handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag göra för att visa min kärlek till honom?


PalleGnu
2011-09-05, 19:14
Hur ska man kunna förklara till en kille hur jävla mycket han betyder för en? Jag vet inte alls vad jag ska göra och han vill inte träffas så ofta, men jag behöver det för att behålla mina känslor för honom.
Ju mer han säger nej till att umgås med mig - ju mindre tappar jag känslor för honom. Jag vet inte om det är kört eller om hoppet fortfarande finns kvar. :(

Alltså: Han vill ses mindre för att känna mer för mig (jag vet att det blir en viss irritation om man ses FÖR ofta, men är inte ofta nu)..
Och jag känner att jag nästan vill träffa honom hela tiden, men jag förstår själv att det är bättre att ses "då & då". Men det känns inte som att han ens vill lite då & då.. Jag behöver träffa honom lite och göra lite vanliga saker med honom för att det ska kännas som förut.

Snälla, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner mig helt tom inombords och det förstör plugget, träningen, humöret och m.m. så jag kan bara inte vänta länge till. Jag måste kunna prata ur mig detta och jag vet inte om det är ett vanligt problem. Men jag behöver verkligen hjälp.
Vad skulle ni ha gjort i den sitsen jag är i? *screwy*
Och hur ska jag få honom till att umgås lite mer med mig?

Ps: Vill helst slippa kommentarer som "hitta en ny" eller "han är inget för dig" för jag vet att han är det. Jag älskar honom över allt annat. Så jag är tacksam om jag får seriösa förslag och idéer. För detta är känsligt eftersom jag gillar honom så mycket och det tär på hela mig, helst hjärtat.

jakke
2011-09-05, 19:15
Finns det acne med i problemet?

PalleGnu
2011-09-05, 19:16
Finns det acne med i problemet?
Inget med finnar att göra.

Angel
2011-09-05, 19:17
Ge honom en riktigt bra avsugning så skall du se att nog vill träffas lite oftare.

PalleGnu
2011-09-05, 19:19
Ge honom en riktigt bra avsugning så skall du se att nog vill träffas lite oftare.
För det första är det inte särskilt seriöst egentlige. Och för det andra så har jag gjort allt jag kan för honom för att visa det. Är därför jag vill ha råd.

limenka
2011-09-05, 19:19
Ge honom en riktigt bra avsugning så skall du se att nog vill träffas lite oftare.

Baan är nog allt en lycklig bosnier.

hanushans
2011-09-05, 19:26
Tyvärr PalleGnu så finns det nog inte mycket du kan göra. Du kan säga vad du känner, men du kan inte tvinga till dig uppmärksamhet. Om du känner att det du får nu inte räcker för dig, och att du mår dåligt av det kan du förklara det på ett bra sätt och sen får du helt enkelt välja att stanna och eventuellt lida, vilket också fungerar, eller gå vidare.
Inte så lätt. Hur gammal är du?

tröskel
2011-09-05, 19:27
Min första tanke är att Lerdric=FreddeG=Anteaxe har bytt strategi och poserar som tjej. Smart.

hanushans
2011-09-05, 19:29
Min första tanke är att Lerdric=FreddeG=Anteaxe har bytt strategi och poserar som tjej. Smart.

Behöver ju inte vara en tjej, inget som säger ngt om det.

PalleGnu
2011-09-05, 19:29
Tyvärr PalleGnu så finns det nog inte mycket du kan göra. Du kan säga vad du känner, men du kan inte tvinga till dig uppmärksamhet. Om du känner att det du får nu inte räcker för dig, och att du mår dåligt av det kan du förklara det på ett bra sätt och sen får du helt enkelt välja att stanna och eventuellt lida, vilket också fungerar, eller gå vidare.
Inte så lätt. Hur gammal är du?
Okej, jag tycker att jag sagt precis hur jag känner för honom. Jag vet inte annars hur jag ska kunna visa det mer..
Visst om jag vet att det hade hjälpt att vänta några dagar för att få mina känslor besvarade så hade jag tagit den chansen. Men om han inte ens vet riktigt själv så vet jag inte om det är värt den risken. Då mår jag bara ännu sämre sen..
Jag är 17.

hanushans
2011-09-05, 19:31
PalleGnu, vilka alternativ tänker du själv att det finns?

hultman
2011-09-05, 19:33
Finns det acne med i problemet?

Lmfao.

Om du inte tänker ta några råd så får vi väl anta att du vet bäst själv.

PalleGnu
2011-09-05, 19:34
PalleGnu, vilka alternativ tänker du själv att det finns?
Det är väl att kanske kunna övertala/visa honom på ett sätt, frågan är ju då bara vad och hur jag gör..
Eller om jag bara lider ut, men då är risken att jag tappat mina känslor för honom, eller att han ändå inte vill ha mig sen.
Och om jag inte väntar så vet jag inte om jag skulle vunnit eller förlorat på nåt utav de.
Så jag vet verkligen inte alls vad jag ska göra.
Det skulle varit ett enkelt val att bara vänta genom att ge honom några dagar till, men bara om jag skulle vetat att det blir bra sen. Annars lider jag i onödan.

von huff
2011-09-05, 19:35
För det första är det inte särskilt seriöst egentlige. Och för det andra så har jag gjort allt jag kan för honom för att visa det. Är därför jag vill ha råd.

Om inte en avsugning hjälper så blir det nog svårt...köp en sportbil till honom är det endå som skulle slå högre

PalleGnu
2011-09-05, 19:36
Lmfao.

Om du inte tänker ta några råd så får vi väl anta att du vet bäst själv.
Men jag har inte direkt fått några råd. Och jag vet ju inte alls vad jag ska göra, men jag bara säger hur det ligger till. Jag vill liksom ta emot alla seriösa råd.

tröskel
2011-09-05, 19:37
Behöver ju inte vara en tjej, inget som säger ngt om det.

Står i profilen.

PalleGnu
2011-09-05, 19:37
Om inte en avsugning hjälper så blir det nog svårt...köp en sportbil till honom är det endå som skulle slå högre
Jo, om jag bara hade haft pengar så. Hade gärna köpt en till honom annars. Även om det skulle varit mina sista pengar jag hade.

hanushans
2011-09-05, 19:48
Det är väl att kanske kunna övertala/visa honom på ett sätt, frågan är ju då bara vad och hur jag gör..

Men skulle du vilja att han är med dig för att du har övertalat honom? Tror du att någon skulle kunna övertala dig att vara med honom fast du är osäker?

Eller om jag bara lider ut, men då är risken att jag tappat mina känslor för honom, eller att han ändå inte vill ha mig sen.
Men om du tappar dina känslor så kanske det inte är hela världen?

Och om jag inte väntar så vet jag inte om jag skulle vunnit eller förlorat på nåt utav de.
Så är det ju i livet, vi gör våra val och det finns aldrig ett svar på frågan om det var rätt eller fel, man kan aldrig veta hur det hade gått annars.

Så jag vet verkligen inte alls vad jag ska göra.
Det skulle varit ett enkelt val att bara vänta genom att ge honom några dagar till, men bara om jag skulle vetat att det blir bra sen. Annars lider jag i onödan.
Väntar du på att han ska vilja ses? Är ni tillsammans? Du verkar ju inte vara så glad, är han verkligen all that?

Robbmeister
2011-09-05, 19:50
Ge honom en riktigt bra avsugning så skall du se att nog vill träffas lite oftare.

+1 helt hundra på att det kommer att hjälpa.

PalleGnu
2011-09-05, 19:55
Det är väl att kanske kunna övertala/visa honom på ett sätt, frågan är ju då bara vad och hur jag gör..

Men skulle du vilja att han är med dig för att du har övertalat honom? Tror du att någon skulle kunna övertala dig att vara med honom fast du är osäker?

