har vart helt off senaste 2 dagarna. De blev helt plötsligt en kryssning i onsdags kväll. Vi överaskade en vän som har fyllt år. Mycket roligt blev de, men då blev de en vilodag igår eftersom vi kom hem sent!
I både onsdags och idag har jag endast joggat 1 timme. Men bättre de än inget. Ska jobba hela helgen så får se om jag hinner klämma in gymmet på kvällen. Nackdelen är att gymmet ligger cirka 50 min ifrån mig med buss, men ska nog dra direkt efter jobbet imorgon så hinner jag dra ett pass innan de stänger.
Nu är de ju lov också så nu hinner man träna massor! :)

TyskenGBG
2011-10-28, 18:57
Lov / ledighet är alltid bra ;) = Äta Träna Sova !

conlerc
2011-10-28, 19:28
Kvällsångest.
Tror de här är bästa stället att skriva allt det här för just nu har jag så mycket tankar i huvudet. Nu ikväll kom en tung ångest över mig. Jag har gått halva kvällen och klämt på magen och benen, speglat mig och nästan börjat gråta.
Jag trivs inte med mig själv när jag inte tränar. Ångeten över att ha tränat dåligt dyker också upp. Tror att jag ska lägga på mig 10 kilo bara för jag inte är på gymmet.
Jag älskar känslan att ha tagit ut mig totalt och nu märker jag verkligen hur bra jag mår av träning. Efter jag har tränat trivs jag med min kropp och mår bra! Jag kan käka med gott samvete, stå i provrummet och känna mig någorlunda nöjd men idag funkar ingenting. Nu har jag verkligen märkt att träning gör så mycket för mitt mående.

strong-man
2011-10-28, 19:36
Kvällsångest.
Tror de här är bästa stället att skriva allt det här för just nu har jag så mycket tankar i huvudet. Nu ikväll kom en tung ångest över mig. Jag har gått halva kvällen och klämt på magen och benen, speglat mig och nästan börjat gråta.
Jag trivs inte med mig själv när jag inte tränar. Ångeten över att ha tränat dåligt dyker också upp. Tror att jag ska lägga på mig 10 kilo bara för jag inte är på gymmet.
Jag älskar känslan att ha tagit ut mig totalt och nu märker jag verkligen hur bra jag mår av träning. Efter jag har tränat trivs jag med min kropp och mår bra! Jag kan käka med gott samvete, stå i provrummet och känna mig någorlunda nöjd men idag funkar ingenting. Nu har jag verkligen märkt att träning gör så mycket för mitt mående.

Sluta noja du behöver inte gå ner i vikt det sitter bara i huvudet:)

Knaz
2011-10-28, 19:37
Ett tips är att läsa igenom din journal varje gång du känner så. Allt positivt som alla har skrivit kanske får dig på andra tankar ?

Proxy
2011-10-28, 20:13
Hey, slappna av, det är helt okej att känna så och du är inte ensam om det.
Jag känner igen mig mycket i det du säger, och jag vet hur svårt det är att ta till sig positiva saker man hör från andra, men försök jobba på det. Du ser ut att vara i jättebra form, och är dessutom jättesöt.

När man har såna offdagar så kom ihåg att det är okej att känna så, att klanka ner på sig själv hjälper inte. Släpp ut det, och ta vara på tiden då du är positiv och kom ihåg det när du känner dig nere. :) Jag vet hur det är, jag är helt nuts.

Angående kosten, så verkar den lite proteinlös som redan påpekats. Det är bra att du har med dina fetter (få gärna med lite omega3 om du inte redan har det), och lite kolhydrater (du kommer att bli för hungrig utan), men försök få med lite mer protein. Inte lätt att göra på en så liten kaloribudget, men muskelförlust vill du ju klart minimera så mycket som möjligt. Protein är dessutom väldigt mättande.

Jättekul att läsa, så får kika in här lite då och då.

conlerc
2011-10-28, 21:18
Jag blir så otroligt glad när jag sätter mig vid datorn igen och möter era peppande kommentarer. Tack! :'D

Proxy: Jag dricker proteindrinkar, men de är tyvärr slut nu så måste kika runt efter nytt. Ska se över kosten mer, tack för tipset! Stort tack även för ditt stöd. Även fast man vet att man inte är ensam så känner man sig ensamast i världen ibland..

Proxy
2011-10-28, 21:51
Proxy: Jag dricker proteindrinkar, men de är tyvärr slut nu så måste kika runt efter nytt. Ska se över kosten mer, tack för tipset! Stort tack även för ditt stöd. Även fast man vet att man inte är ensam så känner man sig ensamast i världen ibland..

