handdator

Visa fullständig version : Testade precis Jack3d


Binswees
2011-08-31, 19:47
Vilken besvikelse...

Jag har tränat helt utan tillskott i ca 7 månader nu, började läsa på lite om tillskott och hittade Jack3d. Verkade ju funka för de allra flesta så jag tänkte att det testar vi.

Jag dricker inte alls mycket koffein annars, blir väl en kopp kaffe en gång i veckan som högst om jag fikar hemma hos morsan och kanske någon cola en gång varannan vecka till middagen samt håller mig borta från energidricka.

Så jag väntade 3 timmar efter lunchen som bestod av kykling och fullkornspasta och ett stort glas mjölk innan jag jag öppnade burken.

Jag läste att man skulle ta en skopa till 2 DL vatten, men tänkte att nu ska vi testa på stort, så tog 2 överfulla skopor till 3DL vatten. Svalde skiten och började promenera mot Gymet, som tar ca 20 min.

Jag såg framför mig hur svetten skulle börja rinna, pulsen skulle gå i taket, känna adrenalinet pumpa ut i armar och ben samt få "stickningar" i hela kroppen.

Hände inte ett jävla skit tycker jag, gäspade kanske lite mindre än vanligt på gymet.

Cliffs:
Tar inte mycket koffein alls i vanliga fall och tog massor Jack3d på helt tom mage för första gången efter 7 månaders träning. Hände nada. Va tusan!? :(

Kan det bara vara så att vissa personer är helt immuna mot vissa ämnen?

Edit: Ska väl kanske lägga till att jag bara är 172cm lång, väger 76kg, är 21 år gammal och har ca 23% kroppsfett.

vicarious
2011-08-31, 19:58
Du hade för höga förväntningar helt enkelt.

Kischen
2011-08-31, 19:59
Bara så du tänker på det framöver, ta hälften av rekommenderad dos första gången du provar en ny pwo. Nästa gång kan det gå åt helt motsatt håll och det är inte värst kul. Inte värst klyftigt heller.

mangemani
2011-08-31, 20:00
innan tråden stängs(då man ej får diskutera detta tillskott), så kan du ju förklara vad du hade förväntat dig skulle hända?

Binswees
2011-08-31, 20:05
innan tråden stängs(då man ej får diskutera detta tillskott), så kan du ju förklara vad du hade förväntat dig skulle hända?

Oj, det visste jag tyvärr inte! Ledsen för det. :smash:

Annars skrev jag ju PRECIS vad jag hade förväntat mig. ;)

mangemani
2011-08-31, 20:11
Oj, det visste jag tyvärr inte! Ledsen för det. :smash:

Annars skrev jag ju PRECIS vad jag hade förväntat mig. ;)

oopsie, där var jag lite för snabb att läsa, läste lite galet:P..nvm

Sundqvist
2011-08-31, 20:39
Hur funkar det att blanda det tillskottet med vanligt kreatin? då de innehåller monohydrat också :) ?

vicarious
2011-08-31, 20:40
Hur funkar det att blanda det tillskottet med vanligt kreatin? då de innehåller monohydrat också :) ?

Monohydrat är vanligt kreatin.

Sundqvist
2011-08-31, 20:47
Monohydrat är vanligt kreatin.

jag vet, jag är inte trög du vet :)

men ska jag fortfarande ta mitt vanliga kreatin monohydrat (1 tesked) på morgonen + jack3d då?

Ponitus
2011-08-31, 21:20
om du får i dig tillräckligt (5g) via jack3d så behöver du ju inte ta monohydrat.
annars, om du inte vet hur mycket du får i dig via jack3d, så tror jag inte det direkt skadar att ta både jack3d och monohydrat. levern kanske får lite extra arbete eller nåt..

NiHa
2011-08-31, 21:25
För höga förväntningar. Testa med tre skopor nästa gång och var då utsövd för det är inget medicinskt läkemedel förstår du så se till att vara utvilad och ta det på en helg ifall du märker att det blir lite svårare att sova. Jag tror du behöver några gånger och då märker du vilken dos som du svarar på men du ska också veta att tillvänjningen är stor på Jack3d så det är bara en temporär PWO.

vicarious
2011-08-31, 21:39
jag vet, jag är inte trög du vet :)

men ska jag fortfarande ta mitt vanliga kreatin monohydrat (1 tesked) på morgonen + jack3d då?

Var mer tydlig då.

Kolla hur mycket kreatin jack3d innehåller men ca 5g totalt per dag är ju rekommenderat.

Repliker
2011-08-31, 22:06
Jack3d innehåller uppskattningsvis 70-100mg koffein per skopa så det var inte så värst mycket koffein du fick i dig.