Eller om jag bara lider ut, men då är risken att jag tappat mina känslor för honom, eller att han ändå inte vill ha mig sen.
Men om du tappar dina känslor så kanske det inte är hela världen?

Och om jag inte väntar så vet jag inte om jag skulle vunnit eller förlorat på nåt utav de.
Så är det ju i livet, vi gör våra val och det finns aldrig ett svar på frågan om det var rätt eller fel, man kan aldrig veta hur det hade gått annars.

Så jag vet verkligen inte alls vad jag ska göra.
Det skulle varit ett enkelt val att bara vänta genom att ge honom några dagar till, men bara om jag skulle vetat att det blir bra sen. Annars lider jag i onödan.
Väntar du på att han ska vilja ses? Är ni tillsammans? Du verkar ju inte vara så glad, är han verkligen all that?
Nej, är inte så jag menar. Men om det finns ett sätt att verkligen förmedla hur jag känner eller om jag kan visa det. Självklart ska det ju kännas äkta.

Jo, det är det ju. För då blir det kanske som det är med mig nu, att det är han som känner mycket för mig och jag känner inget tillbaks. :/

Nej, tyvärr är det så..

Vi är ju inte ihop, men har varit det i över ett år nu så det har varit lite si så där. Men nu på sistone har det känts bra igen (för mig iaf). Men han vet inte om han vill försöka igen. Och han säger ju att han vill ha lite ensamtid isf, men är ju svårt för mig då. Är också väldigt jobbigt att gå och vänta på att han ska bestämma sig och jag vill ju inte stressa honom. Men det smittar på allt annat. T.ex. träningen som sagt..
Ja, han är verkligen allt för mig.

mangemani
2011-09-05, 19:57
sätt lite press på honom då.
hör inte av dig nå mer, eller åtminstånde höra av dig mycket mindre, kanske tom säga att du inte vill träffas just då han har lust, får se om han på så sätt börjar höra av sig eller vill träffas mer.
få han att inse att han kanske är på väg att förlora dig eller att du börjar tappa intresset, öppna hans ögon lite.
sen om han accepterar detta, bara skiter i att du verkar tappa intresset, jadu, då är det nog solklart att han inte vill med dig tyvärr och då råder jag dig till att gå vidare, obesvarad kärlek är inte nån rolig historia.

PalleGnu
2011-09-05, 20:00
sätt lite press på honom då.
hör inte av dig nå mer, eller åtminstånde höra av dig mycket mindre, kanske tom säga att du inte vill träffas just då han har lust, får se om han på så sätt börjar höra av sig eller vill träffas mer.
få han att inse att han kanske är på väg att förlora dig eller att du börjar tappa intresset, öppna hans ögon lite.
sen om han accepterar detta, bara skiter i att du verkar tappa intresset, jadu, då är det nog solklart att han inte vill med dig tyvärr och då råder jag dig till att gå vidare, obesvarad kärlek är inte nån rolig historia.
Tack för idén. Men vet inte riktigt hur han skulle ta det. Ibland så känns det som att det skulle hjälpt att inte höra av sig nåt mer, så att han får försöka nå mig. Men om han då inte gör det så känns det som att jag förväntat mig för mycket.
Och han är sån som vill ha tid att tänka, om jag då visar mig som att jag inte är intresserad så kanske han tappar tålamodet att ens försöka igen.

hanushans
2011-09-05, 20:00
Kan du inte bara ta en vecka och försöka att släppa det lite? Du får tvinga dig att gå och träna och göra allt sånt som du måste, umgås med kompisar osv...

Han måste ju bestämma sig iaf. Tror inte att dina känslor kommer försvinna så snabbt om han nu är allt för dig.

PalleGnu
2011-09-05, 20:05
Kan du inte bara ta en vecka och försöka att släppa det lite? Du får tvinga dig att gå och träna och göra allt sånt som du måste, umgås med kompisar osv...

Han måste ju bestämma sig iaf. Tror inte att dina känslor kommer försvinna så snabbt om han nu är allt för dig.
Jo, jag får väl vänta en vecka till. Det är ju mer värt det istället för att ge upp det helt nu. Men visst, jag mår säkert bättre utav att träna. Risken är ju dock att han är där och tränar samma tid. Men det kan både vara bra och dåligt..

Nej, verkligen inte. Men jag menar bara att de kommer försvinna om han fortsätter sen att säga att vi inte ska ses eller göra saker ihop. Men en vecka till klarar jag, det gör jag både för honom och mig själv.

Jag behövde bara samla mina tankar om detta nu, så det blir att vänta lite till. Tack för att du tog dig tid. :)

hanushans
2011-09-05, 20:07
Hoppas att det ordnar sig för er.

mangemani
2011-09-05, 20:09
Kan du inte bara ta en vecka och försöka att släppa det lite?

+1
tror ändå att lite avvaktande skulle funka.

tycker du ska göra som hansuhans säger, ta en vecka ifrån allt och låt honom tänka under den veckan om han nu behöver det.

edit: såg att det blev så:).
hoppas det går bra

PalleGnu
2011-09-05, 20:10
Hoppas att det ordnar sig för er.
Tack, det gör det nog i slutändan.

PalleGnu
2011-09-05, 20:11
+1
tror ändå att lite avvaktande skulle funka.

tycker du ska göra som hansuhans säger, ta en vecka ifrån allt och låt honom tänka under den veckan om han nu behöver det.

edit: såg att det blev så:).
hoppas det går bra
Ja, istället för att ignorera honom helt så låter det bättre att vänta en vecka. Det känns skönt att höra att ni är enade om det, det får mig ännu mer säker på detta. :) Tack.

stridis
2011-09-05, 20:27
+1 helt hundra på att det kommer att hjälpa.

För att?

Andy.da.wohoo
2011-09-05, 20:38
Ge honom en riktigt bra avsugning så skall du se att nog vill träffas lite oftare.

HAHAHAHA!!!!!!!! :laugh::laugh:

Angel jag älskar dig!:hbang:

Grotesk
2011-09-05, 21:59
Ge honom en riktigt bra avsugning så skall du se att nog vill träffas lite oftare.

Jag är inne lite på samma spår..

PalleGnu: Vem gjorde slut och varför? Det låter som att du inte berättar hela historien.
Detta är enligt mig en viktig fråga. Om det var du som gjorde slut så bör du visa dig ödmjuk och bevisa att du ändrats när det gäller det dåliga.

Alla behöver tid att fundera ibland och att noja gör inte saken bättre, du måste leva ditt liv samtidigt. Det låter iaf som att killen kommer vilja vara med dig igen.

PalleGnu
2011-09-05, 22:10
Jag är inne lite på samma spår..

PalleGnu: Vem gjorde slut och varför? Det låter som att du inte berättar hela historien.
Detta är enligt mig en viktig fråga. Om det var du som gjorde slut så bör du visa dig ödmjuk och bevisa att du ändrats när det gäller det dåliga.

Alla behöver tid att fundera ibland och att noja gör inte saken bättre, du måste leva ditt liv samtidigt. Det låter iaf som att killen kommer vilja vara med dig igen.
Nej, det är du inte.. En avsugning räcker tydligen inte..

Det vet jag mycket väl och just nu spelar det ingen roll eftersom jag ändå vill ha tillbaka honom och det vet han mycket väl om. Just nu spelar det ingen roll vem som gjorde slut eftersom det är inte det som räknas. Det som räknas är nutiden, jag är beredd på att göra allt för honom i fortsättningen och det är det som är det viktiga.

Ja, det gör jag alltid nu på senare tid. Visst att det händer att det blir lite småtjafs eller vad man kallar det, men det är ju så för att det inte är helt bra än. Men det går att ändra på om båda är beredda att försöka igen. Och jag är iaf det.

