handdator

Visa fullständig version : StartOver


StartOver
2011-09-05, 21:43
Skapar en träningsjournal för att kunna följa min egen träning, förhoppningsvis för att höja inspirationen och även få reflektioner/kritik/råd o.s.v. från alla kunniga medlemmar! (För mina kunskaper är inget att hänga i julgranen : (

Lite Allmänt:
Namn: Markus Lindqvist
Ålder: 21 år, född den 21 april 1990
Nuvarande vikt: Morgon 80,5-81,7. Kvällsvikt: 82,3-83,5
Längd: 180 cm
Jobb: Försvarsmakten

Varning! Obs!Överflödig fakta om mig själv :)
Bakgrund:
När det kommer till träning så startade allt som en sexårig liten sparv. Ishockey blev den första sporten tätt följt av fotboll, handboll och simning. Allt pinnade på tills 13 års ålder då man blev less på att simma från kakel till kakel, så där föll simningen bort. Ishockeyns sista år blev vid 17 års ålder och fotbollen under ens 18 levnadsår. Det blev helt enkelt för mycket med två vintersporter och då prioriterades ena bort.

Nu är man 21 år gammal och håller fortfarande på med handbollen, tog paus förra säsongen p.g.a. att jag varit borta i 6 månader för jobb i Norge. Nu har jag varit hemma sedan första Maj och vill ta min träning till en högre nivå, d.v.s. styrketräningen.

"Gym": Styrketräning på gymmet är något som har förekommit i perioder, mycket av och på, men har aldrig haft någon RIKTIG kunskap om hur man ska träna eller äta. Intresset kom till liv strax efter nyår 2011 och har endast vuxit till en flamma av passion. Började med omega-3 och vanligt vassleprotein i februari. Började min första kreatin "kur" för två veckor sedan, går nu in på min tredje. Känner helt klart ett mer tryck i musklerna nu efter två veckors tid och ökat kolhydrats intag igen då jag nu under en lång tid kört LCHF.

Har just gått ut ur en hög-reps period med 4x15 set under 6 veckors tid och har sedan kreatin kurens start börjat köra "Stronglift 5x5" på övningar som Bänkpress, marklyft, chins, upphäv(pullups) o.s.v. Försöker lägga in en eller två stronglift för varje tränings pass då jag oftast fokuserar två muskelgrupper per träning. Ibland hinner jag endast med en muskelgrupp p.g.a. handbollsträningar mån, ons,tors,fre.(Om jag inte super-settar som en tok : / )Det varierar mycket beroende på vilken tid man tar sig från jobbet.

Mål: Ganska simpelt egentligen, vill gå upp så mycket muskelmassa som möjligt utan att dra på mig överflödigt med extra vikt. Har lagt 15-20 Maj som målpunkt och drömmer om en pojk på allt från 87-93 kg (Lite hjälp hade uppskattats på denna del.) + Att ordna lite biceps...De är små och klena, det jag är mest missnöjd med just nu.

P.s: Vägde 71.4 kg då jag kom hem från Norge den 1 Maj 2011 : /

Formbilder: Har bara tagit någon enstaka då och då, kan inte posa för 5-öre, inga ben flex heller, får ordna det i framtiden :'(
83177831798318083186

Träning: Idag har det varit en vilodag från gymmet efter 4 dagar i sträck, har doc haft handboll i 75 minuter idag.

Tisdag: Gym - Bröst/triceps
Onsdag: Handboll 17-18:15 | Gym - Rygg/biceps
Torsdag:Handboll 17-18:30 | Ev. Vila från gym
Fredag: Löpningspass med Handbollen/Jobbet | Gym - Axlar/mage (kör ev. mage på benpasset också
Lördag: Hela underkroppen, ben, vader, rumpa och ev mage beroende hur passet ser ut på lördag. (Kör hög-reps på underkroppen, för att klara av mjölksyran som förekommer på handbollen, en liten bonus, mina lår ser ut som otränade timmerstockar :()
Söndag: HELDAGS VILA! <3

Kost: Boven i det hela dilemmat! Är en gottegris så det SJUNGER om mig :em: () Har iaf ett protein intag på 200g per dag och 100-150 kolhydrater(Har inte stenkoll på kolhydraterna eller fettet) varje dag. Sedan unnar jag mig ALLTID något gått nu för tiden. T.ex. Wienerbröd. (<3)

Ska Lägga upp bilder på mina måltider och kommentera gärna, min mat är VÄLDIGT simpel, oftast kyckling/fläskfile/laxfile/entrecote/räkor eller dylikt med potatis och blandade cremefraish röror + sallad.

