handdator

Visa fullständig version : Om ni fick välja - vilket är värst?


lofito
2011-09-04, 11:17
....att i 4 veckor gå runt proppmätta non stop - så mätta att ni knappt kunde få i er något mer, lixom den känslan.

... eller att i 4 veckor gå med en ständig hunger så att det nästan gör ont i magen. Vilket skulle ni i så fall välja om ni var tvungna - vilket är egentligen värst?

MOTIVERA varför!

shut teh face
2011-09-04, 11:18
....att i 4 veckor gå runt proppmätta non stop - så mätta att ni knappt kunde få i er något mer, lixom den känslan.

... eller att i 4 veckor gå med en ständig hunger så att det nästan gör ont i magen. Vilket skulle ni i så fall välja om ni var tvungna - vilket är egentligen värst?
Att vara mätt. Det är omöjligt att sova på extrem hunger.

Kwon
2011-09-04, 11:19
4 veckor proppmätt lätt

Om man hade varit 4 veckor hungrig även fastän man käkat all mat man hade, Fairings alla produkter, Slevat Lohmanders Bearnaise, Fruktidietat etc hade man väl snart börjat käka på folk för att stilla hungern...

Dead... Island....Beckons....

Rikard Jansson
2011-09-04, 11:22
Som vid alternativ nr 1 är det för mig konstant, även vid viktbalans. Så väljer nr 2, alla dagar i veckan!

lofito
2011-09-04, 11:24
Motivera varför som sagt!

hanushans
2011-09-04, 11:27
Mätt! När man är proppmätt så vill man spy, men när man är konstant hungrig så spyr man och svimmar.

Moe Lestor
2011-09-04, 11:27
1. Skulle leva på gainers i en månad sen var det inget mer med det. Att gå runt hungrig är inge kul.

Kwon
2011-09-04, 11:30
Men är inte Lofitos förbannelse sådan att även om du äter happy meals + gainers upon gainers så är Hungern fortfarande där?
Oavsett vad man kör för bukfyllnad så är hungern konstant?

EkarN
2011-09-04, 12:19
Men är inte Lofitos förbannelse sådan att även om du äter happy meals + gainers upon gainers så är Hungern fortfarande där?
Oavsett vad man kör för bukfyllnad så är hungern konstant?

The possibilities are endless...

Dakke
2011-09-04, 12:46
Om det inte påverkade min kropp på något vis skulle jag gå hungrig utan att äta något. Jag blir mer fokuserad när jag fastar!

LeBron
2011-09-04, 12:48
2, coolare att vara hungrig!!

Skämtåsido, blir så sjukt lat av att vara proppmätt, vill bara lägga mig ner o sova, får verkligen ingenting gjort. Är jag hungrig så kan jag fortfarande röra på mig. :)

Sparven från Minsk
2011-09-04, 12:51
Mätt!
Har upplevt glupande hunger och det är ett mindre helvete

Zorgus
2011-09-04, 13:01
Hellre vrålhungrig än proppmätt. Har svårare att koncentera mig när jag är proppmätt. Dessutom, att ens försöka träna på en full mage är meningslöst, men går ganska bra som fastande.

Southwind
2011-09-04, 13:14
Är det att vara så proppmätt att man mår illa? <----- SVARA!

Isåfall väljer jag hunger. Men det kanske också innefattar konstant illamående.

Hellre mätt och ilamående än hungrig och illamående.

ceejay
2011-09-04, 13:17
skulle begått självmord. Konstant smärta och illamående är fan inte trevligt, speciellt i 4 veckor :o

Yes
2011-09-04, 13:22
Valet mellan tortyr och tortyr är inte lätt.

Kwon
2011-09-04, 13:25
Man mår ju riktigt dåligt / spyr, oavsett så det är ju outhärdligt vilket som antar jag.

Om man är Proppmätt i 4 veckor får man ju inte i sig ngn mat

daloatf
2011-09-04, 15:16
Mätt i fyra veckor, vilken lätt deff :)

hultman
2011-09-04, 15:34
Skulle krävt mycket pengar i utbyte för båda alternativ. Men att vara mätt är betydligt bättre, då kan man passa på att droppa några kilon samtidigt.

Cilia
2011-09-04, 15:41
Lätt val, jag skulle välja hungrig.
Vet man dessutom att det är en begränsad tid så är det inga problem.

Xtronal
2011-09-04, 16:39
Jag skulle ha valt hungrig.
- Hungrig varg jagar bäst.

alva
2011-09-04, 16:53
Jag skulle hellre gå hungrig än proppmätt, av den enkla anledningen att jag tycker proppmätt-känslan är värre än hungrig-känslan.

Lellan
2011-09-04, 21:19
Mätt - lätt! Då kan man sova. Tortyr el tortyr - den med sömn föredras kan man ju säga.

