handdator

Visa fullständig version : Prenumerera på Body, värt det?


lanzal
2011-08-30, 22:27
Sitter här och funderar på att börja prenumerera men jag vill gärna höra vad ni andra tycker om tidningen? Priset är ju inte så högt, typ 300kr för 6 månader samt 600kr för ett helår, men är tidningen värt det?

Rolig underhållning att läsa antar jag, om man som mig är intresserad av ämnet.

Mvh!

petah
2011-08-30, 22:28
Sitter här och funderar på att börja prenumerera men jag vill gärna höra vad ni andra tycker om tidningen? Priset är ju inte så högt, typ 300kr för 6 månader samt 600kr för ett helår, men är tidningen värt det?

Rolig underhållning att läsa antar jag, om man som mig är intresserad av ämnet.

Mvh!

Vill du läsa i en tidning eller på datorn? Där bör du hitta svaret.

Sparven från Minsk
2011-08-30, 22:30
Tycker tyvärr att Body har blivit sämre på senare år och köper den ej längre.
Är man nybörjare finns där dock en hel del intressanta artiklar och studier som man kan dra lärdom av.

mikaelj
2011-08-30, 22:31
Senaste året har BODY blivit läsvärd igen, med duktiga skribenter kända från Kolo, samt reportage om styrkelyft.

lanzal
2011-08-30, 22:33
Senaste året har BODY blivit läsvärd igen, med duktiga skribenter kända från Kolo, samt reportage om styrkelyft.

Body radio är ju grymt bra nuförtiden verkar det som iaf, tycker deras podcasts är grymt intressanta

Sparven från Minsk
2011-08-30, 22:38
Samma övningar som visas upp, samma profiler...
Nä, jag lägger mina pengar på annat. Finns så gott som inget i den tidningen som jag finner intressant längre eller kan lära mig av.

Min åsikt!!!!!!!

mikaelj
2011-08-30, 22:45
Ja, matdelarna och "så här tränar byggare Y" är väl inte sådär superinspirerande. Däremot saker som hurrils artikel om marklyft i senaste numret var alldeles toppen! Mer sådant vill jag se.

Body radio är ju grymt bra nuförtiden verkar det som iaf, tycker deras podcasts är grymt intressanta

Japp, håller med.

Grotesk
2011-08-30, 22:59
Jag tyckte för att det var tveksamt men numera ser jag inte varför man inte ska prenumerera om man är intresserad!

Istället för att köpa godis/cigg/kaffe/massage eller dyl. kan man få lite dasslektyr.

:thumbup:

hurril
2011-08-30, 23:06
Jag kommer att skriva mer i blarran framöver.

mikaelj
2011-08-30, 23:09
Hurra!
Postat via en mobil enhet

Mats J
2011-08-31, 06:46
Håller med till viss del att den blivigt bättre senaste tiden, men fortfarande är det lite så att har du läst ett nummer har du läst alla. Men så blir det så klart med en sådan typ av tidning.

Arne Persson
2011-08-31, 06:54
Jag kommer att skriva mer i blarran framöver.

Kommer Marklyftsjesus att skriva några mer religiösa artiklar?
:)

Nitrometan
2011-08-31, 06:57
Jag kommer att skriva mer i blarran framöver.

Hurra!

Ja!! Hurra!

Ytterligare en kompetent medarbetare och koloprofil i tidningen. Mycket bra.

rooz
2011-08-31, 06:58
SL-konspirationen is here to stay:thumbup:

vicarious
2011-08-31, 07:09
För löspris så är tidningen svindyr med tanke på innehållet. Det är inte så himla bra om jag ska vara ärlig. Däremot så är vissa prenumerationserbjudanden helt OK ibland, som senast så fick man 10 utgåvor + duogrips för 349 + frakt.

Jag ser det mer som nöjesläsning än en tidning där jag lär mig saker, med undantag för de sista sidorna med frågespalter. De är mycket intressanta, men oftast är innehållet sånt som man redan läst om på forumet.

Poxeman
2011-08-31, 07:15
Nej, jag tycker inte att det är värt pengarna.
Även om det finns guldkorn så är det mesta rent blaj och reklam imho.

Eddie Vedder
2011-08-31, 08:53
Jag tycker den har blivit bättre. Och jag syftar inte på att jag själv skriver där utan jag läser helt enkelt med större behållning än tidigare. Jacobs artiklar är alltid bra och Patriks lusläste jag sist. Att Årsjö och andra kraftsportare ges plats tycker jag är positivt det också.