Det är inte speciellt DJUPT eller specificerat denna journal jag startat känner jag. Hoppas jag kan växa in i den lite på vägen, tack för mig iaf!

Nu är det dags för att Spartacus avsnitt i sängen innan man somnar in :)

MVH Markus - StartOver :)

StartOver
2011-09-06, 16:16
Blir en ändring för dagens pass, kör biceps/rygg idag ist, kör Bröst/triceps på onsdag med en av vännerna från jobbet.

Biceps idag blir följande: Scottcurls, Upphäv med vikter, en arms cablecurls och avslutning med hantelcurls. Stronglift blir på Upphäv och scottcurls idag.

Rygg(ländryggen): Raka Marklyft/goodmornings samt ryggresningar, hela underkroppen skriker fortfarande efter söndagens pass.

StartOver
2011-09-06, 20:15
SJUKTsegt pass, måste se till att äta två middagar, en efter jobb och en efter träning. Passet tog ca 90 minuter :/

Uppvärmning = 10 minuter maskinrodd

Scottcurl = 30x8
Scottcurl = 30x8
Scottcurl = 30x9
Bytte till ståendes efter 3 set.
Stångcurl = 35x10
Stångcurl = 40x7(3 ostrikt)

Raka marklyft = 60x20
Raka marklyft = 100x10
Raka marklyft = 140x7
Raka marklyft = 140x7
Raka marklyft = 140x6
Raka marklyft = 140x7
Raka marklyft = 140x5

Upphäv = 30x5 (sista gick precis upp, sänkte till 25 efter)
Upphäv = 25x5
Upphäv = 25x5
Upphäv = 25x5
Upphäv = 25x4

Rygg-res = 20xfailiure
Rygg-res = 20xfailiure
Rygg-res = 20xfailiure

En arms cablecurls med rep (Bytte arm direkt efter varje set, ingen mer vila)
15x15
15x11
15x5
Droppset
10xfailure
5xfailiure

Middagen blev lite blandat, 2xlingon grova, ägg, räkor (500grams påse)skinka, sallad, CF+lime+vitlök+salt+vitpeppar(dressingen) Potatis, kyckling, en skvätt sweet chili och keso. Sparade de stora kycklingfiléerna till lunchlådorna för resterande av veckan.

Nom Nom!
83213

Och som vanligt avrundas det med ett wienerbröd, höhö. Hittade lappen för morgonvikten/kvällsvikten, har missat det två senaste dagarna doc, svårt att läsa även för min slarviga handstil :P
83215

Blir tidigt i säng, hård dag på jobbet imorgon + handboll och gym! Godnatt! :thumbup:

conlerc
2011-09-06, 20:49
Ser grymt stark ut ju!
Maten ser god ut också (a) Kämpa på!

Jailbaitwarrior
2011-09-06, 20:52
Kul med ny journal, kör hårt! :)

StartOver
2011-09-07, 15:14
Conlerc: Tack och det ska jag! :) Som sagt, väldigt simpel mat i sin helhet. Alltid kul med en första kommentar också! =)

JBW: Ja, hoppas det ska gå bra! Desamma!

StartOver
2011-09-07, 15:18
Kom hem 20 minuter senare än förväntat. Ska trycka i mig den första middagen strax innan handbollen 17:00, gym direkt efter. Så får trycka en bar i vattenpausen (förhoppningsvis!).
Blir makaroner, 300gram köttbullar och lite keso.

Som sagt så ska jag träna med en ny arbetskollega, vi har inte diskuterat vad vi ska köra förutom Stronglift bänk... Triceps och resterande bröst får vi göra en härlig kombination helt enkelt! Skriver utlägg och hur det gick senare ikv! =)

StartOver
2011-09-07, 20:59
Okey, prata om ultimata vardagar man har för tillfället, inne på tredje veckan i denna stil... och det är TUNGT. Dagen har sett ut följande.

