handdator

Visa fullständig version : Flytta fokus till extern skärm


cero
2011-09-04, 14:03
Finns det något knapp-kommando man kan använda för att flytta fokus mellan en vanlig skärm på en laptop och en extern (inkopplad) skärm?

cero
2011-09-04, 14:27
20 minuters-bump!

Dirty South
2011-09-04, 14:29
Mac eller Windows?

cero
2011-09-04, 14:41
Det glömde jag skriva. Windows Vista!

cero
2011-09-04, 18:12
Bump. (lite av en brådska)

Mr.Sjöborg
2011-09-04, 18:17
är de inte typ, kontrollpanelen - bildkskärmar?

hahavaffan
2011-09-04, 18:33
Fokus? Menar du att skifta mellan att ha den inbyggda igång och den externa igång? Isf finns det var jag vet inget universellt kommando i Windows, utan det är upp till tillverkaren av själva datorn att välja ett kommando eller en knapp som aktiverar eller deaktiverar en extern skärm. HP brukar ha nån F-knapp typ. Men det går säkert att lösa, som så mycket annat till Windows.

robertoheras
2011-09-04, 19:13
Fn + F4 eller F8 brukar det vara på Dell och HP laptops.
Du ska kunna se en liten bild på tangenten, men nån av F-tangenterna är det rätt säkert.

cero
2011-09-04, 19:29
är de inte typ, kontrollpanelen - bildkskärmar?

Kan inte göra det manuellt på laptopen. Skärmen fungerar inte. Det är därför jag har kopplat in en extern.

Fokus? Menar du att skifta mellan att ha den inbyggda igång och den externa igång? Isf finns det var jag vet inget universellt kommando i Windows, utan det är upp till tillverkaren av själva datorn att välja ett kommando eller en knapp som aktiverar eller deaktiverar en extern skärm. HP brukar ha nån F-knapp typ. Men det går säkert att lösa, som så mycket annat till Windows.

Precis.

Fn + F4 eller F8 brukar det vara på Dell och HP laptops.
Du ska kunna se en liten bild på tangenten, men nån av F-tangenterna är det rätt säkert.

Testat FN + F4 och F8, funkar inte. På F4-knappen finns det en liten bild som ser ut som en skärm.

Testade FN + alla andra F-knappar också.

PixelMiner
2011-09-04, 19:36
Prova Win+P.. Då bör du kunna välja mellan:
* Endast dator
* Spegla
* Utvidga
* Endast projektor (dvs extern skärm)

Sedan kan man flytta program mellan skärmarna genom Win+piltangeterna.

cero
2011-09-04, 19:44
Prova Win+P.. Då bör du kunna välja mellan:
* Endast dator
* Spegla
* Utvidga
* Endast projektor (dvs extern skärm)

Sedan kan man flytta program mellan skärmarna genom Win+piltangeterna.

Windows-knappen? Den man öppnar startmenyn med?

Och på vista?

Testade win+P på en windows XP och det fungerade inte. Kan bli lite knepigt på Vista-datorn, eftersom att skärmen inte fungerar (endast externa). Får testa och trycka ned ned pil-knapparna och klicka enter.

PixelMiner
2011-09-05, 14:09
Windows-knappen? Den man öppnar startmenyn med?

Precis, den nere till vänster på tangentbordet mellan ctrl och alt..
http://www.instructables.com/image/FC0R9XLF2FRV90B/Hidden-powers-of-the-Windows-key-on-your-keyboar.jpg

Och på vista?

Testade win+P på en windows XP och det fungerade inte. Kan bli lite knepigt på Vista-datorn, eftersom att skärmen inte fungerar (endast externa). Får testa och trycka ned ned pil-knapparna och klicka enter.

Sorry... Missade att de där inte funkar för Vista. Det är krävs tydligen win7 för att de skall funka...

cero
2011-09-05, 19:42
Lyckades starta datorn med rätt skärm i safe-mode med Fn+F4. Kan jag ändra primär-skärm därifrån?