handdator

Visa fullständig version : Bygga utan kosttillskott???möjligt????


Mez
2011-09-06, 00:18
bygga musklar utan att använda kosttillskott alls,bara nyttig mat,kan det vara möjligt,

nybörjare

rejman
2011-09-06, 00:30
Klart man kan bygga muskler utan kosttillskott. Byt ut tex proteinpulvret mot ägg/kvarg/keso/skinka/whatever. Kosttilskott är ju bara för att underlätta och fungera just som ett tillskott.

Grazzafukkinrazzi
2011-09-06, 00:59
Självklart är det mer än möjligt. Det hade jag gärna gjort om jag hade haft råd, tid & ork!

mattilainen
2011-09-06, 05:28
ja.

Sheogorath
2011-09-06, 05:51
Herregud som kosttillskottsföretagen lyckats. Trådskaparen: vad tror du, att folk på stenåldern var klena små räkor för att dom inte hade tillgång till Anabolic Super Pump?

krille93
2011-09-06, 05:56
Gymnaster använder ej tillskott. Detta vet jag själv eftersom jag har varit gymnast, pure food.

Sheogorath
2011-09-06, 06:00
Gymnaster använder ej tillskott. Detta vet jag själv eftersom jag har varit gymnast, pure food.

Svenskar är vita. Detta vet jag själv eftersom jag är svensk, och vit.

Nashorn
2011-09-06, 06:58
http://www.youtube.com/watch?v=BsTVqv2MCAA&feature=related

Jag låter ovanstående länk tala för sig själv.

Spridis
2011-09-06, 07:39
Lol, epic...
Man kan nästan påstå att marknadskrafterna har lyckats!

Ondskapelsen
2011-09-06, 09:42
Svenskar är vita. Detta vet jag själv eftersom jag är svensk, och vit.

Men, jag är sådär lite rosa? Är inte jag svensk då?

Niwah
2011-09-06, 10:06
Ja.

frong
2011-09-06, 10:31
Nej, äter du inte proteintillskott är det i princip omöjligt

Langster
2011-09-06, 10:33
Nej, äter du inte proteintillskott är det i princip omöjligt

Att vara svensk? Nu är jag förvirrad.

Ronn
2011-09-06, 10:36
Jag ser mat mer som ett tillskott till mina tillskott. :D

Nashorn
2011-09-06, 10:40
Nej, äter du inte proteintillskott är det i princip omöjligt

Så du menar att mina ökningar är inbillade? :(

rooz
2011-09-06, 10:53
Gymnaster använder ej tillskott. Detta vet jag själv eftersom jag har varit gymnast, pure food.
Byggare dopar sig inte, detta vet jag själv då jag vart / är byggare*popcorn*

Spridis
2011-09-06, 10:54
Finnar super inte, det vet jag för jag är finne!

limenka
2011-09-06, 11:16
bygga musklar utan att använda kosttillskott alls,bara nyttig mat,kan det vara möjligt,

nybörjare

Ja du bygger lika bra med vanlig mat som kosttillskott. :thumbup:

frong
2011-09-06, 11:53
Så du menar att mina ökningar är inbillade? :(

Ja... :Virro

Nitrometan
2011-09-06, 12:12
Så du menar att mina ökningar är inbillade? :(

Det är bara placebo. ;)

Nashorn
2011-09-06, 12:16
Det är bara placebo. ;)

Skit. *gah!*

Moe Lestor
2011-09-06, 15:47
Män går inte på toa mitt i natten, det vet jag för jag är en man.

On a more serious note. Klart som fan du inte kan bygga utan tillskott..

young_george
2011-09-06, 16:01
Köttindustrin betalar alla studier som säger att man kan bygga utan kosttillskott.

Har gått så långt att man har förfalskat hela biografier på människor, som t.e.x Eugene Sandows som sägs ha levt på 1800-talet och sett ut såhär

http://2.bp.blogspot.com/-s2G3bkmeKLg/TZqq9FdaJnI/AAAAAAAAAMk/nNRbN_WZEc0/s1600/EugeneSandow.jpg

Fanns det så bra kamerar på 1800talet? Please nigga' I think not. Fysiken är byggd på CellTech och Fairingpaketet som alla andra framgångsrika byggare.

chickenleg
2011-09-06, 16:04
Så du menar att mina ökningar är inbillade? :(

Om du säger att du ökat utan att ha tagit tillskott så är jag rädd att din mor slängt ner både en och annan skopa proteinpulver i din gröt...