Osten80
2011-09-04, 21:25
Att gå hungrig skulle vara värst för mig, utan några som helst tvivel. Det finns få saker som kan få mig ur balans så snabbt som hunger.
Jag har alltid varit en hungrig jäkel. När jag var nyfödd blev jag lagd under observation med misstanke om diabetes för att jag låg och skakade och riste i kroppen när jag tyckte att måltidsserveringarna drog ut på tiden. Den där förbannade hungern har följt mig genom hela livet, och det behöver inte gå mer än några timmar mellan målen för att helvetet ska braka loss och jag slutar att fungera. Det är nog tur i oturen att jag alltid varit hyperaktiv, för utan den aktivitetsnivån hade jag förmodligen legat på 200+ kilon vid det här laget.

<Mike>
2011-09-04, 21:33
Frågan är alltså vem som mår sämst, random texasbo eller svulten afrikan?

Jag tror afrikanen har det värre.

Och om det gällde mig själv så är jag fortfarande hellre mätt.

Ristretto
2011-09-04, 21:36
Om det är hungrig som i att känna extrem, glupande, hunger så är jag hellre mätt. Om det bara är att gå utan mat i fyra veckor så skulle jag valt det.

Man orkar ju inte göra ett skit när man är proppmätt. Hunger vänjer man sig vid.

snej
2011-09-05, 06:02
Konstant mätt. Suttit på toa och ätit och bajsat samtidigt.

mangemani
2011-09-05, 06:21
är jag propp mätt så är ju aptiten efter mer mat inte så stor.
är jag vrål hungrig däremot så kan man ju käka hur mycket gott som helst och ändå vara hungrig.
så, mer mat= win för mig:)

Oljeblixten
2011-09-05, 06:48
Det är pest eller kolera, frågan som kommer avgöra hur jag röstar: Är det bara hunger? Eller tillkommer sådana saker som hunger medför tex. huvudverk, koncentrationsproblem etc? Eller är det bara själva "Magkänslan hunger" ?

von huff
2011-09-05, 06:53
hunger=snurrar i skallen,ingen ork eller koncentration.magvärk

mätt=Trött,törstig,sjuk mage,spykänslor


Hungern helt klart.Sen dom som tycker att det är tortyr har nog inte knappast varit medom mycket smärta:)

Oljeblixten
2011-09-05, 07:00
hunger=snurrar i skallen,ingen ork eller koncentration.magvärk

mätt=Trött,törstig,sjuk mage,spykänslor


Hungern helt klart.Sen dom som tycker att det är tortyr har nog inte knappast varit medom mycket smärta:)

Jag är hellre mätt isf helt klart, SNORMÄTT fungerar jag halvt iaf, men hungrig kan jag knappt spela tv-spel. :8

Lellan
2011-09-05, 08:37
hunger=snurrar i skallen,ingen ork eller koncentration.magvärk

mätt=Trött,törstig,sjuk mage,spykänslor


Hungern helt klart.Sen dom som tycker att det är tortyr har nog inte knappast varit medom mycket smärta:)

Fast vi snackar ju inte hungrig som i "dags för mat snart" utan hungrig som i att hjärnan inte kan vinna över kroppen, enda som finns på hjärnan är mat, hallucinationer, ingen sömn för kroppen håller sig vaken för att desperat finna föda etc..

Så inte tortyr som i grad smärtimpuls utan grad plågsamt (i frånvaro av smärtimpuls), smärta är inte måttet på allt. Men man skulle väl kunna lägga till; hunger, mätt el smärta i samma outhärdliga gradnivå så skulle jag helst vara mätt, därefter hungrig - sist ha riktigt förblindande ont i 4 veckor. Nöjd? :)

Dvs: den plåga där sömn kan existera väljs företrädesvis, får man sova kan man hantera mkt mer.

Fredrik_S
2011-09-05, 08:41
Mätt helt klart, bara för att en gång få reda på hur den känslan känns.

awesomooo
2011-09-05, 09:35
Skulle välja att vara mätt alla dagar i veckan. När man är så pass hungrig så att man mår illa och det bara snurrar i skallen är inte trevligt :(

Gurkyngel
2011-09-05, 09:53
De gånger jag varit riktigt proppmätt har varit efter diverse frosserier och då har jag mått så dåligt att jag legat i fosterställning på golvet... så den sortens mättnad nejtack! En mättnad där jag känner mig nöjd och glad, fungerar i t ex arbete och inte går och känner mig småsugen hade väl varit det ultimata.
Dock måste jag erkänna att jag "gillar" att vara hungrig. När det börjar närma sig lunch på jobbet suger det som regel i magen och jag älskar den känslan. Vetskapen om att jag snart ska få sätta tänderna i lunchlådan (läs innehållet) gör inte saken mindre njutningsfull. Hungern blir liksom en längtan efter vad som komma skall och är ofta härligare än själva ätandet. Wiiierd?