Klein
2011-08-31, 22:10
3 timmar efter måltid är inte på fastande mage...

Binswees
2011-08-31, 22:43
3 timmar efter måltid är inte på fastande mage...

Hm ok, intressant. Hur länge tycker du jag ska vänta då efter jag ätit min lunch? 4 timmar innan jag går till gymet?

Klein
2011-08-31, 22:54
Hm ok, intressant. Hur länge tycker du jag ska vänta då efter jag ätit min lunch? 4 timmar innan jag går till gymet?

Beror ju på hur stor måltiden är men för en normal portion så tar det säkert 6 timmar innan allt har lämnat tunntarmen.

Binswees
2011-08-31, 22:58
Jack3d innehåller uppskattningsvis 70-100mg koffein per skopa så det var inte så värst mycket koffein du fick i dig.

Tycker ju fortfarande jag borde känt något eftersom den rekommenderade dosen bara är 1 skopa. Intressant Intressant.

Binswees
2011-08-31, 22:59
Beror ju på hur stor måltiden är men för en normal portion så tar det säkert 6 timmar innan allt har lämnat tunntarmen.

Ok... glöm att jag väntar 6 timmar innan träningen.. då kommer jag ju inte ha någon energi alls.

Klein
2011-08-31, 23:42
Ok... glöm att jag väntar 6 timmar innan träningen.. då kommer jag ju inte ha någon energi alls.

Hört talas om periodisk fasta?

Alzie
2011-09-01, 06:53
Tycker du bör vänta 2-3 timmar efter måltid, det ska inte heller vara en jättestor måltid (dock inte alls liten, men inte så du hamnar i matkoma). De 3 första gångerna bör du ta 1 skopa, sedan kan du höja med en halv skopa i taget tills du känner någon effekt, skulle tippa på att du hamnar på 2-2,5 skopor. Du bör dock inte ta mer än 3 skopor.

vicarious
2011-09-01, 06:57
Hm ok, intressant. Hur länge tycker du jag ska vänta då efter jag ätit min lunch? 4 timmar innan jag går till gymet?

Låt inte det avgöra, träna när du vill och när det passar bäst. Att ändra hela sin dags upplägg bara för att ett litet tillskott ska ge "maximal effekt", hör du inte själv hur galet det låter?

Binswees
2011-09-01, 15:40
Låt inte det avgöra, träna när du vill och när det passar bäst. Att ändra hela sin dags upplägg bara för att ett litet tillskott ska ge "maximal effekt", hör du inte själv hur galet det låter?

Vadå ändra hela dagens upplägg, blir ju bara att vänta en timme extra efter lunchen innan jag går iväg, sen kan jag ju äta lite tidigare efter gymet så är jag tillbaka i rutin. Ser inte den stora grejjen. Men nu så kommer jag ju inte göra det heller, tycker 3 timmar ska räcka.

Binswees
2011-09-01, 15:41
Idag är det ben, ska äta en lite mindre portion idag, blir väl nå filmjök och mussli med nån proteinshake, sen blire 3 skopor jack3d efter ca 3 timmar.

Berättar om det hände något sen!

KalleTeodor
2011-09-01, 16:02
Idag är det ben, ska äta en lite mindre portion idag, blir väl nå filmjök och mussli med nån proteinshake, sen blire 3 skopor jack3d efter ca 3 timmar.

Berättar om det hände något sen!

varför tar du så jäkla måna skopor ibörjan? om du tar 3 skopor nu hur många tror du itne att du kommer behöva om ett tag när du inte känner något av 3 skopor? Ska du höjja till 6 skopor då eller? Slå på stort

Fan börja försiktigt, ta 1 skopa de första gångerna sen höj med en halv tills du känner att du är nöjd. kör på i ca 8 veckor eller tills du inte får någon effekt längre och cykla av nån månad, sen på¨t igen. Gå på 2-3 skopor direkt är bara dumdristigt.

Binswees
2011-09-01, 17:15
varför tar du så jäkla måna skopor ibörjan? om du tar 3 skopor nu hur många tror du itne att du kommer behöva om ett tag när du inte känner något av 3 skopor? Ska du höjja till 6 skopor då eller? Slå på stort

Fan börja försiktigt, ta 1 skopa de första gångerna sen höj med en halv tills du känner att du är nöjd. kör på i ca 8 veckor eller tills du inte får någon effekt längre och cykla av nån månad, sen på¨t igen. Gå på 2-3 skopor direkt är bara dumdristigt.

