handdator

Visa fullständig version : Bodybuilding och er partner


kwame
2011-08-30, 16:35
Kom och tänka på en sak, min flickvän sa att om jag skulle börja med seriös bodybuilding och bli +10 kg muskler större så skulle hon knappast gilla min kropp och inte vilja röra vid den, snarare bli äcklad.

Så då tänkte jag - ni som haft en flickvän som var med under er förändring - hur tog hon det? Då hoppas jag att någon som hade en flickvän som var "anti" det innan - vad tyckte hon efteråt? Det är ju ingen drastisk förändring, utan sker under en låååång tid. Så det finns ju stor möjlighet att ens partner verkligen gillade det och "växte in i det", om ni fattar vad jag menar.

Jag har inga planer på att satsa på bodybuilding, men är ändå lite nyfiken.

bulletin
2011-08-30, 16:38
Det beror ju på. Om du går upp 10kg muskler men ändå har bodyfat så att du inte är shreddad som en jävla galning tror jag inte att hon kommer bli äcklad. Men om du går upp 10kg muskler och ÄR shreddad som en jävla galning så finns det ju folk som inte tycker att det är fint.

young_george
2011-08-30, 16:46
Min flickvän vill numera att jag ska växa minst 110kg.
Innan hon träffade mig var hon enligt egen utsago "inte intresserad av muskler alls", men "växte in i det" så att säga.

Nu är jag varken stor eller shreddad, men men...

kwame
2011-08-30, 16:49
Det beror ju på. Om du går upp 10kg muskler men ändå har bodyfat så att du inte är shreddad som en jävla galning tror jag inte att hon kommer bli äcklad. Men om du går upp 10kg muskler och ÄR shreddad som en jävla galning så finns det ju folk som inte tycker att det är fint.

Jo, kanske det. Men bodybuilders brukar ju vara sjukt rippade, fast är ju mest tävlingsform så ett par veckor under ett helt år lär ju ingen ha så jättemycket emot... Off-season lär ju gå hem annars.

Min flickvän vill numera att jag ska växa minst 110kg.
Innan hon träffade mig var hon enligt egen utsago "inte intresserad av muskler alls", men "växte in i det" så att säga.

Nu är jag varken stor eller shreddad, men men...

Haha jasså? Kul o höra ;) 110kg är inte lite!

polat
2011-08-30, 16:50
Mannen du har grym form som jag sa tidigare :P fucka inte up det med att se över biff utt. du ser bra utt som du är just nu (no homo) bevara din from ;)

Linjedomarn
2011-08-30, 19:22
Om din tjej blir äcklad för hur du ser ut så är hon inte tjejen i ditt liv. Just sayin.

willtjam
2011-08-30, 19:27
Om din tjej blir äcklad för hur du ser ut så är hon inte tjejen i ditt liv. Just sayin.

Word.

Sheogorath
2011-08-30, 19:39
Äsch, man slutar tända på varandra ändå. Whatever the reason... ;)

stridis
2011-08-30, 19:45
Äsch, man slutar tända på varandra ändå. Whatever the reason... ;)

Äsch då får man ju utveckla lite praktiska parafilier, låta bruden gå runt i vinterjacka eller så...

Sheogorath
2011-08-30, 19:46
Äsch då får man ju utveckla lite praktiska parafilier, låta bruden gå runt i vinterjacka eller så...

:thumbup:

Ondskapelsen
2011-08-30, 19:46
Erfarenhet säger att hennes åsikt om din kroppshydda förändras i takt med att kroppshyddan förändras.
Annars är väl det bästa att få henne intresserad av träning. Ju mer intresserad man blir, ju skevare ideal får man :).

chickenleg
2011-08-30, 19:48
Om din tjej blir äcklad för hur du ser ut så är hon inte tjejen i ditt liv. Just sayin.

Fast nu va de ju inte så att hans tjej va äcklad över hur han såg ut, utan för hur han skulle kunna se ut..."Om din flickvän inte tycker du ser bra ut om du går upp till 150pannor så är hon inte kvinnan i ditt liv. Just sayin."

Kan dock inte tillföra något till tråden då jag varken har flickvän eller har har den fysiken:cryout:

bulletin
2011-08-30, 19:49
loooool debbiethornberry1337. Detektiv ova her ;)

Pansartax
2011-08-30, 19:49
Var det inte någon här på kolo som hade sagt "Tvinga mig inte att välja mellan dig och träningen för du vet vad jag väljer"

Med andra ord, passar det inte så visa henne dörren.

Thompao
2011-08-30, 19:59
Var det inte någon här på kolo som hade sagt "Tvinga mig inte att välja mellan dig och träningen för du vet vad jag väljer"

Med andra ord, passar det inte så visa henne dörren.

haha klockrent citat.

det är väldigt få som behåller den kroppen man hade när man träffades flera år senare.
hellre att ens partner tar hand om kroppen och bygger muskler än blir en öltunna och utvecklas negativt?
förstår inte hur tjejer tänker ibland:Virro

apfel
2011-08-30, 20:03
Vissa tjejer verka tro att man går från att väga 50 kg till att se ut som Markus Ruhl över ett år eller 2..

luderlasse
2011-08-30, 20:11
Hade hon haft nått emot det hade jag svarat med näven...