Okej, om det inte blir för mycket för plånboken så kan du ju byta ut drinkarna mot kött. Alltid mer mättande att äta sin kalorier än att dricka dom.
Sure know what that feels like, att vara ensam i ett runt folk av människor. Man får försöka lära sig att vara lycklig ändå. :)

madballz
2011-10-30, 00:27
Såg dig på The Strip, haha :)

Pansartax
2011-10-30, 01:02
Okej, om det inte blir för mycket för plånboken så kan du ju byta ut drinkarna mot kött. Alltid mer mättande att äta sin kalorier än att dricka dom.
Sure know what that feels like, att vara ensam i ett runt folk av människor. Man får försöka lära sig att vara lycklig ändå. :)

Vasslepulver är billigare än kött, och inte lite heller. Proteinperkrona finns det typ inget som är bättre än whey.

Så se för guds skull till att alltid ha några säckar ståendes i källaren/på vinden/under sängen.

conlerc
2011-10-30, 19:45
Såg dig på The Strip, haha :)
Trevligt! Vem är du då? :)

conlerc
2011-10-30, 19:47
Igår vart de endast den gamla vanliga 1 timmes joggingen när jag kom hem från jobbet och innan jag skulle ut med vännerna.
Idag har jag legat och kräkts halva dagen så har inte blivit någon träning.. Vet verkligen inte vad som sker i min kropp. Går runt och mår illa hela tiden och nu spyr jag? Mått såhär i 2 veckor nu..

Proxy
2011-10-30, 20:05
Vasslepulver är billigare än kött, och inte lite heller. Proteinperkrona finns det typ inget som är bättre än whey.

Så se för guds skull till att alltid ha några säckar ståendes i källaren/på vinden/under sängen.

Sa ju att det är billigt. :) Men det är som sagt lite lättare att äta sina kalorier än att dricka dom.

Igår vart de endast den gamla vanliga 1 timmes joggingen när jag kom hem från jobbet och innan jag skulle ut med vännerna.
Idag har jag legat och kräkts halva dagen så har inte blivit någon träning.. Vet verkligen inte vad som sker i min kropp. Går runt och mår illa hela tiden och nu spyr jag? Mått såhär i 2 veckor nu..

Hmm, om du har mått så i 2 veckor så antar jag att det inte är bakrus. :D
Kan det ha att göra med hur du känner dig psykiskt? Det vore ju inte konstigt alls.
Känner du dig väldigt stressad på något sätt, deprimerad? Det är ju "lätt hänt" att man mår så dåligt psykiskt att man bara vill spy.

Eller så är du helt enkelt sjuk.

century
2011-10-30, 20:32
Eller så är du helt enkelt sjuk.

Eller på smällen :naughty:

Proxy
2011-10-30, 20:35
Eller på smällen :naughty:

Tänkte också detta, men var för artig för att skriva något. :D

madballz
2011-10-30, 20:35
Trevligt! Vem är du då? :)

Nej kände igen dig då jag följer din journal här, sen så var du med någon Sundström som mina polare tydligen kände så pratade dem med han så stod du där bredvid så kände jag igen dig :)

conlerc
2011-10-30, 20:40
Sundholm :)
Vid toaletten, eller vart? Han pratade med ganska många haha :) Vad heter du då?

madballz
2011-10-30, 20:47
Sundholm :)
Vid toaletten, eller vart? Han pratade med ganska många haha :) Vad heter du då?

Kommer inte ihåg, han pratade med min polare André iaf, Anton heter jag haha :)

conlerc
2011-10-30, 20:48
Du skulle ju ha hälsat och så! Kul att du kände igen mig iallafall :D

madballz
2011-10-30, 20:51
Du skulle ju ha hälsat och så! Kul att du kände igen mig iallafall :D

Haha skulle jag gått fram och, "Hej jag följer din träningsjournal på kolozzeum!", så kan man ju inte göra :P

conlerc
2011-10-30, 20:53
Sa ju att det är billigt. :) Men det är som sagt lite lättare att äta sina kalorier än att dricka dom.



Hmm, om du har mått så i 2 veckor så antar jag att det inte är bakrus. :D
Kan det ha att göra med hur du känner dig psykiskt? Det vore ju inte konstigt alls.
Känner du dig väldigt stressad på något sätt, deprimerad? Det är ju "lätt hänt" att man mår så dåligt psykiskt att man bara vill spy.

