handdator

Visa fullständig version : Löpe i proteinpulver?


orsor
2011-08-31, 20:07
Finns det löpe i proteinpulver? Och är det animaliskt löpe gjort på kalvmagar eller grisfett, vilket är vanligast?

MrBulk
2011-08-31, 20:18
Finns det löpe i proteinpulver? Och är det animaliskt löpe gjort på kalvmagar eller grisfett, vilket är vanligast?

Inte i whey FX.

orsor
2011-08-31, 20:25
Får prova Whey FX då. Fick precis förklarat för mig idag vad löpe faktiskt är av en vän till mig som är vegan och jag höll på att spy. Är löpe något man bör undvika? Är det farligt eller ohälsosamt på något sätt???

Eddie Vedder
2011-08-31, 20:26
Får prova Whey FX då. Fick precis förklarat för mig idag vad löpe faktiskt är av en vän till mig som är vegan och jag höll på att spy. Är löpe något man bör undvika? Är det farligt eller ohälsosamt på något sätt???

Nej det finns ingen anledning att undviks löpe. Och vad som är äckligt förstår jag inte.

Jokester
2011-08-31, 20:27
Får prova Whey FX då. Fick precis förklarat för mig idag vad löpe faktiskt är av en vän till mig som är vegan och jag höll på att spy. Är löpe något man bör undvika? Är det farligt eller ohälsosamt på något sätt???

*screwy*

orsor
2011-08-31, 20:41
Jag tycker då nedmalda kalvmagar är äckligt för att inte tala om grisfett i sitt proteinpulver. Ska börja lyssna på morsan istället och hålla mig till vanlig mat.

Catstyle
2011-08-31, 20:45
Nödvändigt troll?

Eddie Vedder
2011-08-31, 20:52
Jag tycker då nedmalda kalvmagar är äckligt för att inte tala om grisfett i sitt proteinpulver. Ska börja lyssna på morsan istället och hålla mig till vanlig mat.

Det är vanlig mat. Och grisfett i proteinpulver, var hittar du det?

svag74
2011-08-31, 21:36
Alltid trott vassle var en ren "mjölkprodukt", är det inte det?

King Grub
2011-08-31, 21:40
Man använder löpe när man framställer ost. Så när du äter vanlig ost är den behandlad på det sättet.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=125232

Dom flesta proteinpulver använder nog löpe av mikrober i stället.

orsor
2011-08-31, 22:15
Grisfett kan väl också användas till framställning av löpe har jag fått förklarat för mig. Märkligt att man inte deklarerar det på innehållsförteckningen att det faktiskt innehåller löpe. Kanske något tillverkarna försöker smyga med?

Ristretto
2011-08-31, 22:19
Grisfett kan väl också användas till framställning av löpe har jag fått förklarat för mig. Märkligt att man inte deklarerar det på innehållsförteckningen att det faktiskt innehåller löpe. Kanske något tillverkarna försöker smyga med?

Bacon i proteinpulver är väl knappast nåt att smyga med*drool*

MrBulk
2011-09-01, 05:10
Får prova Whey FX då. Fick precis förklarat för mig idag vad löpe faktiskt är av en vän till mig som är vegan och jag höll på att spy. Är löpe något man bör undvika? Är det farligt eller ohälsosamt på något sätt???

Vad jag fattat det som så finns det inte löpe i pulvret utan det används i tidigt skede i framställningen så det är inget man får i sig när man äter/dricker proteinpulver.

Sverker
2011-09-01, 06:03
Grisfett kan väl också användas till framställning av löpe har jag fått förklarat för mig. Märkligt att man inte deklarerar det på innehållsförteckningen att det faktiskt innehåller löpe. Kanske något tillverkarna försöker smyga med?


Ett kul troll:D

Hur som helst finns och utsöndras löpen i kalvens mage. Det finns ingen löpe ( eg proteolytiska enzymer ) i grisens fettvävnad.

Sniggel
2011-09-01, 06:15
Är problemet att du inte vill få i dig löpe eller är problemet att du inte vill att löpe ska användas för att framställa en produkt åt dig?

orsor
2011-09-01, 06:46
Problemet är att jag inte vill få i mig rester från slakteriavfall när jag dricker mitt proteinpulver som jag trodde var en mjölkprodukt!

Torwald
2011-09-01, 06:53
Fast vi pratar ju ganska försvinnande små mängder. Tycker du att du får i dig avföring när det luktar skit på toaletten också?

orsor
2011-09-01, 07:02
Du som verkar så insatt kanske skulle kunna upplysa mig med en länk där det står hur små dessa mängder är?? Måste vara otroligt korkat av de tillverkare som erbjuder proteinpulver eller ostprodukter utan animaliskt löpe om det är så försvinnande små mängder att det saknar betydelse.

King Grub
2011-09-01, 07:57
Du som verkar så insatt kanske skulle kunna upplysa mig med en länk där det står hur små dessa mängder är??

Men jag har ju redan gjort det?

Alkro
2011-09-01, 14:53
Äter du ost?

Pepz
2011-09-01, 14:58
Jag tycker då nedmalda kalvmagar är äckligt för att inte tala om grisfett i sitt proteinpulver. Ska börja lyssna på morsan istället och hålla mig till vanlig mat.

gud ja. och nedmald lever i leverpastej är också äckligt.
eller grisrumpa på julafton..

veganer..............*gah!*

Sniggel
2011-09-01, 17:49
Jag har hört att det finns bajs i potatisen. Bönderna matar tydligen sina grödor med bajs och då kommer det in i potatisen sen!

qaws
2011-09-01, 20:55
Jag hoppas verkligen att du och din vän veganen inte äter godis.