Vet inte om du läste min första post, men jag kände inte ett jävla skit av 2 skopor första gången jag testade Jack3d. Så nu testar jag med 3, känner jag inget nu heller, så vet jag att Jack3d inte funkar för mig.

SIIIIMPLE

J.V
2011-09-01, 17:31
Vet inte om du läste min första post, men jag kände inte ett jävla skit av 2 skopor första gången jag testade Jack3d. Så nu testar jag med 3, känner jag inget nu heller, så vet jag att Jack3d inte funkar för mig.

SIIIIMPLEAndas. Han undrar bara varför du, utan att ha testat produkten tidigare, direkt går på dubbel dos. Rekommendationerna finns där av en anledning. DMAA är inte något du bör hiva i dig hur som helst. Det är ju dessutom dopingklassat, så det är inte något du bör ta alls.

NiHa
2011-09-01, 18:08
J.V : vart någonstans står det att han TÄVLAR under RF?????? :whipped: Annars är det HELT ok att träna med ÄVEN RF tillåter det. Till dig hade jag satt ut MAX 1korn och till mig och andra på gymmet hade jag sagt minst 2 skopor som sedan ökas lite då och då till önskad effekt uppnåtts. Kommer ihåg JACKED när den kom och dom skrev 3 skopor som sedan kraftigt fick revideras. Vi var några som gjorde jämförelse och det var i närheten av 3 skopor JACKED motsvarade 1skopa JACK3d. Klart han ska testa sig fram och om 2 skopor var som en jäsp på han så är det helt förkastligt att ta mindre då kan han helt strunta i att ta just JACK3d. Vissa måste lägga till mer koffein till JACK3d. Hade han tagit t ex RAGE Nitro tillsammans med JACK3d, samma som mr Faring gör, så hade koffeinet varit rejält tilltaget.

J.V
2011-09-01, 18:30
J.V : vart någonstans står det att han TÄVLAR under RF?????? Annars är det HELT ok att träna med ÄVEN RF tillåter det.Jaha? Var någonstans har jag skrivit att det inte är tillåtet vid träning heller? Jag sa bara att det är dopingklassat, vilket det också är.

Resten av ditt inlägg förstår jag ingenting av. Är det riktat till mig eller trådskaparen? Jag skrev ju dessutom inte att han nu ska gå ner på en skopa, utan att han borde börja på rekommenderad dos - när man väl testat det kan man ju kanske öka.

mangemani
2011-09-01, 18:30
håller med vad vissa säger.
mer är inte alltid bättre.
mindre dos har visat sig vara mycket bättre än högre dos hos vissa, du får testa dig fram, men rekommendationen är att följa det som står på burken, dvs ½ skopa till att börja med.

Binswees
2011-09-01, 20:40
Hejsan igen alla. Jag vet att det inte är så bra att ta mer än vad som står, men jag är lite crazy. Testade iaf 3 skopor nu och tyckte fortfarande inte att jag fick nå direkt kick, svettades kanske lite extra på mitt ben-pass idag, men svårt att säga om det var utan Jack3d.

Min slutsatts är att Jack3d funkar inte på mig. Jag har ingen aning om vad det kan tänkas bero på, om det är min blodtyp eller om jag bara är immun mot skiten. Känner inget alls så blir inte att köpa det nå mer.

Kommer käka upp det som finns kvar i burken såklart tills det är slut. Här kastas inget! I bästa fall kanske jag märker att jag losar lite energi när det är helt slut. Då vet jag iaf att det gjorde nånting.

Denniss
2011-09-01, 21:59
Vet du ens vad jack3d förväntas ge? Du kanske trodde att du skulle ka 30kg i alla övningar direkt? effekten av jack3d för mig är ökad återhämtning mellan setten, pigghet och fokus. En grym produkt!

Fastback
2011-09-01, 22:02
För liten dos med. 3 skopor är väl fulldos? :)

Doggeh
2011-09-01, 22:05
Du överskattade geranium. Du får väll pröva på annat som är mer eller mindre olagligt som ger mer effekt för att matcha dina förväntningar.

Morrris
2011-09-01, 22:12
J.V : vart någonstans står det att han TÄVLAR under RF?????? :whipped: Annars är det HELT ok att träna med ÄVEN RF tillåter det. Till dig hade jag satt ut MAX 1korn och till mig och andra på gymmet hade jag sagt minst 2 skopor som sedan ökas lite då och då till önskad effekt uppnåtts. Kommer ihåg JACKED när den kom och dom skrev 3 skopor som sedan kraftigt fick revideras. Vi var några som gjorde jämförelse och det var i närheten av 3 skopor JACKED motsvarade 1skopa JACK3d. Klart han ska testa sig fram och om 2 skopor var som en jäsp på han så är det helt förkastligt att ta mindre då kan han helt strunta i att ta just JACK3d. Vissa måste lägga till mer koffein till JACK3d. Hade han tagit t ex RAGE Nitro tillsammans med JACK3d, samma som mr Faring gör, så hade koffeinet varit rejält tilltaget.

