handdator

Visa fullständig version : Ortorexi=Bodybuilding


30cm
2003-12-22, 12:43
Det ser inte ut som min förra post kom in s jag skriver igen...

Ortorexi är en ätstörning som i princip alla bodybuilders borde ha.
Sök på en sökmotor för mer info... Åsikter?

Überbiffen
2003-12-22, 12:45
Originally posted by 30cm
Det ser inte ut som min förra post kom in s jag skriver igen...

Ortorexi är en ätstörning som i princip alla bodybuilders borde ha.
Sök på en sökmotor för mer info... Åsikter?

Den kom in men King Grub (moderator) tog bort den.

King Grub
2003-12-22, 12:49
Jag tog inte bort den. Det har hänt en del konstiga saker med trådarna i forumet de senaste dagarna - trådar som låst sig själva, m m.

Überbiffen
2003-12-22, 12:53
Originally posted by King Grub
Jag tog inte bort den. Det har hänt en del konstiga saker med trådarna i forumet de senaste dagarna - trådar som låst sig själva, m m.

Aha, tyckte det verkade rimligt. Sorry :)


Men om jag ska ta och skriva in ett likadant svar som jag skrev i förra tråden:

Ah, vem bryr sig ? :) Eller vad spelar det för roll ?

Big_Vik
2003-12-22, 13:12
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=17037

Jag tror bestämt att det spökar här :D

30cm
2003-12-25, 10:40
okej, men det var inte mycke till svar angående ortorexi. Är ni i förnekelse eller?;)

King Grub
2003-12-25, 10:51
Originally posted by 30cm
okej, men det var inte mycke till svar angående ortorexi. Är ni i förnekelse eller?;)

Jag tror ingen bryr sig. ;)

30cm
2003-12-25, 13:19
Jag märker det... men dom borde bry sig!

Det är en sjukdom som vi alla är i riskzonen för.

Jag visste inte att sjukdomen fanns men sen läste jag alla artiklar och mycket av det stämde in på mig och borde stämma in på vilken lyckad bodybuilder som helst.
Lite svagt med negativa effekter som följd av denna "sjukdom". Verkar inte påverka negativt på något sett...

Pecca
2003-12-25, 15:14
ta bort inlägget grubben...

jag o mitt skrivgalna finger!:smash:

Keirin
2003-12-25, 15:45
Oj Då för er som läste mitt förra inlägg så blandade jag ihop det där med megarexi och ortorexi:em:

Nu när jag läste en artikel på sökmotor så kan jag bara säga stolt att jag har ortorexi:D . Det är hälsosamt att ha tror jag;)

Det påverkar förhoppningsvis livsmedelsproducenter att sälja hälsosam mat.

När jag läser att det finns aceton i div margariner och annan prossessad mat så tappar jag matlusten.

Härdat fett och galna kosjuka....

Min polare har arbetat på bageri där endel kasta snus och snor i degen.

Själv har jag arbetat i Israel med att lägga ut råttgift på kiwiodlingar. Som sedan gick in i växten via rötterna.

Så har jag ju läst boken Snabbmatslandet också som handlar om hur snabbmaten tillverkas och lagar och stålar kring den. Främst i USA men deras frenchiseföretag kommer ju hit! Min dåliga inställning till snabbmat blev ännu mer negativ.

Viktigt med näringsrik mat och med en långsiktig ekologisk odling för allas överlevnad och hälsa.

Ortorexi åt alla!

30cm
2003-12-25, 16:02
Originally posted by Keirin

Ortorexi åt alla!

Ja, jag förstår inte riktigt heller vad det negativa med det är?

Pez
2003-12-25, 21:37
Originally posted by 30cm


Ja, jag förstår inte riktigt heller vad det negativa med det är?

Nu handlar ju inte ortorexi om att äta sunt, det handlar mer eller mindre om folk som tror att dom äter sunt, det vanliga är att dom anser att ost, kött, ägg, bröd och mjölk osv är ohälsosamt.. längre bort från sanningen kan man inte komma.

Att äta sunt och hålla koll på sitt näringsintag är inte en sjukdom...sjukdomen ortorexi har med tvångstänkande och ett sjukt förhållande till mat att göra. :rolleyes:

Först läsa på, sen komma med påståenden. Det är det normala förfarandet och kanske nåt som vissa borde lära in. Inga namn nämnda.

/pez

Keirin
2003-12-25, 22:16
Ja ok, då finns det sånna typer också ja då kanske det blir lite ohälsosam kosthållning.

Men frågan e vad som e sunt och osunt. Jag tvekar på att mejeriprodukter är hälsosamma. Säd e jag också lite tveksam till.

Diana
2003-12-25, 22:30
bodybuilders undviker ju mat som de VET kommer motverka deras resultat, de går efter fakta o de VET att de får resultat på de sättet, medans ortorektikern hittar på egna små anledningar till att inte äta vissa livsmedel(jäst får kroppen att jäsa?mm)utan att egentligen ha någrasomhelst vetenskapliga fakta som stödjer deras beslut, ja har svårt att tro att nån som är kunnig inom kost kan drabbas av detta, kan man om kost får man ju sina resultat på annat sätt än att behöva hitta på sånt trams