Klev upp 06:15, jobb till 15:30 då vi varit ute i skogen hela dagen. Hemma 16:10, första middagen var ner i magen vid 16:40, vilket bestod av 200gram pasta och 300 g köttbullar + keso. Handboll 17-18:15, jobbig träning med all mat i magen, men har ingen annan lösning för tillfället då jag går från handbollen till gymmet direkt. Tryckte en protein bar och blandade upp aminosyrorna inför passet. Startade 18:40, slutade 20:00. Passet såg ut följande:

Bänkpress = 50x20
Bänkpress = 80x6
Bänkpress = 100x5
Bänkpress = 100x5
Bänkpress = 100x4(Full hjälp på sista rep:/ )
Bänkpress = 90x6(Koncentrerat, sakta, hjälp på sista)
Första gången jag klarar så mycket på 100kg, extremt kul:)

Hantelpress = 32.5x8
Hantelpress = 32.5x6
Hantelpress = 32.5x6(hjälp på sista två)

Hantelflys = 21.2x11
Hantelflys = 21.2x8
Hantelflys = 18.8x14(Hjälp på sista två)

En-armade cable-pushdowns = 25x15
En-armade cable-pushdowns = 35x16 (OSTRIKT!)
En-armade cable-pushdowns = 35x16 (OSTRIKT!)

Supersetta Skullcrusher med stång och SMALT bänkpress liggandes på golvet

Skullcrusher med stång = 25x22
Smal Bänkpress = 40x20
Skullcrusher med stång = 25x17(hjälp på 3)
Smal Bänkpress = 40x6 (In i väggen, helt sönder mör)
Skullcrusher med stång = 25x7(hjälp på 3!)
Smal bänkpress = 20x28-32(hjälp på 5-6 st)

Sen var man en totalt DÖD pojk. Måste ta och tacka Sandström som jag tränade med för första gången idag, grymt stark, trevlig kille och väldigt ambitiös. Kan bli riktigt bra det här! :D

Var förbi Ica snabbt och inhandla lite Keso... (och wienerbröd såklart... det var slut så det blev en KRANS ist! vad gör man inte för wienerbrödet*cupid*)

Nom nom! sååå gott! Räcker i ca 4 dagar också!
83244

Middagen bestod av kyckling och potatis som jag gjorde igår. Blandade ihop en snabb tzatziki, 2/3 Lättkesella, 1/3 lätt CF, 2 vitlöksklyftor (Blev lite starkt, tar 1½ nästa gång), gurka och en skvätt oliv olja. Keso, ägg och en avokado!
83245

Sandström som pushar på "en-arms cable pushdowns!" ;)
83246

Nu, äntligen dusch och hoppa ned i sängen, kanske ett avsnitt av entourage lr sparatcus :) Goooodnatt ; )

Jailbaitwarrior
2011-09-07, 21:22
Fina bänkar, men fyfan va sugen jag blev på en sån där krans nu :D

StartOver
2011-09-08, 15:49
Fyyy farao! Min rygg, var längesedan jag körde raka-/marklyft på tunga vikter(tisdags). Två senaste gångerna så har jag fått sådan FRUKTANSVÄRD träningsvärk. Tänkte träna Handboll idag men får ställa in det. Vi sprang nämligen 3km med utrustning på jobbet och min rygg började att "kröka" sig bakåt, som att ryggen spändes konstant och man formandes som ett ")" då man sprang :( Har även milen imorgon, därför väjer jag att vila resten av kvällen och hoppas på att det blir bättre. Ska iaf och kika på träningen. Men först en liten middag! Höres och lycka till med träningen samtliga ikväll! Kör hårt! (:whipped:!)

StartOver
2011-09-09, 11:42
Ryggen kändes markant bättre idag, direkt vi kom ut på asfalterade vägar började den "kuta" sig igen. Tog det lugnt Första 6 km och gasade på sista 4. Kom i mål ca 46 min och 30 sek. Hoppas barkspåren hinner torka ihop sig lite innan garnisons milen, för nu är det blött och slaskigt. Som att springa i ett litet träsk! :P

Idag är det axlar/mage som står på schemat, ska pröva chins utan vikter och se hur många man kan lyckas ta sig upp i. Ska pröva att köra med en PWO idag för första gången någonsin, spännande :)

Lunchen avverkades på opalen i stan, 65kr buffé med massor att välja på:thumbup:

Nu gym!