Tycker det låter som du ska använda mindre Jack3d/Rage/Crack. Kanske det ökar din förmåga att förmedla det du vill.

Alzie
2011-09-01, 22:18
Tycker det låter som du ska använda mindre Jack3d/Rage/Crack. Kanske det ökar din förmåga att förmedla det du vill.

Hahahahaha!

Pungis
2011-09-01, 22:31
3 skopor är fulldos..

För mig funkar det skitbra, men efter passet är det avtändning av DMAA vilket gör att jag knappt orkar resa mig ur soffan på ett antal timmar.

ceejay
2011-09-01, 22:56
jack3d är good shit.

Binswees
2011-09-01, 23:38
Hm, jo, kan ju va så att jag hade för stora förväntningar. Dock hade jag hört massa reviews om stickningar i hela kroppen, grym fokus, massa energi och höjd puls.

Kände verkligen INGENTING. :/ Oh well.

Pansartax
2011-09-01, 23:49
Vilken besvikelse...

Jag som hade förväntat mig att du skulle skriva "vilken jäääävla resa!" som i Percy tårar.

Besvikelsen är enorm.

JesperL
2011-09-02, 13:26
"Hände inte ett jävla skit tycker jag, gäspade kanske lite mindre än vanligt på gymet."

Kanske din inställning till gym och träning som är fel..

Pdaddy
2011-09-02, 13:31
Testa JAcked Bomb istället så får du se på andra bullar :naughty:

Pd

Crystalclear
2011-09-02, 18:06
"Hände inte ett jävla skit tycker jag, gäspade kanske lite mindre än vanligt på gymet."

Kanske din inställning till gym och träning som är fel..

Hade det varit bra så fattar du väll själv att han inte hade suttit och gäspat.
Jack3d låter som en skitprodukt.

KalleTeodor
2011-09-02, 18:10
Vet inte om du läste min första post, men jag kände inte ett jävla skit av 2 skopor första gången jag testade Jack3d. Så nu testar jag med 3, känner jag inget nu heller, så vet jag att Jack3d inte funkar för mig.

SIIIIMPLE

vet inte om du läste min post i överhuvudtaget.... :smash: finns en anledning till att man ska börja lugnt och trappa upp.

Machop
2011-09-02, 18:13
är inte uppvärmning och att söka pump ganska viktigt om man vill ha effekt?
rätta mig om jag har fel, jag kan mycket väl vara åt helvete ute å cykla

Crystalclear
2011-09-02, 18:15
är inte uppvärmning och att söka pump ganska viktigt om man vill ha effekt?
rätta mig om jag har fel, jag kan mycket väl vara åt helvete ute å cykla

Vad har uppvärmningen med att pwo'n inte fungerar att göra?

Binswees
2011-09-02, 22:14
"Hände inte ett jävla skit tycker jag, gäspade kanske lite mindre än vanligt på gymet."

Kanske din inställning till gym och träning som är fel..

Nope, jag kör på som fan och seriöst, men av någon anledning brukar jag gäspa en del när jag gymmar. Bara blir så. :)

Binswees
2011-09-02, 22:17
Jag har kommit på vad Jack3d har för effekt på mig för övrigt.. upplever nu en konstig med otroligt skön känsla i hela kroppen, ca 1-2 timmar efter passet. En otroligt tillfredsställande känsla, sitter och känner den fortfarande, mår liksom bara bra i hela kroppen. Inget jag känt innan jag började med jack3d, kom att tänka på det idag.

Kanske låter jävligt konstigt, men så ere. :D

wo0ord
2011-09-02, 22:20
Är jacked och jack3d olika grejer? orkar inte kolla innehållsförteckning på nån random sida..

Kischen
2011-09-02, 22:35
Jag har kommit på vad Jack3d har för effekt på mig för övrigt.. upplever nu en konstig med otroligt skön känsla i hela kroppen, ca 1-2 timmar efter passet. En otroligt tillfredsställande känsla, sitter och känner den fortfarande, mår liksom bara bra i hela kroppen. Inget jag känt innan jag började med jack3d, kom att tänka på det idag.