Kort sagt så har jag börjat lära mig lite av att läsa BODY numera, så var det inte förut. Och jag hoppas ju att något jag skriver då och då kanske lär någon någonting. Men samtidigt förstår jag att man inte väljer en prenumeration för att det finns en grym marklyftsartikel i nummer 9 och en om OL i 8 (eller om det var 7?).

Jag har dock alltid gillat den som slöläsning och har prenumererat sedan 2006.

martikainen
2011-08-31, 09:25
Har läst den i 2 år nu och är rätt nöjd, vet ej hur den var tidigare men tycker att det finns en hel del roligt.
Receptdelarna varierar i kvalite men har testat en del recept med spännande resultat!

IronBug
2011-08-31, 10:27
Nej, jag tycker inte att det är värt pengarna.
Även om det finns guldkorn så är det mesta rent blaj och reklam imho.

Håller med. 50% reklam, 40% gammalt, 5% nytt och 5% guldkorn. Förstår verkligen inte hur man lyckas med att trycka in så mycket reklam i en enskild tidning.

Sparven från Minsk
2011-08-31, 10:31
Ska man köpa den gör jag det via Ipaden, 38 kr per nummer, känns mer okej då.

lanzal
2011-08-31, 10:43
Jag valde att lyssna på er som verkar gilla tidningen, får hoppas den är lite underhållande och att man lär sig något =)

vicarious
2011-08-31, 10:46
Förstår verkligen inte hur man lyckas med att trycka in så mycket reklam i en enskild tidning.

Det är ingenting om du jämför med amerikanska tidningar. Där kan man snacka mycket reklam.

Pungis
2011-08-31, 10:48
Det gemensamma problemet jag ser för alla träningstidningar är att det är så förbenat mycket reklam..
Sen tycker jag det borde finnas en tidning för nybörjare och en lite mer avancerad. Det är inte så kul att läsa om hur en tricepsextension utförs när man tränat i ett antal år, och redan läst till sig all kunskap på nätet

hurril
2011-08-31, 10:53
Kommer Marklyftsjesus att skriva några mer religiösa artiklar?
:)

Svårt!

mini
2011-08-31, 10:56
Jag är ambivalent. Gillar utvecklingen med mer seriösa träningsartiklar som intresserar mig som tränar för styrka, men står inte ut med estetiken hämtad direkt från amerikansk plastporr när det kommer till kvinnliga byggare/fitnessbrudar.

Nitrometan
2011-08-31, 11:19
...men står inte ut med estetiken hämtad direkt från amerikansk plastporr när det kommer till kvinnliga byggare/fitnessbrudar.

Jag håller med dig. Men jag tycker att de använder sig av samma estetiska grepp i många av träningsreportagen även med manliga byggare. Fast där kanske det inte stör på samma sätt.

Det kanske ligger i sakens natur. BB/fitness handlar ju om att exponera kroppar.

Sen kan man göra det på olika sätt.

Grotesk
2011-08-31, 11:26
Jag är ambivalent. Gillar utvecklingen med mer seriösa träningsartiklar som intresserar mig som tränar för styrka, men står inte ut med estetiken hämtad direkt från amerikansk plastporr när det kommer till kvinnliga byggare/fitnessbrudar.

Jag håller också med. Dock vet jag inte om det är kvinnorna själva som väljer detta eller fotografen/dyl.

Angående reklamen så förstår jag inte varför man störs utav det. Om den togs bort så skulle det väl knappast bli fler sidor med artiklar osv. och fan inte billigare tidning?

mini
2011-08-31, 11:32
Jag håller med dig. Men jag tycker att de använder sig av samma estetiska grepp i många av träningsreportagen även med manliga byggare. Fast där kanske det inte stör på samma sätt.

Det kanske ligger i sakens natur. BB/fitness handlar ju om att exponera kroppar.

Sen kan man göra det på olika sätt.

Nej. Generellt, inte gällande alla reportage men tillräckligt många för att det ska ses som ofta, är kvinnorna rätt passiva, glada/harmlösa, sexiga. Männen är de starka vrålande krigarna. Jag har inget emot kroppar eller byggning, eller porr för den delen, men det är så jävla tröttsamt. Månadens gluteus är bara trist.

Inge Enveten
2011-08-31, 11:57
Satt nyss med samma tanke. Slängde iväg en prenumeration häromdagen då jag gavs ett bra erbjudande, 11 nummer + handduk för 400 kr om jag minns rätt.

