handdator

Visa fullständig version : Kan du mycket om movie maker program osv.


polat
2011-09-05, 13:14
jag vill börja göra gryma cristiano ronaldo filmer som den här:http://www.youtube.com/watch?v=7mvBWyaIsRU&NR=1

Man har ju kollat på såna filmer sen man var 10 år och jag vill börja göra mina egna filmer men vet inte direkt hur jag ska börja.

Vilket movie maker program borde jag ha? och hur gör man?

du som kan sånt här snälla berätta, kommer lyssna med öppna öron *popcorn*

Deceiver85
2011-09-05, 13:29
Använder själv Sony Vegas Pro, men skulle säga att Windows Movie Maker funkar bra med. Det är finkänsligheten i klippningen som gör en bra film.

krappen
2011-09-05, 14:58
Kan rekommendera Sony Vegas, det är lätt att sitta och pilla i och upptäcka nya grejer i om du inte kan så mycket heller.

LeBron
2011-09-05, 15:07
Sony Vegas, som föregående personer säger :P Leta på youtube om det är någon effekt du inte förstår, finns massor med guider :)

r3mpuh
2011-09-05, 15:43
Ghetto style: Windows Movie Maker, från Windows XP.
Annars som andra sa: Sony Vegas

polat
2011-09-05, 21:22
Lyckades fixa Camtasie studio 7 men inte sony vegas........

men camtasia verkar ok för nuet..... men är det nån som vet hur man tar filmer från youtube?

krappen
2011-09-06, 16:10
Lyckades fixa Camtasie studio 7 men inte sony vegas........

men camtasia verkar ok för nuet..... men är det nån som vet hur man tar filmer från youtube?

Finns speciella program för att rippa från youtube, men det är inget jag rekommenderar då det kommer bli fruktansvärt grynig bildkvalitet efter komprimeringen. Det du behöver är rå-materialet, eller helt enkelt en video i högre upplösning och format, om det går att ladda ner matcherna på internet som du sedan klipper ur materialet från så kan det fungera utmärkt att använda.