handdator

Visa fullständig version : Tidsgräns för muskeltillväxt?


getripped
2011-09-03, 16:52
X: bulkar och under 4 veckor går upp 4kg
X: bulkar och under 8 veckor går upp 4kg


Vilken bulkperiod kommer ge mest muskler den långa eller den korta perioden, eller det spelar ingen roll alls?

Nephelite
2011-09-03, 17:01
Själv skulle jag säga 4 kg på 8 veckor även om det är ganska lite fakta för att mäta med:

Iomed att muskeltillväxt är kroppen som ANPASSAR SIG efter miljön, det är en biomekanisk process som sker ganska långsamt i de flesta fall, styrketränar du tungt under 8 veckor sker anpassningen bättre än 4 veckor -

lofito
2011-09-03, 17:02
Enligt mig helt klart mer fördelaktigt alternativ 2, bulk under 8 veckor och går upp 4 kg.
Ju snabbare du går upp under kort tid så är det i stort sett bara fett du lagt på dig och inte någon större muskelmassa.

kajjm
2011-09-03, 17:31
Well, det beror väl på hur du menar.

Går han upp 4kg, säg 50% är muskelmassa i båda scenarion så är det fortfarande samma.

Men om du skulle syfta på att alternativ 1 GRISBULKAR så låter det som att denna lagrar mer fett än muskler än alternativ två...

Gå upp i vikt är väl inte svårt direkt, det är ju bara att trycka i sig onyttigheter.. gå upp i muskelmassa är en annan femma

ceejay
2011-09-03, 17:45
givetvis alternativ 2, du får plats med mycket mer träning och får mycket mer tid till muskeltillväxt.

Eddie Vedder
2011-09-03, 17:49
Men om du skulle syfta på att alternativ 1 GRISBULKAR så låter det som att denna lagrar mer fett än muskler än alternativ två...

1 kg per vecka helt enkelt. Det kan nog ses som mer eller mindre grisbulk för de allra flesta, även om maten är bra.

Anders The Peak
2011-09-03, 18:12
Är det träningen eller maten som bygger muskler. Antagligen fyller man ut tröjan bättre med fyra kg men efter att ha reglerat ned fettprocenten tvivlar jag på att ökningen är större än om det hade varit träning med energibalans.