Gober
2011-08-31, 13:46
Jag är ambivalent. Gillar utvecklingen med mer seriösa träningsartiklar som intresserar mig som tränar för styrka, men står inte ut med estetiken hämtad direkt från amerikansk plastporr när det kommer till kvinnliga byggare/fitnessbrudar.

Vad menar du? gillade du tex inte fitnessbruden som poserade i 80-tals jeans i senaste Body?

Såg lite ut som de var tagna av en snuskig gubbe från Fotosidan.se som tar "modellbilder" i källaren :D

Verkar också som man ofta kör med "ok lyft ögonbrynen och puta med läpparna!"

Inget ont om tjejerna i tidningen men ofta är bilderna ganska pinsamma. Men det är ju inte deras fel.

Poxeman
2011-08-31, 14:10
Vad menar du? gillade du tex inte fitnessbruden som poserade i 80-tals jeans i senaste Body?

Såg lite ut som de var tagna av en snuskig gubbe från Fotosidan.se som tar "modellbilder" i källaren :D

Verkar också som man ofta kör med "ok lyft ögonbrynen och puta med läpparna!"

Inget ont om tjejerna i tidningen men ofta är bilderna ganska pinsamma. Men det är ju inte deras fel.

Eh? Visst fasen är det deras eget fel. Vill man inte se ut som ett våp på bilderna så gör man inte det.

Gober
2011-08-31, 14:19
Eh? Visst fasen är det deras eget fel. Vill man inte se ut som ett våp på bilderna så gör man inte det.

Ville inte såra eventuella fitnesstjejer med rynkad panna och insugna kinder.

mini
2011-08-31, 14:24
Eh? Visst fasen är det deras eget fel. Vill man inte se ut som ett våp på bilderna så gör man inte det.

Hej förenkling.

Andreas Guiance
2011-08-31, 14:26
Först och främst vill jag tacka för alla snälla ord, och synpunkter:) (Både positiva och negativa.)

Ska försöka svara lite här under också..

Andreas Guiance
2011-08-31, 14:27
Samma övningar som visas upp, samma profiler...
Nä, jag lägger mina pengar på annat. Finns så gott som inget i den tidningen som jag finner intressant längre eller kan lära mig av.

Min åsikt!!!!!!!

Samma övningar kan jag till viss del hålla med om...svårt att komma runt:)

Samma profiler tycker jag däremot har blivit mycket bättre på sistone. Har du läst tidningen på senaste tiden? Tycker det är nya profiler nästan hela tiden.

Andreas Guiance
2011-08-31, 14:29
För löspris så är tidningen svindyr med tanke på innehållet. Det är inte så himla bra om jag ska vara ärlig. Däremot så är vissa prenumerationserbjudanden helt OK ibland, som senast så fick man 10 utgåvor + duogrips för 349 + frakt.

Jag ser det mer som nöjesläsning än en tidning där jag lär mig saker, med undantag för de sista sidorna med frågespalter. De är mycket intressanta, men oftast är innehållet sånt som man redan läst om på forumet.

Inget snack om att lösnummer är väldigt dyrt i förhållande till pren:)

Nöjesläsning behöver ju per definition inte vara negativt. För mig personligen är det en blandning – jag lärde mig exempelvis en hel del från Patriks marklyftsartikel här senast.

Nixon
2011-08-31, 14:33
Tycker den har ryckt upp sig den senaste tiden. Andreas Guiance (eller var det nån annan?) gjorde väl nån poll här på kolo för ett tag sen och frågade vad man ville se mer/mindre av i tidningen. SL, strongman och annat styrkerelaterat hamnade väl rätt högt i den undersökningen vad jag minns. Så det är ju kul att dom tagit det till sig och gett läsarna vad dom vill ha. Sen är Eddie och Jacobs artiklar guld.

Har faktiskt återupptagit min prenumeration efter att ha läst div. lösnummer i våras/somras.

Poxeman
2011-08-31, 14:33
Hej förenkling.

Visst fasen förenklar jag.
Orkar inte plöja igenom århundraden med kvinnokamp, rösträttskrav, feminism och kamp för kvinnans rättigheter bara för att sluta med nederlaget som varenda en av de bilderna visar.

Andreas Guiance
2011-08-31, 14:34
Kom på att jag kunde köra multiquote*gah!*

Nej, jag tycker inte att det är värt pengarna.
Även om det finns guldkorn så är det mesta rent blaj och reklam imho.