Jo, det förstår jag. Men samtidigt är det fruktansvärt jobbigt för mig att gå och vänta på hur han ska göra. Ibland känns det som det går åt rätta hållet och ibland låter det inte så.. Men som sagt är det ändå värt att vänta och se.

Men jag hoppas verkligen att han vill vara med mig igen. Och det vet han.

sinnez
2011-09-05, 22:22
Hörs inte som han känner samma sak för dig, förövrigt tycker jag personligen att det är sjukt avtändande om någon är på en hela tiden. Lugna dig lite kanske?

PalleGnu
2011-09-05, 22:25
Hörs inte som han känner samma sak för dig, förövrigt tycker jag personligen att det är sjukt avtändande om någon är på en hela tiden. Lugna dig lite kanske?
Det vet jag ju inte, men det är oftast att han verkar vilja ha mig. Som jag förstår.
Visst, jag förstår det. Men jag tycker inte att jag är på honom hela tiden, men det kan ju låta så. Men jag försöker bara få honom att umgås lite mer bara.
Men ja, jag ska ge honom tid att fundera så jag ska bli "lugnare" framöver ändå.

Menigar
2011-09-05, 23:12
Trodde först det var en såndär "hur jag gör sexig"-tråd, lite besviken.

LeBron
2011-09-05, 23:42
Hade du ställt frågan på Flashback så hade du direkt fått svaret;
"Ta den i tvåan" :D

Överraska honom?

Viktor_Balck
2011-09-06, 00:20
Trodde först det var en såndär "hur jag gör sexig"-tråd, lite besviken.

Hehe +1

Oxe
2011-09-06, 00:24
Vad är det dom säger Killar ger kärlek för att få ligga
Tjejen ligger för att få kärlek... och det blir väl mer representativt i just den ålder...

Men min känsla är att det är ganska kört och att du är åt helvete för på men det kan ju vara svårt att behärska.

Och vill du ha bra svar skall du nog svara på vad folket ställer dig för frågor då dom sakerna som ser irrelevant ut för dig nödvädigtvis inte är det, och många av människorna här har bra mycket mer erfarenhet

muddler
2011-09-06, 00:56
HAHAHAHA!!!!!!!! :laugh::laugh:

Angel jag älskar dig!:hbang:

Its funny because its true!

Robbmeister
2011-09-06, 06:30
För att?

Då kommer han garanterat att komma över var och varannan dag.

Brunfel
2011-09-06, 07:10
Du verkar lite väl på. Jag som oerfaren dejtare har fallit för detta och vet att ta det lite lugnare nästa gång.
Kanske killen du har är inne på samma linje?

Det är väl i all välmening, men han är säkert rädd att du ska fastna i höften på honom.

Joanna
2011-09-06, 08:01
Hörs inte som han känner samma sak för dig, förövrigt tycker jag personligen att det är sjukt avtändande om någon är på en hela tiden. Lugna dig lite kanske?

+1 det är sjukt avtändande. Take a chill pill och låt honom komma till dig (är han intresserad så gör han det, om inte är det lönlöst)

O_Wao
2011-09-06, 08:33
TS: I'm sorry, but he's just not that in to you.

Okej att ni är 17, men varför låter du honom behandla dig på det här sättet? Du mår bevisligen skitdåligt av att han lallar runt "och behöver ensamtid". Vilken jävla bullshit. För din egen skull, släpp honom ett tag. Kommer han krypande så ta dig en ordentlig funderare på om du orkar vara med om det här igen. Då har åtminstone Du bestämt av Du vill.

Vad säger att han inte kommer göra såhär igen?

Då står du där i samma läge som nu, och så kan ni dansa den här dansen ett år till.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Barstar
2011-09-06, 09:30
Chapelle sa det bäst. Killar behöver tre saker:

1. Avsugning
2. En macka
3. En tjej som inte snackar så mycket

Barstar
2011-09-06, 09:30
Du kanske skulle testa att köra lite mer knäböj.

Grotesk
2011-09-06, 09:47
TS: I'm sorry, but he's just not that in to you.

Okej att ni är 17, men varför låter du honom behandla dig på det här sättet? Du mår bevisligen skitdåligt av att han lallar runt "och behöver ensamtid". Vilken jävla bullshit. För din egen skull, släpp honom ett tag. Kommer han krypande så ta dig en ordentlig funderare på om du orkar vara med om det här igen. Då har åtminstone Du bestämt av Du vill.

Vad säger att han inte kommer göra såhär igen?

Då står du där i samma läge som nu, och så kan ni dansa den här dansen ett år till.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Hur vet du att det inte ligger djupare saker bakom som inte TS talat om?
Att man behöver vara själv ibland är inte att lalla runt och syssla med bullshit.
En tjej som ständigt är på en är inte alltid kul. Jag snackar alltså om helheten, inte endast att hon vill ses en dag i veckan eller dyl.

O_Wao
2011-09-06, 10:09
Hur vet du att det inte ligger djupare saker bakom som inte TS talat om?
Att man behöver vara själv ibland är inte att lalla runt och syssla med bullshit.
En tjej som ständigt är på en är inte alltid kul. Jag snackar alltså om helheten, inte endast att hon vill ses en dag i veckan eller dyl.

Baserat på informationen här och det vanliga scenariot med sjuttonåriga tjejer som inte kan släppa "sin stora kärlek", den sjuttonåriga grabben som inte vill/orkar ta sig tid med henne, så skrev jag mitt svar.

Fishtank
2011-09-06, 10:50
Du kanske skulle testa att köra lite mer knäböj.

Lol satt bara och väntade på universalbotemedlet

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Minimjölk
2011-09-06, 12:17
Är ni båda 17år? Ni är med andra ord ganska unga och relativt nya på det här med att ha en riktigt relation med någon. I denna ålder är det inte ovanligt att man vill pröva på både det ena och det andra och att man är på helt olika stadium/nivåer vad det gäller relation. Om ni redan varit ihop tidigare så har ni en gemensam historia som säkerligen till viss del ligger till grund för at tdet ser ut som det gör nu. Hur som helst. Man kan inte tvinga någon att älska en och valet är helt fritt för vem som helst att tycka om och vara ihop med en person, om båda är med på det vill säga. Om din fd kille tydligt visar att han inte uppskattar din närvaro är det troligtvis bäst för dig att fundera på en framtid utan honom.

Det kan kännas väldigt tufft just nu och en tid framöver men på sikt är det det enda rätta. När man är 17år har man hela sitt vuxna liv famför sig och det kanske är en klen tröst nu men när du är 25 så har du troligtvis helt glömt denna killen och har någon annan i tankarna. Förhoppningsvis då någon som uppskattar att vara med dig med. Lycka till!

BeautifulLeah
2011-09-06, 12:28
Hur ska man kunna förklara till en kille hur jävla mycket han betyder för en? Jag vet inte alls vad jag ska göra och han vill inte träffas så ofta, men jag behöver det för att behålla mina känslor för honom.
Ju mer han säger nej till att umgås med mig - ju mindre tappar jag känslor för honom. Jag vet inte om det är kört eller om hoppet fortfarande finns kvar. :(

Alltså: Han vill ses mindre för att känna mer för mig (jag vet att det blir en viss irritation om man ses FÖR ofta, men är inte ofta nu)..
Och jag känner att jag nästan vill träffa honom hela tiden, men jag förstår själv att det är bättre att ses "då & då". Men det känns inte som att han ens vill lite då & då.. Jag behöver träffa honom lite och göra lite vanliga saker med honom för att det ska kännas som förut.