Sparven från Minsk
2011-09-09, 11:45
Spännande journal!
Riktigt bra form att starta med också! Kör hårt :thumbup:

StartOver
2011-09-09, 15:57
Blir många nya övningar för mig tack vare ny tränings kollegor. Känns grymt bra, kommer blir en härlig period i framtiden! Har förövrigt varit dålig på att variera övningarna, fy skäms! :whipped:. Men det ändras nu med nya tränings partners (med tanke på att man kört ensam senaste två månaderna *cry*).

Skippade magen förövrigt, endast baksida rygg/axlar idag.

Uppvärmning - 1km maskinrodd ca 5.5 minuter + 2kg's kettleballs med diverse axeluppvärmning.

Idag blir det chins UTAN vikter, vill egentligen köra SL schema på chins men har en tävling på jobbet snart och vill se hur många man klarar av. Har förövrigt aldrig prövat PB på chins tidigare. SHAME ON ME

Chins = 21 st (Över 20! Helt klart nöjd! :laugh:)
Chins = 12 st
Chins = 7 st

Stångrodd (första gången, dålig teknik förutom sista settet...)
Stångrodd = 40x20
Stångrodd = 40x20
Stångrodd = 50x14

Frontpulldowns (första gången, använd straps nästa gång.)
Frontpulldowns = 90x8
Frontpulldowns = 90x7(hjälp på 2)
Frontpulldowns = 80x9 (hjälp på 2)

Super-setta Hantelshrugs,Hantel lyft åt sidan.

Hantelshrugs = 32,5x12 (dålig kontakt....)
Hantel lyft åt sidan = 10x14
Hantelshrugs = 22,5(!)x12(Grymt kontakt, kändes bättre än på 32.5:orna...)
Hantel lyft åt sidan = 10x3(TUNGT, mjölksyran, sänker) 7x11
Hantelshrugs = 22,5x14
Hantel lyft åt sidan = 7x9

MÅSTE skaffa läder straps, Shrugsen och hantel-lyften blev så seg/avbröts p.g.a. underarmarna inte orkade med. Tråkigt... Efter passet kändes armarna mer slitna än baksida rygg. Kan säga att det har blev tvärtom efter lite vila i hemmet! Nu är mina armar normala och min baksida rygg har den härliga "Jag kommer vara helt död imorgon känslan"... Om den nu finns? haha

Med en liten överblick under veckans gång så kan jag endast påstå att man är SUPER NÖJD! Tack Sandström, allt pushande hjälper trots allt!

Käket från opalen!(lunchen) Lite grylligt, ursäkta, höhö. Under keson är det köttbullar, massvis med kyckling och taco-köttfärs under kall-såserna samt laxgratäng och lite små plock, bilden fyller i resten ;)
83287

Big Bang som debuterade för första gången, kände mig pigg och blev inte trött under passet. Får jag tacka ypperligt för, trodde det skulle gå sjukt tungt med tanke på hur min kropp mår just nu!:thumbup: Kommer att användas efter kreatin kuren och 4 veckors uppbehåll!
83288

StartOver
2011-09-09, 16:00
Fina bänkar, men fyfan va sugen jag blev på en sån där krans nu :D

Tusen tack, kändes riktigt bra, snart kanske man jagar dig också? :D
Och ja, kransen var SUPER god! Resten ska tryckas ikv! hehe

Spännande journal!
Riktigt bra form att starta med också! Kör hårt :thumbup:

*Bockar* Tackar, tackar! Ska göra mitt bästa, så länge kroppen håller ihop :)

StartOver
2011-09-09, 16:29
EDIT: Glömde att vi körde Sittande rodd i maskin!

49x22(sakta, koncentrerat)
49x20 -||-
49x22 -||-
dropp-set
28x25-35
14x40 (för lätt)
20x18. DÖD.

PatJack
2011-09-09, 23:58
Du besitter ju en galen form redan! Stark är du med som faan! Kan ju bara bli bra det här =) Kötta på!

