handdator

Visa fullständig version : problem med uteblivna resultat


subbadubba
2011-09-01, 18:16
hej jag har tränat i ungefär fyra år och tycker inte att de har hänt så mycket med min kropp som jag hade förväntat mig.. men de tar kanske fler år för att de ska märkas mer? är 188 lång väger 76 kg och för att ha ett mått så har jag 38 runt armarna..
vet tyvär inte vad jag vägde och hade när jag började träna men lite har väl hänt men hoppas ju på mer muskler än såhär:/ kan jag göra något fel? eller de tar bara mer tid?

hidden
2011-09-01, 18:17
Hur ofta tränar du hur ser en vanlig dag ut för dig? Hur ser kosten ut?

subbadubba
2011-09-01, 18:21
tränar tre till fyra dagar i veckan.. vet inte om det kanske är kosten som kan va fel? äter alltid riktig kvällsmat iaf men de under dagen varierar de säger ju att man ska äta fem gånger under en dag men så många gånger blir inte jag hungrig:S och vad ska man äta? kanske där problemet sitter

BALADEVA
2011-09-01, 18:24
Hur är sömnen, träningen och kosten? Ge så mycket relevant information du kan.

rooz
2011-09-01, 18:24
tränar tre till fyra dagar i veckan.. vet inte om det kanske är kosten som kan va fel? äter alltid riktig kvällsmat iaf men de under dagen varierar de säger ju att man ska äta fem gånger under en dag men så många gånger blir inte jag hungrig:S och vad ska man äta? kanske där problemet sitter

Så länge du får i dig det du behöver, så kan du äta 1gg, 2ggr om dagen.

2g protein per KGV och fyll ut resten med fett & Kolhydrater. Hur ser träningen ut? Tungt, lätt, set, reps osv?

hidden
2011-09-01, 18:24
Försök äta något proteinrikt efter träningen. Kyckling med ris är min favorit. Men försök variera dig med fisk, kött osv och ha keso eller liknande till maten. Drick mycket mjölk och sov minst 7-8h per natt.

Vad kör du för träningsprogram?

subbadubba
2011-09-01, 18:27
sömnen varierar då jag jobbar skift så varannan vecka sover jag 6 till 7 timmar i veckan och andra veckan 10 kanske... tar protein pulver varje dag och direkt efter träning för att sen hem och äta middag inom en timme..

JohPz
2011-09-01, 18:27
Säkerligen underskattar du hur mycket du måste käka. Du kan inte gå efter hungern, lång och smal som du är.

subbadubba
2011-09-01, 18:28
om dagen menar jag naturligtvis

subbadubba
2011-09-01, 18:29
ja okej kan va så vad ska jag äta då som är lätt att göra under dagen ända riktigt fasta måltiden jag har är kvällsmaten vid kl 18 tiden

Fugly
2011-09-01, 18:32
Koka några kilo kyckling och ha det i kylen. Annars finns det en massa mat du kan äta direkt ur förpackningen, t.ex. konserverad fisk (eller annan konserverad mat för den delen), cottage cheese, kvarg, proteinpulver, havregryn etc..

subbadubba
2011-09-01, 18:33
okej frukosten brukar bestå av havregryns gröt och kanske ett eller två ägg

subbadubba
2011-09-01, 18:36
hjälper de med gainer kanske också eller vad tror ni

Fugly
2011-09-01, 18:37
Jag menade att havregryn går att äta som den är (torr), men visst varför skulle inte den frukosten fungera? Kom bara ihåg att det inte finns några magiska livsmedel, det är helheten som räknas.

Zorban
2011-09-01, 18:37
76 kilo på 188 är ju ingenting? Gå upp lite i vikt.

Fugly
2011-09-01, 18:38
Du kan ju skriva upp vad/hur mycket du äter så skulle det vara lättare att ge tips.

subbadubba
2011-09-01, 18:39
du jag hade gärna gått upp i vikt haha men de går ju inte står helt stilla vad jag än gör:S

Fugly
2011-09-01, 18:39
76 kilo på 188 är ju ingenting? Gå upp lite i vikt.