Sheogorath
2011-08-30, 20:25
Hade hon haft nått emot det hade jag svarat med näven...

Hade du?

matsson
2011-08-30, 20:33
Har också hört det från min flickvän. Hon har även sagt att jag inte får träna så många gånger jag vill i veckan, för det blir för mycket.. Får en att fundera över citatet:

"Girls come and go, but 200 lbs is always 200 lbs."

Jokester
2011-08-30, 20:50
Hon vill inte att någon annan flicka ska ta dig ifrån henne.

kwame
2011-08-30, 21:08
Haha, ni missförstår mig totalt. Min fråga är bara ifall ni har någon erfarenhet av att eran flickvän förändrat uppfattning efter att ni blivit stora. Dvs att hon gick från "usch, ser så onaturligt ut" till "MUMS!" Jag är ganska säker på att det ofta kan bli så, eftersom förändringen sker sakta men säkert.

Och jag är ganska säker på att min flickvän skulle gilla min kropp oavsett om jag skulle börja med BB (vilket jag inte ska) som sagt, det var bara en teoretisk fråga då jag var nyfiken över hur det egentligen är. Har ingenting med mig & henne att göra. Förövrigt skulle jag börjat med BB oavsett vad hon ville - om jag hade velat göra det, but that's not the case ;)

daloatf
2011-08-30, 21:53
Har varit tvärtom för mig. "ska du verkligen gå ner i vikt, du är inte tjock" men nu är hon glad att jag gick ner och när vi ser på gamla bilder så tycker hon att jag var tj0ckiz

filmjölk
2011-08-30, 22:00
Ät dig fet, du behöver inte ens bli ärkefet, bara så att rutorna försvinner och magen sticker ut en bit. Då kan du bli hur muskulös du vill utan att någon klagar eller säger att du ser äcklig ut. Varför? vet ej. Men jag vet att det är så.

Muskulös och rippad ger folk rätten att klaga på hur du ser ut av någon anledning. Fettet öppnar en helt ny värld där folk slutar klämma, stirra, kommentera etc.

Sparven från Minsk
2011-08-30, 22:33
Jag har tur som har en flickvän som är minst lika träningsintresserad som mig själv och insatt i ämnet så att säga :)
Tror inte hon skulle ha något emot mera muskler, men det kan ju finnas en gräns. Få tjejer som tänder på Cutler hehe. ;)

Väldigt skönt att hon är förstående för ens knäppa måltider, måltidsfrekvens, kosttillskott med mera :)

Onigiri
2011-08-31, 05:34
Det är ju såhär om du säger "jag tänkte träna bodybuilding och gå upp 10 kg äre lugnt???" när man säger "bodybuilding" till en oinsatt/ointressread vad kommer det upp för bild i deras huvud? Något i stil med Mr.Olympia grabbarna och dom är ju rejält freaky så. Du måste förklara djupt, komplext och invecklat om tjejen ska förstå hur du menar.

Bjern
2011-08-31, 05:38
hade hon haft nått emot det hade jag svarat med näven...

ok?

Räkna med att hon tror att du kommer ha fingrarna i kakburken, att hon är emot det är ju fullt förståeligt om man tror på allt man hör.

Slartibartfast
2011-08-31, 08:12
När en kille vill bygga på sig 10 kg, är tjejen oftast orolig för att killen blir fet och anammar en tröttsam byggarmentalitet, vilket är det som oftast händer.

AronP
2011-08-31, 08:19
Jag har varit med om ngt i den stilen. Ena tjejen var med på vägen och vände sig allt eftersom och hade inga problem på slutet. Den andra tjejen träffade jag i nuvarande storlek, hon tyckte först att jag var lagom men efter ett tag vande hon sig och tyckte, precis som jag, att jag är "liten". Tyckte jag skulle lägga på mig minst tio kg. Precis som ens egen uppfattning om kroppen ändras så ändras även tjejens.

Pretorian
2011-08-31, 08:59
Jag har varit med om ngt i den stilen. Ena tjejen var med på vägen och vände sig allt eftersom och hade inga problem på slutet. Den andra tjejen träffade jag i nuvarande storlek, hon tyckte först att jag var lagom men efter ett tag vande hon sig och tyckte, precis som jag, att jag är "liten". Tyckte jag skulle lägga på mig minst tio kg. Precis som ens egen uppfattning om kroppen ändras så ändras även tjejens.

Tänk att ha den peppen hemifrån. Min sambo (vi har även två barn) tycker jag tränar för mycket och stör sig på att det alltid är lite proteinpulver på diskbänken.

Ondskapelsen
2011-08-31, 10:44
Tänk att ha den peppen hemifrån. Min sambo (vi har även två barn) tycker jag tränar för mycket och stör sig på att det alltid är lite proteinpulver på diskbänken.

Haha. Har haft samma problem! Hon tyckte de va bra att jag tränade hårt och ofta, men proteinpulver på diskbänken fanns det ingen förståelse för :(.

Kimkay
2011-08-31, 10:59
Haha. Har haft samma problem! Hon tyckte de va bra att jag tränade hårt och ofta, men proteinpulver på diskbänken fanns det ingen förståelse för :(.


Kaseinprotein är en mardröm i köket. det blir ju som en jävla dimma varje gång man öppnar burken.