StartOver
2011-09-10, 18:28
10 September 2011 - Ben & Mage

Ben ben ben ben... Dags för ett mardrömspass, hög-reps ben. Finns inget jobbigare när det kommer till muskelgrupper inom gymmet (Personlig åsikt). Efter två måltider och en rimlig tid hade passerat började jag ta mig till gymmet, inte speciellt super laddad och helt matt i kroppen efter 12 gym pass senaste 14 dagarna :/

Middagen från igår:
83328

Lunchen från idag! Grandiosa x-tra allt pizza + lite bacon och extra oss från egen delgivning.
83327

Morgon/kvällsvikt lappen och 2x protein shake i ena. Andra proppad med aminosyror och beta-alanin
83329

TO THE IMPORTANT STUFF

Uppvärmning - Maskinrodd 3 minuter och 20x30 ATG knäböj.

Utfall = Focus baksida
Utfall = 50x25
Utfall = 50x25
Utfall = 60x20

Benpress = 200x20
Benpress = 200x20
Benpress = 200x20

Super-setta Plankan och Cable crunches

Cable-Crunches = 90x20
Plankan = kv + 25kg x 60 sek
Cable Crunches = 90x22
Plankan = kv +25 kg x 60 sek
Cable Crunches = 85x32
Plankan = kv +35 kg x 60 sek

Liggande lårcurl = 25x20
Liggande lårcurl = 30x20
Liggande lårcurl = 30x20

Supersetta Benspark och Vad-press

Benspark = 40x40
Vad-press = 85x25
Benspark = 40x40
Vad-press = 85x19
Benspark = 50x20
Vad-press = 85x16, 15 sek vila, 85x11 extra.

Passet gick TUNGT, tog lång tid och var svår genomfört på egenhand.. Inget peppande på sidan för första gången i veckan och tempot/intensiteten drog ner fenomenalt.. Skärpning helt enkelt.

Efter passet var över och man skulle bända sig ner för att plocka upp väskan och magen får sendrag/kramper så känns det som en lyckad träning trots allt.

Nu blir det lite kycklingburgare till middag, fräscha upp sig och invänta vännerna som borde komma om en timma, Ha en grym Lördag alla kollisar ;)

StartOver
2011-09-10, 18:36
Du besitter ju en galen form redan! Stark är du med som faan! Kan ju bara bli bra det här =) Kötta på!
Tack! Är doc många andra kollisar förtjänst, ni sätter ju en helt ny ribba på träningen. Man blir dubbelt så målmedveten :thumbup:

PatJack
2011-09-11, 10:15
Tungt ben pass! Kunde du gå efter? =)

StartOver
2011-09-11, 17:00
Tungt ben pass! Kunde du gå efter? =)

Haha, övervägde faktiskt att stå upp istället för att sitta ned! Sätesmusklerna är faktiskt värst! Vaderna och baksida lår kommer ändå tätt inpå :) Och typiskt nog hade förra träningsvärken just gått över(igår) och förnyas på momangen :smash:

StartOver
2011-09-11, 17:01
11 September, heldags vila och "ätar" dag. Pizza, godis och wienerbröd! Ska ändå se till att trycka minst 200 g proteiner, tack keso och shakes :)

StartOver
2011-09-12, 16:08
Vecka 37
Måndag: biceps - > Handboll 18:30-20
Tisdag: Triceps, framsida axlar och bröst.
Onsdag: Handboll 17-18:15, eventuellt gym, ben/rygg/mage
Torsdag: Handboll 17-18:30, Gym - Bröst, baksida rygg ev mage.
Fredag: Löpning. Helst 1 mil.
Lördag: Oklart, återkommer.
Söndag: Heldags vila.

Kom nyligt hem från jobbet, varit trött/seg större delen av dagen. Ska få i mig lite näring och sedan bege mig till gymmet för en lätt inledning av veckan. Uppföljt av ett handbolls pass direkt efter.

StartOver
2011-09-12, 21:35
Hemma ca 20:50, skriver om träning imorgon.

StartOver
2011-09-13, 20:52
12 September 2011, Biceps - Handboll

Hemma från jobbet vid 16:30 tiden. Slängde i mig tre mellanmål (Jordnötssmör/Bars/shake) mellan 13-19 tiden. Middagen var klart vid 21.

Gym, 17-18

10 minuter uppvärmning på maskinrodd, lugnt tempo.