Snälla, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner mig helt tom inombords och det förstör plugget, träningen, humöret och m.m. så jag kan bara inte vänta länge till. Jag måste kunna prata ur mig detta och jag vet inte om det är ett vanligt problem. Men jag behöver verkligen hjälp.
Vad skulle ni ha gjort i den sitsen jag är i? *screwy*
Och hur ska jag få honom till att umgås lite mer med mig?

Ps: Vill helst slippa kommentarer som "hitta en ny" eller "han är inget för dig" för jag vet att han är det. Jag älskar honom över allt annat. Så jag är tacksam om jag får seriösa förslag och idéer. För detta är känsligt eftersom jag gillar honom så mycket och det tär på hela mig, helst hjärtat.


Ursäkta mig men LÄGG NER. Att killen behöver vara ifrån dig för att vilja ha dig är ganska motsägelsefullt eller hur? Det är bara skitsnack. Han verkar ha problem att binda sig.
Och du kan inte tvinga honom till att vilja samma saker som du.
Det går inte.
Det kommer inte håll ai längden.

Och jag talar av egen erfarnhet, varit tillsammans med en kille i 2 år som behandlat mig så. Ju mindre jag vill ha han, desto mer intresserad är han. Ju mer sällan jag vill ha sex, desto oftare vill han.
Det går inte tjejen, varken du eller jag förtjänar att ha det så!:smash:

Minimjölk
2011-09-06, 13:03
. Ju mindre jag vill ha han, desto mer intresserad är han. Ju mer sällan jag vill ha sex, desto oftare vill han.


Tycker detta är ett intressant och intehelt ovanligt fenomen. Vad kan det bero på?

Om ena parten visar (för mycket) intresse försvinner det egna och tvärtom. Är det jägarinstinkten? Det skall inte vara för lätt utan man vill kämpa för belöning?

krellik
2011-09-06, 13:36
Tycker detta är ett intressant och intehelt ovanligt fenomen. Vad kan det bero på?

Om ena parten visar (för mycket) intresse försvinner det egna och tvärtom. Är det jägarinstinkten? Det skall inte vara för lätt utan man vill kämpa för belöning?

Självgodhet in the good times.

Panik in the bad.

Kappman
2011-09-06, 17:23
De flesta söker bekräftelse.
För vissa räcker det fint med att få det av en, andra behöver få det av fler. Att binda sig betyder också (normalt sett) att man stänger dörren för andra som kan tänka sig att bekräfta fullt ut (läs ligga). Tror det är rätt så normalt att den genuina känslan för att binda sig dröjer på sig lite.

Alla vill vinna och vara bättre än konkurrensen. Det är en kraftfull mekanism som ofta förväxlas med kärlek och den används i diverse TV-program där folk förnedrar sig totalt för att "vinna" bekräftelse. När den tävlingsinriktade miljön försvinner så kommer de på att de inte alls är speciellt kära... Big surprise.

BeautifulLeah
2011-09-06, 20:03
De flesta söker bekräftelse.
För vissa räcker det fint med att få det av en, andra behöver få det av fler. Att binda sig betyder också (normalt sett) att man stänger dörren för andra som kan tänka sig att bekräfta fullt ut (läs ligga). Tror det är rätt så normalt att den genuina känslan för att binda sig dröjer på sig lite.

Alla vill vinna och vara bättre än konkurrensen. Det är en kraftfull mekanism som ofta förväxlas med kärlek och den används i diverse TV-program där folk förnedrar sig totalt för att "vinna" bekräftelse. När den tävlingsinriktade miljön försvinner så kommer de på att de inte alls är speciellt kära... Big surprise.

Klokt.

Cilia
2011-09-06, 20:12
Ja, han är verkligen allt för mig.

Här är nog pudelns kärna. Skrämmande tanke att vara allt för någon. När jag läser det du skriver läser jag att han kan göra vad som helst och du älskar honom ändå. Jag tror du måste skaffa dig mer i livet än din kille särskilt som du skriver att ni inte är ihop men ändå är ihop.

Jag tror helt enkelt att du är för på.

Osten80
2011-09-06, 20:20
Ge honom en riktigt bra avsugning så skall du se att nog vill träffas lite oftare.

Haha, gamle Baan borde kanske byta tillbaka till sin gamla avatartext "eternal sunshine of the Bosnian mind".

Sniggel
2011-09-06, 20:40
Ursäkta mig men LÄGG NER. Att killen behöver vara ifrån dig för att vilja ha dig är ganska motsägelsefullt eller hur?

Det är inte säkert att det är motsägelsefullt. Vi vet inte hur han uppfattar henne eller hur stort behov av ensamtid han har. Människor har varierande behov av att vara ensamma, vissa, mycket mer än vad du kan föreställa dig (verkar det som).
Det betyder inte att han inte är intresserad, men det kan definitivt betyda att de är inkompatibla då de kräver olika mycket samhörighet och inte kan kompromissa så att båda parter blir nöjda, vilket isåfall inte kan leda till ett fungerande förhållande.
Jag tror att trådskaparen får berätta att hon vill träffa honom mer och om det inte kommer att gå så kanske det inte är värt att fortsätta med relationen.

PalleGnu
2011-09-06, 21:16
TS: I'm sorry, but he's just not that in to you.

Okej att ni är 17, men varför låter du honom behandla dig på det här sättet? Du mår bevisligen skitdåligt av att han lallar runt "och behöver ensamtid". Vilken jävla bullshit. För din egen skull, släpp honom ett tag. Kommer han krypande så ta dig en ordentlig funderare på om du orkar vara med om det här igen. Då har åtminstone Du bestämt av Du vill.

Vad säger att han inte kommer göra såhär igen?

Då står du där i samma läge som nu, och så kan ni dansa den här dansen ett år till.

Stå på dig, annars gör någon annan det.
Jag är 17, men han är 22. Jag låter honom göra så för att bevisa att jag ändå vill ha tillbaks honom. Om vi nu har haft ett helt år tillsammans som funkat så borde det kunna gå tillbaks dit om båda känner likadant.
Jo, jag får nog låta honom vara helt och hållet nu. Och som du säger så får ju han höra av sig om han vill ha mig.
Jag tror inte att han gör om detta igen. För om vi gör slut igen (om vi först blir ihop nu) så är det slut för gott. Det har vi sagt.
Men tack ändå, förstår ändå hur du tänker om det. :)

PalleGnu
2011-09-06, 21:25
Är ni båda 17år? Ni är med andra ord ganska unga och relativt nya på det här med att ha en riktigt relation med någon. I denna ålder är det inte ovanligt att man vill pröva på både det ena och det andra och att man är på helt olika stadium/nivåer vad det gäller relation. Om ni redan varit ihop tidigare så har ni en gemensam historia som säkerligen till viss del ligger till grund för at tdet ser ut som det gör nu. Hur som helst. Man kan inte tvinga någon att älska en och valet är helt fritt för vem som helst att tycka om och vara ihop med en person, om båda är med på det vill säga. Om din fd kille tydligt visar att han inte uppskattar din närvaro är det troligtvis bäst för dig att fundera på en framtid utan honom.

Det kan kännas väldigt tufft just nu och en tid framöver men på sikt är det det enda rätta. När man är 17år har man hela sitt vuxna liv famför sig och det kanske är en klen tröst nu men när du är 25 så har du troligtvis helt glömt denna killen och har någon annan i tankarna. Förhoppningsvis då någon som uppskattar att vara med dig med. Lycka till!
Nej, jag är 17 och han är 22.
Jag är väl ny med relationer, men inte han.
Det är lätt för andra att säga att man ska gå vidare, men det är inte alls lätt när jag är så förälskad. Och jag vill att hoppet ska finnas.
Men jag tycker bara att det är jobbigt att gå och vänta på svar.. :/
Och jag kommer aldrig att glömma honom oavsett.

