handdator

Visa fullständig version : WoWnerd LFW


Ldb93
2011-08-29, 20:15
WoWnerd looking for work

Jag är...

... en tjej
... en riktig jävla nörd
... riktigt jävla svag
... och riktigt jävla odisciplinerad!

Visst verkar det som om jag hör hemma här? Nu kör vi! :hbang:

18 år
165 cm
52 kg

Jag kör 3 pass i veckan

Axlar/Biceps
Ben/Mage
Rygg/Triceps/Bröst

Och äter husmanskost. (Och en jävla massa godis)
Proteinpulver skall inkasseras.

Mål: Utveckla min kunskap och ha roligt. Och inte längre vara den där svaga lilla bruden i klassen.

OBS Allt jag lärt mig hittils har varit på internet, och alla vet att teh interwebz inte är den bästa källan. Rätta mig gärna om jag har, eller gör fel!

whalle
2011-08-29, 20:19
Trådtiteln fick mig att titta in eftersom jag också varit wownörd en gång i tiden. Kör hårt!

Ldb93
2011-08-29, 20:24
Idag var mitt första rygg/triceps/bröst-pass så jag kollade bara in olika övningar för att se hur man utför dem korrekt.

Uppvärmning
Roddmaskin 800m
Hantelrodd
10x4 7kg
Pullover
10x3 6kg
Uppåtlutad hantelpress
10x3 6kg-hantlar
Bänkpress
10x3 15kg

Sedan körde jag även

Maskin latsdrag
10x1 36kg
10x1 30kg

och en maskin för bröst som jag inte minns namn på.

Nu har jag lite mer koll på fler övningar! Ska ta med mig lite fler övningar nästa pass. Samt köra lite tyngre he-he.

Tediiieee
2011-08-29, 20:31
Skall följas :)
Trådtiteln fick mig att titta in eftersom jag också varit wownörd en gång i tiden. Kör hårt!
+1

Lavesson
2011-08-29, 21:55
Det här kan nog bli intressant, kör hårt! :)

anton2000
2011-08-30, 00:12
glhf!
Blir inte rygg/triceps/bröst lite väl mycket i samma pass?
Tänkte att den "vanliga" splitten är nåt i stil med:
Ben/mage
Rygg/biceps
Bröst/axlar/triceps

Niwah
2011-08-30, 00:40
gl hf!

brutal
2011-08-30, 07:32
Haha, jag slutade spela för ett par veckor sedan.
Vet precis vad du snackar om!

Ska också följa det här.

vicarious
2011-08-30, 07:44
Haha, jag slutade spela för ett par veckor sedan.
Vet precis vad du snackar om!

Ska också följa det här.

Frågan är ju hur länge det dröjer innan du börjar igen *rolleyes*

Jag har tappat räkningen på antal gånger jag har "slutat" :D Finns ju dock inget som säger att man inte kan kombinera träning och en hälsosam livsstil samtidigt som man spelar datorspel.

Bra initiativ hursomhelst, lycka till och kör så det ryker!

mangemani
2011-08-30, 08:48
det ena utesluter ju inte det andra.
det är väl bara att fortsätta och spela och träna på.
spelade wow i typ 3 år sammanlagt men inte påverkades min träning/tränings resultat utav det.
så med struktur, disciplin och vilja så går det att ha ett sunt tränings OCH ett aktivt dator spelande liv, så det är bara att köra på:)

brutal
2011-08-30, 09:13
Frågan är ju hur länge det dröjer innan du börjar igen *rolleyes*

Jag har tappat räkningen på antal gånger jag har "slutat" :D Finns ju dock inget som säger att man inte kan kombinera träning och en hälsosam livsstil samtidigt som man spelar datorspel.

Bra initiativ hursomhelst, lycka till och kör så det ryker!

Haha, jag har spelat från och till sedan vanilla.
Det har helt enkelt inte funnits några andra spel som slagit det, men nu kommer det lite intressanta. Diablo 3, SWTOR, Guildwars 2 osv.
Vi får se. Jag _måste_ ha ett spel att spela. Det är mitt sätta att meditera.

Förlåt för att jag snodde din tråd nu, men det tillhörde ju dina intressen också :).

På tal om träning och spel så är jag ett levande exempel på att det funkar hur bra som helst. Spelade CS på toppnivå i Sverige, samtidigt som jag spelade fotboll i division 1.

Åter igen, lycka till!

Ldb93
2011-08-30, 18:02
glhf!
Blir inte rygg/triceps/bröst lite väl mycket i samma pass?
Tänkte att den "vanliga" splitten är nåt i stil med:
Ben/mage
Rygg/biceps
Bröst/axlar/triceps

Jo, du har nog rätt.
Egentligen har jag inte funderat mycket på hur jag delade upp kroppen när jag gjorde uppdelningarna, men ska känna efter nästa pass men annars byter jag axlar mot rygg precis som du skrev :)

Ldb93
2011-08-30, 18:03
Haha, jag har spelat från och till sedan vanilla.
Det har helt enkelt inte funnits några andra spel som slagit det, men nu kommer det lite intressanta. Diablo 3, SWTOR, Guildwars 2 osv.
Vi får se. Jag _måste_ ha ett spel att spela. Det är mitt sätta att meditera.

Förlåt för att jag snodde din tråd nu, men det tillhörde ju dina intressen också :).

På tal om träning och spel så är jag ett levande exempel på att det funkar hur bra som helst. Spelade CS på toppnivå i Sverige, samtidigt som jag spelade fotboll i division 1.

Åter igen, lycka till!

Haha, jag är precis likadan! Spela är bra för själen*rolleyes*
WoW är det enda som någonsin fångat mitt intresse. Lite CoD här och där men det är ju absolut inte samma sak...

Lirat sedan jag var 12 så det har alltid hängt med! Tror absolut inte att dessa "intressen/livsstilar" kommer att krocka :)

Ldb93
2011-08-30, 18:09
Och för övrigt (detta ska ju vara som en journal) så har jag dragit på mig halsont och rädd för att det ska bli värre. Ska tatuera mig imorgon (onsdag) så idag har jag tom varit hemma från plugget för att bli frisk (att tatuera sig när man är sjuk är tydligen inte att rekommendera)

På torsdag blir det axlar/biceps om tatueringen inte utlöser en förkylning.

För att lägga in en note om mat så käkade jag pasta med köttfärssås i vanlig ordning och unnade mig choklad (Medans jag jobbade på outland loremaster hehe;))

Yes, jag är en achievementgeek :>