Eller så är du helt enkelt sjuk.

Icke bakrus, nejnej!
Jag mår sämre vissa dagar, men egentligen mår jag helt okej psykiskt! Träningen får mig att må mycket bättre.
Så vet inte riktigt vad det är jag åkt på..

Eller på smällen :naughty:
Haha jotack, de vore väl underbart..

conlerc
2011-10-30, 20:54
Haha skulle jag gått fram och, "Hej jag följer din träningsjournal på kolozzeum!", så kan man ju inte göra :P
Jag hade blivit skiiitglad och börjat prata träning med dig oavbrutet ;)

madballz
2011-10-30, 21:03
Jag hade blivit skiiitglad och börjat prata träning med dig oavbrutet ;)

Haha om jag ser dig en gång till ska jag göra det ;)

conlerc
2011-10-30, 21:19
Ja do it! Och skönt att du såg mig när jag stod på marken. Jag klängde ju en del runt strippstången halva kvällen.. Haha

madballz
2011-10-30, 21:25
Ja do it! Och skönt att du såg mig när jag stod på marken. Jag klängde ju en del runt stripstången halva kvällen.. Haha

Hahahahahahaha! Låter som om du hade kul då iaf!

conlerc
2011-10-31, 22:14
Mått illa hela dagen och kräkts PRECIS som jag gjort 2 veckor bakåt i tiden nu. Men idag var de fan illa.
Mitt liv är kul.

benacii
2011-10-31, 22:15
Mått illa hela dagen och kräkts PRECIS som jag gjort 2 veckor bakåt i tiden nu. Men idag var de fan illa.
Mitt liv är kul.

prova äta som du gjorde för 2veckor sen. kräks du då tycker jag att du borde uppsöka läkarvård. låter inget roligt dethär..

conlerc
2011-10-31, 22:18
Well, de gör jag.. Lagt av deffen helt och försöker käka precis normalt men det gör ingen skillnad. :/

Proxy
2011-11-01, 20:43
Krya på dig. :)

Capten
2011-11-01, 22:40
hoppas det löser sig, som någon skrev tidigare är det väl kanske bäst att kolla upp det där så fort som möjligt! :)

conlerc
2011-11-02, 20:28
Godkväll!
Jag mådde väldigt bra igår. Gick upp tidigt och jobbade sedan mot kvällskvisten begav jag mig mot gymmet, och fan vad nöjd jag är. Konstigt nog verkar bara 5 dagar ifrån gymmet ha gett nytta! Helt plötsligt orkade jag mycket mer..

Gårdagens pass:

40 min löpband
1000 meter rodd

Cheast press
10x1 4 kilo
10x2 5 kilo
5x2 7 kilo

Abominal machine
15x2 4 kilo
15x2 5 kilo
10x1 7 kilo
5x1 8 kilo

Chins
5x3

Shoulderpress
15x1 4 kilo
10x1 6 kilo
5x1 7 kilo

För övrigt har jag inte bänkat eller kört knäböj på evigheter :( MÅSTE! Har bara tränat ensam och jag är lite för blyg för att bara grabba tag i någon och fråga om passning hehe.

Sundqvist
2011-11-02, 20:31
gott pass, se till att börja med knäböj/bänk, tror inte nån säger nej till en söt tjej som dig :)

Proxy
2011-11-02, 20:57
Kul att du har kryat på dig! :) Yepp, håller på Sundqvist. Jag hade inte sagt nej när en söt tjej vill ha passning!

conlerc
2011-11-02, 21:22
Dagens pass:
1 timmes promenad till/från gymmet
1 timme på löpbandet
2000 meter rodd

Sen lite smålek på med vikterna när jag ändå var på gymmet. Skrev inte upp resultaten men lite "det vanliga" blev det. Hade bara tänkt att köra kondition idag så. Imorgon laddar jag upp för ett dunderpass på gymmet! Untz untz. Ska nog haffa någon heting som kan passa mig imorgon.

conlerc
2011-11-03, 00:06
Dagens händelse i omklädningsrummet på gymmet
http://conler.blogg.se/images/2011/_173283364.jpg

Lavesson
2011-11-03, 00:16
Bra att du mår bättre :) Hoppas morgondagen på gymmet går fint!