PalleGnu
2011-09-06, 21:28
Ursäkta mig men LÄGG NER. Att killen behöver vara ifrån dig för att vilja ha dig är ganska motsägelsefullt eller hur? Det är bara skitsnack. Han verkar ha problem att binda sig.
Och du kan inte tvinga honom till att vilja samma saker som du.
Det går inte.
Det kommer inte håll ai längden.

Och jag talar av egen erfarnhet, varit tillsammans med en kille i 2 år som behandlat mig så. Ju mindre jag vill ha han, desto mer intresserad är han. Ju mer sällan jag vill ha sex, desto oftare vill han.
Det går inte tjejen, varken du eller jag förtjänar att ha det så!:smash:
Bara för att du varit med om liknande och att det inte funkade för er så behöver det inte vara så med min nu. Visst att jag fattar om du tycker att det är kört för mig, men jag vill bara att det ska funka. Och det verkar på honom som han vill försöka, men att han bara vill ha lite tid till att veta solklart att det funkar i längden.

"Ju mer sällan jag vill ha sex, desto oftare vill han"
Så är det inte mellan oss. Däremot när det handlar om att träffas, tyvärr..

PalleGnu
2011-09-06, 21:33
Det är inte säkert att det är motsägelsefullt. Vi vet inte hur han uppfattar henne eller hur stort behov av ensamtid han har. Människor har varierande behov av att vara ensamma, vissa, mycket mer än vad du kan föreställa dig (verkar det som).
Det betyder inte att han inte är intresserad, men det kan definitivt betyda att de är inkompatibla då de kräver olika mycket samhörighet och inte kan kompromissa så att båda parter blir nöjda, vilket isåfall inte kan leda till ett fungerande förhållande.
Jag tror att trådskaparen får berätta att hon vill träffa honom mer och om det inte kommer att gå så kanske det inte är värt att fortsätta med relationen.
Problemet är ju att han vill vara ensam, men jag vill vara med honom. Så har det alltid varit. T.ex om jag är sjuk så vill jag vara med honom, men han vill va själv när han är sjuk. Vi är helt tvärtom med såna saker.
Och nu så är det ändå svårt att ses framöver om vi skulle blivit ihop igen, för båda är upptagna. Jag har t.ex. skola, träning, bowling och dans flera gånger varje vecka. Så det blir rätt tufft - för mig. För honom lär det bli en fördel eftersom han föredrar att inte ses så ofta.
Men jag kommer att skriva hur det går i slutändan och hoppas på det positiva såklart.

BeautifulLeah
2011-09-06, 22:58
Men gud, jag sa inte att din kille var exakt som mitt ex.
Jag sa bara att jag varit med om jävligt mycket sånt när det gäller killar. Många är på det här sättet, vill jaga, eller få bekräftelse från fler än bara en person. Många nöjer sig inte med en, särskilt inte i dagens samhälle.
Tycker det låter lite destruktivt att häna upp dig så mycket på den här killen.
Du sa ni varit tillsammans, men inte var det nu. Nej, då kanske du inte ska förvänta dig så mkt. det tar slut av en anledning. Vill inte killen bli ihop igen till 110% är det ingen idé. Det blir bara en fixering hos dig och han blir ännu mer avtänd.
Dött läge gissar jag.
Gör nåt annat ett tag. Satsa på nåt annat och ta upp kontakten i framtiden om du fortf känner likadant då.

PalleGnu
2011-09-07, 06:08
Men gud, jag sa inte att din kille var exakt som mitt ex.
Jag sa bara att jag varit med om jävligt mycket sånt när det gäller killar. Många är på det här sättet, vill jaga, eller få bekräftelse från fler än bara en person. Många nöjer sig inte med en, särskilt inte i dagens samhälle.
Tycker det låter lite destruktivt att häna upp dig så mycket på den här killen.
Du sa ni varit tillsammans, men inte var det nu. Nej, då kanske du inte ska förvänta dig så mkt. det tar slut av en anledning. Vill inte killen bli ihop igen till 110% är det ingen idé. Det blir bara en fixering hos dig och han blir ännu mer avtänd.
Dött läge gissar jag.
Gör nåt annat ett tag. Satsa på nåt annat och ta upp kontakten i framtiden om du fortf känner likadant då.
Nejnej, men ändå. Alla är olika.
Jag förväntar mig inget, jag bara hoppas. Allt jag kan göra.
Men visst, jag ska låta honom vara nu framöver. Får se vad som händer.

Minimjölk
2011-09-07, 07:53
Problemet är ju att han vill vara ensam, men jag vill vara med honom. Så har det alltid varit. T.ex om jag är sjuk så vill jag vara med honom, men han vill va själv när han är sjuk. Vi är helt tvärtom med såna saker.
Och nu så är det ändå svårt att ses framöver om vi skulle blivit ihop igen, för båda är upptagna. Jag har t.ex. skola, träning, bowling och dans flera gånger varje vecka. Så det blir rätt tufft - för mig. För honom lär det bli en fördel eftersom han föredrar att inte ses så ofta.
Men jag kommer att skriva hur det går i slutändan och hoppas på det positiva såklart.

Tycker detta inlägget ger svar på din egen fråga. Du är som du är och han är som han är. För att detta skall ha en rimlig chans måste båda två vara med på att kompromissa för att få det att fungera.

Sedan gällande det fetstilta, inbilla dig inte att du kommer få mer ledig tid längre fram i livet. Det kan låta hårt men i många relationer skall man tidvis vara glad om man man kan käka middag ihop. När jag läser dina svar upplever jag det som att du vill spendera all ledig tid med honom vilket ju är positivt i sig men inte för er relation eller utveckling. Har du funderat på att om du kör på hans linje och träffas mer sällan men då ser till att det blir riktigt trevligt och bra varje gång, hur skulle det fungera för dig.

Har du berättat för honom hur du känner samt frågat honom hur han känner?

Kappman
2011-09-07, 08:33
Det här låter kanske väldigt konstigt för dig just nu - bara för att du kört fast så hårt i din nuvarande situation..., men det normala är att det tar slut. Ja, det är långt fler relationer som tar slut än de som håller livet ut. Det vore inget annat än konstigt om du skulle träffa din soulmate i ditt första, andra eller t.o.m. tredje seriösa förhållandet. Visst, det kan hända, men det är som sagt ovanligt.

Gå vidare. Bestäm dig för att koppla bort honom helt under 2 månader. Gå ut och ha roligt under tiden. Träffa andra. Vips så kommer han att blekna bort och det gör inte det minsta ont längre. Det finns hur många killar som helst som vill ha en tjej som dig. Du är 17 år och har ett helt liv av förhållanden framför dig. Vissa bra, andra dåliga. Att bli tillsammans, dumpa & bli dumpad hör till livet.

BeautifulLeah
2011-09-07, 09:42
Det här låter kanske väldigt konstigt för dig just nu - bara för att du kört fast så hårt i din nuvarande situation..., men det normala är att det tar slut. Ja, det är långt fler relationer som tar slut än de som håller livet ut. Det vore inget annat än konstigt om du skulle träffa din soulmate i ditt första, andra eller t.o.m. tredje seriösa förhållandet. Visst, det kan hända, men det är som sagt ovanligt.

Gå vidare. Bestäm dig för att koppla bort honom helt under 2 månader. Gå ut och ha roligt under tiden. Träffa andra. Vips så kommer han att blekna bort och det gör inte det minsta ont längre. Det finns hur många killar som helst som vill ha en tjej som dig. Du är 17 år och har ett helt liv av förhållanden framför dig. Vissa bra, andra dåliga. Att bli tillsammans, dumpa & bli dumpad hör till livet.

Applåd. Kunde inte sagt det bättre själv....

