handdator

Visa fullständig version : GB Gräddglass Chokladkex


Landström
2011-08-31, 22:06
Någon som smakat GB:s nya gräddglass "Chokladkex"? Smakar den som Sandwich så är det ju osannolikt trevligt...

http://gb.se/wp-content/uploads/2011/05/chokladkex.png

Ja, jag har deffnoja...

Kimball
2011-09-01, 01:03
_så_ god är den inte, men den är riktigt ok för sitt pris däremot!

Eddie Vedder
2011-09-01, 08:41
Jag älskar deras gräddglass på äkta grädde och åt den ett par gånger i somras. Men jag förstår inte riktigt såna här hybrider. Hellre gräddglassen och ett chokladrån till det. Glass som kräver tuggning är inte min grej, det isar i tänderna. Som chokladkross exempelvis.

Landström
2011-09-08, 00:00
Jag älskar deras gräddglass på äkta grädde och åt den ett par gånger i somras. Men jag förstår inte riktigt såna här hybrider. Hellre gräddglassen och ett chokladrån till det. Glass som kräver tuggning är inte min grej, det isar i tänderna. Som chokladkross exempelvis.

Glass ska vara just glass... som du säger. Men ändå... *cupid* Har inte ätit den ännu trots två inköpta paket. Min son älskar den dock. :)

Mell
2011-09-08, 07:41
Någon som smakat GB:s nya gräddglass "Chokladkex"? Smakar den som Sandwich så är det ju osannolikt trevligt...

http://gb.se/wp-content/uploads/2011/05/chokladkex.png

Ja, jag har deffnoja...

Jag är ju ett stort fan av gb gräddglass krossad choklad så ska nog prova den där. Tack för tipset.

Pepz
2011-09-08, 07:43
den är sådär- inget slår GB gräddglass Nogger. (med extra nougatsås på)

Landström
2011-09-08, 07:51
Jag är ju ett stort fan av gb gräddglass krossad choklad så ska nog prova den där. Tack för tipset.

Ja, den med krossad choklad är även för mig en favorit. Men nu har det kommit så mycket nya glassvarianter så man måste gå igenom sortimentet. *drool*

den är sådär- inget slår GB gräddglass Nogger. (med extra nougatsås på)

Nogger var absolut god, men jag gick inte upp i brygga. Både Päronsplit och Krokant var snäppet bättre tycker jag. :)

Eddie Vedder
2011-09-08, 09:05
Glass ska vara just glass... som du säger. Men ändå... *cupid* Har inte ätit den ännu trots två inköpta paket. Min son älskar den dock. :)

Ja jag tvivlar inte på att det är gott. Men det är ju som sagt inte särskilt svårt att äta glass med kaka bredvid. ;)

Och slippa ilningar. :D

Snobbe
2011-09-08, 09:12
Ja jag tvivlar inte på att det är gott. Men det är ju som sagt inte särskilt svårt att äta glass med kaka bredvid. ;)

Och slippa ilningar. :D

Du som mixxar alla slags saker i gröt och vad som helst borde ju också tycka att kakor+godis mixa med glass = ultimate combo! Finns inget bättre än ben o jerry t.ex. eller dansk äppelpaj glassen!

Eddie Vedder
2011-09-08, 09:16
Du som mixxar alla slags saker i gröt och vad som helst borde ju också tycka att kakor+godis mixa med glass = ultimate combo! Finns inget bättre än ben o jerry t.ex. eller dansk äppelpaj glassen!

Ja det är gott. Men återigen: Ilningarna. De tar udden av njutningen. Att blanda ner 50-60 gram Bregott i min havregrynsgröt (favoriten just nu) ger mig inga ilningar.

Snobbe
2011-09-08, 09:32
Ja det är gott. Men återigen: Ilningarna. De tar udden av njutningen. Att blanda ner 50-60 gram Bregott i min havregrynsgröt (favoriten just nu) ger mig inga ilningar.

Ok då förstår jag:) Jag får inte det problemet med glass där jag behöver tugga.

Mushi
2011-09-08, 12:11
Vill man ha god glass är det SIA Glass - Kladdkaka som gäller :)

shut teh face
2011-09-08, 14:18
Eddie gillar ju att dra en shoot grädde till frukost. :D

Jag tycker de är prisvärt, den nya nogger och päron-split är ju najs

Grotesk
2011-09-08, 14:23
Eddie gillar ju att dra en shoot grädde till frukost. :D

Jag tycker de är prisvärt, den nya nogger och päron-split är ju najs

Ja, de luktar man inte fis utav iaf!

isterbuk
2011-09-08, 17:35
Ja det är gott. Men återigen: Ilningarna. De tar udden av njutningen. Att blanda ner 50-60 gram Bregott i min havregrynsgröt (favoriten just nu) ger mig inga ilningar.

Rock'N'Roll :hbang:

Jag som tyckte jag var rätt extrem med mina 20-30g i gröten :) Det är en himmelsk kombination..

On topic:
Jag tror jag håller chokladkrossen framför noggern, är lite kluven men har alltid haft chokladkrossen som favorit när det kommer till GB's halvliters förpackningar. Annars tycker jag den absolut godaste glassen är Vienetta Vanilj. Den med chokladkex var inget för mig, större bitar kex kanske hade varit något men den kändes som krokanten, lite för mesig.

Eddie Vedder
2011-09-08, 21:35
Rock'N'Roll :hbang:

Jag som tyckte jag var rätt extrem med mina 20-30g i gröten :) Det är en himmelsk kombination..

Åt det precis. 2½ dl gram havregryn, uppskattningsvis 60 gram Bregott (jag gröper ur en bit som enligt mitt ögonmått är cirka en tiondel av paketet) och 3 dl filmjölk (3%).

isterbuk
2011-09-09, 15:54
Jag kokar min gröt i mjölk (mellanmjölk) och när den är klar och dragit åt sig rätt så mycket av vätskan gillar min gröt lite "stelare" så knäcker ofta i ett helt ägg så det får en fastare konsistens efter det så låter jag den vila en stund, svalna och därefter adderar jag mitt smör, gillar när det är lätt smält bara så jag använder smöret som sås/tillbehör till gröten, låter kanske lite vidrigt men det är riktigt gott :)

Hur gör du din gröt? Kombinationen smör och filmjölk lät som en intressant kombo inget jag själv hade kombinerat direkt :)

För att inte helt spåra ur trådens ursprungliga syfte så adderar jag mitt senaste inköp det är GB's päronsplit, har inte så höga förväntningar på den men ska bli fint att sätta tänderna i till kvällen.

Landström
2011-09-13, 16:58
Åt den igår... *drool* Kanske inte den allra godaste av GB:s smaker men gräddglass är ju så sjukt gott så jag klagade inte... *cupid*

Till det åt jag även stor skål popcorn och en rejäl portion proteinpudding. Perfekt kombination av sötma och sälta. *popcorn*