Knaz
2011-11-03, 00:17
gott pass, se till att börja med knäböj/bänk, tror inte nån säger nej till en söt tjej som dig :)

Instämmer helt !

conlerc
2011-11-04, 22:01
Oj oj oj vilken dag de blev på gymmet igår! Över 3 timmar var jag där och hade riktigt kul. Började även prata med en äldre man så de slutade med att vi tränade tillsammans. Riktigt kul! :)

Gårdagens pass:
1 timme och 30 minuter på löpbandet
5 minuter rodd

Cheast press
20x1 2 kilo
20x1 3 kilo
8x1 4 kilo
8x1 6 kilo

Shoulderpress
20x1 2 kilo
20x1 4 kilo
8x1 6 kilo

Abominal machine
20x1 2 kilo
20x1 3 kilo
20x1 4 kilo
8x1 5 kilo

Sittande benpress
20x3
8x6
8x10
8x12
8x15 (15 är max på denna maskin)

Benspark (Maskin)
15x1 1 kilo
15x1 2 kilo
8x1 3 kilo
8x1 4 kilo

Knäböj (Fast stång)
20x1 23 kilo
20x1 25 kilo
10x1 30 kilo
10x1 35 kilo

Någon ryggmaskin, minns ej namnet..
20x1 3 kilo
20x1 4 kilo
8x1 6 kilo

Sen gjorde vi någon övning jag inte minns namnet på och inte kan förklara.. Ska fråga var de var nästa gång!

Proxy
2011-11-04, 22:54
Är nog inte kilo på mycket av det du kör. :) Om det är plattor som det står 1, 2, 3, e.t.c. på, så är det inte kilo. Det är ofta 10lbs/4.5kg per platta, men oftast så vet man inte. Gissar på att t.ex. bröstpressen kan vara i 10lbs-plattor, då gjorde du alltså 8 reps på 27kg. Benpressen är nog i 30 eller 40lbs-plattor.
Fast det är kanske lite onödigt att ens veta. Ingen idé att bry sig om vad vikten är i maskiner egentligen.

Bra tränat!

conlerc
2011-11-04, 23:04
Är nog inte kilo på mycket av det du kör. :) Om det är plattor som det står 1, 2, 3, e.t.c. på, så är det inte kilo. Det är ofta 10lbs/4.5kg per platta, men oftast så vet man inte. Gissar på att t.ex. bröstpressen kan vara i 10lbs-plattor, då gjorde du alltså 8 reps på 27kg. Benpressen är nog i 30 eller 40lbs-plattor.
Fast det är kanske lite onödigt att ens veta. Ingen idé att bry sig om vad vikten är i maskiner egentligen.

Bra tränat!

Oh fasen, är det sant?! Kan nästan tänka mig att de är så när du väl säger det.. Hoppas på det faktiskt!

Sundqvist
2011-11-04, 23:06
plattorna i maskinerna på mitt gym är mellan 6-9 KG :)

conlerc
2011-11-04, 23:09
plattorna i maskinerna på mitt gym är mellan 6-9 KG :)

Då känner jag mig genast mycket bättre haha. Ska ta och kolla upp detta imorgon!

Chaliza
2011-11-04, 23:10
Bensparken är garanterat inte 1 kilo/platta, det är minst 5kg/platta gissar jag!

Proxy
2011-11-04, 23:11
Oh fasen, är det sant?! Kan nästan tänka mig att de är så när du väl säger det.. Hoppas på det faktiskt!

Det låter ju rimligt med 10lbs, men man vet aldrig om man inte kollar upp det. :)
Du får väll börja bänka så vet du, 30kg och jag blir impad!

conlerc
2011-11-04, 23:16
Träningsvärken var rätt skön när jag vaknade i morse.. Egentligen hade jag tänkt att ta en vilodag idag men drog till gymmet idag ändå för att "träna" bort lite värk. Funkade bra!

Dagens pass:
15 min på löpbandet

Cheast press
10x1 2
10x1 3
10x1 4

Shoulderpress
10x1 2
10x1 4

Abominal machine
15x1 2
15x1 3
10x1 4

Sittande benpress
8x1 5
8x1 8
8x1 12

Benspark (Maskin)
10x1 1
10x1 2
5x1 3

conlerc
2011-11-04, 23:17
Det låter ju rimligt med 10lbs, men man vet aldrig om man inte kollar upp det. :)
Du får väll börja bänka så vet du, 30kg och jag blir impad!

Mitt rekord är 60 kilo i bänk på fast stång :)
Har alltid tänkt på det ba wtf, jag klarar 60 kilo i bänken men knappt 7 på en sån där jävla bröst press.. Haha fan vad blond jag är att jag inte fattat de där tidigare.