Det är nog svårt att komma ner i mindre reklam än så utan att höja priset tyvärr, och i jämförelse med amerikanska träningstidningar är det faktiskt betydligt mindre..

Jag är ambivalent. Gillar utvecklingen med mer seriösa träningsartiklar som intresserar mig som tränar för styrka, men står inte ut med estetiken hämtad direkt från amerikansk plastporr när det kommer till kvinnliga byggare/fitnessbrudar.

Kan hålla med dig till viss del, men jag menar att det mesta av det är en funktion av deras respektive grenar. Om du kollar reportaget med Eva senast tex (byggning) tycker jag inte att det har en annan estetik än byggarreportage med killar. Däremot blir ju bf-reportagen per definition betydligt softare – det blir helt enkelt svårt att framställa någon på 55 kg i paljettbikini som ett monster;) Och dessutom har faktiskt modellerna en del att säga till om angående hur de ska bli plåtade, och bf-tjejerna vill generellt framställas som mer snygga än grova är min erfarenhet.

Men som sagt: Du har en poäng:)

Andreas Guiance
2011-08-31, 14:36
Tycker den har ryckt upp sig den senaste tiden. Andreas Guiance (eller var det nån annan?) gjorde väl nån poll här på kolo för ett tag sen och frågade vad man ville se mer/mindre av i tidningen. SL, strongman och annat styrkerelaterat hamnade väl rätt högt i den undersökningen vad jag minns. Så det är ju kul att dom tagit det till sig och gett läsarna vad dom vill ha. Sen är Eddie och Jacobs artiklar guld.

Har faktiskt återupptagit min prenumeration efter att ha läst div. lösnummer i våras/somras.

Kul:)

Ja det som var allra starkast var att folk ville ha ännu fler vetenskapliga artiklar, och det försöker vi leverera så mycket vi kan genom Eddie, Jacob, Martin med flera. (Även om så klart inte hela tidningen kan bli som kurslitteratur;))

Kwon
2011-08-31, 14:43
Jag köpte varje nummer förr i tiden då den hette BK Sportsmagazine och Ove Rytter var vid rodret.

Ove är en riktig toppenkis, jag hade slarvat bort ett nummer, och ringde till Ove från jobbet och undrade om de hade kvar något ex av det numret.

Ove är så schysst att han skickar ett ex till mig free of charge! Gotta love that!

Sen tidningen blev Body köper man det lite då och då med betoning på då, 20-årsjubileumsnumret köpte jag för Nina Lätt och senast för 30 års minnen, återblickar och först och främst för Jwzrd.

Men på 90-talet köpte jag ALLA nummer.

andyone
2011-08-31, 15:08
Jag köpte varje nummer förr i tiden då den hette BK Sportsmagazine och Ove Rytter var vid rodret.

Ove är en riktig toppenkis, jag hade slarvat bort ett nummer, och ringde till Ove från jobbet och undrade om de hade kvar något ex av det numret.

Ove är så schysst att han skickar ett ex till mig free of charge! Gotta love that!

Sen tidningen blev Body köper man det lite då och då med betoning på då, 20-årsjubileumsnumret köpte jag för Nina Lätt och senast för 30 års minnen, återblickar och först och främst för Jwzrd.

Men på 90-talet köpte jag ALLA nummer.
Erkänn nu att du "då och då" står i den lokala butiken och bläddrar dig till "månadens gluteus" samtidigt som du pratar lite sådär mysigt, som bara du kan, med Krampus på telefon. Jag har allt sett dig och har även tagit kort på dig:


http://img221.imageshack.us/img221/1531/kw0nner.png



http://www.bobgarontraining.com/wp-content/uploads/2011/03/good-bad-ugly1.jpg

Andreas Guiance
2011-08-31, 15:12
Månadens gluteus är bara trist.

Det är rätt sällan den förekommer, och den har i många fall varit på snubbar – trots att 80–90 procent av läsarna är män. Så just där ser jag inte så mycket diskriminering;) (När det har varit snubbar har det dessutom varit helnaket vid minst tre tillfällen som jag minns.)

Deceiver85
2011-08-31, 15:18
Månadens gluteus är bara trist.

Hater.

Mer månadens gluteus! Och månadens pecs! Och månadens quads! och månadens X! och månadens Y!