Sniggel
2011-09-07, 15:30
Men gud, jag sa inte att din kille var exakt som mitt ex.
Jag sa bara att jag varit med om jävligt mycket sånt när det gäller killar. Många är på det här sättet, vill jaga, eller få bekräftelse från fler än bara en person.
Men vi vet inte hur det är med denne killen...

Vill inte killen bli ihop igen till 110% är det ingen idé. Det blir bara en fixering hos dig och han blir ännu mer avtänd.
Dött läge gissar jag.
Gör nåt annat ett tag. Satsa på nåt annat och ta upp kontakten i framtiden om du fortf känner likadant då.
För killen kanse deras nuvarande relation känns som 110% och han vill ner på 100% För henne känns det kanske som 30%
Men jag håller med dig om att det känns lönlöst att fortsätta om man ha helt olika krav på ett förhållande.


Problemet är ju att han vill vara ensam, men jag vill vara med honom. Så har det alltid varit. T.ex om jag är sjuk så vill jag vara med honom, men han vill va själv när han är sjuk. Vi är helt tvärtom med såna saker.
Och nu så är det ändå svårt att ses framöver om vi skulle blivit ihop igen, för båda är upptagna. Jag har t.ex. skola, träning, bowling och dans flera gånger varje vecka. Så det blir rätt tufft - för mig. För honom lär det bli en fördel eftersom han föredrar att inte ses så ofta.
Men jag kommer att skriva hur det går i slutändan och hoppas på det positiva såklart.

Det är ett extremt vanligt drag hos killar att om de inte får vara ensamma tillräckligt mycket så ökar deras behov ännu mer. Men om man låter dem vara när de behöver det, så kommer de självmant att med entusiasm söka sig tillbaka (om de är intresserade av relationen förstås!). Det brukar liknas vid ett gummiband mellan killen och tjejen som måste "töjas ut" för at killen ska vilja sluta vara ensam. Om tjejen hela tiden "följer efter" eller uppvaktar killen i detta läget så kommer gummibandet aldrig att tänjas ut.

Jag funderar på om killen antingen har ett väldigt stort behov av att vara ensam, eller om han helt enkelt inte fått vara "ifred" en tillräckligt lång tid och därför aldrig kommer ur "vill-vara-ensam-cykeln".

krappen
2011-09-07, 15:33
Då du säger att du inte är så erfaren av relationer så antar jag att det här är ditt första riktiga förhållande, det är med andra ord med den här killen du fick dina första riktiga kärleksupplevelser? Tro fan att det sitter kvar i dig efter bara 2 år, sådant försvinner inte direkt.
I all välmening, gå vidare. Jag har vart i din sits, nja inte riktigt kanske men jag lovar dig att det du anser är "hela din värld" just nu är bara ett skrap på ytan av vad som komma skall. Du är 17 år och har så mycket framför dig.

-------------------------------------------------------------------------------------

Det här är bara spekulationer men jag har mina aningar om att er stora åldersskillnad har en viss betydelse i det här fallet, av hans beteende att döma.

Det behöver inte vara så, men statistik och erfarenhet säger att en stor åldersskillnad just runt tonåren och lite över (innan båda parter passerat några år över 20) kommer leda till att man förr eller senare ger sig ut på nya jaktmarker, tar fler irrationella beslut och fortfarande utvecklas till den personen man kommer att bli som fullfjädrad vuxen individ. Det här är något du behöver gå igenom för din egen skull, och de känslorna du känner nu är (med försök att inte vara orättvis) inte sann kärlek. Man kanske kan kalla det Nykärlek?

BeautifulLeah
2011-09-07, 15:34
Japp. Tricket är nog att vänta och se hur han reagerar på att du inte är så på och kanske inte så tillgänglig. Gissar jag...

mangemani
2011-09-07, 15:58
jepp, avvaktande och lite ignorans är nog lösningen, men hon ville inte gå den vägen, har redan försökt att övertyga henne om det.

PalleGnu
2011-09-07, 16:16
Det är ett extremt vanligt drag hos killar att om de inte får vara ensamma tillräckligt mycket så ökar deras behov ännu mer. Men om man låter dem vara när de behöver det, så kommer de självmant att med entusiasm söka sig tillbaka (om de är intresserade av relationen förstås!). Det brukar liknas vid ett gummiband mellan killen och tjejen som måste "töjas ut" för at killen ska vilja sluta vara ensam. Om tjejen hela tiden "följer efter" eller uppvaktar killen i detta läget så kommer gummibandet aldrig att tänjas ut.

Jag funderar på om killen antingen har ett väldigt stort behov av att vara ensam, eller om han helt enkelt inte fått vara "ifred" en tillräckligt lång tid och därför aldrig kommer ur "vill-vara-ensam-cykeln".

Okej, har aldrig tänkt så med gummibandet som du gav exempel på. Men det känns verkligen som att det är så. Vi har kunnat vara mycket förr, men jag har själv märkt att det förstörde av att vara hela tiden. Så nu vill jag bara träffa honom när det "behövs" eller så. Då blir det bättre stunder och man får finare minnen. Allt blir så spännande då.

Ja, det verkar vara så. Är lite svårt för mig att förstå hur man vill vara själv så mycket ifrån den andra. För jag är nästan helt tvärtom. :/ Men nu märker jag ändå hur vanligt det är. Så det behöver ju inte betyda då att han inte "vill", utan mer bara behöver vara själv lite. :)

PalleGnu
2011-09-07, 16:18
jepp, avvaktande och lite ignorans är nog lösningen, men hon ville inte gå den vägen, har redan försökt att övertyga henne om det.
Jo, nu har jag insett att det är det enda sättet. Nu har jag märkt mer och mer att det är ett normalt "beteende" eller så. Jag har ju alltid sett det negativt såsom att han bara inte vill ses, men inte vill säga nåt för att han känner sig taskig osv..
Men nu verkar det på alla att det är nåt som han bara känner för; att vara själv lite också. Och då menar jag inte "själv", utan mer ensam lite då och då.

PalleGnu
2011-09-07, 16:26
Då du säger att du inte är så erfaren av relationer så antar jag att det här är ditt första riktiga förhållande, det är med andra ord med den här killen du fick dina första riktiga kärleksupplevelser? Tro fan att det sitter kvar i dig efter bara 2 år, sådant försvinner inte direkt.
I all välmening, gå vidare. Jag har vart i din sits, nja inte riktigt kanske men jag lovar dig att det du anser är "hela din värld" just nu är bara ett skrap på ytan av vad som komma skall. Du är 17 år och har så mycket framför dig.

-------------------------------------------------------------------------------------

Det här är bara spekulationer men jag har mina aningar om att er stora åldersskillnad har en viss betydelse i det här fallet, av hans beteende att döma.

Det behöver inte vara så, men statistik och erfarenhet säger att en stor åldersskillnad just runt tonåren och lite över (innan båda parter passerat några år över 20) kommer leda till att man förr eller senare ger sig ut på nya jaktmarker, tar fler irrationella beslut och fortfarande utvecklas till den personen man kommer att bli som fullfjädrad vuxen individ. Det här är något du behöver gå igenom för din egen skull, och de känslorna du känner nu är (med försök att inte vara orättvis) inte sann kärlek. Man kanske kan kalla det Nykärlek?


Ja, han är min första riktiga kärleksupplevelse, helt korrekt. Och nej, det kommer aldrig försvinna. Visst att jag nångång kanske slutar känna nåt för honom, men jag kommer aldrig glömma allt vi haft.
Jag vill inte gå vidare än, jag känner att det fortfarande går att lösa. Jag har bestämt mig för att låta honom vara ett tag och se hur han vill göra.
Men visst, jag har mycket framför mig. Men det vill jag uppleva med honom..