Proxy
2011-11-04, 23:36
Hmm, 60kg vore absurt bra. Svårt att veta i en smith-maskin, du behöver nog använda en fri stång om du vill ha en exakt siffra. :) En vanlig stång väger alltid 20kg. Verkar dock vara mycket ändå, även om du har räknat fel på hur mycket stången väger!

conlerc
2011-11-05, 00:12
Nu fick jag veta att plattorna väger 5 kilo styck typ! Nu äre bara att räkna om allt..

Sundqvist
2011-11-05, 02:39
Kolla på maskinen vad de står :)

conlerc
2011-11-05, 12:54
Kolla på maskinen vad de står :)
De står ingenting på dom, de är därför jag tog för givet att en platta vägde 1 kilo. Men en kompis hade frågat och plattorna i maskinerna vägde mellan 5 kilo styck :)

conlerc
2011-11-07, 13:08
Hej alla!
Igår låg jag hela dagen i sängen med panikångest. Det var länge sedan jag fick såna attacker och jag kan bara säga att dagen var hemsk.
Idag är jag iallafall hemma från skolan. SKa ut och jogga en liten tur och ta en ridtur på mammas häst. Jag behöver bara få vara ensam och orkar varken ta mig till gym eller skola.

Numse
2011-11-07, 14:47
Panikångest är tufft att handskas med, och ännu tuffare om man inte är öppen med det som du. Har du gått hos en KBT specialist?

conlerc
2011-11-07, 14:56
Jag har inte haft en panikångest attack på sisådär.. 1-1,5 år tror jag. Jag har lärt mig hantera det. Men igår triggades de igång igen och då kändes de som allt jag "lärt" mig att göra för att hantera de försvann.
Men de var nog en engångshändelse!

Proxy
2011-11-07, 15:14
Feel better. :)

Numse
2011-11-07, 15:28
Som du säkert vet så går det inte att hantera ångest när det gått till en viss nivå (panik). Det är dessutom svårare när man varit fri ifrån det ett tag och inte är med på vad som kommer. Sånt som händer, man får alltid återfall, det betyder inte att du kommer må sämre i morgon eller dagen därpå. Bara återgå till normala rutiner så snart du orkar. Du lär må bättre snart :)

Niwah
2011-11-07, 15:50
Hej alla!
Igår låg jag hela dagen i sängen med panikångest. Det var länge sedan jag fick såna attacker och jag kan bara säga att dagen var hemsk.
Idag är jag iallafall hemma från skolan. SKa ut och jogga en liten tur och ta en ridtur på mammas häst. Jag behöver bara få vara ensam och orkar varken ta mig till gym eller skola.

Hur yttrar sig ångestattackerna?

conlerc
2011-11-07, 16:12
Hur yttrar sig ångestattackerna?
För mig känns de som jag inte får någon luft, jag får jätteont i hjärtat och lungorna, hjärtklappning och dödsångest eftersom jag inte får luft och får så ont. Ofta börjar jag hyperventelera och känslan att man kommer dö är jättestor även fast man vet att man inte kommer göra de, haha.

Som du säkert vet så går det inte att hantera ångest när det gått till en viss nivå (panik). Det är dessutom svårare när man varit fri ifrån det ett tag och inte är med på vad som kommer. Sånt som händer, man får alltid återfall, det betyder inte att du kommer må sämre i morgon eller dagen därpå. Bara återgå till normala rutiner så snart du orkar. Du lär må bättre snart :)

Jag menar mer att jag har lärt mig att hantera mina ångestkänslor innan de går över till panikångest. Även när jag känner tecken så försöker jag avleda själva känslorna. Svårt att förklara, men de har funkat!
Jag mår redan bättre idag :D

Sharpwing
2011-11-08, 21:12
Ser bra ut! kämpa på :D

conlerc
2011-11-08, 22:41
Dagens träning:
Idag på träningsläran lekte jag och vännerna nere i gymmet. Vi började med att värma upp ute på spåret med en 3 kilometers lång joggingtur. Slutade dock med att vi brottades på marklyftarplatsen istället för att lyfta skrot.. Hehe. Men jag och Oskar tävlade lite i bänken innan vi började fjolla oss (fast stång) och där vann jag iallafall över honom med 65 kilo!
65 kilo i bänkpress på fast stång.. De kom till och med fram en man som sa att han var imponerad över att jag var så stark, och att jag borde köra fri stång för jag kunde bli riktigt duktig :$.

benacii
2011-11-08, 22:53
gött mos! starkt med 65kg i bänken!

