handdator

Visa fullständig version : Ännu en knäböjsfråga


ironmike_666
2011-09-02, 20:36
Hej.

Vet att det finns ett antal trådar kring det jag kommer fråga men har ändå inte riktigt hittat det jag är ute efter.

Har försökt att få till tekniken i knäböj rätt länge men har inte riktigt lyckas än.

När jag bara knäböjer utan stång med armarna framför mig kan jag gå "hela" vägen ner med schysst hållning, men så fort jag har en stång på axlarna tar det HELT stopp en bit innan 90 grader.

VAD ska jag stretcha och hur? Vet att jag är ganska stel överlag, har testat och stretcha det mesta känns det som. Tips?

Är det inte konstigt att man kommer ner utan stång och sedan inte MED? Är det typ stelhet i bröst och axlar som kan hämma rörelsen?

willtjam
2011-09-02, 20:39
Här har du!
MqyV9KIBuPw

ceejay
2011-09-02, 20:39
mT67_8ox-pk

börjar efter 50 ungefär. Det är en bra stretch.

Sen hjälper det att böja ofta också, och verkligen försöka komma så djupt man kan hela tiden. Stelheten borde vara i höftböjare, hamstrings och rumpa

Crocker
2011-09-02, 20:56
Nej, röv,insida lår,vader främst. Och höftböjare viss grad. Stretcha de.

ceejay
2011-09-02, 21:03
edit

z_bumbi
2011-09-03, 08:15
Det kan lika gärna vara teknikbrister som stelhet, i vissa fall kan det också vara svaghet i vissa muskler som framkommer när det blir lite mer vikt. Be någon som kan böj titta på det eller så filmar du.

Anders The Peak
2011-09-03, 08:23
Om du kan knäböja utan vikter så handlar det bara om osäkerhet. Ett trick man kan använda är att man använder en bänk där du justerar höjden på bänken så att den tillåter en godkänd böj när du sätter dig på den. Det brukar gå lättare då när man inte behöver vara rädd för att gå genom då du har bänken som talar om när det är dags att vända. Men tricket ska man bara använda för att nöta in djupet och precis ovan säger handlar det också om obalanser i styrkan men det är bara avpassa vikten och träna på så jämnar det ut sig över tid.

ironmike_666
2011-09-03, 09:38
Om du kan knäböja utan vikter så handlar det bara om osäkerhet. Ett trick man kan använda är att man använder en bänk där du justerar höjden på bänken så att den tillåter en godkänd böj när du sätter dig på den. Det brukar gå lättare då när man inte behöver vara rädd för att gå genom då du har bänken som talar om när det är dags att vända. Men tricket ska man bara använda för att nöta in djupet och precis ovan säger handlar det också om obalanser i styrkan men det är bara avpassa vikten och träna på så jämnar det ut sig över tid.

Fast grejen är att jag kan göra en böj med bra djup med armarna framför mig, men DIREKT när jag för armarna uppåt och bara simulerar att jag håller i en stång så tar det stopp mycket tidigare. Vet inte om det kanske är överkroppen som behöver stretchas då?

Är det någon som kört Sheos stretchprogram och fått bra resultat? Tänkte att jag skulle börja nöta den.