Jo, men annars har vårt förhållande varit bra. Varken jag eller han märker att det är sån ålderskillnad. Inte nåt som man kan komma på direkt iaf.
Jag känner inte detta som "nykärlek". Jag har visserligen inget annat att jämför med heller. Men detta känns riktigt äkta, det är inget jag säger.
Men som sagt så ska jag låta honom avgöra. Om han inte vill så är det bara så. Men jag hoppas av allt i världen att han vill försöka igen.

mangemani
2011-09-07, 17:08
det där med att vara lite själv/ensam är ju inte så konstigt eller ovanligt egentligen.
beror på personligheten.
jag tex är en ensam varg, jag tycker om att vara ensam en stund och resonerar att ju längre tid man är ifrån varandra desto mer byggs längtan upp.
dont get me wrong, jag har en sambo som jag älskar och som jag trivs mer än väl att bo ihop med, men trotts det så är det så skönt att ha lite "för sig själv tid" och de dagar som hon far bort eller nått, ser jag bara som nyttigt för vårat förhållande, det ger en en chans att bygga upp längtan samt att man får en chans att "andas ut".
skulle vi ha varit klistrade ihop från dag 1, så skulle där då inte ha funnits någon längtan, ingen ro, inget eget liv, båda skulle troligtvis ha blivit le på varandra, irritation och bråk skulle nog ha smygit sig på oss med tiden mm.

nu tror jag tyvärr inte att så här är fallet för er efter det att jag läst om hur han uppför sig, men ta det som ett råd som du kan ha med dig i bagaget under livets gång: mer är inte alltid bäst hos vissa människor

BeautifulLeah
2011-09-07, 17:28
Ja, han är min första riktiga kärleksupplevelse, helt korrekt. Och nej, det kommer aldrig försvinna. Visst att jag nångång kanske slutar känna nåt för honom, men jag kommer aldrig glömma allt vi haft.
Jag vill inte gå vidare än, jag känner att det fortfarande går att lösa. Jag har bestämt mig för att låta honom vara ett tag och se hur han vill göra.
Men visst, jag har mycket framför mig. Men det vill jag uppleva med honom..

Jo, men annars har vårt förhållande varit bra. Varken jag eller han märker att det är sån ålderskillnad. Inte nåt som man kan komma på direkt iaf.
Jag känner inte detta som "nykärlek". Jag har visserligen inget annat att jämför med heller. Men detta känns riktigt äkta, det är inget jag säger.
Men som sagt så ska jag låta honom avgöra. Om han inte vill så är det bara så. Men jag hoppas av allt i världen att han vill försöka igen.

Med tiden så försvinner tillochmed den första kärleksupplevelsen man upplevt.... Tror jag iaf för rätt många.
Det betyder inte att du ska glömma allt ni haft, men man slutar drömma om den första man träffat när man blir lite äldre.
Det bästa du kan göra under tiden du låter honom vara är att göra saker som är bra för dig, kommer han så kommer han, kommer han inte så vet du ju.
Sen kanske du får sätta ett "slutdatum" då du slutar vänta på att han ska komma.....Så gjorde jag en gång. Jag tror jag gav killen 3månader, och redan efter 1 månad visade det sig hur allt blev. Jag tror man kan behöva en gränst så att inte hela ens liv handlar om att vänta. Då kanske man misar många andra killar, eller inte kan njuta riktigt av tillvaron....
Kanske låter knäppt, men det kanske kan vara bra.

ryss
2011-09-07, 17:34
Har bara läst några fåtal inlägg på förstasidan så vet inte vad som står i tråden. Men jag skulle säga att om du vill ha hans intresse mer - exponera inte dina känslor och hör inte av dig så ofta eller var "tjatig". Han känner säkert att han har dig lindad runt fingret vilket kan göra att man tappar intresse. Jag själv tappar intresse för kvinnor om dom är FÖR på, det känns för lätt helt enkelt.

BeautifulLeah
2011-09-07, 17:42
Har bara läst några fåtal inlägg på förstasidan så vet inte vad som står i tråden. Men jag skulle säga att om du vill ha hans intresse mer - exponera inte dina känslor och hör inte av dig så ofta eller var "tjatig". Han känner säkert att han har dig lindad runt fingret vilket kan göra att man tappar intresse. Jag själv tappar intresse för kvinnor om dom är FÖR på, det känns för lätt helt enkelt.

Förstår hur du menar.
Å andra sidan kan jag tycka det är ganska konstigt att man ska behöva "spela en roll" och låtsas att man är något man inte är....
Kan man inte vara sig själv kanske det aldrig kommer funka heller....
Visst kan man väl "tona ner" sig själv men för eller senare kommer ju ens rätta jag ändå fram, då kanske problemen bara skjuts upp istället....

krappen
2011-09-07, 20:36
Ja, han är min första riktiga kärleksupplevelse, helt korrekt. Och nej, det kommer aldrig försvinna. Visst att jag nångång kanske slutar känna nåt för honom, men jag kommer aldrig glömma allt vi haft.
Jag vill inte gå vidare än, jag känner att det fortfarande går att lösa. Jag har bestämt mig för att låta honom vara ett tag och se hur han vill göra.
Men visst, jag har mycket framför mig. Men det vill jag uppleva med honom..

Jo, men annars har vårt förhållande varit bra. Varken jag eller han märker att det är sån ålderskillnad. Inte nåt som man kan komma på direkt iaf.
Jag känner inte detta som "nykärlek". Jag har visserligen inget annat att jämför med heller. Men detta känns riktigt äkta, det är inget jag säger.
Men som sagt så ska jag låta honom avgöra. Om han inte vill så är det bara så. Men jag hoppas av allt i världen att han vill försöka igen.


Hur kan du veta? Jag vill inte verka nedlåtande men det är just erfarenheter och att ha älskat och förlorat som gör att man lär känna sig själv.
Försök lappa ihop det för all del, men jag tycker du ska vara beredd på att tänka på dig själv i första hand så du inte blir utnyttjad.

PalleGnu
2011-09-07, 21:03
Hur kan du veta? Jag vill inte verka nedlåtande men det är just erfarenheter och att ha älskat och förlorat som gör att man lär känna sig själv.
Försök lappa ihop det för all del, men jag tycker du ska vara beredd på att tänka på dig själv i första hand så du inte blir utnyttjad.
För att jag kommer alltid att minnas det vi har haft. Det är liksom mitt första riktiga förhållande, det kommer jag inte glömma. Jag kommer heller aldrig att ångra det vi har haft (än så länge).
Ja, jag börjar att tänka framåt nu. Bättre för sent än aldrig.

PalleGnu
2011-09-07, 21:05
Har bara läst några fåtal inlägg på förstasidan så vet inte vad som står i tråden. Men jag skulle säga att om du vill ha hans intresse mer - exponera inte dina känslor och hör inte av dig så ofta eller var "tjatig". Han känner säkert att han har dig lindad runt fingret vilket kan göra att man tappar intresse. Jag själv tappar intresse för kvinnor om dom är FÖR på, det känns för lätt helt enkelt.
Jo, jag har märkt det nu mer och mer att det verkligen är så. Men jag har börjat tänka framåt nu och jag förväntar mig inte så mycket hur det kommer bli. Jag har kört mitt första träningpass nu för denna veckan och det kändes ändå hyfsat bra. :)

krappen
2011-09-07, 21:30
För att jag kommer alltid att minnas det vi har haft. Det är liksom mitt första riktiga förhållande, det kommer jag inte glömma. Jag kommer heller aldrig att ångra det vi har haft (än så länge).
Ja, jag börjar att tänka framåt nu. Bättre för sent än aldrig.