Capten
2011-11-09, 09:38
Dagens träning:
Idag på träningsläran lekte jag och vännerna nere i gymmet. Vi började med att värma upp ute på spåret med en 3 kilometers lång joggingtur. Slutade dock med att vi brottades på marklyftarplatsen istället för att lyfta skrot.. Hehe. Men jag och Oskar tävlade lite i bänken innan vi började fjolla oss (fast stång) och där vann jag iallafall över honom med 65 kilo!
65 kilo i bänkpress på fast stång.. De kom till och med fram en man som sa att han var imponerad över att jag var så stark, och att jag borde köra fri stång för jag kunde bli riktigt duktig :$.

Jäklar va starkt. bra jobbat!

viktorkillz
2011-11-10, 18:32
vad tycker du om min hond? :furious:
länkade för några veckor sen :naughty:

conlerc
2011-11-13, 17:49
Sorry för detta off moment men de har hänt lite grejer.
Tränat har jag gjort, men de är typ det jag gjort. Orkar inte riktigt hålla koll på några vikter eller reps utan jag bara kör.

Kärlek är hårt. De är så fruktansvärt jobbigt att bli sviken.

Victuhh
2011-11-13, 18:00
Hej, får man fråga hur ditt mål ser ut? :)

conlerc
2011-11-15, 23:16
Tror jag får spunk när jag suttit och skrivit ett träningsinlägg i 20 minuter sen råkar trycka bort allt... GAAAAHHH

Proxy
2011-11-15, 23:23
Tror jag får spunk när jag suttit och skrivit ett träningsinlägg i 20 minuter sen råkar trycka bort allt... GAAAAHHH

Den har man aldrig gjort förut. *rolleyes* Brukar dock funka att ladda om sidan. Annars får man ha som vana att ctrl+C:a.

conlerc
2011-11-15, 23:28
Gårdagens pass som gav mig lite träningsvärk i axlar och rumpa iaf :)

Cheast press
30x1 10 kilo
20x1 15 kilo
10x1 20 kilo
10x1 30 kilo
10x1 35 kilo

Shoulderpress
20x1 10 kilo
20x1 15 kilo
10x1 20 kilo
10x1 30 kilo

Abominal machine
40x1 10 kilo
30x1 15 kilo
20x1 20 kilo

Benspark (Maskin)
15x1 5 kilo
15x1 10 kilo
10x1 15 kilo

Knäböj (Fast stång)
30x1 23 kilo
30x1 25 kilo
20x1 30 kilo

Sittande hantelcurl (Mot bänk)
20x1 7 kilo
20x1 12 kilo
10x1 17 kilo
10x1 22 kilo

Bänkpress:
20x1 23 kilo
20x1 25 kilo
10x1 35 kilo
10x1 45 kilo
10x1 50 kilo

Sen den där övningen jag inte minns namnet på. Man står iallafall med ett enkelt hantag på dom där jävla snörerna haha. Inte för att någon förstod de där men jaja..

20x1 10 kilo Både vänster och höger arm - Mot kroppen
20x1 20 kilo Både vänster och höger arm - Mot kroppen
20x1 10 kilo Både vänster och höger arm - Från kroppen
20x1 20 kilo Både vänster och höger arm - Från kroppen

Proxy
2011-11-15, 23:38
Sen den där övningen jag inte minns namnet på. Man står iallafall med ett enkelt hantag på dom där jävla snörerna haha. Inte för att någon förstod de där men jaja..


Menar du pushdowns och cablecurls?

Cablecurl:
http://www.exrx.net/AnimatedEx/Biceps/CBCurl.gif

Pushdowns:
http://www.exrx.net/AnimatedEx/Triceps/CBPushDown.gif

conlerc
2011-11-15, 23:39
Imorgon går jag för övrigt in i deff igen. Var ju tvungen att avbryta förra pga att jag mådde så dåligt i kroppen. Men nu när de är löst så verkar de inte va några problem så från och med imorgon kör jag!

conlerc
2011-11-15, 23:40
Menar du pushdowns och cablecurls?

Cablecurl:
http://www.exrx.net/AnimatedEx/Biceps/CBCurl.gif

Pushdowns:
http://www.exrx.net/AnimatedEx/Triceps/CBPushDown.gif

Bilderna säger mig inget.. Haha ;)

al3ks
2011-11-16, 13:28
Bra bänkar! Lycka till med deffen :)

Sundqvist
2011-11-16, 13:51
22kgs hantelcurls? :o

Clabben
2011-11-16, 13:52
22kgs hantelcurls? :o

+1! :p

joasimo
2011-11-16, 13:54
Imorgon går jag för övrigt in i deff igen. Var ju tvungen att avbryta förra pga att jag mådde så dåligt i kroppen. Men nu när de är löst så verkar de inte va några problem så från och med imorgon kör jag!