IronBug
2011-08-31, 15:59
Tycker det är bra att det har börjat komma in lite styrkelyft i tidningen måste jag dock säga. Ta bort en dopad byggare i månaden och lägg till en artikel om SL så tror jag det kommer bli kalas!

Andreas Guiance
2011-08-31, 18:23
Tycker det är bra att det har börjat komma in lite styrkelyft i tidningen måste jag dock säga. Ta bort en dopad byggare i månaden och lägg till en artikel om SL så tror jag det kommer bli kalas!

Kul att du gillar SL-inslagen:)

Angående dopningdiskussionen har jag tagit den så många gånger att jag inte tror att jag kommer längre;) Men för att sammanfatta kan jag väl säga att tidningen inte tar med personer som är avstängda för dopning, och ja – det testas inom byggning numera. Och nej – inte bland proffsen. Men det testas definitivt för lite för att bara ta med testade byggare (vilket ändå inte hade varit någon garanti för att folk är rena, lex Marion Jones), och vad gäller personer som inte testas kan vi aldrig säga att den dopar sig och den gör det inte. För om vi säger att man måste dopa sig för att väga 100 kg på 175 cm tex, är det svårt att konstatera att man då är ren om man väger 95 kg på 175 cm (som du).

Dessutom är det inte riktigt vår uppgift att försöka klämma dit folk känner jag:)

(Nu tycker säkert någon att jag är en idiot, men ta gärna dopningsynpunkterna via pm så lovar jag att svara – annars handlar hela tråden bara om det till slut, vilket ju inte riktigt var trådskaparens fråga.)

(En sista grej angående annonser för övrigt eftersom det skrev att det var 50 procent sådana...jag tror aldrig vi varit över 35 procent under de senaste tre åren, men någon får gärna räkna:))

IronBug
2011-08-31, 18:44
Kul att du gillar SL-inslagen:)

Angående dopningdiskussionen har jag tagit den så många gånger att jag inte tror att jag kommer längre;) Men för att sammanfatta kan jag väl säga att tidningen inte tar med personer som är avstängda för dopning, och ja – det testas inom byggning numera. Och nej – inte bland proffsen. Men det testas definitivt för lite för att bara ta med testade byggare (vilket ändå inte hade varit någon garanti för att folk är rena, lex Marion Jones), och vad gäller personer som inte testas kan vi aldrig säga att den dopar sig och den gör det inte. För om vi säger att man måste dopa sig för att väga 100 kg på 175 cm tex, är det svårt att konstatera att man då är ren om man väger 95 kg på 175 cm (som du).

Dessutom är det inte riktigt vår uppgift att försöka klämma dit folk känner jag:)

(Nu tycker säkert någon att jag är en idiot, men ta gärna dopningsynpunkterna via pm så lovar jag att svara – annars handlar hela tråden bara om det till slut, vilket ju inte riktigt var trådskaparens fråga.)

(En sista grej angående annonser för övrigt eftersom det skrev att det var 50 procent sådana...jag tror aldrig vi varit över 35 procent under de senaste tre åren, men någon får gärna räkna:))

Förstår såklart att man utan tester inte säkert kan säga vem som är dopad och ej, och jag uppfattade din önskan om att ta dopingsnacket via pm, men då du tar mig som exempel känner jag att jag vill svara. Det är inte bara en viss vikt på en viss längd som spelar in, även formen måste räknas med. Därför kan du inte jämföra "100kg på 175cm" och mina "95kg på 175cm".

Andreas Guiance
2011-08-31, 18:54
Förstår såklart att man utan tester inte säkert kan säga vem som är dopad och ej, och jag uppfattade din önskan om att ta dopingsnacket via pm, men då du tar mig som exempel känner jag att jag vill svara. Det är inte bara en viss vikt på en viss längd som spelar in, även formen måste räknas med. Därför kan du inte jämföra "100kg på 175cm" och mina "95kg på 175cm".

Helt klart spelar formen in, och notera för övrigt att jag absolut inte ville anklaga dig för att vara dopad (kom på att det kunde låta så nu, sorry:)). Det jag menade är bara att det helt enkelt är omöjligt att dra någon gräns, för man kan alltid gå ett gram neråt eller uppåt från den. Därför är vi helt enkelt utelämnade till att gå efter testresultat.