Nej jag är 25 år och jag minns fortfarande mitt första förhållande och min första kärlek, även om det var en smärtsam tid då det tog slut så lärde man sig av sina misstag, först nu i efterhand inser jag att hon var helt fel för mig. Jag är säker på att du tar dig igenom det, en tanke jag alltid försöker ha i huvudet när jag tar mig igenom svårigheter är att jag i första hand alltid måste tänka på mig själv. I alla fall i ett tag framöver, unna sig själva saker, umgås med kompisar för att ha roligt, träna för att må bra och åstadkomma något, you name it. Sen att det är dystra stunder också det går inte att komma ifrån.

PalleGnu
2011-09-08, 08:15
Nej jag är 25 år och jag minns fortfarande mitt första förhållande och min första kärlek, även om det var en smärtsam tid då det tog slut så lärde man sig av sina misstag, först nu i efterhand inser jag att hon var helt fel för mig. Jag är säker på att du tar dig igenom det, en tanke jag alltid försöker ha i huvudet när jag tar mig igenom svårigheter är att jag i första hand alltid måste tänka på mig själv. I alla fall i ett tag framöver, unna sig själva saker, umgås med kompisar för att ha roligt, träna för att må bra och åstadkomma något, you name it. Sen att det är dystra stunder också det går inte att komma ifrån.
Okej, visst kanske det blir skillnad senare i livet. Men jag kommer ändå aldrig ångra nåt vi har haft. Om nu detta var ett "misstag" så lär jag mig ju bara av det. I vilket fall är det bra. Men just nu ser jag detta som det bästa som har hänt i mitt liv.
Jag har börjat tänka på mig själv nu och jag försöker tänka bort problemen när jag ska träna och m.m. Och det funkar faktiskt.

krappen
2011-09-08, 16:59
Jag säger inte att du ska ångra dig :) ta vara på de bra stunderna och ha det i bagaget.

PalleGnu
2011-09-08, 20:04
Jag säger inte att du ska ångra dig :) ta vara på de bra stunderna och ha det i bagaget.
Okej, var så jag förstod det. Men nu vet jag. :) Det är klart jag ska ta vara på de bra stunderna.

Angel
2011-09-08, 22:01
Baan är nog allt en lycklig bosnier.

Haha, gamle Baan borde kanske byta tillbaka till sin gamla avatartext "eternal sunshine of the Bosnian mind".


Hade missat detta, ha ha ha.

Angel
2011-09-08, 22:04
Vill bara förtydliga ifall nån trodde att jag var dödseriös så hoppas jag att han är lycklig, såklart, men för att han har en bra flickvän och inget annat :)

emi23j
2011-09-08, 22:12
förstår hur du menar.
å andra sidan kan jag tycka det är ganska konstigt att man ska behöva "spela en roll" och låtsas att man är något man inte är....
Kan man inte vara sig själv kanske det aldrig kommer funka heller....
Visst kan man väl "tona ner" sig själv men för eller senare kommer ju ens rätta jag ändå fram, då kanske problemen bara skjuts upp istället....


+1!

emi23j
2011-09-08, 22:19
Och till TS.

Jag kan relatera till hur du känner och allt jag kan säga är att: ibland suger verkligen livet. Finns inget man kan göra åt det, så är det bara ibland.
För mig personligen så är läsa (plugga) det enda som får bort mina tankar från hur mycket mitt liv suger just nu. Så får vara tacksam för det och försöka fokusera på sådana saker så mycket som möjligt för att fly vardagen.

Men håller med om rådet att du får låta honom vara ett tag, kanske kommer du att sluta tänka på honom och kanske märker att han inte är den rätta för dig. Men vill ändå lägga in detta citatet:
“Don't ever give up on something or someone that you can't go a full day without thinking about.”

PalleGnu
2011-09-09, 13:43
Och till TS.

Jag kan relatera till hur du känner och allt jag kan säga är att: ibland suger verkligen livet. Finns inget man kan göra åt det, så är det bara ibland.
För mig personligen så är läsa (plugga) det enda som får bort mina tankar från hur mycket mitt liv suger just nu. Så får vara tacksam för det och försöka fokusera på sådana saker så mycket som möjligt för att fly vardagen.

Men håller med om rådet att du får låta honom vara ett tag, kanske kommer du att sluta tänka på honom och kanske märker att han inte är den rätta för dig. Men vill ändå lägga in detta citatet:
“Don't ever give up on something or someone that you can't go a full day without thinking about.”
Precis, jag kan inte göra mer nu än att vänta. Så jag ska börja tänka på mig själv och liksom göra saker som får en att släppa tankarna för ett tag.

Väldigt bra citat. Jag känner med så, och det stämmer in på mig. Jag tänker på honom dagen lång verkligen. Jobbigt att göra det just nu eftersom jag mår dåligt av det. Men om man tänker på allt bra vi har haft så blir man så glad.

PalleGnu
2011-09-13, 22:05
Eftersom vissa verkar vilja veta hur det går för mig och "honom" så kan jag bara säga att det går mycket bättre, är verkligen på bättringsvägen. Har träffat honom lite och t.o.m. tränat samtidigt med honom, visserligen inte samma övningar men ändå.
Så detta kommer troligtvis bli skitbra i slutändan. Jag både hoppas och tror.
Och tack för er som orkat ta er tid att både läsa och kommentera. Det har hjälpt mig att ha extra tålamod med detta. :)

Lellan
2011-09-13, 22:21
“Don't ever give up on something or someone that you can't go a full day without thinking about.”

Kasst citat, hade jag lyssnat till det hade jag varit olycklig iaf. Har tänkt på samma kille i 4 månader nu, men är lyckligare nu än då.. man får ta sig vidare!

Precis, jag kan inte göra mer nu än att vänta. Så jag ska börja tänka på mig själv och liksom göra saker som får en att släppa tankarna för ett tag.

Väldigt bra citat. Jag känner med så, och det stämmer in på mig. Jag tänker på honom dagen lång verkligen. Jobbigt att göra det just nu eftersom jag mår dåligt av det. Men om man tänker på allt bra vi har haft så blir man så glad.

Vare sig det blir ett fint minne eller en uppsving önskar jag lycka till. Och det är inte alla förunnat att ha fått älska! :)

PalleGnu
2011-09-13, 22:38
Vare sig det blir ett fint minne eller en uppsving önskar jag lycka till. Och det är inte alla förunnat att ha fått älska! :)

Tack så mycket. Jag la nyss in ett inlägg om hur det ligger till. Och det ser bra ut kan jag lova. *rolleyes*

krappen
2011-09-13, 23:11
Tack så mycket. Jag la nyss in ett inlägg om hur det ligger till. Och det ser bra ut kan jag lova. *rolleyes*

Skönt att höra, vill inte vara en stämningsförstörare nu men glöm inte av att sätta dig själv i första hand nu, bli inte utnyttjad.

PalleGnu
2011-09-14, 23:06
Skönt att höra, vill inte vara en stämningsförstörare nu men glöm inte av att sätta dig själv i första hand nu, bli inte utnyttjad.

Ja, nu kan jag pusta ut igen och fortsätta som vanligt.
Det är klart jag ska tänka på mig själv, men man ska inte vara alltför ego. Bara lite lagom sådär.
Och nej, jag ska inte tillåta att bli utnyttjad. Det hade bara sårat mig ännu mer då. Det hade jag inte kunnat hantera särskilt väl..
Men nu verkar allt bra igen och jag hoppas verkligen att det blir han och jag igen. Det hade varit super. Han är den enda jag tänker på, hela tiden. *cupid* Så ja, jag är helt enkelt nerförälskad i honom. Jag hoppas verkligen att han förstår det.

mangemani
2011-09-15, 05:30
gör dig inga förhoppningar, då blir du inte besviken.
ta det som det kommer bara.