Lycka till med deffen!

kwame
2011-11-22, 15:53
22kgs hantelcurls? :o

Tror hon menar 11+11kg = 22.. ;)

benacii
2011-11-22, 16:28
uppdatera nuuu! :)

discofrisse
2011-11-23, 00:42
Tror hon menar 11+11kg = 22.. ;)

Fan oavsett, då är hon ju inte många kilo efter en själv! Dags shape:a upp nu. *flex*

conlerc
2011-11-25, 01:49
Dålig uppdatering här.
Träningen rullar på men jag är inte hemma så mycket, och när jag väl är hemma så sover jag mest. Har försökt att ta tag i skolan ordentligt senaste veckan så tiden har mest gått åt att plugga, sova och träna. Letar efter någon app som gör att man kan uppdatera journalen via mobilen.. Vet ni någon sådan?

Sundqvist
2011-11-25, 01:52
Tror inte de finns någon kolozzeum app,

Tapatalk eller så får du gå in via "safari" om du har iphone och klicka dig in bara!

conlerc
2011-12-01, 11:00
Nu är de såhär att jag har haft mina små problem.
De började någongång i början på förra veckan med att jag inte fick upp de normala vikterna i bänken. Hela jag var som spagetti loch jag blev så jävla frusterad rent utsagt. Sen började de med att jag blev extremt trött. Jag har alltid haft sömnproblem och sovit ungefär 4-5 timmar per dygn, men de har vart normalt för mig och har alltid klarat mig på de. Men helt plötsligt nu så somnade jag på lektionerna, på bussen och såfort jag kom hem. Nu har jag sovit runt 16-18 timmar per dygn. Dvs att min vakna tid har jag vart i skolan på någon lektion och tränat.

Men här om dagen så skulle jag träna efter jobbet och de slutade med att jag höll på att svimma. De fick mig att vakna till och förstå att något är fel med min kropp. Jag käkar just nu normalt och har till och med tryckt i mig godis men de har bara gjort mig tröttare. Men nu har de visat sig, jag är påväg att bli utbränd enligt doktorn. Mitt ständiga stress i skolan, min träning och mitt jobb på sidan av allt har pressat mig på all min energi.

Det känns sjukt frustrerande att inte känna sig pigg. Men nu har jag fått order om att ta en liten träningspaus, sova mycket, äta rätt och försöka återställa mig själv. Så just nu promenerar jag en stund varje dag och efter de är jag lika slut som om jag hade kört ett dunderpass på gymmet. Otroligt men sant.
De enda jag önskar nu är att jag blir bättre för de här gör illa mig psykiskt rent utsagt.

stockinger
2011-12-01, 11:35
Tråkigt att höra :(, krya på dig tjejen!
Kanske är vettigt att lyssna på doktorn ibland...

Berggren91
2011-12-01, 11:58
Tror jag får spunk när jag suttit och skrivit ett träningsinlägg i 20 minuter sen råkar trycka bort allt... GAAAAHHH
Ctrl+Z så ångrar du det senaste du gjorde t. ex råka markera texten och trycka bort den. I och med det så får du tillbaka allt du skrev!

Ang. senaste inlägg: Inte kul! Krya! Sånt där kan ta sin tid, men det FÅR det ta. Fysisk och psykisk ohälsa är inget man ska leka med. Det är extra jobbigt då de två faktorerna går så hårt hand i hand!

Proxy
2011-12-01, 14:19
Krya! :)

conlerc
2011-12-06, 23:07
Fortfarande lika trött. Sov hela natten, gick till skolan och sen åkte hem och sov. Ska snart gå och lägga mig igen. Men idag har jag iallafall tränat lite på träningsläran i morse! De var riktigt skönt att göra någonting men trött blev jag efter.
Dagens form:
http://conler.blogg.se/images/2011/405-041_178125754.jpg

Tappat de enda jag började få på magen, men vafan.. Så gåre när man är en soffpotatis som endast sover och tränar körkort om dagarna.
(teori och uppkörning snart, ihhh)

Nej men såfort jag känner mig piggare kommer jag bli farlig på gymmet igen! Men samtidigt ve jag nu att jag verkligen måste lyssna på min kropp.

Chaliza
2011-12-06, 23:29
Ta din tid så du känner dig stark så inte motivationen försvinner, och lycka till med körtkortet!