Nashorn
2011-09-06, 16:08
Om du säger att du ökat utan att ha tagit tillskott så är jag rädd att din mor slängt ner både en och annan skopa proteinpulver i din gröt...

Så det är därför min gröt smakar vanilj! *cry*

Curls
2011-09-06, 16:26
Första 1-2 åren använde jag inte ett enda tillskott, nuförtiden använder jag enbart EAA och kreatin.

edit; om du har problem med att äta mat, praktiskt eller ekonomiskt visst då är proteinpulver bra men annars: ät mat :)

Pansartax
2011-09-06, 21:21
På en hög nivå blir det riktigt knivigt att äta 8k kcal med bara husmanskost.

stevebc
2011-09-06, 23:28
Va?

Det enda skälet till varför jag dricker proteinpulver är för att det är gott, billigt och enkelt.

HondaRider
2011-09-07, 01:31
bygga musklar utan att använda kosttillskott alls,bara nyttig mat,kan det vara möjligt,

nybörjare

Nej, det är helt omöjligt utan de mest muskelnedbrytande kortisolframkallande senaste PWO's.

Vissa saker hjälper till, kreatin och protein/EAA tillskott, det bara är så att det kan vara svårt att få i sig det via kosten, vet du med dig att du inte har en varierad kost så köp billigaste multivitaminen bara för att få i dig allt varje dag.

I övrigt... Xpress funkar, förmodligen alldeles för bra.

HondaRider
2011-09-07, 01:32
På en hög nivå blir det riktigt knivigt att äta 8k kcal med bara husmanskost.

Precis, när man hamnat på en nivå ÖVER Dorian Yates så blir det svårt att äta tillräckligt mycket...

*screwy*

Pansartax
2011-09-07, 03:26
Precis, när man hamnat på en nivå ÖVER Dorian Yates så blir det svårt att äta tillräckligt mycket...

*screwy*

Förlåt vad menar du nu? Att det inte finns någon som ligger runt 8k kcal/dagen? Samuelsson gjorde, 8,5 k enligt hans egna hemsida och jag ser inte varför man skulle ljuga om en sådan sak.

Sniggel
2011-09-07, 09:32
Det är så tråkigt att många ungdomar nu för tiden tror att man inte kan bygga muskler utan kosttillskott. Var har verklighetsförankringen tagit vägen?
Är tonåringar indoktrinerade av kosttillskottsföretagen?

karlingen
2011-09-07, 09:53
Det är så tråkigt att många ungdomar nu för tiden tror att man inte kan bygga muskler utan kosttillskott. Var har verklighetsförankringen tagit vägen?
Är tonåringar indoktrinerade av kosttillskottsföretagen?

Både det och bro-science.

"Du MÅSTE ta whey-80 varje dag annars blir du inte stor. Jag lovar! Varför tror du att Chris Harnell använder det?
Men jag har hört att om man slutar med det så tappar man alla muskler. Därför måste man alltid ta protein pulver"

-Arvid, 16

Pansartax
2011-09-07, 11:43
Det är så tråkigt att många ungdomar nu för tiden tror att man inte kan bygga muskler utan kosttillskott. Var har verklighetsförankringen tagit vägen?
Är tonåringar indoktrinerade av kosttillskottsföretagen?

Hur skulle du lägga upp din kost om du skulle få i dig ca 8500 kcal om dagen? Inte en droppe pulver?

Yeah, right.

Det är givetvis möjligt att bygga utan men inte på alla nivåer.

karlingen
2011-09-07, 11:45
Hur skulle du lägga upp din kost om du skulle få i dig ca 8500 kcal om dagen? Inte en droppe pulver?

Yeah, right.

Det är givetvis möjligt att bygga utan men inte på alla nivåer.

Pulver är ju inte det första man ska stoppa i sig om man ska upp i de kcal-nivåerna.

Pulver < Pizza, olja, Ben & Jerry m.m.

Pansartax
2011-09-07, 11:53
Sen är det en kostnadsfråga också, ska du äta en pizza för 80 kr tre gånger + ben & jerry om dagen så kommer du ha en månadsmatbudget på ca 10-12 tusen, med kosttillskott kan du ungefär halvera den kostnaden om inte mer.

Eller, åtminstone skulle det bli en kostnadsfråga för mig personligen, skulle säkert kunna strössla 15 tusen på mat i månaden men frågan är om det är värt det när jag kan få tillskott helt gratis via spons.

Eddie Vedder
2011-09-07, 12:48
Hur skulle du lägga upp din kost om du skulle få i dig ca 8500 kcal om dagen? Inte en droppe pulver?

Yeah, right.