Sittande Hantelcurls = 20x6
Sittande Hantelcurls = 22.5x5 (pb)
Sittande Hantelcurls = 22.5x6(1 ostrikt)
Sittande Hantelcurls = 22.5x6(2 ostrikt)
Sittande Hantelcurls = 22.5x5(1 ostrikt, 1 ståndes)

Scottcurls Cable= 30x8 (dålig kontakt, tungt)
Scottcurls Cable= 25x12
Scottcurls Cable= 15x18

Super-set hammercurls cable-maskin med rep och hammercurls med hantlar.

Hammer-cable = 20x7
Hammercurlls = 10x20
Hammer-cable = 20x5
Hammercurls = 10x14
Hammer-cable = 20x6 (2 ostrikt)
Hammercurls = 10x11

Är nöjd med passet i helhet. Direkt jag tränar ensam dras intensiteten ned ett snäpp, men bättre än förra gången iaf.

Känns otroligt skönt att komma upp på nya vikter måste jag säga, orkar inte riktigt hela vägen med 5x5 utan att köra det sista ostrikt. Men det kommer :D

Efter passet var klart strax efter 17:00 så var det bara att slänga i sig resten av aminosyrorna och tugga i sig en bar+30-50 g jordnötssmör. Handbollen startade 18:30-20:00.

StartOver
2011-09-13, 21:18
13 September 2011, Bröst & Chins

Ingen Handboll idag, hade egentligen smackat upp ett mördar pass med axlar/bröst/triceps... Men strukturerade om lite p.g.a. Sandström hade dödat sina triceps dagen innan. Får korrigera passen i veckan bl.a.

Hemma 16 tiden. Lagade min första middag och hade tuggat den vid 17 tiden.

FM Atlet tävlingen är NÄSTA Fredag... För att uppnå nivå "Guld" så måste man snitta milen på 42 minuter, bänkpress 110 kg och göra 25 chins... Känns väldigt tungt för tillfället...

Gym 18:40-20:10

Uppvärmning 4 minuter Maskinrodd därefter kettleballs axeluppvärmning i ca 3 minuter.

Chins (fm tävling, utan vikt första settet)
Chins = 21 (IGEN *cry*)
Chins = kv+20x5 (HELT DÖD...)
Chins = kv+10x8 +2ostrikta

Bänkpress = 102.5x5 (pb)
Bänkpress = 102.5x4
Bänkpress = 102.5x4(hjälp sista)
Bänkpress = 102.5x4(hjälp sista)
Bänkpress = 105x4(hjälp 1½) (pb)

Incline cable-chest = 40x8 (TUNGT! Dålig kontakt!)
Incline cable-chest = 30x16
Incline cable-chest = 35x7(mjölksyra!)
Incline cable-chest = 20x18
Incline cable-chest = 20x28(ostrikt)

Decline Hantelpress = 30x8
Decline Hantelpress = 30x9 (excentrisk)
Decline Hantelpress = 25x8 (sakta, koncentrerat)

Vertikalpress maskin = 89x5
Vertikalpress maskin = 89x10 (excentriskt, aldrig till axel kontakt)
Vertikalpress maskin = 89x8 (-|-) uppföljt av dropp-set hela vägen ned till 20 kg.

Direkt efter första settet chins så SKAKADE mina ben och armar, aldrig haft en sådan känsla tidigare. Hade laddat upp med ca 200g pasta, ett paket bacon, keso, 200g+ falukorv och Big Bang... Trycket efter Chinsen och bänkpressen var brutalt. Aldrig varit med om en sådan känsla tidigare... Det dog senare ut under passet då mjölksyran kom ikapp. Var helt död, mörbultad då vi avslutade sista övningen.

Efter att endast avklarat 2½ muskel grupp på 2 dagar får det nog bli 6 gympass i veckan. Mer om det imorgon. Massvis att göra och känns som man hamnar längre och längre efter varje kväll.

Andra middagen: Fläskfile ~250g, 50g potatis, 100g keso, 1 protein shake, 1 avokado och ett hårdbröd.