Har man 38cm runt armen så måste det ju finnas några muskler, om han inte bara tränat armar i fyra år. Bilder skulle definitivt hjälpa också.

subbadubba
2011-09-01, 18:41
ja visst har jag muskler men inte alls så som jag trodde att jag skulle ha efter fyra år

Fugly
2011-09-01, 18:42
Igen, bilder skulle hjälpa.

Det blir oftast inte så man hade tänkt sig i nästan allt i livet, så det är bara att acceptera det.

subbadubba
2011-09-01, 18:44
hur många år har ni tränat för att uppnå era resultat?

Gnawk
2011-09-01, 19:03
Tränat i några år utan att tänka på vad jag ätit alls typ utan några större resultat. Nu under sommaren har jag ätit som fan och ökat mer än vad jag gjorde på 1 år. Maten spelar jävligt stor roll, så käka så mycket som möjligt och tro inte att du blir fet av att äta. Funkade bäst för mig iaf :)

derko
2011-09-01, 19:08
Låter som du behöver mer mat och bättre träningsprogram. Pröva t.ex. Stronglifts 5x5 i ett par månader och håll ordentlig koll på dieten så kommer du nästan garanterat få resultat. Lägg ner all form av konditionsträning om inte klarar att äta tillräckligt.

Silencer
2011-09-01, 19:38
Har du några bilder? Hur har du ätit och tränat dessa fyra år? Jag är också smal men nog fan går det framåt bara man gnetar på. :)

subbadubba
2011-09-01, 19:38
vet inte riktigt vad jag ska äta mitt på dagen har varken tid eller ork eller kunskap för den delen att laga riktig middag. därför jag tar protein pulver för att de går snabbt och lätt att göra

subbadubba
2011-09-01, 19:39
visst har jag haft mindre uppehåll under mina fyra år men inte mer än eller två veckor har tränat iaf någon dag varje vecka.. har inga bilder att lägga upp nu

Pretorian
2011-09-01, 19:58
Ät mer. Utan att veta så mycket om dig så gissar jag att det är en orsak till att du inte tycker det händer något.

spoon
2011-09-01, 20:07
du jag hade gärna gått upp i vikt haha men de går ju inte står helt stilla vad jag än gör:S

Den här tycker jag är bra.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376

subbadubba
2011-09-01, 20:07
något tips på vad man kan äta på dagen som är nyttigt

Zorban
2011-09-01, 20:18
Varför måste allt vara så himla nyttigt? :) Har du problem med att gå upp i vikt, ät det du tycker är gott. Det betyder dock inte att du ska få i dig 2000 kcal från coca cola om dagen :)

subbadubba
2011-09-01, 20:22
de är jag som har trott att man ska äta massa sallad och massa protein och sånt.. jag vill gå upp i vikt men inte i fett vill ju gå upp i muskler:)

benacii
2011-09-01, 20:26
fett kommer alltid på köpet. mer eller mindre. bästa är att sluta nojja för att bli fet. låt dej bli lite fet. menar inte som en jävla säl nu utan typ acceptera att dina rutor försvinner ett tag. Ät nötter. en näve är ungefär 50g. tror du med lätthet får i dej 3nävar (150g=1250kcal ungefär.)

+ extra mat, mer mjölk, fetare kvarg osv. bara köra. var noga med att äta ordentligt efter passet oxå.

Stefan J
2011-09-01, 20:31
de är jag som har trott att man ska äta massa sallad och massa protein och sånt.. jag vill gå upp i vikt men inte i fett vill ju gå upp i muskler:)

Du ska inte käka en massa tonfisk, magert kött, kyckling och sallad om du vill gå upp i vikt ifall du inte vill äta så stora mängder att du kräks. Ät energitätare mat. Fet fisk, nötkött, fläskstekar. Ta god sås till. Pasta, ris. Fyll ut med mackor emellan om det känns som om mängderna börjar bli för stora. Hur mycket energi som helst i bröd. Varma mackor med smält ost, mmmmmm! :D Ja det är så lätt att äta mycket kalorier, och så gott!

subbadubba
2011-09-01, 20:32
jag är inte nojig för att äta fet mat så men sen sägs de att man ska äta sig så mätt så man e på gränsen till att må illa.. så mycket kan man inte äta när jag är lagon mätt så blir de nog jag vill inte ha mer.. kan inte äta för att de är gått

subbadubba
2011-09-01, 20:34
behöver man inte en himelsk massa protein också eller det räcker med protein drinken?

spoon
2011-09-01, 20:35
Läste du länken som jag skickade?