Kanske låter jävligt konstigt, men så ere. :D

Googla "hög" ;)

Sundqvist
2011-09-02, 22:36
Kände samma sak binswees när jag prövade rent dmaa och råkade överdosera ;D

Alzie
2011-09-02, 22:37
Jag har kommit på vad Jack3d har för effekt på mig för övrigt.. upplever nu en konstig med otroligt skön känsla i hela kroppen, ca 1-2 timmar efter passet. En otroligt tillfredsställande känsla, sitter och känner den fortfarande, mår liksom bara bra i hela kroppen. Inget jag känt innan jag började med jack3d, kom att tänka på det idag.

Kanske låter jävligt konstigt, men så ere. :D

Du är inte ensam kompis ;)

Rahf
2011-09-02, 23:49
Mycket skitsnack i tråden här.

Gällande intaget efter måltider: 3 timmar är fullt dugligt. Magsäcken är relativt tom och det kommer ge bra effekt.

Sverker
2011-09-03, 06:16
Nope, jag kör på som fan och seriöst, men av någon anledning brukar jag gäspa en del när jag gymmar. Bara blir så. :)

Understimulerad. Att gäspa saknar fulltständigt funktion i kroppen. Det är inte pga syrebrist, koldioxidförgiftning eller lågt blodtryck. Det är hjärnan som saknar sysselsättning.
Förlängda ryggmärgen är van att ta emot och sammordna miljoner signaler från kroppen. När det inte kommer in några signaler, t e x när vi sitter i soffan med en läxbok som är tråkigt och helt ointressant, försöker kroppen göra någonting...vad som helst... Bara för att något ska hända och rygmärgen får arbeta. Vi gäspar.

Binswees
2011-09-03, 08:11
Understimulerad. Att gäspa saknar fulltständigt funktion i kroppen. Det är inte pga syrebrist, koldioxidförgiftning eller lågt blodtryck. Det är hjärnan som saknar sysselsättning.
Förlängda ryggmärgen är van att ta emot och sammordna miljoner signaler från kroppen. När det inte kommer in några signaler, t e x när vi sitter i soffan med en läxbok som är tråkigt och helt ointressant, försöker kroppen göra någonting...vad som helst... Bara för att något ska hända och rygmärgen får arbeta. Vi gäspar.

:o


Hade jag ingen aning om faktiskt. Aldrig kollat upp det där. Men det kan väl kanske stämma, brukar nog aldrig gäspa under lyften, blir ju att man gäspar mellan setten.

Men jag går ju inte så klart o gäspar hela tiden, men kan hända att jag gör det 1-4 gånger eller nått, vissa dagar aldrig.

NiHa
2011-09-04, 19:39
Många glömmer helt bort att om man inte är utvilad eller har vaknat utsövd så spelar det ingen roll om du tar adekvat mängd t ex Jack3d för den har absolut ingen funktion som på något magiskt sett gör dig "utvilad". Jag själv kör Overdrive med Red amp Stack och har uppehåll för tillvänjningen är ganska hög. Jag dricker inte kaffe :) men var tvungen att testa då några hade fått nästan "euforiska effekter" av någon kopp kaffe. Givetvis var det bara båg att det hade betydelse på gymmet, i alla fall för mig och träningskamrater/kompisar. Prövade 5-6dl kaffe och väntade på att något skulle hända. Enda reaktionen var att det blev lite bubbligt i magen ABSOLUT inget mer :(.
Får man inte minsta tillstymmelse till högre intensitet på gymmet när man tar PWO:n m,ed DMAA är man, för trött, tagit för liten dos (oavsett rekommendation), eller har symptom liknande ADHA som då nästan ger personerna motsatt effekt. Jack3d är absolut ingen superPWO och doseringarna är allmänna, dvs en kille i 70kg-klassen. Vissa får ge det några dagar innan dom ens märker något. Jag själv tar min PWO när jag kör armar och speciellt vid superset, dropset osv för då märker man om det är PWO eller bara....konstigt, dyrt och ganska otäckt smakmässigt.

ceejay
2011-09-05, 12:00
Understimulerad. Att gäspa saknar fulltständigt funktion i kroppen. Det är inte pga syrebrist, koldioxidförgiftning eller lågt blodtryck. Det är hjärnan som saknar sysselsättning.
Förlängda ryggmärgen är van att ta emot och sammordna miljoner signaler från kroppen. När det inte kommer in några signaler, t e x när vi sitter i soffan med en läxbok som är tråkigt och helt ointressant, försöker kroppen göra någonting...vad som helst... Bara för att något ska hända och rygmärgen får arbeta. Vi gäspar.

jag var isåfall understimulerad för 10 sekunder sedan :O

Då läste jag texten, hade vänsterhanden innanför brallorna och tänkte på hur najs det ska bli att träna.