handdator

Visa fullständig version : Vilka kosttillskott rekomenderar ni?


Antz
2011-09-05, 17:14
Tjenare!
Har googlat runt för att få mig en grundkunskap om kosttillskott. Men jag har svårt för att avgöra vad jag själv ska köra på. För nuvarande använder jag mig av vassleprotein. Det jag funderar att köpa in är: kreatin, omega-3 och EAA.

Övrig information
Tränat: 6 månader
Ålder: 16 år
Vikt: 70 kg
Längd: 180 cm
Tränar: 3 ggr/vecka, helkroppspass 5x5

Vad tycker ni?

Tack på förhand!
Antz

SiSenior
2011-09-05, 17:45
Fråga dig själv följande: Vad vill jag få ut av min träning? Hur mycket tid och pengar är jag beredd att lägga på att kosten ska bli bra? Hur nära inpå träningen respektive efter träningen äter jag? Oberoende på vad du svarar är inga av dessa kosttillskott livsnödvändiga och kan genom ett smart upplägg skippas.

Hannya
2011-09-05, 17:57
Det som du funderar på är bra val.

vicarious
2011-09-05, 18:43
Fortsätt med vassleproteinet. Införskaffa omega-3 och kreatin. Klart.

Janitorr
2011-09-05, 19:02
Jag skulle köra på detta om jag var du:

Innan träning:
EAA+Kreatin+Maltodextrin

Efter träning:
EAA+Kreatin

När det inte är tillräckligt med protein i måltiden:
Lägg till en proteinshake (vassle)

När tiden inte räcker till:
MRP, typ Eiselt MetaPro

Eddie Vedder
2011-09-05, 19:27
Fortsätt med vassleproteinet. Införskaffa omega-3 och kreatin. Klart.

+1

Och kanske D-vitamin. :)

z_bumbi
2011-09-05, 19:32
Möjligen omega-3 men det beror på hur du äter. Äter du t ex mycket fet fisk så skulle jag spara pengarna till något roligare än tillskott.

frong
2011-09-05, 19:54
Möjligen omega-3 men det beror på hur du äter. Äter du t ex mycket fet fisk så skulle jag spara pengarna till något roligare än tillskott.

Jag, som nybliven student, kommer antagligen inte alls äta mycket fisk. Bör jag införskaffa mig ett Omega-3 tillskott då? Tips på billigt Omega-3 tillskott?

Till TS: Vassle, kreatin och EAA tycker jag är en bra grund!

Dexterity
2011-09-05, 20:19
Själv kör jag på vassleprotein, omega-3, d-vitamin (åtminstone nu under vinterhalvåret), kasein (ej särskilt nödvändigt men gott är det iallafall). Kreatin kan också vara bra att ha beroende på vad syftet med träningen är. Själv tar jag det inte längre då jag finner det onödigt.

Koffeintabletter tar jag också sporadiskt (väldigt sällan)

Crocker
2011-09-05, 20:32
Jag, som nybliven student, kommer antagligen inte alls äta mycket fisk. Bör jag införskaffa mig ett Omega-3 tillskott då? Tips på billigt Omega-3 tillskott?

Till TS: Vassle, kreatin och EAA tycker jag är en bra grund!
Dollars Omega 3 är sjukt billigt om du har det.