Ät energitätare och oftare om du vill upp i vikt. Sikta på 2xkv med protein. Runt 150g om du väger 75kg

Silencer
2011-09-01, 20:56
Utan att vara elak så får jag intrycket att du har noll koll på vad du själv gör kring din träning och kost. Du måste berätta hur du äter och tränar om du ska kunna få hjälp.

Zooy
2011-09-02, 01:17
Håller med föregående talare, börja läsa på dig lite om både träning och utförande samt basic om kosten. Förövrigt har det ju nämnts ett flertal tips såsom 2xkroppsvikt i gram protein/dygn och fyll ut med kolhydrater + nyttiga fetter (olja, nötter, avocado osv)

Det är väldigt svårt och säga vad du ska ändra på då du inte berättar alls hur du tränar, för allt vi vet kanske du kör helkropp en gång i veckan + 3 pass biceps (överdriver men du förstår vad jag menar)

Som någon annan sa, i förhållande till din längd väger du ganska lite, så trycka i dig mer mat är det som kommer ge dig mer resultat. Många verkar tro att det räcker och vara i gymmet 7 dagar i veckan men sen skita i kost/vila. Det du gör i gymmet är att du bryter ner dina muskler. Kroppen behöver återhämta sig och den behöver bränsle vilket den får från sömn och en god kost.

Slutligen vill jag även rikta lite kritik mot dig. Du har insett att din utveckling inte går som du hade tänkte dig. Men samtidigt verkar du inte ha viljan för fem öre att vilja göra något åt det. Du ger oss dåligt med information om dig själv. Du säger att du inte har "tid/ork eller kunskap" till att fixa mat. Jag vet som sagt inte din livssituation men allt handlar om prioriteringar. Hade jag hellre spelat dator 10 h om dagen, klart jag inte hade hunnit och fixa mat och träna när jag inte jobbade. SKAFFA dig kunskap, TA dig tiden, GÖR det till en vana. Så kommer du märka att dessa "hinder" inte kommer finnas kvar.

Det finns folk som har det betydligt mer hektiskt än vad jag har och antagligen vad du har (får känslan av att du är ung) men det lyckas ändå få grymma resultat.

Blev ett ganska långt inlägg och även lite kritiskt. Men vadfan jag tror på tough love!

Good luck

lurre86
2011-09-02, 05:58
Troll?

Men om du har tränat i 4 år så måste du ha lärt dig lite om kost och träning. Känns konstigt det här. Hur länge har du tränat?

Om du tränat ordentligt i 4 år så är det svårt att INTE lära sig om kost och träning.

Du ställde en fråga om tex protein om de är viktigt... Och efter 4 års träning så vet man det.


Vilken träningsvikt i bänkpress hade du när du börja? Och vad har du nu?

rooz
2011-09-02, 08:03
Troll?

Men om du har tränat i 4 år så måste du ha lärt dig lite om kost och träning. Känns konstigt det här. Hur länge har du tränat?

Om du tränat ordentligt i 4 år så är det svårt att INTE lära sig om kost och träning.

Du ställde en fråga om tex protein om de är viktigt... Och efter 4 års träning så vet man det.


Vilken träningsvikt i bänkpress hade du när du börja? Och vad har du nu?
Säger han som frågar samma saker varje månad...

kajjm
2011-09-02, 09:58
Testa att köpa en gainer-produkt att komplitera ditt proteinpulver med.

Uppenbarligen väger du lite och du skulle nog behöva få i dig mer energi för att gå upp i vikt (och muskler)

lurre86
2011-09-02, 10:14
Säger han som frågar samma saker varje månad...

är du skön eller?

vad för saker frågar jag varje månad?

mycket möjligt att jag frågar mkt, men tar inte upp samma saker varje månad.

Stör du dig på att jag vill lära mig?