handdator

Visa fullständig version : Gynekomasti/Fettvävnad?


Dirty South
2011-09-04, 14:24
Hej,

Jag har försökt få bort min gynekomast i snart 2 år, men har inte fått någon operation. Försökte först via vårdcentralen som lät mig göra blodprov för att sedan skicka mig vidare till Karolinska Kirurgmottagningen eller plastikmottagningen minns inte riktigt.

Både läkaren på vårdcentralen och läkaren på karolinska sa att jag hade gyno. Dock ville inte karolinska operera för dem inte hade råd, minns inte riktigt, hon sa även att jag skulle vänta tills jag fyllt 20 då gynon oftast försvinner då tydligen.

Ett år senare gjorde jag ett nytt försök och bokade tid hos ungdomsmottagningen som fixade en remiss till en annan kirurg på ett annat sjukhus. Kirurgen fixade ett ultraljud på Sabbatsbergs Sjukhus och hon som gjorde ultraljudet sa att det bara var fettvävnad vilket jag har lite svårt att tro på.. Kirurgen på ska ringa mig under veckan så ska vi prata.

Mår sjukt dåligt över detta och det har jag också sagt till varenda läkare men de verkar inte bry sig särskilt mycket. :(

Jag har RÅBANTAT mig ner till 59 kg 2 år sen och "tuttarna" var fortfarande kvar.

Om det nu bara är fettvävnad, måste detta opereras bort eller går det att få bort på annat sett? Det spelar ingen roll hur mycket jag deffar, det går INTE bort!

Ber om ursäkt för stavfel, konstiga meningar osv :)

Southwind
2011-09-04, 14:34
Har du någon bild på det?

derko
2011-09-04, 14:39
Gå till en plastikkirurg och betala för att ta bort tuttarna.

Dirty South
2011-09-04, 20:50
Har du någon bild på det?

Ska jag nog kunna fixa!
Gå till en plastikkirurg och betala för att ta bort tuttarna.

Har inte råd :(

Morrris
2011-09-04, 20:54
Landstinget betalar väl.

Dirty South
2011-09-04, 21:01
Landstinget betalar väl.

Förmodligen menade han en privatklinik.

Morrris
2011-09-04, 21:04
Förmodligen menade han en privatklinik.

Ah, läste inte första inlägget ordentligt

Sagzy
2011-09-04, 21:47
Tycker det låter konstigt att dom inte vill utföra operationen. Jag gjorde precis som dig och jag fick en tid efter ca 2 månader, dock valde jag att inte utföra operationen.
Att dom ignorerar dig när du säger att du mår dåligt över det är bara idiotiskt, du får helt enkelt va på dom som en igel så att dom tillslut ger med sig.

derko
2011-09-04, 22:05
Ska jag nog kunna fixa!


Har inte råd :(
Ta ett lån då. Så länge det inte är hutlös ränta tycker jag det absolut är värt det. Du är bara ung en gång. Ta vara på din ungdom.

Landstinget betalar väl.
Förmodligen har du rätt. Vilket är rätt absurt eftersom detta är rent kosmetisk operation. Skatte pengar borde enbart gå vill vård som har ett medicinskt syfte.

Olegh
2011-09-04, 22:28
Ta ett lån då. Så länge det inte är hutlös ränta tycker jag det absolut är värt det. Du är bara ung en gång. Ta vara på din ungdom.


Förmodligen har du rätt. Vilket är rätt absurt eftersom detta är rent kosmetisk operation. Skatte pengar borde enbart gå vill vård som har ett medicinskt syfte.

Håller jag inte med om. Men du har säkerligen å andra sidan inte en aning om hur det är att som kille gå om kring med rejäla chipstuttar som inte kan bantas bort.