handdator

Visa fullständig version : karisma


musen1
2011-09-05, 19:39
Någon som vet någon bok/internetsida där man kan träna upp sin "karisma"

musen1
2011-09-05, 19:51
Ingen?

Ristretto
2011-09-05, 19:51
kolozzeum.com/forum

hanushans
2011-09-05, 19:55
Någon som vet någon bok/internetsida där man kan träna upp sin "karisma"

Jag kanske kan hjälpa dig, hur känner du att din karisma fungerar so far?

musen1
2011-09-05, 19:57
Den funkar sisådär. Vill höja ögonen för allmänheten lite mer liksom, alltså få lite mer uppmärksamhet. Går i 3e ring och har ok med kompisar, ingen tönt men ingen festprisse.

stevebc
2011-09-05, 19:58
Var med om mycket. Utmana dig själv och gör saker du absolut inte vill för att du blir för nervös då. Jag tror inte du kan läsa dig till karisma.

hanushans
2011-09-05, 20:05
Den funkar sisådär. Vill höja ögonen för allmänheten lite mer liksom, alltså få lite mer uppmärksamhet. Går i 3e ring och har ok med kompisar, ingen tönt men ingen festprisse.

Det är inte så lätt att skapa falsk karisma, du måste se det som ett långsiktigt projekt som ger dig äkta karisma.

Det stevebc sa är bra, gör mycket saker, olika saker, hitta din plats i tillvaron. Älska dig själv, lita alltid på dig själv. Se folk i ögonen och tänk goda tankar om de människor du möter. Negativa tankar skadar din karisma. De ska du försöka släppa, dock ska du bli arg och visa det när det är berättigat. Men inget gnat och gnet. Dåligt för karisman.

musen1
2011-09-05, 20:18
Jag ska alltså göra saker jag blir nervös av för att lära mig hantera situationer?

hanushans
2011-09-05, 20:21
För att bli säker på dig själv. Men du ska hitta saker som är viktiga för dig, som du kan luta dig tillbaka på.

Gillar du dig själv?

musen1
2011-09-05, 20:23
Haha, svår fråga. Jag är inget emo direkt, men jag brukar inte pussa mig själv om du förstår vad jag menar. Jag ska alltså försöka utmana mig själv och på det sättet bli säker på mig själv. Om jag är säker på mig själv får jag bra självförtroende=bra karisma? Har jag förstått det rätt?

hanushans
2011-09-05, 20:26
Ja det stämmer bra. Det är iof en slags falsk karisma, det är inte många som föds med äkta stark karisma.

musen1
2011-09-05, 20:37
Kan du ge några exempel på folk som föds med stark karisma? Finns det några kändisar?

haa
2011-09-05, 21:25
Kan du ge några exempel på folk som föds med stark karisma? Finns det några kändisar?

Obama, Arnold och Zyzz kanske ? :P

Nuthead
2011-09-05, 21:26
Var med om mycket. Utmana dig själv och gör saker du absolut inte vill för att du blir för nervös då. Jag tror inte du kan läsa dig till karisma.

Fast för att vara med om mycket och utmana sig själv så måste man stiga utanför comfortzonen. Tror det är nyttigt att vara nervös/otrygg för att utveckla sig själv / "få" karisma.:)

Fatalist
2011-09-05, 21:30
Bok/hemsida? Finns en bok som heter karismakoden. Står i min provisoriska bokhögshylla på golvet, har ej läst den än. Det är nåt med den fula framsidan som hållit mig borta året som gått sedan jag köpte den.

Vill du öva är det verkliga livet som gäller, spelar ingen roll hur mycket du läser eller hur många filmer du ser :)

Du verkar inte prata om karisma. Du verkar prata om att du är osäker i dig själv. Utmana dig själv. Gör saker som du ser andra göra med framgång men du är för rädd för att göra i sociala sammanhang.

stevebc
2011-09-05, 21:44
Fast för att vara med om mycket och utmana sig själv så måste man stiga utanför comfortzonen. Tror det är nyttigt att vara nervös/otrygg för att utveckla sig själv / "få" karisma.:)Ja, exakt.

Tricklew
2011-09-05, 22:12
Ja, exakt.

Bor du i Göteborg nu? Vad hände med Malmö/Lund?

Dakke
2011-09-05, 22:15
Karisma är att vara dig själv, var ärlig med dina svaga sidor, samtidigt som du har stort självförtroende. Var ingen "macho-kille" (till personligheten). Var empatisk.