handdator

Visa fullständig version : Eget schema


Philosophic
2011-08-31, 19:39
Plockade snabbt ihop ett schema. Målet med träningen är att bygga och ha normal kondition. Därav kondition några gånger i veckan.
Reps kommer ligga på 5-8 reps förutom magen där de oftast kommer ligga kring 10 reps. Set Kommer vara 3-5 i stort sett alla övningar.

Mån:
Bröst:Bänkpress, Flyes, Axlar:Militärpress,fr.l hantellyft
Triceps:dips, smalbänk, pushdowns

Tis:
Rygg:marklyft,latsdrag,hantelrodd
Biceps:stångcurl

Ons:
Ben: knäböj
Mage: liggande benlyft, plankan, situps

Tors:
Vila, kondition

Fre:
Bröst: bänkpress,flyes
Axlar: liggande stångrodd,
Triceps: dips, smalbänk

Lör:
Kondition, stångcurl, mage

Sön: vila

Så vad tror ni? :)

xxtermxx
2011-08-31, 19:54
Tycker inte du ska köra mark på ryggpasset.. tar mest på korsryggen. och det tar extremt mycket energi från kroppen. Om du känner att du vill köra mark tycker jag du ska avsluta med det isf.

Ponitus
2011-08-31, 20:06
Ser helt okej ut. Testa och utvärdera.

Annars hade väl jag bytt ut flyes mot hantelpress och hantelrodd mot skivstångsrodd.
..sen bort med magträning och konditionsträning då, men det vill du väl köra antar jag. :)

willtjam
2011-08-31, 20:11
Tycker inte du ska köra mark på ryggpasset.. tar mest på korsryggen. och det tar extremt mycket energi från kroppen. Om du känner att du vill köra mark tycker jag du ska avsluta med det isf.

Varför skulle man vilja avsluta passet med den tyngsta övningen? Hur stabila tror du dom är då?

Philosophic
2011-08-31, 20:38
Varför skulle man vilja avsluta passet med den tyngsta övningen? Hur stabila tror du dom är då?

+1

Marklyft kommer jag inte ta bort. Det är som att ta bort protein från kosten.
Skämt åsido, mark tycker jag är en mycket bra övning för hela kroppen. Det finns mycket att vinna från den övningen. :)

Ang att byta ut flyes och liggande stångrodd. Jag skulle ju kunna lägga till hantelpress och behålla flyes. Flyes är mest stretch för axlarna, tror jag.

Skivstångsrodden är jag inte så hajj på men jag kanske ger det ett till försök. Höften åker upp för högt vid varje rep och jag är rädd att åka på skador eftersom ryggen är MER än parallel mot golvet 80% av varje set.

Tack för tipsen. :)

Crocker
2011-08-31, 21:14
Mån:
Bröst:Bänkpress, Flyes/Hantelpress, Axlar:Militärpress,fr.l hantellyft
Triceps:dips, smalbänk, pushdowns

Tis:
Rygg:marklyft,latsdrag,hantelrodd
Baksida axlar: Omvända flyes
Biceps:stångcurl

Ons:
Ben: knäböj,Raka marklyft/Hamstr. övning
Mage: liggande benlyft, plankan, situps

Tors:
Vila, kondition

Fre:
Bröst: bänkpress,flyes
Axlar: liggande stångrodd,(Är inte det rygg???)
Triceps: dips, smalbänk

Lör:
Kondition, stångcurl, mage

Sön: vila

Det lilla jag ändrat, snälla he inte marklyft sist.

Pjotor
2011-08-31, 21:56
Varför skulle man vilja avsluta passet med den tyngsta övningen? Hur stabila tror du dom är då?

Jag har provat olika ordningar, men just marklyft funkar bäst för mig att lägga sist. Andra upplägg gör att eventuella övningar efter marklyft går åt pipsvängen eftersom jag inte brukar ha så mycket ork kvar. Lägger jag det däremot sist så vet jag att jag kan ge precis allt.

Kravmaga
2011-09-01, 07:46
Tycker inte du ska köra mark på ryggpasset.. tar mest på korsryggen. och det tar extremt mycket energi från kroppen. Om du känner att du vill köra mark tycker jag du ska avsluta med det isf.

Känns som skaderisken ökar med detta upplägg. Dessutom handlar det väl om prioritering, där dom flesta brukar prioritera att prestera bra i marklyft framför hantelrodd...

z_bumbi
2011-09-01, 08:29
Ordningen bröst, rygg och ben i början kan bli konstigt och ben, bröst, rygg eller rygg bröst, ben funkar bättre för de flesta. Iofs beror det på hur upplägget ser ut men för den generella tränande så skulle jag ändra.

rooz
2011-09-01, 10:34
Crocker, stångrodd går att variera så man "träffar" axlarna mer. Gör ibland så på mina dragövningar att jag "siktar" högre upp.

willtjam
2011-09-01, 15:44
Jag har provat olika ordningar, men just marklyft funkar bäst för mig att lägga sist. Andra upplägg gör att eventuella övningar efter marklyft går åt pipsvängen eftersom jag inte brukar ha så mycket ork kvar. Lägger jag det däremot sist så vet jag att jag kan ge precis allt.

Det lät rätt klokt.