handdator

Visa fullständig version : Vilken laptop(Dell) ska jag ha?


Edenfäll
2011-09-04, 08:26
Tja!

Behöver hjälp med att välja ny laptop, och jag är på grund av köpesituationen begränsad till Dell. Personligen har jag aldrig gillat Dell då jag tycker de är överprissatta, men jag har för mig att de gör hyfsade bärbara datorer iaf.

Jag är dock hyfsat kass på bärbara datorer så jag undrar om någon kan rekommendera den mest prisvärda Dell laptopen?

Budgeten är 10k, och det ska inkludera operativsystemet. Den ska endast användas till jobb och skola så söker ej någon med spelprestanda. Kommer inte köra några tunga program utan endast Excel och diverse statistikprogram.

Nå, finns det någon bra Dell laptop?

tack!

KlopFer
2011-09-04, 08:37
Nå, finns det någon bra Dell laptop?


Nej!

Mr.Cosybear
2011-09-04, 08:37
Med tanke på dina krav så skulle jag köpa en för 5000 då den prestandan du får för det priset räcker mer än väl för dina behov. Sedan när den går sönder kan du köpa en till utan att hamna utanför budget.

Samtliga mina och familjens Dell Vostros har gått sönder någon gång efter 2-3 års bruk. Dock har detta varit datorer som det spelats mycket på och med största sannolikhet dött av värmeslag :)

kelk
2011-09-04, 08:43
Jag håller med Cosy, det finns ingen anledning till att fläska på med prestanda. Köp den mobilaste rackaren du hittar och införskaffa en större skärm som du kan koppla in den till när du vill sitta ner och arbeta mer effektivt. Kan dock inte påstå att jag hittade någonting vettigt på deras hemsida sub 10,000.

Kristus
2011-09-04, 10:20
Det Dell har varit bra på är support, speciellt om man köpt ngn tilläggsförsäkring. Vet inte om det är så fortfarande men det är MKT värt att få snabb support istället för att tvingas vara utan dator i 3-5 veckor om ngt strular

Pudzianovski
2011-09-04, 10:32
Min bärbara Dell är den bästa datorn jag haft. Aldrig gått sönder, aldrig behövt installera om, tyst, inte särskilt varm. Köper lätt en till nästa gång. :thumbup:

anton2000
2011-09-04, 10:50
Min bärbara Dell är den bästa datorn jag haft. Aldrig gått sönder, aldrig behövt installera om, tyst, inte särskilt varm. Köper lätt en till nästa gång. :thumbup:

+1! Jag är supernöjd med min Dell studio 17". Brorsan köpte en likadan och båda funkar grymt bra. Sen var Dell överlägset billigast med de egenskaperna jag var ute efter. Men som sagt köp någon billig, smidig burk så kommer du att bli nöjd :)