Eddie Vedder
2011-08-31, 19:03
Håll gärna den här tråden fri från den eviga diskussionen om reportage om mer eller mindre dopingmisstänkta profiler i tidningen. Jag vill inte mörka den eller så men den diskussionen har redan förts i tusen trådar och vi kan gärna fortsätta att låta tråden handlar om det som finns/inte finns i tidningen och det som är bra/mindre bra i de faktiska artiklarna och reportagen (oavsett vad huvudpersonerna kan tänkas ha i sina medicinskåp).

EDIT: Och tack igen till några fler. :D

Tolkia
2011-08-31, 19:08
Kan hålla med dig till viss del, men jag menar att det mesta av det är en funktion av deras respektive grenar. Om du kollar reportaget med Eva senast tex (byggning) tycker jag inte att det har en annan estetik än byggarreportage med killar. Däremot blir ju bf-reportagen per definition betydligt softare – det blir helt enkelt svårt att framställa någon på 55 kg i paljettbikini som ett monster;) Och dessutom har faktiskt modellerna en del att säga till om angående hur de ska bli plåtade, och bf-tjejerna vill generellt framställas som mer snygga än grova är min erfarenhet.

Men som sagt: Du har en poäng:)
Du har också en poäng, men bara en. "Som mer snygg än grov" behöver ju inte med nödvändighet betyda "som omslagstjejen på en billig mjukporrulle". Att estetiken i "monsterreportagen" är som den är understryker det hela så mycket att det nog passerar ganska mångas smärtgräns.

Andreas Guiance
2011-08-31, 19:24
Du har också en poäng, men bara en. "Som mer snygg än grov" behöver ju inte med nödvändighet betyda "som omslagstjejen på en billig mjukporrulle". Att estetiken i "monsterreportagen" är som den är understryker det hela så mycket att det nog passerar ganska mångas smärtgräns.

Givetvis behöver det inte betyda det – jag sa bara att modellens egna preferenser också spelar in i vilka typ av bilder som plåtas.

Och jag tror knappast att det behövs några monsterreportage för att vi ska passera mångas smärtgräns – det räcker rätt bra med vilka reportage som helst med tjejer med muskler exempelvis. Eller med byggare för den delen. BODY är inte en tidning som tilltalar alla, eller ens hälften av alla, och det ska den inte göra heller. Det är ju faktiskt så att även de vetenskapliga artiklarna är ganska extrema, även om det i de fallen inte är visuellt.

Gillar man inte det extrema är BODY helt enkelt inte rätt tidning:)

Oxe
2011-08-31, 20:23
Body är ju en ganska snäll tidning och har väl alltid varit, på tanke på vilken subkultur som Body ska spegla, Ni har ju bara med byggare som skall få det till nån mysstämning att träna... Och alla skall vara så jävla politiskt korrekta...

En av de få repotagen som jag kommer håg är Dennis "Fagerström" ? är väl säkert 10 år sedan som faktiskt inte tyckte om byggning sen att han var en av de bästa då är ju en annan femma.

Skulle vara kul att se nån profil som faktiskt kan säga nåt som inte är "korrekt"

Största delarna av byggningen i sverige är ju som en stor jävla såpopera alla snackar skit om alla osv men så fort det kommer upp till ytan så är alla bästisar

Andreas Guiance
2011-08-31, 20:33
Body är ju en ganska snäll tidning och har väl alltid varit, på tanke på vilken subkultur som Body ska spegla, Ni har ju bara med byggare som skall få det till nån mysstämning att träna... Och alla skall vara så jävla politiskt korrekta...

En av de få repotagen som jag kommer håg är Dennis "Fagerström" ? är väl säkert 10 år sedan som faktiskt inte tyckte om byggning sen att han var en av de bästa då är ju en annan femma.

Skulle vara kul att se nån profil som faktiskt kan säga nåt som inte är "korrekt"

Största delarna av byggningen i sverige är ju som en stor jävla såpopera alla snackar skit om alla osv men så fort det kommer upp till ytan så är alla bästisar

Kan hålla med dig lite faktiskt...hade varit kul om fler profiler ville sticka ut hakan lite mer;) Ska försöka jobba på det framöver!

Inge Enveten
2011-08-31, 20:35
Jag hade mer än gärna sett något sorts flersidigt reportage om och med Berkhan.

Andreas Guiance
2011-08-31, 20:37
Jag hade mer än gärna sett något sorts flersidigt reportage om och med Berkhan.

Herr Berkhan är en svårflörtad figur som bara är med på saker när det behagar:D Jag försöker alltid få med honom så mycket jag kan både i tidning och radio...med blandad framgång;)

Men håller med – skulle vara kul!

