handdator

Visa fullständig version : Armar i Madcows 5x5


napoleon123
2011-08-30, 12:17
Fråga: Måste man träna armar? Tänkte börja köra Madcows version av Bill Starrs 5x5. Länk. (http://madcow.hostzi.com/5x5_Program/Linear_5x5.htm) Där står att man ska göra bicepscurl och tricepsextentioner på fredagen. Är det för att man ska på diskotek efteråt eller? Allvarligt talat, jag vill å ena sidan följa ett färdigt program, som ett proffs har satt ihop, till punkt och pricka. Men samtidigt har jag fått lära mig att armträning inte fyller någon vettig funktion för andra än kroppsbyggare - kroppsbyggare med flera års träning i ryggsäcken. Dessutom kommer det att ta tid och energi från de riktiga övningarna.

rooz
2011-08-30, 12:29
Men skit i det då. var inte så jävla pissnödig för i helvete. Böj och var glad.

Sedan när blev kolo ett underforum till lunarstorm?

Mitosis
2011-08-30, 12:29
Måste och måste, är du nöjd med hur dina armar ser ut eller utvecklas?
Ifall det är fallet, så behöver du inte träna dem. Är det t.ex dina triceps som är svagheten i bänkpress så kan man ju lägga till lite extra träning för dem.

filmjölk
2011-08-30, 12:30
Armträning är inte enbart till för att flexa hästskon på beachen. Du använder armarna i så gott som all träning för överkroppen och i väldigt många lyft du gör utanför gymmet.

En bicepscurl är mycket mer funktionell (hatar det ordet menmen här passar det) än en bänkpress. Och förresten, oavsett hur titaniska dina pecs än är kommer du inte kunna bänkpressa särskilt mycket utan att ha starka triceps som delvis byggts upp av träning som syftar till att skapa just starka triceps.

Du måste inte, men du borde. Och det kommer att gynna din övriga träning.

Pjotor
2011-08-30, 13:16
En bicepscurl är mycket mer funktionell (hatar det ordet menmen här passar det) än en bänkpress.

Det där måste du faktiskt förklara!

Spridis
2011-08-30, 13:19
Det där måste du faktiskt förklara!

Sällan man ligger på golvet och pumpar en möbel när man flyttar...

JessB
2011-08-30, 13:26
Du behöver inte lägga till assistansövningar i Madcow om du inte vill. Armarna blir starkare ändå. Däremot skulle jag rekommendera att lägga in chins på onsdagspasset.

Mushi
2011-08-30, 13:34
Sällan man ligger på golvet och pumpar en möbel när man flyttar...

Hahah roligaste på länge :)

Davvesk
2011-08-30, 13:38
Sällan man ligger på golvet och pumpar en möbel när man flyttar...

+1 skulle vara svårt att få någonting flyttat då

raQblad
2011-08-30, 13:40
Sällan man ligger på golvet och pumpar en möbel när man flyttar...Jag brukar alltid ta några set kylskåps-pressar nær jag væl flyttar på skiten.

Adama
2011-08-30, 13:44
E nog första gången jag sett någon gnälla över för mycket armträning i ett 5x5-program.

Det tar väl typ fem minuter att genomföra och det är väl aldrig fel att få lite armstyrka också.