Formen ser bra ut f.ö. :)

Lavesson
2011-12-06, 23:34
Bra form! Lycka till med allt :)

matsson
2011-12-07, 06:43
Bra form! :)
Ja, att plugga för körkort tar alldeles för mycket tid av ens fritid tyvärr. :(

AlexEr
2011-12-07, 08:58
Meriterad ryttare verkar det som ;)
Bra form! Som du antyder, kom ihåg att träna med hjärnan också.

conlerc
2011-12-07, 12:36
Meriterad ryttare verkar det som ;)
Bra form! Som du antyder, kom ihåg att träna med hjärnan också.
Tävlade upp till nationell/elit nivå i ponnyhoppning för ett par år sedan så de är väl resultatet av de du ser ;)

conlerc
2011-12-07, 12:37
Tack alla för komplimangerna btw! :)

stockinger
2011-12-07, 13:18
håller med alla andra: bra form! :thumbup:

Proxy
2011-12-07, 20:30
Yepp, du vet vad jag tycker. :) Härlig prisvägg där bakom!

Knaz
2011-12-07, 20:33
håller med alla andra: bra form! :thumbup:

+1 !

Bara att kämpa vidare mot målen !

JJOHANSSON
2011-12-11, 02:52
Dagens träning:
Idag på träningsläran lekte jag och vännerna nere i gymmet. Vi började med att värma upp ute på spåret med en 3 kilometers lång joggingtur. Slutade dock med att vi brottades på marklyftarplatsen istället för att lyfta skrot.. Hehe. Men jag och Oskar tävlade lite i bänken innan vi började fjolla oss (fast stång) och där vann jag iallafall över honom med 65 kilo!
65 kilo i bänkpress på fast stång.. De kom till och med fram en man som sa att han var imponerad över att jag var så stark, och att jag borde köra fri stång för jag kunde bli riktigt duktig :$.

Riktigt bra bänkar för din vikt!

30kg lättare än mig och bänkar nästan lika mycket :Virro

conlerc
2011-12-11, 20:49
Riktigt bra bänkar för din vikt!

30kg lättare än mig och bänkar nästan lika mycket :Virro

Tack! Jag har väl helt enkelt de i mig ;)

conlerc
2011-12-11, 20:51
Hejhopp!
Idag har jag vart full av energi och hunnit vara ute på 1 timmes joggingtur och sedan kollat på innebandy match. Imorgon börjar jag smyga igång med träningen igen. Känner mig väldigt utvilad och redo för att träna! Yeey

conlerc
2011-12-18, 15:08
Gårdagens/nattens träning:
Dansa med Chaliza (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=161080&page=1000) tills svetten bara rann!

Chaliza
2011-12-19, 19:13
Gårdagens/nattens träning:
Dansa med Chaliza (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=161080&page=1000) tills svetten bara rann!

Haha ;) :thumbup:

conlerc
2011-12-19, 22:51
Dagens träning:
40 minuters jogging. Kändes jobbigt och tungt men vafan bara att köra! Förövrigt pluggar jag teori som ett svin, uppskrivning inom de närmasta dagarna. Trodde inte de skulle vara såhär hårt att ta körkort men ja..

Imorgon taggar jag gymmet, då ska jag fan pressa upp vikterna i bänken!

conlerc
2011-12-22, 16:13
Senaste dagarna har vart ett kaos av smärta, akuten och skit. Hade ont i ryggen nere i länden i flera dagar men sen under uppvärmingen i tisdags så fick jag panikont i ryggen så våran gymlärare körde mig till akuten. Först trodde dom att jag drabbats av akut njurbäckensinflamation eller något, men efter massa undersökningar är orsaken till ryggen ouppklarad.. Starka smärtstillande och vila blev min order. Jag som äntligen skulle komma igång igen..

Aja, får väl ta de lugnt en vecka till. Förövrigt klarade jag körkortsteorin idag så nu är de bara uppkörningen kvar!

conlerc
2011-12-23, 04:17
Nattens träning: 1 timme zumba pass hemma iklädd i endast trosor och bh..

Nu ska jag ta en dusch, är svettig efter ha studsat runt här hemma. Men vad gör man? (Med lite smärtstillnade så går dansen perfekt!:)) Jag kan inte sova, börjar jobba om 2 timmar och har inte sovit ett skit.. Känns som de kommer bli en lååång dag på jobbet..

Jag har btw bytt hårfärg för er som inte sätt på bloggen/facebook :)
http://conler.blogg.se/images/2011/407-031_180236199.jpg