Andreas Guiance
2011-08-31, 20:38
Kanske ska tillägga som vanligt att när jag svarar är det min åsikt, som frilansar för BODY, inte något slags officiell hållning:) (Även om jag tror mig ha hyfsad koll på vad Alex tycker om det mesta.)

Minimjölk
2011-08-31, 20:38
Kan hålla med dig lite faktiskt...hade varit kul om fler profiler ville sticka ut hakan lite mer;) Ska försöka jobba på det framöver!

Det är väl där Hurril kommer in i bilden?

Andreas Guiance
2011-08-31, 20:42
Det är väl där Hurril kommer in i bilden?

Haha sant! Ska släpa tillbaka honom på radion vid tillfälle också så han får dela ut lite kängor åt höger och vänster – senast fick ju vi på BODY en del exempelvis:D

Crocker
2011-08-31, 20:55
Finns hurrils marklyftsartikel att läsa på nätet tro?

Har ni något erbjudande att prenumenera nu Andreas? :)

Andreas Guiance
2011-08-31, 21:03
Finns hurrils marklyftsartikel att läsa på nätet tro?

Har ni något erbjudande att prenumenera nu Andreas? :)

Nej tyvärr inte på nätet...vissa godbitar måste sparas till tidningen;)

Det här var väldigt bra om man gillar duo-grips: https://www.kundservice.net/index.aspx?Product=bod&couponno=960
(Jag gillar dem i jämförelse med remmar, men kör personligen helt utan. Är så svag att greppet aldrig blir en faktor:D)

Crocker
2011-08-31, 21:19
Vad är duo grips? :( Google gav inget.

Andreas Guiance
2011-08-31, 21:26
Vad är duo grips? :( Google gav inget.

http://body.jetshop.se/ <---Kolla där under "Pryltorget":)

McLR
2011-08-31, 21:27
Vad är duo grips? :( Google gav inget.
http://body.jetshop.se/
Kolla under ''pryltorget''


Edit: 2nd :(

Oxe
2011-08-31, 21:46
En sak jag skulle kunna tycka skulle kunna vara lite kul (har inte läst tidningen frekvent senaste åren) är ju folk som är på väg att bli nåt, stället för bara ha profilerna som vinner. Känns lite som korrektheten kommer isamband med att dom tycker dom blivit något...

Tror man hittar lite mer extrema människor när man kommer ner i klasserna, har man lite lätt för sig och bra linje så är ju inte byggning i sverige speciellt svårt. Dock så finns det ju dom stackars jävlarna utan några som helst förutsättningar som är verkligen extrema... Men det är ju svårt att hitta dom roliga/intressanta människorna och ifall dom är det när dom sitter där bredvid ett anteckningsblock

Landström
2011-09-01, 06:33
Har inte köpt tidningen sen Jesus gick på vattnet, men när jag hörde att densamme bedrev marklyft i tidningen så var jag tvungen att köpa ett nr. :hbang:

Inge Enveten
2011-09-01, 09:06
Finns hurrils marklyftsartikel att läsa på nätet tro?

Har ni något erbjudande att prenumenera nu Andreas? :)

Jag fick 11 nr + handduk för ca 400 kr om jag minns rätt. Plockade en prenumerationsannons ur en tidning i en butik från nuvarande nummer (amajGad MorAlPaNiiiiiiiik).

Grotesk
2011-09-01, 15:42
Jag fick 11 nr + handduk för ca 400 kr om jag minns rätt. Plockade en prenumerationsannons ur en tidning i en butik från nuvarande nummer (amajGad MorAlPaNiiiiiiiik).

Härmed dras din prenumeration in.

//Grotesk, chef på BODY.

Alex
2011-09-01, 15:51
Härmed dras din prenumeration in.

//Grotesk, chef på BODY.


:cool:


mvh

Alex

ThisIsTheOne
2011-09-01, 16:01
Jag gillar BODY. Mixen mellan lättsamt och lite mera svårsmält är bra. Det enda jag finner helt ointressant är reportagen där en sk. profil alltid säger nåt i stil med att "drag till hakan är en smör och bröd-övning" och att han/hon "krämar det sista ur triceps".

Sparven från Minsk
2011-09-01, 18:10
Köpte den just på Ipaden, ångrar mig nästan....
Bartolls artiklar brukar jag tycka är intressant dock!

Andreas Guiance
2011-09-01, 18:14
Köpte den just på Ipaden, ångrar mig nästan....
Bartolls artiklar brukar jag tycka är intressant dock!

