handdator

Visa fullständig version : MM2K + Ehrlings Armprogram


OnMyWay
2011-08-30, 13:48
Hej.

Jag har lite funderingar om hur det skulle gå att kombinera MM2K (bänkpress) samt Ehrlings armprogram samtidigt. MM2K innebär ju 2 pass i veckan och Ehrlings armprogram 3 pass i veckan.

Problemet som jag ser är dock att bänkpressen tar ju en hel del på triceps, vilket ehrlings armprogram även gör.

Det jag undrar är vad ni tror. Kan man kombinera dessa program? (jag är villig att träna upp till 7 ggr/vecka). Hur bör man lägga upp vilodagar om detta behövs?

Någon som har erfarenhet av dessa program som kan hjälpa mig?

Mitt mål just nu är att fokusera på bröst / armar vilket ni kanske förstår.

Tack på förhand för svar!

Mvh

Thornblom
2011-08-30, 13:53
Jag är inte så insatt i MM2K, men jag kör Ehrings tillsammans med Hivris Bänkschema nu, fungerar utmärkt!

Lägger upp set såhär:

Hivris pass 1 + Axlar
Ehrling
Vila
Hivris pass 2 + Rygg
Ehrling
Ben
Vila

Så kör jag på som i en cirkel. Blir 5 pass / vecka ungefär.

OnMyWay
2011-08-30, 14:00
Dock är väl ehrlings 3 ggr i veckan?

Thornblom
2011-08-30, 14:08
Dock är väl ehrlings 3 ggr i veckan?

Har du läst hela pdf'en? Finns två metoder. En 4-split och en 6-split. Jag tycker den 5-spliten jag kör fungerar hur bra som helst. Fått bra ökningar på armar och i bänk. Ett par cm armar och +15kg 1RM i bänk, detta under 2 månader.

OnMyWay
2011-08-30, 14:14
Har du läst hela pdf'en? Finns två metoder. En 4-split och en 6-split. Jag tycker den 5-spliten jag kör fungerar hur bra som helst. Fått bra ökningar på armar och i bänk. Ett par cm armar och +15kg 1RM i bänk, detta under 2 månader.

Jo, jag har läst hela. Dock var det ca 2 veckor sedan så jag har inte 100% koll på allt. Jag har för mig att det var 3ggr/vecka (endast ehrlings alltså)...

Thornblom
2011-08-30, 15:00
Jo, jag har läst hela. Dock var det ca 2 veckor sedan så jag har inte 100% koll på allt. Jag har för mig att det var 3ggr/vecka (endast ehrlings alltså)...

Som sagt finns det två upplägg. Men det är inte det som avgör resultatet. Se till att helst ha två dagar imellan armpassen och att aldrig köra armpassen dagen innan du ska bänka. Om du håller dig till det kommer du få grymma resultat :)

young_george
2011-08-30, 15:58
Har du läst hela pdf'en? Finns två metoder. En 4-split och en 6-split. Jag tycker den 5-spliten jag kör fungerar hur bra som helst. Fått bra ökningar på armar och i bänk. Ett par cm armar och +15kg 1RM i bänk, detta under 2 månader.

Låter som riktigt bra ökning. Förändring i kroppsvikt under tiden?

Thornblom
2011-08-30, 21:55
Låter som riktigt bra ökning. Förändring i kroppsvikt under tiden?

Absolut, + 7 kilo. Varav en del fett, kändes tungt att ligga kvar hård och köra detta program.