Ha det bäst, Give it your all! :thumbup: (:whipped:)

StartOver
2011-09-14, 21:39
14 September 2011, Handboll 17-18:30

Som sagt, dagarna är långa och inläggen känns allt kortare. Måste göra matlådor igen, laga middag två gånger om dagen håller inte riktigt. Varit sjukt seg senaste tiden förutom i gymmet/handbollen. Nu ska det läsas lite innan natten tar en ! Godnatt! :

StartOver
2011-09-15, 21:13
GALET bra axel/triceps pass. Just ätit middag, nu blir det dusch och lite plugg. Får skriva imorgon!

StartOver
2011-09-16, 22:03
15 September 2011, Gym - Framsida axlar & triceps!

Uppvärmning 1km på maskinrodd samt diverse kettleballs uppvärmning ca 3 min.

Militärpress = 20x20
Militärpress = 40x10
Militärpress = 50x5
Militärpress = 60x5 (dålig kontakt)
Militärpress = 60x5 (2hjälp)
Militärpress = 50x10
Militärpress = 50x8 (2 hjälp)


Liggande tricepsextention hantel = 40x12
Liggande tricepsextention hantel = 45x12
Liggande tricepsextention hantel = 50x9(1 hjälp)
(De hade endast upp till 45 kg's hantal på step-in :( )

Axelpress kettleballs 29kg båda armarna, trycks rakt upp framför en. Droppa till lättare och köra en arms axelpress på sidan/axeln.

Axelpress kettleballs : 29kg båda armar x failure, 12 kg en arm x failure 3 set.
Sista settet blev 24kg och 8 kg's

Pushdowns Cable knä = 70x8 (3 ostrikt)
Pushdowns Cable knä = 70x8 (alla ostrikt, negativt upp)
Pushdowns Cable knä = 40x12 (extremt långsamt, kontakt)

Axellyft hantal, sidan, framför och "fågelskrämman?" super-set smala armhävningar. Båda övningarna kördes till failure!

Torsdagens pass blev HELT KLART det bästa passet under veckan... Om inte nu jag och Anton kommer krossa på chins/baksida rygg/mage imorgon, men då ska det vara BRUTALT! Trodde jag skulle få lite tid att utvärdera ikv lägga upp bilder från veckan, men så blev det inte. Varit med vänner och lite annat som man måste passa på med under fre/lör/sön. NU sängen för ett AWSOME gympass vid 11 tiden och sedan en bra kväll med vännerna! SYNS! :thumbup:(:whipped:)

StartOver
2011-09-21, 21:16
21 September 2011, Gym - Chins, dips och framsida axlar

Körde Chins den 16 september, blev 22 st, måste minst klara 25 st till 20 oktober... Kör väldigt strikta då jag tar med nyckelbenet på 90% (tills jag inte orkar mer) Sen blir det lite fusk med ben och diverse :( Här är ett litet klipp iaf (Dålig focus på filmen, my bad!)

Lhhpo0c1BH0

Varit magsjuk mellan Sön-tis... Fick smått panik när man inte kunde äta något, enda jag fick i mig under måndagen var några dl proviva och ett ägg :(

Har långa dagar på jobbet i veckan så missar de flesta handbolls träningarna...

Gymmet!

Chins (5 set) - Körde med "Stöt" tekniken för första gången idag för att se hur det gick inför FM Atlet.

Chins = 28 st (!!!!! PB !!!!)
Chins = 14 st (Snacka om världens sämsta uthållighet)
Chins = 8 st
Chins = 8 st (lång vila efter)
Chins = 12 st (+ några negativa)

Dips (5 set)
Dips = 33 st
Dips = 18 (Explosivt, lätta på händerna)
Dips = 15 (-||-)
Dips = 14 (-||-)
Dips = 15 (-||-) + 120 sek's vila.

Sidolyft hantlar (axlar) + Skivstångs lyft (rakt fram) Super-set
Sidolyft hantlar = 12.5x20
Skivstångs lyft = 25x16
Sidolyft hantlar = 12.5x14
Skivstångs lyft = 25x14
Sidolyft hantlar = 12.5x11 (OSTRIKTA!)
Skivstångs lyft = 15x20 (Ostrikta!)

Stretching efteråt! Välbehövligt, ska se till att börja stretcha igen efter varje pass. Gjorde det alltid förut och vet inte riktigt varför jag sluta. Bara bita ihop. Passet gick SJUKT bra, endast för att jag är så nöjd med PB på chinsen! : ) Körde också dips för första gången... November var sist det låg på schemat. Ytterligare ett slag på fingrarna. Känns så sjukt kul att få öka vikter i gymmet som man inte gjort på allt för länge. Kommer blir ett bra år de här!