Det är givetvis möjligt att bygga utan men inte på alla nivåer.

I det fallet skulle nog ingen säga att kosttillskott är pengar i sjön. Men känns det ärligt talat som ett särskilt relevant exempel i en sån hör diskussion?

Dels handlar det om prestationshöjare och bantningspiller främst, och det behövs inte för någon med det kaloribehovet. Och dessutom talar du om en absolut minoritet som inte utgör den primära kundkretsen. Jag förstår faktiskt inte vad 8500 kcal per dag har med grunddiskussionen att göra.

Ronn
2011-09-07, 13:05
Vi är nog alla överens här om att sammanhanget spelar stor vikt på om tillskottet ger något eller inte, någon som köper dyra PWO fast tränar och äter som en kratta har ju så klart kastat pengar i sjön, sen kanske någon annan köper prottepulver för att göra goda shakes, fluff eller pudding på trots att dom inte tränar dom får ju ut det dom är ute efter med sina tillskott och har ju därmed fått valuta för pengarna.

Som vanligt är det ju inte svart och vitt. :)

midwinterholes
2011-09-07, 17:02
Det är så tråkigt att många ungdomar nu för tiden tror att man inte kan bygga muskler utan kosttillskott. Var har verklighetsförankringen tagit vägen?
Är tonåringar indoktrinerade av kosttillskottsföretagen?
Nu ska vi för all del inte blanda ihop tonåringar med lättlurade under-människor.

Pansartax
2011-09-07, 17:07
I det fallet skulle nog ingen säga att kosttillskott är pengar i sjön. Men känns det ärligt talat som ett särskilt relevant exempel i en sån hör diskussion?

Dels handlar det om prestationshöjare och bantningspiller främst, och det behövs inte för någon med det kaloribehovet. Och dessutom talar du om en absolut minoritet som inte utgör den primära kundkretsen. Jag förstår faktiskt inte vad 8500 kcal per dag har med grunddiskussionen att göra.

Bygga utan kosttillskott???möjligt????
bygga musklar utan att använda kosttillskott alls,bara nyttig mat,kan det vara möjligt,

nybörjare

Det blev jag inte informerad om, jag ber om ursäkt.

MtotheM
2011-09-07, 17:48
Hur skulle du lägga upp din kost om du skulle få i dig ca 8500 kcal om dagen? Inte en droppe pulver?

Yeah, right.

Det är givetvis möjligt att bygga utan men inte på alla nivåer.

Skagenröra och tunnbröd *drool* Kan käka 4000kcal i en sitting av det och ändå känna mig sugen på mer :)

Sen är det en kostnadsfråga också, ska du äta en pizza för 80 kr tre gånger + ben & jerry om dagen så kommer du ha en månadsmatbudget på ca 10-12 tusen, med kosttillskott kan du ungefär halvera den kostnaden om inte mer.

Eller, åtminstone skulle det bli en kostnadsfråga för mig personligen, skulle säkert kunna strössla 15 tusen på mat i månaden men frågan är om det är värt det när jag kan få tillskott helt gratis via spons.

150kr klarar man sig på under 1 dag om man inte köper allt av det dyraste. Man äter sällan ute 3ggr om dagen vanligtvis eller hur? Utan tillskott så kan man även klunka olja som nog har mer energi en vilket tillskott som helst.

Eddie Vedder
2011-09-07, 19:02
Bygga utan kosttillskott???möjligt????
bygga musklar utan att använda kosttillskott alls,bara nyttig mat,kan det vara möjligt,

nybörjare

Det blev jag inte informerad om, jag ber om ursäkt.

Oj, jag blandade ihop trådar. Trodde vi var inne i tråden om kosttillskottsartikeln i tidningen. :D

Sniggel
2011-09-08, 15:42
Hur skulle du lägga upp din kost om du skulle få i dig ca 8500 kcal om dagen? Inte en droppe pulver?

Yeah, right.

Det är givetvis möjligt att bygga utan men inte på alla nivåer.
Alla behöver inte äta 8500 kcal för att "bygga muskler". Tror egentligen inte någon behöver 8500 kcal för att "bygga muskler". Att nå en viss (extrem) nivå av muskelmassa kan säkert kräva 8500 kcal (även utan steroider då förstås) men det är inte samma sak som att påstå att man inte kan bygga muskler utan kosttillskott.

Nu ska vi för all del inte blanda ihop tonåringar med lättlurade under-människor.

Iofs. Det är relativt lätt att lura människor oavsett ålder om de inte är ordentligt insatta i ämnet ifråga, och det kan man ju heller inte förvänta sig att folk är.