handdator

Visa fullständig version : Kommer jag att gå ner i vikt på detta sättet?


Andersen25
2011-08-29, 16:19
Är en kille på 15 år, 182cm lång och väger 80kg.

Lär jag minska i vikt om jag äter detta varje dag?

Frukost: 2 mackor eller havregrynsgröt.
Middag: Det som serveras i skolan, äter lagom och tar mycket grönsaker.
Mellanmål när jag kommer hem: 2 mackor.
Tränar fotboll.
Äter kvällsmat när jag kommer hem, det mamma lagat.

Kommer jag ligga på underskott om jag äter såhär? Isåfall kommer jag att äta så fram till vintern och träna samtidigt. Cyklar till skolan, sen tränar fotboll nästan varje dag i 1 timme och 30 minuter. Tränar lite hemma också, bröst, armar och mage ska köpa gymkort nästa månad eller så.

Fick bli en kort tråd eftersom jag ska träna nu. =D

willtjam
2011-08-29, 16:24
Helt omöjligt att veta. Hur ska vi kunna veta hur många kalorier det är i kvällsmaten som din mamma lagat? Eller vad din skola serverar? Eller ens vad du har på mackorna?

SirOrigami
2011-08-29, 16:25
Öhm. Det står inte hur mycket du äter. Helt omöjligt att säga

Kan berätta att ja ökade från 90-100 kg med bara 1 mål om dagen. Och tränade vigöröst. OBS mest fett.

=)

Andersen25
2011-08-29, 16:29
Kommer ha smör och skinka eller salami på mackorna.

Maten i skolan och hemma vet jag inte. Men kommer inte äta för mycket av den. Ta mest kött/grönsaker och lite mindre av det andra. Svårt att säga, eftersom jag aldrig vet vad det blir för mat. Men kommer ta runt 2 portioner, "lagom" portioner om man säger så. Mer grönsaker och kött/fisk än det andra.

Jokester
2011-08-29, 16:31
Om du väger dig varje vecka så kommer du märka om du går ned eller inte, går du inte ned alls eller för långsamt får du helt enkelt äta mindre eller träna mer.

willtjam
2011-08-29, 16:32
Prova? Kör så och håll koll på vikten i någon vecka. Går du ner för snabbt så får du äta lite mer, och går du inte ner så får du äta mindre.

Andersen25
2011-08-29, 16:33
Okej, blir att göra så. Tack så mycket :)

Donkey Kong
2011-08-30, 10:03
Hej!
Det är nåt som inte stämmer här. Vad dricker du till mackorna och vad äter du till gröten t.ex? Det är väl inte juice?! mitt hatobjekt nummer ett! :D

Gör ett femöres försök!
Mitt förslag är frukost 1 kaviarmacka med 2 kokta ägg, kaffe. Personligen äter jag bara äggen. På helgen kan det bli mackor.
Skolmat - suveränt, vilken lyx!! Se upp för sylt, pannkaka, potatisbullar och pasta (överdrivet med kolhydrater, jag tror kolhydrater snabbt ger för mycket energi, men det är något av en "trosfråga").
Inför fotbollspasset, halv mosad banan med havregryn eller råggryn, solrosfrön, pumpafrön, linfrön.
Lär dig mycket om kosten, det tjänar du på (men vem är jag att säga detta egentligen... :P)

Andersen25
2011-08-31, 20:05
Hej!
Det är nåt som inte stämmer här. Vad dricker du till mackorna och vad äter du till gröten t.ex? Det är väl inte juice?! mitt hatobjekt nummer ett! :D

Gör ett femöres försök!
Mitt förslag är frukost 1 kaviarmacka med 2 kokta ägg, kaffe. Personligen äter jag bara äggen. På helgen kan det bli mackor.
Skolmat - suveränt, vilken lyx!! Se upp för sylt, pannkaka, potatisbullar och pasta (överdrivet med kolhydrater, jag tror kolhydrater snabbt ger för mycket energi, men det är något av en "trosfråga").
Inför fotbollspasset, halv mosad banan med havregryn eller råggryn, solrosfrön, pumpafrön, linfrön.
Lär dig mycket om kosten, det tjänar du på (men vem är jag att säga detta egentligen... :P)

Okej, tack så mycket. Saken är att jag inte äter ägg, kan bara inte och har aldrig kunnat. Så får hitta på något annat. Får väl ta och läsa på lite om kost osv ;)

krubkungen
2011-08-31, 22:48
Okej, tack så mycket. Saken är att jag inte äter ägg, kan bara inte och har aldrig kunnat. Så får hitta på något annat. Får väl ta och läsa på lite om kost osv ;)

Kan rekommendera http://traningslara.se/. Finns också en praktisk bok att köpa nu också :)

StarkaUlf
2011-09-01, 09:37
Hej!
Det är nåt som inte stämmer här. Vad dricker du till mackorna och vad äter du till gröten t.ex? Det är väl inte juice?! mitt hatobjekt nummer ett! :D

Gör ett femöres försök!
Mitt förslag är frukost 1 kaviarmacka med 2 kokta ägg, kaffe. Personligen äter jag bara äggen. På helgen kan det bli mackor.
Skolmat - suveränt, vilken lyx!! Se upp för sylt, pannkaka, potatisbullar och pasta (överdrivet med kolhydrater, jag tror kolhydrater snabbt ger för mycket energi, men det är något av en "trosfråga").
Inför fotbollspasset, halv mosad banan med havregryn eller råggryn, solrosfrön, pumpafrön, linfrön.
Lär dig mycket om kosten, det tjänar du på (men vem är jag att säga detta egentligen... :P)

Inget fel i att äta pasta, potatisbullar, pannkaka ris, kolhydrater överhuvudtaget.
Så länge man håller sig inom den mängden kcal man behöver för att gå ner i vikt, kan du äta vad du vill.