Att det bara är nästan får ses som en framgång;)

joker560
2011-09-04, 10:07
Någon som vet varför man inte hittar BODY i en enda affär nuförtiden? Har dom gjort sig ovän med mataffärerna?

Sökt bland annat på ica maxi i stockholm och kungälv, press-stop nacka forum, konsum nacka forum, statoil rissne, ica i ektorp. Snart ger jag upp!

Eddie Vedder
2011-09-04, 10:09
Någon som vet varför man inte hittar BODY i en enda affär nuförtiden? Har dom gjort sig ovän med mataffärerna?

Sökt bland annat på ica maxi i stockholm och kungälv, press-stop nacka forum, konsum nacka forum, statoil rissne, ica i ektorp. Snart ger jag upp!

På mitt ICA finns den. Men annars är det nog vanligare på mackar. Morsan kunde inte hitta den på ICA (i Degerfors) så hon fick köpa på OK innan morsan och farsan blev prenumeranter.

joker560
2011-09-04, 10:17
På mitt ICA finns den. Men annars är det nog vanligare på mackar. Morsan kunde inte hitta den på ICA (i Degerfors) så hon fick köpa på OK innan morsan och farsan blev prenumeranter.

okej, min tanke var att affärerna slutat ta in den, dom andra tidningarna Outdoor, fighter osv finns.

Andreas Guiance
2011-09-04, 13:11
Någon som vet varför man inte hittar BODY i en enda affär nuförtiden? Har dom gjort sig ovän med mataffärerna?

Sökt bland annat på ica maxi i stockholm och kungälv, press-stop nacka forum, konsum nacka forum, statoil rissne, ica i ektorp. Snart ger jag upp!

Förvånande...den brukar finnas på de flesta större ställen. Både ICA Globen och Pressbyrån i Globen har den exempelvis, medan Konsum Hammarbyhöjden inte har den. Det är en funktion av hur stort utbud ställena har, plus något slags formel för var den brukar sälja mycket har jag för mig.

Kwon
2011-09-04, 13:12
Body går alltid att finna i Pressbyrån.

När försvann grodan förresten?
http://pici.se/pictures/SlfsbHbkr.jpg
http://www.body.se/bilder/_imge.php?i=134618&w=575&h=9999&f=0&a=VmNDlhZWUxOT

Grotesk
2011-09-04, 14:56
Förvånande...den brukar finnas på de flesta större ställen. Både ICA Globen och Pressbyrån i Globen har den exempelvis, medan Konsum Hammarbyhöjden inte har den. Det är en funktion av hur stort utbud ställena har, plus något slags formel för var den brukar sälja mycket har jag för mig.

Brukade det inte finnas en lista på Body's hemsida där det stod alla butiker som tog in tidningen?

Andreas Guiance
2011-09-04, 15:40
När försvann grodan förresten?
http://pici.se/pictures/SlfsbHbkr.jpg


Minns inte exakt...jag gillar honom – och han är på framsidan av senaste numret:thumbup:

Brukade det inte finnas en lista på Body's hemsida där det stod alla butiker som tog in tidningen?

Hmm det är möjligt...är inte en dum idé iaf; ska luska lite i det:)

Alex
2011-09-05, 08:54
När försvann grodan förresten?


Grodan "försvann" 1989-1990

http://www.body.se/artiklar/artiklar/20081031/body-magazines-logotyp-genom-aren

Alex

gymrat
2011-09-07, 09:21
Någon som vet varför man inte hittar BODY i en enda affär nuförtiden? Har dom gjort sig ovän med mataffärerna?

Sökt bland annat på ica maxi i stockholm och kungälv, press-stop nacka forum, konsum nacka forum, statoil rissne, ica i ektorp. Snart ger jag upp!

Brukade det inte finnas en lista på Body's hemsida där det stod alla butiker som tog in tidningen?

Just for you: http://www.body.se/artiklar/nyheter/20110907/karta-till-butikerna-som-har-body-magazine
Direktlänk till stor karta: https://batchgeo.com/map/b9aabe5b61b311b656370d5eb4cce018

Duffman
2013-09-03, 07:46
Årets bump, men nån som vet nåt bra helårserbjudande på en prenumeration på Body?

Gober
2013-09-03, 08:42
Årets bump, men nån som vet nåt bra helårserbjudande på en prenumeration på Body?

Funderar inte på att kolla Body.se?