Nu sängen om man ska orka med en 06-22 dag imorgon också, godnatt! :thumbup:

PatJack
2011-09-21, 23:32
28 chins är galet! Grattis till alla pbs du fixat innan här.. du köttar på bra =)

StartOver
2011-09-24, 10:07
28 chins är galet! Grattis till alla pbs du fixat innan här.. du köttar på bra =)
Tack! Tycker det känns lite fel med att stöta :/ Men alltid kul att komma upp i de målen som krävs!

23 September 2011, Milen + Biceps & Triceps

Sprang garnisonsmilen igår, har regnat i TRE veckor konstant här uppe i norr. Så ni kan ju tänka er hur barkspåret såg ut, ursäkta, menade LER-PÖLEN! Fick tiden 43:04 vilket innebär att jag måste bänka minst 115 kg och göra 25 chins! Allt borde gå! Men vi ska springa milen igen den 20 oktober då vi officiellt kör FM Atlet!

Passet idag blev biceps och triceps då jag körde med en ny träningskamrat som ville pumpa SJUKT många set på samma övning! Vi körde lite uppvärmning och körde sedan Scottcurls där vi gick upp och ned i vikter. Lade sedan till ett super-set med frivändningar (fast endast rörelsen från midjan till bröstet, framåtlutande) Blev totalt ca 20 set

Triceps blev pushdowns och pushdowns över huvudet med rep, totalt ca 20 set!

24 September 2011 - Gym (?)

Idag är mina ben helt SLAKTADE. Efter ha sprungit 5-6 km i ler-pölar för att därefter direkt gå på asfalt (har inte sprungit mycket ALLS förutom på handbolls planen!). Mina ben känns som två betongs plattor i detta tillfälle... Bläh! Jag som tänkte köra ben idag på gymmet Får styra upp ryggen och främre axlar(?) idag :)

StartOver
2011-10-02, 21:55
Oj, oj, oj, som tiden går fort. Tränar som en galning fortfarande men har verkligen svårt att hinna med journalen med handboll,gym och jobb. Mobilen har varit inne sedan 25 sep på rep. etc, etc, etc :( Ska till Tåme(skogen) imorgon i TIO dagar. Blir gettoträning ute i det vilda alltså! ;) haha. Får improvisera på helt nya nivåer.

Får se hur det blir med framtida journal förande! Kommer garanterat återuppta det igen. Men tillsvidare håller jag mig i skuggorna och smyg postar och vakar över er! höhö. Ha det bäst kollisar!

P.S Grymt imponerad över folk som sköter sina journal på ett grymt sätt! (Daglig uppdatering, strikt & organiserat! Cred till er alla!)

PatJack
2011-10-02, 23:00
Mycket bra jobbat på milen där i pölarna! =) Ang få tid för att skriva så skriv ner när du har tid.. gör ju inget om du inte postar varje dag. Kan ju skriva ner 1 gång per vecka tom. Bara gör korta anteckningar när du tränar så du kommer ihåg vad du körde! =)

Lycka till med Ghetto träningen!! =)

StartOver
2011-10-13, 22:36
Kom hem för 2 timmar sedan från 10 dagars härjande i skogen. Blev i stort sett 0 träning förutom all fysiskt last som kom med jobbet, vet inte om man ska kalla det slitage snarare än träning... Men, men. Såg 2 bilder för skojs skull, spänner magen på ena så blir lite fusk. Men lite skillnad ser man ? :o

2 juni, 75-78 kg
84024

13 oktober, 84 kg, 2 dagar kvar på kreatin kur #1
84023

StartOver
2011-10-17, 16:25
GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULD!!!


F*n så SKÖÖÖNT! Allt jä*la hårt slit gav något! Var FM Atlet som utfördes (Försvarsmakts atlet). Bänkade 120, gjorde 24 strikta chins och milen på 43. Vilket innebär 45 poäng!!! JAAAAA!!! Nu ska jag kollapsa i sängen! SKRIVER MER SEN!!! WHOOHO <3 <3 <3